Gå til innhold

Lite intelligent kollega


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde brydd meg i samme grad som deg. Hadde stusset over at man har ansatte rundt seg som tilsynelatende ikke har kompetansen på plass til å håndtere relativt enkle oppgaver. Om det ikke hadde berørt meg direkte, så hadde jeg i likhet med deg kun registrert det, fundert på at det er rart, kanskje nevnt det til samboer og ellers hatt det som kilde til underholdning. Hvem vet, kanskje jeg hadde postet en tråd om det også. KG er for stort og smått. 

Anonymkode: 7ee52...247

Skriver under på denne. Om folk oppriktig er i harnisk over at TS postet HI, og ikke bare troller, så er det menneskelige nivået på KG enda lavere enn jeg trodde...

Anonymkode: 46028...6f1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud. For en jævla taper. Samma bedrift i over 10 år og "ææææææh må sette deg over til en annen for JEG kan HVERTFALL ikkr sjekke da jeg er så lat idiot at jeg ikke GIDDER å lære meg excel"

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i alle dager bryr du deg, TS, når det ikke en gang går utover deg? Har du så stort behov for å føle deg bedre enn noen at du måtte starte denne tråden? 

Anonymkode: 793e6...7d7

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Skriver under på denne. Om folk oppriktig er i harnisk over at TS postet HI, og ikke bare troller, så er det menneskelige nivået på KG enda lavere enn jeg trodde...

Anonymkode: 46028...6f1

Det er vel antagelsen om at TS "forsurer" miljøet som trigger folk. Men det er selvfølgelig et langt stykke fra å legge merke til kollegers adferd til å faktisk oppføre seg ufint overfor denne kollegaen eller prate bak ryggen på folk.

Det er en drøss med observasjoner jeg kan gjøre i løpet av en dag som kan være kilde til undring, men som jeg selvsagt holder for meg selv. Man er da ikke komplett, sosialt uintelligent og lufter alt man tenker fritt i kontorlandskapet.

Føler jeg behov for å lufte disse finurlighetene så gjøre jeg det til en relativt lite interessert samboer. 😆

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvorfor i alle dager bryr du deg, TS, når det ikke en gang går utover deg? Har du så stort behov for å føle deg bedre enn noen at du måtte starte denne tråden? 

Anonymkode: 793e6...7d7

Jeg er såpass empatisk anlagt at jeg ofte bryr meg om ting som kan plage andre, selv om det ikke plager meg selv.

Jeg startet tråden for å få råd om dette var noe jeg burde gjøre noe med.

Anonymkode: 39c77...d79

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ElectricScum skrev (10 minutter siden):

Det er vel antagelsen om at TS "forsurer" miljøet som trigger folk. Men det er selvfølgelig et langt stykke fra å legge merke til kollegers adferd til å faktisk oppføre seg ufint overfor denne kollegaen eller prate bak ryggen på folk.

Det er en drøss med observasjoner jeg kan gjøre i løpet av en dag som kan være kilde til undring, men som jeg selvsagt holder for meg selv. Man er da ikke komplett, sosialt uintelligent og lufter alt man tenker fritt i kontorlandskapet.

Føler jeg behov for å lufte disse finurlighetene så gjøre jeg det til en relativt lite interessert samboer. 😆

Ja, jeg har som sagt ikke tatt dette opp med noen andre på jobb, bare med egen ektefelle (som godt kan finne på å lufte ting fra sin jobbhverdag med meg).

Hun jeg skriver om er jo nettopp slik at hun ikke har så mye "filter", hun kan fint komme ut fra WC og snakke høyt om hva hun har observert i søppelkorga - "Det er noen her som bruker Canesten, ja, hehehe! Sånn går det når man koser seg i Syden!"

Anonymkode: 39c77...d79

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg sitter i åpent kontorlandskap, i grensen mellom min avdeling og naboavdelingen.  Vi hører godt hva som sies på nabopultene.

I naboavdelingen (økonomi; jeg arbeider med salg) arbeider det en kvinne i 60-årene som jeg synes fremstår som usedvanlig lite intelligent.  Hun har arbeidet i bedriften i mer enn 10 år, og er (så vidt jeg vet) ikke ansatt på noe slags NAV-tiltak eller noe sånt.

Det som gjør at jeg reagerer er at

  • hun flere ganger om dagen må ha hjelp av kolleger til helt grunnleggende ting (søke på nett, grunnleggende funksjoner i Excel - summering og sortering og slikt)
  • hun gang på gang har latt seg lure av svindel-eposter (hun får ikke lenger utbetale fakturaer på egenhånd)
  • de gangene jeg snakker med henne i kantina er det umulig å føre noen samtale om noe som er mer komplekst enn oppvatring av campingvogn (dét er hun tydligvis dritgod på!)
  • når kunder ringer til henne virker det som hun har store problemer med å finne ut av ting ("ææææh, det må jeg sette deg over til noen andre om", så svarer en annen i området og løser det på et blunk)
  • hun har en fremtoning hvor hun veldig ofte kniser/kneggler på helt merkelige steder (f.eks. når en kollega forteller om at svigermor er syk)
  • hun tar private, høylytte telefonsamtaler om ganske så intime ting (østrogenspray og slikt) i arbeidstiden, uten å gå inn i et "stillerom"

Jeg synes vel egentlig veldig synd på kollegene som må hanskes med henne.  Jeg har én gang spurt en av kollegene hennes om hun skulle ta ut pensjon når hun blir 62, da fikk jeg vel bare et signal tilbake om at de håpte det...

Vi er ikke i samme avdeling, og har ikke samme sjef, så jeg er jo ikke direkte plaget og føler det unaturlig å ta dette opp med hennes leder (som ikke er min leder).

Anonymkode: 39c77...d79

 

 

 

Ok

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva eksakt er det du ønsker å ta opp med hennes leder?

At hun kniser på upassende steder og at hun ikke snakker om noe interessant? 
 

Anonymkode: 57852...971

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damer i den alderen kan ha det stritt, vær litt raus. Jeg eg er selv i 50-årene. Overgangsalder er på tur inn, har hjernetåke, og en kropp som streiker. I tillegg så har jeg halvvoksne unger som  trenger mye hjelp (pga psykiske og fysiske problemer) og egne foreldre som har blitt gamle og trenger hjelp. Damer på min alder har ofte MYE å tenke på, og mye ansvar privat.  

På jobb husker jeg dårligere, glemmer, vansker med å lære meg nye ting. Håper mine kolleger er raus med meg, og ikke bare går å irriterer seg over hun  "gamle trege ".. 😬

  • Liker 2
  • Hjerte 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Ja, jeg har som sagt ikke tatt dette opp med noen andre på jobb, bare med egen ektefelle (som godt kan finne på å lufte ting fra sin jobbhverdag med meg).

Hun jeg skriver om er jo nettopp slik at hun ikke har så mye "filter", hun kan fint komme ut fra WC og snakke høyt om hva hun har observert i søppelkorga - "Det er noen her som bruker Canesten, ja, hehehe! Sånn går det når man koser seg i Syden!"

Anonymkode: 39c77...d79

Dette er det jo ikke noe leder kan eller skal blande seg inn i. Plager det deg, må du heller ta det opp med henne selv.

Anonymkode: 57852...971

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

I naboavdelingen [..] arbeider det en kvinne i 60-årene som jeg synes fremstår som usedvanlig lite intelligent. [..]

Det som gjør at jeg reagerer er at Anonymkode: 39c77...d79

I alle dager da for en neve grinete og aggresive kommentarer i tråden. Heldigvis et par positive også!

Jeg syns det er fint du bryr deg, flere burde gjøre det på en positiv eller konstruktiv måte. Ummidelbart tenker jeg Alzheimer ut fra det lille inntrykket, sikkert inspirert(?) av at diagnosen dumpet ned her nylig. Så tenker jeg vernelinje, det er bl.a for å fange opp uavhengig av organisasjon at vernelinja er frittstående. Snakk med verneombud hvis det noen med stødig tilnærming til oppgaven, lege og pårørende kan være steg videre.

Utredning for demens (som bl.a Alzheimers sykdom kan føre til) kan være kinkig å lirke i gang, akkurat som oppfriskning av førerkort, bruk for høreapparat, briller, stokk og annen hjelp vi alle trenger etterhvert. Som med det meste andre er det verste man kan gjøre å vente og håpe det går over. Det gjør det ikke :)

Legg så til at folk er forskjellige, her kom det nylig inn en som minner om søppel-kasse-kommentatoren deres. På et tidspunkt blir nivået så man lurer og bestemmer seg for (ikke) å gjøre noe.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Firmaet er villig til å betale henne lønn. Synes du hun skal la være å jobbe og gå på sosialstønad i stedet? Nei? Har DU problem med dine oppgaver pga henne? Nei? Da er det riktig å ikke bry seg. 

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får gå imot mobben her og gi TS litt støtte. Må jo være jævlig frustrerende med en sånn person daglig. Må være lov å lufte seg på KG uten å bli totalt slaktet 😳

Anonymkode: b654d...816

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Får gå imot mobben her og gi TS litt støtte. Må jo være jævlig frustrerende med en sånn person daglig. Må være lov å lufte seg på KG uten å bli totalt slaktet 😳

Anonymkode: b654d...816

Enig. Er da daglig innlegg her inne om ting som er en million ganger verre. Skjønner ikke hva som var så triggende med denne tråden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg sitter i åpent kontorlandskap, i grensen mellom min avdeling og naboavdelingen.  Vi hører godt hva som sies på nabopultene.

I naboavdelingen (økonomi; jeg arbeider med salg) arbeider det en kvinne i 60-årene som jeg synes fremstår som usedvanlig lite intelligent.  Hun har arbeidet i bedriften i mer enn 10 år, og er (så vidt jeg vet) ikke ansatt på noe slags NAV-tiltak eller noe sånt.

Det som gjør at jeg reagerer er at

  • hun flere ganger om dagen må ha hjelp av kolleger til helt grunnleggende ting (søke på nett, grunnleggende funksjoner i Excel - summering og sortering og slikt)
  • hun gang på gang har latt seg lure av svindel-eposter (hun får ikke lenger utbetale fakturaer på egenhånd)

Jeg synes vel egentlig veldig synd på kollegene som må hanskes med henne.  Jeg har én gang spurt en av kollegene hennes om hun skulle ta ut pensjon når hun blir 62, da fikk jeg vel bare et signal tilbake om at de håpte det...

Vi er ikke i samme avdeling, og har ikke samme sjef, så jeg er jo ikke direkte plaget og føler det unaturlig å ta dette opp med hennes leder (som ikke er min leder).

Anonymkode: 39c77...d79

Slike personer finnes overalt. Det verste er når det skorter på både evne og vilje.

Anonymkode: ebe9c...e63

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (23 minutter siden):

Enig. Er da daglig innlegg her inne om ting som er en million ganger verre. Skjønner ikke hva som var så triggende med denne tråden.

Det er «triggende» at ts virker som en lite tolerant person som skjuler sitt problem for alle som ikke passer hennes mal bak «bekymring».

Tråden minner meg om en fra i fjor, der ts mente at en kollega var rar og «creepy» ene og alene fordi hun hadde møtt på ham da han gikk på kino alene, fordi han reiste på ferie til USA alene og fordi han snakket om ting som ikke interesserte henne.

Anonymkode: 57852...971

  • Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er «triggende» at ts virker som en lite tolerant person som skjuler sitt problem for alle som ikke passer hennes mal bak «bekymring».

Tråden minner meg om en fra i fjor, der ts mente at en kollega var rar og «creepy» ene og alene fordi hun hadde møtt på ham da han gikk på kino alene, fordi han reiste på ferie til USA alene og fordi han snakket om ting som ikke interesserte henne.

Anonymkode: 57852...971

So fuckings what. Hun hang jo ikke ut denne personen offentlig på facebook og linkedin. 

Anonymkode: b654d...816

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

So fuckings what. Hun hang jo ikke ut denne personen offentlig på facebook og linkedin. 

Anonymkode: b654d...816

Blir hun så «fuckings» provosert av dette, kan hun heller ta det opp med damen selv!

En leder kan ikke gå inn og irettesette en arbeidstaker ved å be vedkommende finne mer interessante samtaleemner eller be vedkommende om å la børe å le på steder ts ikke synes det passer.

Anonymkode: 57852...971

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Blir hun så «fuckings» provosert av dette, kan hun heller ta det opp med damen selv!

En leder kan ikke gå inn og irettesette en arbeidstaker ved å be vedkommende finne mer interessante samtaleemner eller be vedkommende om å la børe å le på steder ts ikke synes det passer.

Anonymkode: 57852...971

Selvfølgelig kan en leder be en ansatt oppføre seg i kontorlandskapet. Og lære seg egne grunnleggende arbeidsoppgaver.

Anonymkode: 46028...6f1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Selvfølgelig kan en leder be en ansatt oppføre seg i kontorlandskapet. Og lære seg egne grunnleggende arbeidsoppgaver.

Anonymkode: 46028...6f1

Arbeidsoppgaver, ja. Ikke be henne endre personlighet bare fordi ts har liten toleranse. 
 

Jeg driter meg jo fullstendig ut om jeg går til lederen min og ber henne ta affære fordi et par av kollegaene mine nesten bare snakker om småbarn og babyer i lunsjen. Eller insinuere at de har lav iq bare fordi jeg ikke deler deres interesse eller ler av det samme som dem.

Anonymkode: 57852...971

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...