Gå til innhold

Lite intelligent kollega


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Arbeidsoppgaver, ja. Ikke be henne endre personlighet bare fordi ts har liten toleranse. 
 

Jeg driter meg jo fullstendig ut om jeg går til lederen min og ber henne ta affære fordi et par av kollegaene mine nesten bare snakker om småbarn og babyer i lunsjen. Eller insinuere at de har lav iq bare fordi jeg ikke deler deres interesse eller ler av det samme som dem.

Anonymkode: 57852...971

Ingenting ved innleggene til TS som tilsier at hun skulle det heller. Det var utelukkende du som mente at leder ikke hadde noe styringsrett; noe leder har på flere av områdene det ble klaget på i HI.

Jeg har også hatt middelaldrende kolleger som ikke respekterer kontorlandskapet, som trenger hjelp med grunnleggende ting, som ikke gidder å gjøre arbeidsoppgavene sine. Det stjeler mye energi i løpet av en arbeidsuke. Når man da topper dette med pjatt som ikke sømmer seg på en arbeidsplass, blir det litt vel meget. Det skjønner enhver som har jobbet på noe mer formelt enn et utelager…

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 22.5.2024 den 15.01):

Du er ikke hennes leder, hun er ikke engang din kollega. Slutt å bry deg, og slutt i hvert fall å baksnakke om henne! 

Anonymkode: 862f0...0a2

 

Anonymkode: c1908...1dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vær så opphengt i dine kollegaer kollegaer. Har du ikke arbeid å gjøre på jobb?

Anonymkode: d4b9d...2a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rettelse kollegaers kollegaer. 

Anonymkode: d4b9d...2a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Rettelse kollegaers kollegaer. 

Anonymkode: d4b9d...2a0

Tydeligvis ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.5.2024 den 14.59):

Jeg sitter i åpent kontorlandskap, i grensen mellom min avdeling og naboavdelingen.  Vi hører godt hva som sies på nabopultene.

I naboavdelingen (økonomi; jeg arbeider med salg) arbeider det en kvinne i 60-årene som jeg synes fremstår som usedvanlig lite intelligent.  Hun har arbeidet i bedriften i mer enn 10 år, og er (så vidt jeg vet) ikke ansatt på noe slags NAV-tiltak eller noe sånt.

Det som gjør at jeg reagerer er at

  • hun flere ganger om dagen må ha hjelp av kolleger til helt grunnleggende ting (søke på nett, grunnleggende funksjoner i Excel - summering og sortering og slikt)
  • hun gang på gang har latt seg lure av svindel-eposter (hun får ikke lenger utbetale fakturaer på egenhånd)
  • de gangene jeg snakker med henne i kantina er det umulig å føre noen samtale om noe som er mer komplekst enn oppvatring av campingvogn (dét er hun tydligvis dritgod på!)
  • når kunder ringer til henne virker det som hun har store problemer med å finne ut av ting ("ææææh, det må jeg sette deg over til noen andre om", så svarer en annen i området og løser det på et blunk)
  • hun har en fremtoning hvor hun veldig ofte kniser/kneggler på helt merkelige steder (f.eks. når en kollega forteller om at svigermor er syk)
  • hun tar private, høylytte telefonsamtaler om ganske så intime ting (østrogenspray og slikt) i arbeidstiden, uten å gå inn i et "stillerom"

Jeg synes vel egentlig veldig synd på kollegene som må hanskes med henne.  Jeg har én gang spurt en av kollegene hennes om hun skulle ta ut pensjon når hun blir 62, da fikk jeg vel bare et signal tilbake om at de håpte det...

Vi er ikke i samme avdeling, og har ikke samme sjef, så jeg er jo ikke direkte plaget og føler det unaturlig å ta dette opp med hennes leder (som ikke er min leder).

Anonymkode: 39c77...d79

Tenk om madammen sjøl sitter og leser dine kommentarer på Kvinneguiden... 🤪😂😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 22.5.2024 den 15.08):

Hvorfor det?  Jeg har jo forholdt meg passiv overfor henne i mange år, men er bekymret for kollegene hennes.  Jeg hadde ikke taklet å måtte være "barnepike" for en av mine nære kolleger i årevis (da tenker jeg ikke på når man er "fadder" for en nyansatt og slikt).

Anonymkode: 39c77...d79

Hvordan bekymret for kollegaene hennes? Er du redd de skal ta skade av det? Eller at de ikke klarer jobben sin? Evt at de ikke våger/klarer å ta dette opp med noen? Og er de virkelig barnepike for vedkommende? 

 

Anonymkode: 8669a...55e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for avsporinger, brukerdebatt, latterliggjøring og svar til dette. 

Perelandra, mod. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil også gi litt støtte til ts her i og med at dette er et åpent landskap. Selv i åpne landskap bør man forvente en viss arbeidsro , så om denne damen prater høyt om ikke arbeids-relaterte ting fra sin pult, (som jeg vil tro er lengre unna enn 1 meter siden disse jobber på ulike "team". Da antar jeg de er litt fysisk adskilt.) , tenker jeg det noe en leder kan og bør adresse . Kanskje ikke spesifikt hva som sies, men at private samtaler og telefoner tilhører pauser/stillerom. 

Og det er selvfølgelig forskjell på to setninger om hvordan det gikk på skole avslutningen og en lang samtale om østrogen sprayer på telefon 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...