AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #1 Del Skrevet 22. mai 2024 Hei! Jeg har vært ganske åpen i mitt ca 5 års lange vennskap med en venninne. Temaer har vært gutter: Alt fra mangel på gode nok gutter, og hva jeg selv kan gjøre, til oppgitthet og håpløshet rundt dette temaet. Slik jeg ser det, er det ganske vanlige temaer for en singel jente på 36 år-Da jeg har vært på tindersiden ejg var 32, uten å møte en eneste gutt jeg synes blir "verdt det". Derfor synes jeg også at det er ganske naturlig, å ha dette temaet såpass tettslik jegh ar og har hatt det for tiden. Jeg er blitt "i de årene",hvor det er min tid og generasjon som begynner å innta voksenlivets rekker, med margienen innenfor maks ett år eller to allerede. Og jeg har ikke engang vært på talefot med et mannebein, så at jeg leter og prøver å imøtekomme eventuelle steder der jeg kommer til kort,synes jeg egnetlig ikke er så rart.. Innimellom dette, har jeg hatt livet- Da snakker jeg skivebom på 2 studier, vanskelig å få jobb(arbeidsledighet på ett år og tellende) med egenomsorg for meg og mitt med lite nettverk og en familie, med egen familie nå. Egensomsorgen har bestått i å være mer spandabel på egenpleie, voksing napping farging av bryn oppdatering av garderobe,pluss å få utløp på hvor tøft det er å gå glipp av turer ute på byten, når det lille nettverket jeg har, består av 2 venninner som har hvert sitt barn på under 5 år(med andre ord, ingen egen mestringsfølelse her,utenfor atde kansje kan knyteskolissene selv;Les småbarnsforelre. På toppen av det hele bruker jeg nettet for hva det er verdt,vekger å være åpen med at det er "hey girl" ettersom ejg misstenker flere her inne er kjent med dette stedet. Hvor jeg ofte møter på andre jenter,som jeg har møtt tidligere og det ikke klaffet med,fordi de for meg blir for rare. Jeg liker ikke veldig fargefulle mennesker, og trives best med A4 kulturen. Disse har jo ikke noe annet sted å gå de heller,så situasjoen nå begynner å bli ganske klein,for å være ærlig. Jeg regner med å møte på flere,som jeg har gjort før(og blokkert), i møte med andre nye,som melder interesse for å møtes som en gjeng og gjøre noe/dra et sted. Jeg har somsagt vært på tinder i 4 år nå, og har ofte spurt min venninne om tilbakemelding på bilder, og fra tidligere har denne venninnen sagt at hun synes dett begynner å bli mye om det samme-Og har på et tidspunkt sagt at hun vil si opp vennskapet(dette aner jeg ikke om hun husker lenger nå,men jeg gjør det). OG jeg føler jeg må legge bånd på meg,istedefor å kunne lufte helt vanlige singellivsutfordringer i dette. Venninner stiller jo opp,og siden det er gått såpass lang stund uten noen passende matcher,så har jeg lagt ut et ønse for henne om å ta bilder sammen på ting. Vi har ikke ett eneste bildet av noe! Ingenting, og jeg har kunselfies der ute,og jeg tror dette er noe av grunnen. Jeg er redd for å si dette til min venninne,siden hun er 1 av 2 jeg tidligere beskrev(småbarnsforelre,hvor begge 2 er i forhold, på over 10 år and counting). Fordi jeg har sagt det før,og vet responen. Men jeg lurer: Jeg er nå kommet til et punkt hvor jeg ønsker å ta dette opp,og har lyst til å ringe og snakke-Synes ikke egentlig dette er det store "brekket"/"knekket", men syne absolutt det er noe jeg må begynne å vurdere,da tidligere tilbakemeldinger har vært at hun "ikke kan være det venninnen ejg trenger"(sitat slutt). Hvis jeg "går clean",så virker det som at jeg risikerer å miste vennskapet.. Noen som har tips og råd å komme med i en slik situasjon?? Jeg sitter jo da inne med enormt mye jeg ønsker å snakke om,som bildene, muligheter for å få selvinsikt eller å få tak i hvor nerven trykker hen osv. Fra hva jeg forstår,er jo dette litt vnakig, men somsagt; Jeg vil ikke miste vennkskapet heller.. Noen tips,råd og innspill her?? På forhånd takk! Anonymkode: f9e43...624 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #2 Del Skrevet 22. mai 2024 personlig syns jeg det blir noe desperat over venner som kun fokuserer på problemene knyttet til singellivet slik det virker som du gjør TS så om du har et behov for å lufte de problemene til stadighet og hun gir signaler på at det oppleves slitsomt må du nesten velge hvor viktig hun er som venn basert på ditt behov og ikke legge "skylden" på henne for at vennskapet går i dass.. Anonymkode: 85968...04b 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #3 Del Skrevet 22. mai 2024 Kjenner jeg ble stresset bare av å lese dette. Du må seriøst flytte fokus over på noe annet. Anonymkode: 559f2...369 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #4 Del Skrevet 22. mai 2024 Jeg får en følelse av at du er en smule overfladisk. Du bevilger deg masse egenpleie i form av sminke, ny garderobe, voksing-farging-og-napping av diverse (har du råd til dette uten jobb?). Samtidig dropper du potensielle venninneforhold fordi di er "rare" eller "fargefulle". Ja, du går så langt som å blokke di, fordi du selv ønsker å være sammen med A4-folk. Kanskje du heller skulle jobbe litt med personlighet og interesser utover det helt overfladiske? Jeg er sikker på at disse "rare" jentene du blokkerer faktisk har litt mer å by på enn det du har, om jeg skal dømme ut fra det du skriver og det fokuset du har i innlegget ditt. Er klar over at "like barn leker best", men det er kanskje derfor det er vanskelig å etablere gode relasjoner med nye venninner når interessene kun går i sminke og klær. Anonymkode: 79239...0d3 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #5 Del Skrevet 22. mai 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg får en følelse av at du er en smule overfladisk. Du bevilger deg masse egenpleie i form av sminke, ny garderobe, voksing-farging-og-napping av diverse (har du råd til dette uten jobb?). Samtidig dropper du potensielle venninneforhold fordi di er "rare" eller "fargefulle". Ja, du går så langt som å blokke di, fordi du selv ønsker å være sammen med A4-folk. Kanskje du heller skulle jobbe litt med personlighet og interesser utover det helt overfladiske? Jeg er sikker på at disse "rare" jentene du blokkerer faktisk har litt mer å by på enn det du har, om jeg skal dømme ut fra det du skriver og det fokuset du har i innlegget ditt. Er klar over at "like barn leker best", men det er kanskje derfor det er vanskelig å etablere gode relasjoner med nye venninner når interessene kun går i sminke og klær. Anonymkode: 79239...0d3 *de, ikke di for svarte svingende (korrigerer meg selv). Anonymkode: 79239...0d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #6 Del Skrevet 22. mai 2024 Selv når jeg var singel ble jeg sliten av å høre på visse venninner der alt det dreide seg om var menn og dating. Hadde ikke denne ukas kar svart på en meding på 10 minutter så var det helt krise etc. Jeg orket ikke å engasjere meg i deres "kjærestejakt" fram til det faktisk var noe seriøst. Anonymkode: 3875a...752 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #7 Del Skrevet 22. mai 2024 Beklager, men jeg synes du høres slitsom ut. Mener du virkelig at du skal be henne om å stille opp på bilder som du skal legge ut møtesider på nettet? Tror du det skal hjelpe deg med flere Tindertreff? Jeg ville aldri gått med på noe sånt, og tenkt at der var vennskapet over. Anonymkode: 7b32b...e00 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #8 Del Skrevet 22. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg får en følelse av at du er en smule overfladisk. Du bevilger deg masse egenpleie i form av sminke, ny garderobe, voksing-farging-og-napping av diverse (har du råd til dette uten jobb?). Samtidig dropper du potensielle venninneforhold fordi di er "rare" eller "fargefulle". Ja, du går så langt som å blokke di, fordi du selv ønsker å være sammen med A4-folk. Kanskje du heller skulle jobbe litt med personlighet og interesser utover det helt overfladiske? Jeg er sikker på at disse "rare" jentene du blokkerer faktisk har litt mer å by på enn det du har, om jeg skal dømme ut fra det du skriver og det fokuset du har i innlegget ditt. Er klar over at "like barn leker best", men det er kanskje derfor det er vanskelig å etablere gode relasjoner med nye venninner når interessene kun går i sminke og klær. Anonymkode: 79239...0d3 Nei- Går ikke mye i merkeklær,men jeg liker å ha klær,somntydeøigvis er litt dyre bare-Fordi smaken treffer meg. Generelt har jeg nesten bare 2 plagg som er merkeklær,og jeg har enda ikke fått brukt de,fordi jeg ikke har noen å dra ur med på byen enda,eller å gjøre ting med,hvor jeg føler de klærne er passende antrekk-Synes du selv også overgeneraliserer,og kan tenke litt på denne,siden du virker til å mene at jenter i fine(kansje dyre) klær ALLTID har alt på stell... Når det kommer til bilder,så tenker jeg; Aner ikke jeg?? Har ikke et gruppebilde på tinder,og fordi jeg ikke liker henter,så aner jeg ikke hva jeg konkurrerer led eller mot,fordi jeg aldri ser dem.. .. Det ville være å prøve noe annet,og ille et eneste,ville jeg faktisk reagert på selv,ute på tinder,motsatt vei... Anonymkode: f9e43...624 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #9 Del Skrevet 22. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Selv når jeg var singel ble jeg sliten av å høre på visse venninner der alt det dreide seg om var menn og dating. Hadde ikke denne ukas kar svart på en meding på 10 minutter så var det helt krise etc. Jeg orket ikke å engasjere meg i deres "kjærestejakt" fram til det faktisk var noe seriøst. Anonymkode: 3875a...752 Ja,men synes du ikke mye av snakket druer seg akkurat om det å finne ut av hva han sa og gjorde,skrev og samtalen osv,er jo mye av hva som leder opp til et evt seriøst plan også.. To hoder tenker bedre enn ett osv?? Jeg har ringt hennezog vi har en veldig god tone nå,så jeg tenker at jeg heller snakker med andre enn henne,men synes jo det er litt trist?? Anonymkode: f9e43...624 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #10 Del Skrevet 22. mai 2024 Så du vil ikke engang finne på noe med venninnen din fordi det er venninnen din, neida du vil finne på noe med henne for å kunne ta gruppebilde til tinder? Altså... Anonymkode: 5cf8a...f11 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #11 Del Skrevet 22. mai 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Nei- Går ikke mye i merkeklær,men jeg liker å ha klær,somntydeøigvis er litt dyre bare-Fordi smaken treffer meg. Generelt har jeg nesten bare 2 plagg som er merkeklær,og jeg har enda ikke fått brukt de,fordi jeg ikke har noen å dra ur med på byen enda,eller å gjøre ting med,hvor jeg føler de klærne er passende antrekk-Synes du selv også overgeneraliserer,og kan tenke litt på denne,siden du virker til å mene at jenter i fine(kansje dyre) klær ALLTID har alt på stell... Når det kommer til bilder,så tenker jeg; Aner ikke jeg?? Har ikke et gruppebilde på tinder,og fordi jeg ikke liker henter,så aner jeg ikke hva jeg konkurrerer led eller mot,fordi jeg aldri ser dem.. .. Det ville være å prøve noe annet,og ille et eneste,ville jeg faktisk reagert på selv,ute på tinder,motsatt vei... Anonymkode: f9e43...624 Jeg har ikke sagt noe om merkeklær. Jeg bare siterer deg på hva du selv har skrevet om interesser og hva du fokuserer på. Og bilder har jeg ikke nevnt i innlegget i det hele tatt. Jeg vet ikke hva slags generaliseringer du mener jeg gjør, jeg stiller bare spørsmåltegn ved flere av dine prioriteringer. Forresten, du bør lese gjennom dine egne innlegg før du trykker send slik at det du svarer på faktisk er adressert til riktig person. I tillegg trenger tekstene dine litt opprydding, da de er utfordrende å forstå. Anonymkode: 79239...0d3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #12 Del Skrevet 23. mai 2024 Du er en kjendis her på KG, både på godt og vondt. Det er dessverre ikke lett å gi deg råd, siden du er så vanskelig å forstå, og som regel ikke bryr deg om hva noen sier. Du bør holde datingproblemene unna venner, når de har sagt klart fra. Jeg tror ellers du hadde hatt godt av en coach her i livet. Det er mye som skal mestres. Anonymkode: 70685...275 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåbærrips Skrevet 23. mai 2024 #13 Del Skrevet 23. mai 2024 Fryktelig uoversiktlig og travelt å lese dette innlegget. Mye overfladisk fokus og tinder her og tinder der. Dessuten, ingen normale folk vil stille opp å ta gruppebilde så andre kan legge ut på tinder. Hvis hun har sagt at hun vil slå opp som venninne så bør du ha det til ettertanke, prøv å skifte fokuset ditt. Blir veldig mye for andre å høre på samme gnålet om singelliv og tinder absolutt hele tiden. Kanskjr hun rett og slett syns du er for selvsentrert 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ZarahSweet Skrevet 23. mai 2024 #14 Del Skrevet 23. mai 2024 Det verste en gjør er å legge ut gruppebilde på dating apps. Vennene dine har ingenting der å gjøre og jeg hadde blitt forbanna om noen av mine venner la ut et bilde der jeg er med på Tinder! Når det er sagt virker du selvsentrert og er ikke normalt å prate opp og ned om deg selv, Tinder og singel problemene dine 4 år i strekk. Ikke rart venner blir lei.. Jeg skal innrømme at jeg som nysingel hadde mye spørsmål og luftet mye for venninnene mine de første månedene. Men det var jo bare gøy. De synes det var morsomt å høre om dates og opplevelsene mine🤭 Jeg brukte også den tiden på å sette pris på friheten min, føle på hva jeg ville og trengte i et forhold, selvreflektering og jobbe med meg selv med å vokse på erfaringene mine med å chatte og date. Etter ca 6 mnd møtte jeg han som ble kjæresten min. Joda, han synes bildene var fine og jeg hadde en god bio, men grunnen til at han falt for meg var jo chat, samtaler, like verdier, humor, livssyn etc. Og at jeg var rett frem, åpen, ærlig og ikke redd for å ta initiativ og styring. Så hva med å heller fokusere på å møte nye mennesker uten så mye press om å finne The One. Og vær deg selv uten filter. Du vil jo ha en som vil ha deg for deg, ikke en maske og skygge av deg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #15 Del Skrevet 23. mai 2024 Som regel kan det hjelpe å se innover, dersom man oppfatter «alle» andre som problematiske, vanskelige, merkelige osv. Det virker som du finner mange feil og mangler i de rundt deg, kanskje du da bør reflektere over deg selv, dine interesser, hva du kan bidra med i relasjoner? Anonymkode: a0b01...9b1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #16 Del Skrevet 23. mai 2024 Folk som lever for å finne en partner og at alt rundt en handler om det, er rett og slett helt uintressante personer. Du høres desperat ut. At du kaller deg for jente, som leter etter en gutt... Du er voksen. Du er en kvinne. Håper inderlig at du ser etter en mann. Et voksent hankjønn. Du har ett par merkeklær som du ikke har fått brukt enda fordi du ikke kommer deg på byen? Hvorfor er du så avhengig av andre? Hva med å basere livet ditt på hva det faktisk er, også får en evt mann komme som en bonus?? Anonymkode: 5eb2c...ca0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå