AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #1 Del Skrevet 21. mai 2024 For dere som har opplevd å ha et langt forhold (venn, kjæreste, kollega) til en psykopat, blir de etter deres erfaring bedre eller verre med alderen? Jeg leste nylig at i motsetning til det som tidligere har vært antatt, så blir de ofte verre med alderen. Jeg har trodd at det var slik at de ble bedre, men det var visst utdatert forskning som hovedsaklig var gjort på straffede kriminelle. Mens de som ikke er kriminelle (som jo er majoriteten) de blir visst verre med alderen, når det gjelder det å manipulere og være fæl mot de rundt seg. Så altså om det stemmer så er det ikke noe vits i å sitte og vente på at en person med disse trekkene kanskje kan forandre seg og bli snillere. Noen med erfaringer med dette? Enten det er snakk om vennskap, ekteskap eller andre relasjoner? Ja jeg er klar over at bare leger kan diagnostisere folk med dyssosial personlighetsforstyrrelse eller psykopati. Og jada, det er et mye misbrukt ord. Jeg tror de som evt svarer på dette og som har erfaring ikke bruker dette løst, har man erfart det så har man gjerne lest seg opp. Anonymkode: 662c2...0ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #2 Del Skrevet 22. mai 2024 Ingen med noe erfaring på dette? Trenger ikke være snakk om noen som garantert er psykopat, men med slike trekk og som driver/har drevet med psykisk mishandling. Anonymkode: 662c2...0ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #3 Del Skrevet 22. mai 2024 Mer utspekulerte mer mulighet for å bevege seg fritt. Starter gjerne med dyreplageri i småskolealder. Anonymkode: b4d03...306 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 22. mai 2024 #4 Del Skrevet 22. mai 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): For dere som har opplevd å ha et langt forhold (venn, kjæreste, kollega) til en psykopat, blir de etter deres erfaring bedre eller verre med alderen? Jeg leste nylig at i motsetning til det som tidligere har vært antatt, så blir de ofte verre med alderen. Jeg har trodd at det var slik at de ble bedre, men det var visst utdatert forskning som hovedsaklig var gjort på straffede kriminelle. Mens de som ikke er kriminelle (som jo er majoriteten) de blir visst verre med alderen, når det gjelder det å manipulere og være fæl mot de rundt seg. Så altså om det stemmer så er det ikke noe vits i å sitte og vente på at en person med disse trekkene kanskje kan forandre seg og bli snillere. Noen med erfaringer med dette? Enten det er snakk om vennskap, ekteskap eller andre relasjoner? Ja jeg er klar over at bare leger kan diagnostisere folk med dyssosial personlighetsforstyrrelse eller psykopati. Og jada, det er et mye misbrukt ord. Jeg tror de som evt svarer på dette og som har erfaring ikke bruker dette løst, har man erfart det så har man gjerne lest seg opp. Anonymkode: 662c2...0ca Jeg har bare erfaring med manipulering i negativ forstand, samme som psykisk vold. Dette er min Xmann som jeg var gift med i 15 år. Han har valgt å ikke gå i terapi, så nei han har ikke blitt særlig bedre syns jeg.... Så han har jeg ikke mer kontakt med enn høyst nødvendig. Vi kommuniserer via mail i forhold til barna, ellers er det familievernkontoret når det er noe som er vanskelig. Jeg er helt avhengig av å ha en tredje part i bildet, selv tre år etter skilsmissen.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #5 Del Skrevet 22. mai 2024 Irak skrev (2 timer siden): Jeg har bare erfaring med manipulering i negativ forstand, samme som psykisk vold. Dette er min Xmann som jeg var gift med i 15 år. Han har valgt å ikke gå i terapi, så nei han har ikke blitt særlig bedre syns jeg.... Så han har jeg ikke mer kontakt med enn høyst nødvendig. Vi kommuniserer via mail i forhold til barna, ellers er det familievernkontoret når det er noe som er vanskelig. Jeg er helt avhengig av å ha en tredje part i bildet, selv tre år etter skilsmissen.... Kan jeg spørre hvor gammel han er? Har hatt et håp om at en psykopat i mitt liv skal bli bedre og ikke verre. Tenkte at da hun bikket 40 skulle det bli bedre. Anonymkode: 662c2...0ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #6 Del Skrevet 22. mai 2024 Jeg har ingen erfaring med psykopater, men generelt merker jeg at folk blir tydeligere jo eldre de blir. Sladrekjerringer sladrer mer og mer, innvandringskritiske kan bli tydeligere rasistiske mens moderate gjerne ser enda flere sider av forskjellige saker. Anonymkode: f94e0...b67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #7 Del Skrevet 22. mai 2024 Jeg tror at de som er spiller på utseende for å være utro med supply blir verre med alderen. Fordi de er avhengig av beundring for å fylle tomrommet og jaget slike giftige mennesker kjenner på. Anonymkode: 6b37b...6d8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 22. mai 2024 #8 Del Skrevet 22. mai 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Kan jeg spørre hvor gammel han er? Har hatt et håp om at en psykopat i mitt liv skal bli bedre og ikke verre. Tenkte at da hun bikket 40 skulle det bli bedre. Anonymkode: 662c2...0ca Han er 44 år. Han har ikke gått i terapi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #9 Del Skrevet 22. mai 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): For dere som har opplevd å ha et langt forhold (venn, kjæreste, kollega) til en psykopat, blir de etter deres erfaring bedre eller verre med alderen? Jeg leste nylig at i motsetning til det som tidligere har vært antatt, så blir de ofte verre med alderen. Jeg har trodd at det var slik at de ble bedre, men det var visst utdatert forskning som hovedsaklig var gjort på straffede kriminelle. Mens de som ikke er kriminelle (som jo er majoriteten) de blir visst verre med alderen, når det gjelder det å manipulere og være fæl mot de rundt seg. Så altså om det stemmer så er det ikke noe vits i å sitte og vente på at en person med disse trekkene kanskje kan forandre seg og bli snillere. Noen med erfaringer med dette? Enten det er snakk om vennskap, ekteskap eller andre relasjoner? Ja jeg er klar over at bare leger kan diagnostisere folk med dyssosial personlighetsforstyrrelse eller psykopati. Og jada, det er et mye misbrukt ord. Jeg tror de som evt svarer på dette og som har erfaring ikke bruker dette løst, har man erfart det så har man gjerne lest seg opp. Anonymkode: 662c2...0ca Jeg kjenner noen sånne. Og de blir stort sett ikke bedre med alder, men en har endret seg. Psykopater holder på så lenge de har en makt over deg. Men når de ikke har det, og du ikke er en trussel for dem. Og du tåler litt. Så kan man ha en form for normal relasjon til dem Anonymkode: c92ca...591 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #10 Del Skrevet 22. mai 2024 Tror min mor var psykopat, hun utsatte meg for mye psykisk mishandling og en god del vold. Og hun ble bare verre med årene. Har en 15 år eldre søster, og hun ble aldri utsatt for fysisk vold, og psykisk vold i mye mindre grad. Hun levde i fullstendig fornektelse, her var det alle andre som var grusomme mennesker. Hun gjorde aldri noe galt. Anonymkode: 81051...e74 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #11 Del Skrevet 22. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tror min mor var psykopat, hun utsatte meg for mye psykisk mishandling og en god del vold. Og hun ble bare verre med årene. Har en 15 år eldre søster, og hun ble aldri utsatt for fysisk vold, og psykisk vold i mye mindre grad. Hun levde i fullstendig fornektelse, her var det alle andre som var grusomme mennesker. Hun gjorde aldri noe galt. Anonymkode: 81051...e74 Ble hun verre i 40-50 årsalderen eller senere? Håper det går bra med deg Anonymkode: 662c2...0ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #12 Del Skrevet 22. mai 2024 Selvfølgelig blir de verre jo mer trening de får... Anonymkode: f776d...4e5 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malaco Skrevet 22. mai 2024 #13 Del Skrevet 22. mai 2024 Hvorfor tror du hun er psykopat? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #14 Del Skrevet 22. mai 2024 Min far er den samme i alle fall. Bortsett fra at i voksen alder får han ikke muligheten til å utøve vold mer. Sprer usanne rykter. Ødela for bedriften min. Spredte falske rykter om at jeg ikke var utdannet til det jeg drev med for å sabotere osv. For tiden har han det med å late som om han ikke kjenner meg om jeg F eks møter på han i byen later han som om han ikke kjenner meg og fnyser av meg slik at jeg blir seende veldig dum ut foran andre, de få gangene jeg forsøker å snakke med han. Han gikk all in for å sabotere både på studiestedet mitt (jeg måtte slutte pga falske påstander fra han til fakultetet) og blant naboer der jeg har bodd, slik at han har lagd konflikter overalt, gjort seg uvenner med alle… Han har ødelagt et par forhold, vennskap, muligheten min til å ivareta et godt rykte. Han ødelegger alt han kan og har svartmalt og løyet om meg til hele byen og hele slekta. Barndommen ble et rent helvete også pga tanter som han sladra til om jeg ikke «hørte etter» han som barn. Han lyver om meg til fastlegen sin og har også gitt meg skylda for samtlige av hans plager og sykdommer, deriblant diabetes2 og at han må gå på antipsykotika og også sovemedisin(!) ((han har vært psyk helt fra før jeg bel født)) men det er min skyld det også. Er en spesiell plass i helvete som venter på han en vakker dag. Anonymkode: 1a6d7...ab3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #15 Del Skrevet 22. mai 2024 Poenget mitt er: psykopater blir aldri bedre og er livsfarlige å omgås. Har du mistanke om at han er en sånn, må du avslutte for å redde deg selv. Er ingen god fremtid med sånne. Anonymkode: 1a6d7...ab3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #16 Del Skrevet 22. mai 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ble hun verre i 40-50 årsalderen eller senere? Håper det går bra med deg Anonymkode: 662c2...0ca Det kan nok stemme. Jeg ble født da hun var 39 år, og jeg husker aldri at jeg har fått en klem, at hun har sagt hun var glad i meg, eller noe annet positivt. Jeg kan bare huske dritt i alle år. Men jeg husker jo ikke noe fra de første årene. Min søster vet jeg fikk en del skryt, Fikk noen klammer, og noen glad i deg. Men hun fikk jo høre negative ting hun og. Og hun fikk ikke så mye kjærlighet man bør få fra en mor. Men til sammenligning, så fikk jeg rent hat. Og det går bra med meg. Jeg kuttet ut min mor da jeg var 16 år. Anonymkode: 81051...e74 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #17 Del Skrevet 23. mai 2024 Jeg har erfaring med en manipulerende og narsissistisk venninne som jeg kuttet ut for noen år siden. Jeg og håpte hun skulle komme seg med alderen, med mer livserfaring, med lange studier i utlandet osv. Men det hjalp ingenting. Og når hun fikk barn ble hun enda verre. Orker ikke å fortelle alt for det har vært veldig tungt for psyken min, jeg ble til slutt nesten syk av henne. Til slutt måtte jeg bare kutte henne ut, for jeg fikk så sterke følelsesmessige reaksjoner på hennes væremåte ovenfor meg. Anonymkode: 84d23...d0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #18 Del Skrevet 23. mai 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har erfaring med en manipulerende og narsissistisk venninne som jeg kuttet ut for noen år siden. Jeg og håpte hun skulle komme seg med alderen, med mer livserfaring, med lange studier i utlandet osv. Men det hjalp ingenting. Og når hun fikk barn ble hun enda verre. Orker ikke å fortelle alt for det har vært veldig tungt for psyken min, jeg ble til slutt nesten syk av henne. Til slutt måtte jeg bare kutte henne ut, for jeg fikk så sterke følelsesmessige reaksjoner på hennes væremåte ovenfor meg. Anonymkode: 84d23...d0b Høres veldig likt ut som her faktisk. Det er så bittert å ha brukt så mange år på en sånn person også, man håper de blir bedre og så skjer det aldri. Og dersom man kutter dem ut så føles det som å ha kastet bort alle de årene man strevde og ble helt ødelagt av personen, til ingen nytte. Så man venter litt til og litt til. Pokker altså, hater å ha kastet bort flere tiår, og så blir sannsynligvis personen aldri bedre. (Ja det er faktisk snakk om tiår) Anonymkode: 662c2...0ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #19 Del Skrevet 23. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 21.5.2024 den 23.04): blir de etter deres erfaring bedre eller verre med alderen? Hva betyr «bedre» og «verre», sånn helt konkret? Personen jeg kjenner er nå i 70-årene og ikke lenger rask og mobil nok til å utføre noe særlig fysisk vold mot verken mennesker eller dyr, men han er fortsatt voldelig mot partner som har omsorgsoppgaver for ham (mye silent treatment, kjefting, gaslighting, klyping, gå i veien for osv). Mye manipulering, og han har jo sin «gjeng» med flying monkeys som bidrar til at livet blir vanskelig for andre. Vil si han er seg selv lik, egentlig. Jeg har ikke så mye kontakt der lenger. Hvorfor lurer du på dette, ts? Anonymkode: 68f1d...a69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #20 Del Skrevet 23. mai 2024 Svigermor har helt klart mange narsissistiske trekk, og hun har blitt verre med årene. Nå var hun over 50 da jeg kom inn i bildet for 15 år siden, men i følge både svigerfar(de har vært skilt i mange år) og svigerinne har trekkene alltid vært der, men de er blitt betydelig verre/mer tydelige med alderen. Hun hadde nok gått under sårbar/skjult narsissist, for hun spiller veldig på dette med å være så usikker på seg selv og/eller sårbar. Alltid offer i alle historier, de gangene hun ikke kan være den reddende heltinne. Kan hun fremstille seg som begge deler, så gjør hun det. Beundring og sympati i en og samme historie, kan det bli bedre, liksom? Terapi har, såvidt jeg har skjønt, aldri vært noe tema. Det er da ikke henne det er noe galt med, dessuten ødelegges jo fasaden utad av sånt "dill". Anonymkode: 261f3...d24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå