Gå til innhold

Er du lykkelig?

Mayer

Anbefalte innlegg

Mtp. egen livssituasjon? Samfunnet vi lever i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det er jeg, mtp. mitt eget liv. Samfunnet er jeg dog ikke så fornøyd med, men jeg har tatt de valgene for meg selv og mitt liv som passer for meg, og er fornøyd. Lykke er dog ikke noen himmelstormende jubel for meg. Det er mer en rolig, lun tilfredshet med tilværelsen sånn jevnt over.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Jeg er egentlig det! Jeg merker veldig på det at lykken skapes av de man har rundt seg. Jeg har en mann, sønn og hund som gjør meg lykkelig hver dag!

Jeg er på AAP så helsa og dermed økonomien er ikke på topp. Men lykkelig, ja, på grunn av mine ❤️

Anonymkode: dd4a6...b17

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I korte perioder/korte stund.

På samme måte som at jeg er sjeldent ulykkelig.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så glad fordi jeg er så glad og det er jeg så glad for😁😁😁

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mayer skrev (5 timer siden):

Mtp. egen livssituasjon? Samfunnet vi lever i?

Både og. Føler meg heldig som slipper å vokse opp i fattigdom, men synes samfunnet har blitt mer usikkert mtp ustabilitet i Europa. Burde gjort noe for å bedre min egen livssituasjon. Fått mer motivasjon og selv-disiplin til å følge drømmene mine.

Anonymkode: 0cd7d...25e

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk med barn er mindre lykkeligere. 

Anonymkode: 77e91...1fa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel ja. Ganske fornøyd med egen livssituasjon, men ikke fornøyd med utviklingen i samfunnet så har egentlig meldt meg ut. 

Anonymkode: 8c851...bdc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei

Anonymkode: cf80e...d8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det beste ut av den situasjon jeg er i. Samfunnet og verden er jeg ikke fornøyd med. Liker ikke utviklingen. 

Anonymkode: 6ef04...874

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fornøyd med hus, unger og mann + kjæledyr - elsker å være hjemme og ha besøk av venner. Blir utslitt og deprimert pga jobb og stress. Orker knapt å gjøre husarbeid mer, blir skippertak. 

Blir glad av å sitte ute og kun høre lyden av fuglekvitter, men tanken på jobb og stress igjen neste dag har gjort meg kronisk uvel. Litt sånn konstant tristhetsfølelse. Lo oftere før. 

Anonymkode: b95ed...2ce

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Er fornøyd med hus, unger og mann + kjæledyr - elsker å være hjemme og ha besøk av venner. Blir utslitt og deprimert pga jobb og stress. Orker knapt å gjøre husarbeid mer, blir skippertak. 

Blir glad av å sitte ute og kun høre lyden av fuglekvitter, men tanken på jobb og stress igjen neste dag har gjort meg kronisk uvel. Litt sånn konstant tristhetsfølelse. Lo oftere før. 

Anonymkode: b95ed...2ce

Jobber du fullt? Kunne det være aktuelt å redusete stilling? Penger er jo ikke alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har du kilde på det? Hilsen jevnt over nokså lykkelig seksbarnsmor, som tilskriver store deler av min tilfredshet nettopp det faktum at jeg har (mange) barn…

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig lykkelig med mann og barn. De har forlatt redet, men klarer seg ganske bra og er flinke til å holde kontakt med oss foreldre, og sette pris på å komme hjem. De bor heller ikke så langt unna, så vi treffer dem ofte.

Vi trivest godt i hverandres selskap og reiser endel sammen. Vi trivest greitt i jobb og videreutdanner oss begge. Har felles venner som vi trivest og reiser sammen med. 

Økonomine er ok og gjelda er overkommelig.

Samfunnet får vi ikke gjort så mye med, men der er mye jeg gjerne skulle sett annerledes.

Livet er skjørt, noe jeg blir minnet på ofte, derfor er jeg blitt flink til å definere egen lykke, så ja jeg har det veldig godt og er lykkelig. 

Anonymkode: cd25b...8e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jepp. Unger et evig mas og en konstant påminner om alt man ikke får til.

Anonymkode: 40ecc...21a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjenner veldig på lykkefølelse som mamma til to fantastiske barn. De gjør meg lykkelig hver dag. Kjenner på en følelse av å ikke være på rett sted jobbmessig, men aner ikke hva annet jeg skal gjøre. Har en snill mann. Føler vel at privatlivet mitt gjør meg lykkelig, men at jeg er lost med tanke på jobb. Så både og. 

Anonymkode: 352be...f7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, på ingen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DelvisPresley skrev (1 time siden):

Nei, på ingen måte.

Joda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jepp. Unger et evig mas og en konstant påminner om alt man ikke får til.

Anonymkode: 40ecc...21a

For meg er barna mine to fine bevis på at jeg har gitt dem god oppdragelse og god barndom. Barna er det jeg er aller mest stolt av i livet, og jeg ville ikke vært dem foruten. 

Ellers er jeg lykkelig relativt ofte. Kjenner som oftest på lykkerusen når jeg går i skogen, og det gjør jeg daglig. Plutselig bare bruser det til med masse glede i kroppen🥰

Selve samfunnet kunne vært varmere og mer imøtekommende. Kom akkurat hjem fra utlandet, og det er da jeg ser hvor kalde og brå vi nordmenn er. Brøyter oss frem i køen, dulter borti folk uten å beklage, kjører som svin for å komme forbi de tre bilene som kjører pent osv. Vi er litt vel egosentriske dessverre.

Anonymkode: fa8cf...5fe

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...