Gå til innhold

Hva er grunnen til at du ikke hilser tilbake?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vet om folk, både naboer, kolleger, bekjente og andre som ikke svarer hei når du hilser. Hva er grunnen? 

Anonymkode: 4ba6d...9b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For min del er det i tilfelle at jeg ikke ser dem eller hører dem. Vet jeg er skikkelig overlegen på løpetur feks, men da hører jeg på musikk og fokuserer på det jeg gjør😅 Mener ikke å ikke hilse tilbake.

Anonymkode: 849d6...d80

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vet om folk, både naboer, kolleger, bekjente og andre som ikke svarer hei når du hilser. Hva er grunnen? 

At jeg gikk i min egen verden og ikke registrerte at noen sa hei til meg

Endret av Maleficenta
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg ikke hilser på gaten er det fordi jeg er fullstendig vendt innover i meg selv, så selv om jeg ser rett på en person, kan det hende jeg ikke registrerer at det er en jeg kjenner, fordi tankene mine e rhelt andre steder.

Jge har en kollega på jobben som ikke hilser selv om vi går rett forbi hverandre i de smale korridorene. DET er merkeig, men jeg tror han er sjenert. Han er hyggelig ellers.

Anonymkode: e2d01...8a3

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jeg ikke vet hvem du er. Hilser feks ikke på barn eller fylliker. 

Anonymkode: 5ba79...c5f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel er det fordi jeg ikke ser eller hører (begge deler er redusert). 
Hilser alltid hvis noen hilser på meg, selv mår jeg ikke vet hvem vedkommende er. Men det forutsetter altså at jeg får det med meg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis jeg ikke hilser så er det fordi jeg er for distre, og ikke ser dem rett og slett....

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irak skrev (1 time siden):

Hvis jeg ikke hilser så er det fordi jeg er for distre, og ikke ser dem rett og slett....

Samme her, av og til går jeg helt i andre tanker

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hilser alltid om jeg ser de, men er ikke alltid de hører meg 🤷

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stress

Angst

Ikke sett

Ikke hørt

Ikke gjenkjent

Gjenkjent rett etterpå, for seint

Sikkert flere grunner?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jeg ikke har sett eller hørt. Er av og til opptatt i mitt eget hode, og enser ikke at noen har hilst.

Kan også være at jeg rett og slett ikke liker vedkommende. Det er ikke så mange av de, men det er noen få jeg ikke hilser på.

Anonymkode: c1104...b8b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jeg ikke har sett eller hørt at jeg har blitt hilst på. 

Anonymkode: 9915d...306

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi et hei ofte innebærer at en bør stoppe og slå av en liten prat.

Da er det ofte enklere å ignorere det, om en ikke føler for å prate, eller ikke har tid.

Øyekontakt, et smil, et nikk - det er langt foretrukken hilsen. Da ser en hverandre uten at en må stoppe og prate. 

Anonymkode: 5270d...9eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

- Rekker det ikke.

- Enser ikke at det er meg de hilser på.

- Sier det for stille så de ikke hørte det det selv om jeg hilste. 

Anonymkode: 8acf0...b88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Registrer for sent hvem som hilste. Rett og slett. Jeg ser ikke etter folk og er som oftest i egne tanker 

Anonymkode: 08fe9...445

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk høre fra en kollega at hun hadde sagt god morgen og at jeg ikke svarte, men hun skjønte at jeg var distré/trøtt og ikke fikk det med meg. Dette var riktig antagelse, jeg hørte virkelig ingenting og ble overrasket når hun ga beskjed om det. Har fått denne beskjeden av samme kollega to-tre ganger forskjellige dager😂 Hun sa hun tenkte "han våkner sikkert etter hvert" . Så enten er det at jeg ikke hører det, andre ganger rekker jeg det ikke.

Endret av Mayer
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg må innrømme at noen ganger er jeg avhengig at folk sier hei først, med mindre jeg har en knall dag. Da kan du regne med at jeg smiler og hilser først.

Men det er de dårlige dagene da.. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mayer skrev (3 minutter siden):

Jeg fikk høre fra en kollega at hun hadde sagt god morgen og at jeg ikke svarte, men hun skjønte at jeg var distré/trøtt og ikke fikk det med meg. Dette var riktig antagelse, jeg hørte virkelig ingenting og ble overrasket når hun ga beskjed om det. Har fått denne beskjeden av samme kollega to-tre ganger forskjellige dager😂 Hun sa hun tenkte "han våkner sikkert etter hvert" . Så enten er det at jeg ikke hører det, andre ganger rekker jeg det ikke.

Så lenge du gjør det til en vane og etablerer deg som en sirup-ræv, så er det jo intet feil med det 🫡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KnekkeBørre skrev (19 minutter siden):

Så lenge du gjør det til en vane og etablerer deg som en sirup-ræv, så er det jo intet feil med det 🫡

Hæ, jeg skjønner ikke :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hilser stort sett alltid, hilser jeg ikke så har jeg ikke sett deg.

Anonymkode: f2f4a...838

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...