kaarebjarne Skrevet 24. mai 2024 #21 Del Skrevet 24. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 21.5.2024 den 23.46): Serr... Alt man skal blande seg i.. Anonymkode: 9f1f1...020 Blande seg i? Tomgangskjøring er ulovlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaarebjarne Skrevet 24. mai 2024 #22 Del Skrevet 24. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 22.5.2024 den 10.07): Air condition er svaret ditt.. Og nei - jeg tenker ikke på miljøet eller at jeg forpester omgivelsene. Hvis det er 20 grader ute, og bilen står i solen i 10min - stiger temperaturen inne i bilen til over 32°C på de 10 min.. Etter 30 min er temperaturen høyere enn 50°C i bilen.. Så det må plage deg så mye det bare vil - men det kunne ikke jeg brydd meg mindre om. Anonymkode: dabbc...94a Det er bare å sette opp vinduene før du går inn i butikken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #23 Del Skrevet 24. mai 2024 Fordi som enslig mor med to små barn så lar jeg de bli i bilen om de har sovnet og jeg skal rett inn for melk/smør/enkel mat jeg skulle likt å få et sånt menneske kommentere og kritisere meg gitt. Tror et par plugger hadde blitt tent. 🤓 og jeg vil helst ikke koke ungene mine ✅ Anonymkode: c4b2b...dbe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #24 Del Skrevet 24. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 22.5.2024 den 0.40): Ser også mange idioter som kjører rundt med vinduet åpent på varme sommerdager selv om de har en ny bil med fungerende aircondition... Det hadde blitt mye mer behagelig temperatur inni bilen om du hadde lukket vinduet og latt aircondition få gjøre jobben sin istedenfor å kaste den kjølige lufta fra aircondition rett ut vinduet bokstavelig talt... Anonymkode: a805a...383 Jeg er denne idioten da tydligvis. Ja aircondition gir kald luft, men jeg har stor takluke og elsker å kjenne på varmen fra sola samtidig som det blåser friskt rundt meg når jeg kjører. Så for meg er det mest behagelig når jeg lufter, må jo få kjenne på sommeren. Anonymkode: 1b3cb...7f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #25 Del Skrevet 24. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 21.5.2024 den 23.42): Jeg bor midlertidig i en fjellandsby på Vestlandet, der jeg ser at 90% går fra bilen med motoren på, når de skal inn på den lokale Extra eller rema butikken. Hadde det vært kuldegrader hadde jeg skjønt det, men det er 20 grader eller enda varmere. Ser også folk sitte i bilen med motoren på mens de skroller på mobilen, eller leser avisen og venter på noen i både 10 og 30 minutter. HVORFOR? Tenker dere ikke miljø og at dere forpester omgivelsene? Jeg har gitt beskjed men etter at jeg ble skjelt ut, orker jeg ikke lenger spørre om de kan slå av motoren. Faen hvor det irriterer meg😵 Anonymkode: 76bc5...04c For det første så må motor gå om de bruker aircondition, for det andre så bruker bilen mer bensin for hver gang den starter opp enn om den bare står å går i fem-10 min. Du sier de forpester miljøet.....nå er det jo så miljøvennlig bensin også,at det forurenser nesten ikke. Greit for slike som deg å tenke miljø, men problemet for mange av dere er at dere ikke skjønner hva som er miljøvennlig.....du tror sikkert fortsatt at el bil er miljøvennlig?? Produksjonen og levetiden gjør at det er mindre miljøvennlig enn nye fossile biler. Til slutt oppfordrer jeg deg og dine likesinnede til å se ting i større perspektiv,ikke vær så forbanna enkle. Anonymkode: 6e7cd...0b3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #26 Del Skrevet 24. mai 2024 kaarebjarne skrev (13 minutter siden): Blande seg i? Tomgangskjøring er ulovlig. Så du irettesetter folk som går på rødt lys også, det er heller ikke lovlig. Anonymkode: 6e7cd...0b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #27 Del Skrevet 24. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 22.5.2024 den 9.59): Lapp i frontruten? Jeg har ikke bil og hva skulle jeg skrevet på lappen? ts Anonymkode: 76bc5...04c Må en ha bil for å kunne skrive en lapp???? Du virker over snittet smart 🙂 Anonymkode: 6e7cd...0b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #28 Del Skrevet 24. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 21.5.2024 den 23.42): Jeg bor midlertidig i en fjellandsby på Vestlandet, der jeg ser at 90% går fra bilen med motoren på, når de skal inn på den lokale Extra eller rema butikken. Hadde det vært kuldegrader hadde jeg skjønt det, men det er 20 grader eller enda varmere. Ser også folk sitte i bilen med motoren på mens de skroller på mobilen, eller leser avisen og venter på noen i både 10 og 30 minutter. HVORFOR? Tenker dere ikke miljø og at dere forpester omgivelsene? Jeg har gitt beskjed men etter at jeg ble skjelt ut, orker jeg ikke lenger spørre om de kan slå av motoren. Faen hvor det irriterer meg😵 Anonymkode: 76bc5...04c Veldig bra at noen tok ansvar å skjelte deg ut.....jeg ville faktisk gjort akkurat det samme. Bra at du tok det til etterretning å skjerpa deg! Anonymkode: 6e7cd...0b3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #29 Del Skrevet 24. mai 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Fordi som enslig mor med to små barn så lar jeg de bli i bilen om de har sovnet og jeg skal rett inn for melk/smør/enkel mat jeg skulle likt å få et sånt menneske kommentere og kritisere meg gitt. Tror et par plugger hadde blitt tent. 🤓 og jeg vil helst ikke koke ungene mine ✅ Anonymkode: c4b2b...dbe Jeg håper du skrev dette bare for å provosere nå. Du lar ikke to små barn sitte alene i en bil med motoren i gang, det er bare så uansvarlig at jeg blir omtrent målløs. Det er så mye som kan skje med to barn alene i en bil (og ikke kom og si at du kjenner barna dine best, for ulykker kan skje selv om du kjenner barna dine) Du vil ikke koke barna dine... hva med å ta de med inn da. Du må jo ta de ut av bilen på varme dager! Hva hvis motoren plutselig stopper og så virker ikke kaldlufta og så koker du barna dine allikvel. (Og hvis du nå skal si at de blir ikke kokt på de korte 10-20 minuttene du er inne i butikken så har du svaret der; de blir ikke kokt om de sitter i en bil uten AC på) Du får bare tenne på alle pluggene dine, men jeg kritiserer valget du tar om å la barna sitte igjen i bilen når du går for å handle. Anonymkode: 791b7...26b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #30 Del Skrevet 24. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 22.5.2024 den 9.59): Lapp i frontruten? Jeg har ikke bil og hva skulle jeg skrevet på lappen? ts Anonymkode: 76bc5...04c Du trenger da ikke ha bil for å legge igjen en lapp under vindusviskeren på den bilen som står på tomgang? På lappen skriver du noe sånt som "Jeg ønsker å gjøre oppmerksom på at det ikke er lov å la bilen stå på tomgang, og at dette forpester miljøet for oss som beveger oss i nærheten." Eller hva nå du egentlig skulle ønske du kunne fortelle bilfører. Anonymkode: a0d69...226 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #31 Del Skrevet 24. mai 2024 Rart hvor hardt folk prøver å rettferdiggjøre sin egoisme! Selvfølgelig er det ikke greit å stå på tomgang bare for din egen komfort! Anonymkode: dbf9c...40f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #32 Del Skrevet 24. mai 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg håper du skrev dette bare for å provosere nå. Du lar ikke to små barn sitte alene i en bil med motoren i gang, det er bare så uansvarlig at jeg blir omtrent målløs. Det er så mye som kan skje med to barn alene i en bil (og ikke kom og si at du kjenner barna dine best, for ulykker kan skje selv om du kjenner barna dine) Du vil ikke koke barna dine... hva med å ta de med inn da. Du må jo ta de ut av bilen på varme dager! Hva hvis motoren plutselig stopper og så virker ikke kaldlufta og så koker du barna dine allikvel. (Og hvis du nå skal si at de blir ikke kokt på de korte 10-20 minuttene du er inne i butikken så har du svaret der; de blir ikke kokt om de sitter i en bil uten AC på) Du får bare tenne på alle pluggene dine, men jeg kritiserer valget du tar om å la barna sitte igjen i bilen når du går for å handle. Anonymkode: 791b7...26b Grunner jeg ser på som mer aktuell om man bare skal være borte i 2 min (de dør ikke av overoppheting da): -Noen kjører inn i bilen (det skjedde meg en gang jeg var kjapt inne på butikken mens ene barnet sov i bilen) -Noen stikker av med bilen Anonymkode: be2d9...80f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loff77 Skrevet 24. mai 2024 #33 Del Skrevet 24. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 22.5.2024 den 0.35): Fordi de ikke vet hvordan en aircondition fungerer tenker jeg. En aircondition blir kald veldig fort. I løpet av under et minutt er den nede i den utblås temperaturen som de skal ha. Mindre intelligente folk tenker vel at det tar en evighet å få ned temperaturen slik som det tar en evighet å få opp temperaturen på varmeaparatet på en dieselbil om vinteren. Men det er fordi varmeapparatet henter varmen sin fra motoren til bilen som bruker LAAAANG tid på å varmes opp på en diesel bil. Mens aircondition bruker en kompressor som blir kjølt ned nesten umiddelbart. Tenker dette er samme type folk som ikke vet hvordan en thermostat fungerer, og setter opp termostaten på panelovnene på hytta til max når de kommer inn for de tror det da blir raskere varmt... Anonymkode: a805a...383 Og noen forstår ikke drivhuseffekten inne i en bil på solfyllte dager, det tar lang tid å kjøle ned kupeen på en sommerdag😂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #34 Del Skrevet 24. mai 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Rart hvor hardt folk prøver å rettferdiggjøre sin egoisme! Selvfølgelig er det ikke greit å stå på tomgang bare for din egen komfort! Anonymkode: dbf9c...40f Problemet til deg og dine likesinnede er at dere er for dumme til å forstå at det er mindre miljøvennlig å stoppe og starte bilen igjen, den bruker nemlig mye mer drivstoff under oppstart enn den gjør på tomgang. Skaff deg litt kunnskap før du skriver! Anonymkode: 6e7cd...0b3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaarebjarne Skrevet 24. mai 2024 #35 Del Skrevet 24. mai 2024 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): For det første så må motor gå om de bruker aircondition, for det andre så bruker bilen mer bensin for hver gang den starter opp enn om den bare står å går i fem-10 min. Du sier de forpester miljøet.....nå er det jo så miljøvennlig bensin også,at det forurenser nesten ikke. Greit for slike som deg å tenke miljø, men problemet for mange av dere er at dere ikke skjønner hva som er miljøvennlig.....du tror sikkert fortsatt at el bil er miljøvennlig?? Produksjonen og levetiden gjør at det er mindre miljøvennlig enn nye fossile biler. Til slutt oppfordrer jeg deg og dine likesinnede til å se ting i større perspektiv,ikke vær så forbanna enkle. Anonymkode: 6e7cd...0b3 Nei, motoren bruker ikke mer bensin når du skrur den på igjen etter en kjøretur når det er 20 grader ute, enn å la den gå i 10 minutter. AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Så du irettesetter folk som går på rødt lys også, det er heller ikke lovlig. Anonymkode: 6e7cd...0b3 Det er fullstendig lov å gå på rødt lys i Norge. AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Fordi som enslig mor med to små barn så lar jeg de bli i bilen om de har sovnet og jeg skal rett inn for melk/smør/enkel mat jeg skulle likt å få et sånt menneske kommentere og kritisere meg gitt. Tror et par plugger hadde blitt tent. 🤓 og jeg vil helst ikke koke ungene mine ✅ Anonymkode: c4b2b...dbe Du lar små barn sitte i en bil alene med tenningen på? Wow. Det er risikabelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaarebjarne Skrevet 24. mai 2024 #36 Del Skrevet 24. mai 2024 Loff77 skrev (2 minutter siden): Og noen forstår ikke drivhuseffekten inne i en bil på solfyllte dager, det tar lang tid å kjøle ned kupeen på en sommerdag😂 Du vet at A/C er noe som ikke var vanlig før utpå 2000-tallet i Norge? Det er bare å ta ned vinduene før du går inn i butikken. Og nei, det tar ikke lang tid å kjøle ned kupeen. Da er det noe galt med A/C i bilen din. AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Problemet til deg og dine likesinnede er at dere er for dumme til å forstå at det er mindre miljøvennlig å stoppe og starte bilen igjen, den bruker nemlig mye mer drivstoff under oppstart enn den gjør på tomgang. Skaff deg litt kunnskap før du skriver! Anonymkode: 6e7cd...0b3 Nei, det er ikke mindre miljøvennlig når det er 20 grader og motoren er varm. Moderne biler har tross alt start/stopp-funksjon. Tror du de hadde hatt det om det var mer miljøvennlig å gå på tomgang enn å skru den av og på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 24. mai 2024 #37 Del Skrevet 24. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er mindre miljøvennlig å stoppe og starte bilen igjen, den bruker nemlig mye mer drivstoff under oppstart enn den gjør på tomgang. Skaff deg litt kunnskap før du skriver! Anonymkode: 6e7cd...0b3 Vet ikke om det gjelder alle biler, men tror det er sånn det er for noen biler, ja. Særlig de som er litt eldre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 24. mai 2024 #38 Del Skrevet 24. mai 2024 kaarebjarne skrev (1 minutt siden): Nei, det er ikke mindre miljøvennlig når det er 20 grader og motoren er varm. Moderne biler har tross alt start/stopp-funksjon. Tror du de hadde hatt det om det var mer miljøvennlig å gå på tomgang enn å skru den av og på? Ja, for mange biler gjelder faktisk det. Særlig eldre bilder. Og det er jo et spørsmål om det er bedre for miljøet og hele tiden kjøpe nye moderne ting eller å bevare og bruke gamle (selv om de gamle bruker mer brennstoff). En venn av meg har en gammel engelsk stor bil. Tror absolutt at den spruter ut mer eksos i oppstart flere ganger enn å stå på tomgang. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #39 Del Skrevet 24. mai 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Problemet til deg og dine likesinnede er at dere er for dumme til å forstå at det er mindre miljøvennlig å stoppe og starte bilen igjen, den bruker nemlig mye mer drivstoff under oppstart enn den gjør på tomgang. Skaff deg litt kunnskap før du skriver! Anonymkode: 6e7cd...0b3 Og problemet med " deg og dine likesinnede " er at dere ikke forstår at det er eksosen der og da jeg tenker på . Å gå ut av bilen og måtte puste inn eksos er ikke godt for lungene. Og nå med pollen i tillegg så bør allergikere og andre slippe den påkjenningen. Anonymkode: dbf9c...40f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #40 Del Skrevet 24. mai 2024 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Å gå ut av bilen og måtte puste inn eksos er ikke godt for lungene. Og nå med pollen i tillegg så bør allergikere og andre slippe den påkjenningen. Anonymkode: dbf9c...40f Å ja, det er jo mer forståelig at du reagerer for din egen del. Det er ikke snakk om det for miljøet sin del, men for dere som der og da må puste inn eksos. Det er nok ubehagelig for deg og dere. Anonymkode: c2d20...9d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå