Ragna2 Skrevet 24. mai 2024 #61 Skrevet 24. mai 2024 Jeg hadde nok sagt noe, prøvd meg på en noe humoristisk / direkte greie: ja ja har jo fått seg nok energi da, kanskje i feil rekkefølge - og nå er det badetid... Og tatt med meg barnet til vannkanten... Time out synes jeg er en uting generelt sett (ja det er unntak der det er nødvendig - men da ikke som straff - men får å få ro og avstand til en tilspisset situasjonen for å gi partene ro til håndtere og for bedre å finne løsning) her høres det ut som det ble brukt som straff... Skjønner at du du reagerer på dette. 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #62 Skrevet 24. mai 2024 Ikke ditt barn, ikke ditt problem! Anonymkode: ba6dd...06e
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #63 Skrevet 24. mai 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Så søt du er men må nok skuffe deg i dine fordommer. Anonymkode: 07ef3...516 Se lenger opp. Der ser du fakta. Anonymkode: 43f2c...be0
Bethwithwine Skrevet 27. mai 2024 #64 Skrevet 27. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 21.5.2024 den 22.43): Har et vennepar som er overvektig og nå er på god vei til å videreføre dette til barnet. Ungen er 4 år og alle måltider inntas foran skjerm, for ellers spiser hun ikke (dette er noe foreldrene mener). Helt siden hun var baby har det vært masing om at hun spiser for lite. I dag var vi ved stranden og ungen ankom med is. Deretter var det chips mens grillen ble varm. Da pølsene var ferdig spiste ungen en halv hot dog og var deretter mett (ikke rart med chips og is innabords). Foreldrene finner frem youtube og sier at hun må spise opp. Etter noen minutter foran skjerm og med konstant mas om å spise, vil ungen absolutt bade slik de andre barna. Det hele ender med hylgråt, sinte foreldre og deretter time out i bilen. Sier man noe eller bare ser det skje? Anonymkode: 00b82...843 Altså. Som mor til et barn som ikke alltid vil spise kan jeg kjenne meg igjen med frustrasjonen som kommer når barnet ikke vil spise. Men det er åpenbart at foreldrene ikke helt er inneforstått med fungerende rutiner, og heller ikke forstår at sinne, press og tvang ikke bare er forferdelig for barnet, men også skaper svært negative assosiasjoner til spising. Her er i allefall matrutinene her i hus: Frokosten går alltid ned, og barnet mitt er alltid sulten på morgenen. Da får hun en banan mens jeg smører brødskiva på morgenen. Det er 50/50 om barnet mitt spiser middag eller ikke. Vil hun ikke ha, får hun heller en banan eller en brødskive. Vi er deretter gjerne ute i mange timer, leker og koser oss. Vi unngår mellommåltider. Og vi forsikrer oss at barnet er SULTEN når kveldsmaten skal serveres. Når kveldsmaten skal spises, jukser vi også litt og lar hun spise forran tven med en film eller en tv-serie som hun liker. Det er kontroversielt å fortelle på kvinneguiden at et barn får spise foran ✨😱Skjerm😱✨, men det gir jeg meg langefingeren i. ☺️ Når hen har fått i seg godt med brødskive/bananpannekaker/evt. min proteinvariant av Mac n cheese med linser og fullkornsmakaroni, så trekker vi frem godbitene som hun elsker, slik som bær og yoghurt. Og slik klarer vi alltid å legge et godt og mett barn, slik at alle i huset får seg en goood natt søvn. ☺️ Vi er som sagt ikke strenge på skjermen heller, men den er vanligvis en treat med kveldsmaten etter maange timer med leking og kos ute, og etter en lang dag med lek i barnehagen. Men en regel i huset som er ABSOLUTT, er at vi ALDRI tvinger, presser eller straffer for mat og spising. Forferdelig!
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #65 Skrevet 27. mai 2024 mommyaka skrev (På 21.5.2024 den 22.52): Nei jeg tvangs forer ikke. Har en på 5 Men du synes det er helt innafor at andre tvangsforer ungene sine? Fy 🤢 Anonymkode: cadb7...fee
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå