AnonymBruker Skrevet 21. mai #1 Del Skrevet 21. mai Jeg har en venninne som har kommet med mange frekke kommentarer myntet på meg i det siste. Hun er grei hvis det kun er oss to, men hun hakker veldig på meg hvis vi er flere som er tilstede. Merker jeg er veldig lei og ikke minst skuffet da jeg aldri har gjort noe sånt mot henne. Jeg har tvert imot stilt opp masse for henne, støttet henne og hjulpet henne, uten å få det samme tilbake de gangene jeg har hatt det kjipt selv. Burde jeg konfrontere henne eller bare trekke meg unna? Anonymkode: 557d6...fd9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Queen94 Skrevet 21. mai #2 Del Skrevet 21. mai Jeg har en sånn søster, etter flere år og flere samtaler med henne har jeg trukket meg vekk. Føles mye bedre uten ei falsk kjerring. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai #3 Del Skrevet 21. mai Er det andre som reagerer? Anonymkode: 9c3d0...7af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fenrir Skrevet 21. mai #4 Del Skrevet 21. mai Hev deg over det ts, dette bunner sansynligvis i egen usikkerhet. har selv en slik kamerat. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai #5 Del Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det andre som reagerer? Anonymkode: 9c3d0...7af Ja, en annen venninne har kommentert på det og skjønner at jeg synes det er veldig slitsomt. Anonymkode: 557d6...fd9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai #6 Del Skrevet 22. mai Spør hver gang hva hun mener med det hun sier. Hva mente du nå? Kan du forklare? Anonymkode: db736...f09 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 22. mai #7 Del Skrevet 22. mai AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg har en venninne som har kommet med mange frekke kommentarer myntet på meg i det siste. Hun er grei hvis det kun er oss to, men hun hakker veldig på meg hvis vi er flere som er tilstede. Merker jeg er veldig lei og ikke minst skuffet da jeg aldri har gjort noe sånt mot henne. Jeg har tvert imot stilt opp masse for henne, støttet henne og hjulpet henne, uten å få det samme tilbake de gangene jeg har hatt det kjipt selv. Burde jeg konfrontere henne eller bare trekke meg unna? Anonymkode: 557d6...fd9 Jeg hadde konfrontert henne med det. Hvis det ikke hadde bedret seg, så respekterer hun deg rett og slett ikke, og da hadde jeg trekt meg unna henne. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai #8 Del Skrevet 22. mai AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg har en venninne som har kommet med mange frekke kommentarer myntet på meg i det siste. Hun er grei hvis det kun er oss to, men hun hakker veldig på meg hvis vi er flere som er tilstede. Merker jeg er veldig lei og ikke minst skuffet da jeg aldri har gjort noe sånt mot henne. Jeg har tvert imot stilt opp masse for henne, støttet henne og hjulpet henne, uten å få det samme tilbake de gangene jeg har hatt det kjipt selv. Burde jeg konfrontere henne eller bare trekke meg unna? Anonymkode: 557d6...fd9 Dette kunne jeg ordrett skrevet for noen år siden. Jeg trakk meg gradvis unna, samtidig som jeg også sa rett ut at jeg ikke syntes det var moro være med henne når hun alltid hadde negative kommentarer og stikk mot meg... Fikk høre at såpass burde jeg tåle, og det var jo bare spøk... Så jeg kuttet henne ut. Var normalt høflig i sosiale lag, ellers holdt jeg meg unna henne. Felles venner skjønte ikke greia, så jeg ble den stygge ulven... Helt til hun gikk videre til nestemann og begynte oppføre seg slik der... Noen har ett stort behov for å tråkke ned andre i ett forsøk på å virke kulere og bedre. Anonymkode: d45f4...158 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai #9 Del Skrevet 22. mai Skjønner meg aldri på disse scenariene? Hvorfor har du en slik venninne? Hvorfor har du ikke kuttet henne ut for lengst? Anonymkode: 2cd47...19e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
got2go Skrevet 22. mai #10 Del Skrevet 22. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Spør hver gang hva hun mener med det hun sier. Hva mente du nå? Kan du forklare? Anonymkode: db736...f09 Dette. Konfronter henne neste gang. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai #11 Del Skrevet 22. mai Jeg ville sagt det rett ut neste gang hun gjorde det sammen med andre til stede. "Hvorfor sier du egentlig det om meg? Det er da virkelig en ugrei ting å si. Hva har jeg gjort for at du skal si sånt til meg" eller lignende. Spill henne dum. For det er det hun er. Anonymkode: f3403...642 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk Midnattsol Skrevet 22. mai #12 Del Skrevet 22. mai Neste gang hun kommer med noe i plenum, se rolig og alvorlig på henne og spør: "mente du virkelig å si det der høyt", eller "For en merkelig ting å si høyt", eller "Må si jeg er overrasket over at du er komfortabel med å si slikt høyt" eventuelt. "Mente du virkelig å dele den tanken der med alle rundt her?"...... Du kan også se deg litt rundt på de andre, før du spør henne: "Er alt i orden med deg?" litt sånn alvorlig og bekymringsfullt. Noe annet kan være i si "unnskyld, men kan du gjenta det der?" Slike svar vil ofte få den andre til å føle seg ukomfortabel", og slutter forhåpentligvis 🙂 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai #13 Del Skrevet 22. mai Hvilke kommentarer er det snakk om? Anonymkode: c25b6...f75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai #14 Del Skrevet 22. mai AnonymBruker skrev (13 timer siden): Ja, en annen venninne har kommentert på det og skjønner at jeg synes det er veldig slitsomt. Anonymkode: 557d6...fd9 Da vet du at også andre reagerer på det, så det vil gjøre det lettere å konfrontere henne rolig med det mens de andre er til stede. Det er trolig lite vits å ta det på tomannshånd, for da kan hun benekte det eller prøve å «gaslighte» deg, eller bagatellisere det. Anonymkode: da8be...7cd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai #15 Del Skrevet 22. mai Du bør konfrontere henne, fordi du ikke har gjort det til nå. Hun bør ikke bare få slippe unna med det. Og så bør du kutte henne ut. Anonymkode: 032c6...46b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai #16 Del Skrevet 23. mai AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg ville sagt det rett ut neste gang hun gjorde det sammen med andre til stede. "Hvorfor sier du egentlig det om meg? Det er da virkelig en ugrei ting å si. Hva har jeg gjort for at du skal si sånt til meg" eller lignende. Spill henne dum. For det er det hun er. Anonymkode: f3403...642 Da kan man regne med å få noe slikt tilbake: «neimen kjære deg, du må ikke ta det så alvorlig, må ikke tolke alt i værste mening» Og så blir alt ledd litt flaut vekk og andre står der litt beskjemmet. Anonymkode: 72153...6f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 23. mai #17 Del Skrevet 23. mai AnonymBruker skrev (På 21.5.2024 den 20.39): Jeg har en venninne som har kommet med mange frekke kommentarer myntet på meg i det siste. Hun er grei hvis det kun er oss to, men hun hakker veldig på meg hvis vi er flere som er tilstede. Merker jeg er veldig lei og ikke minst skuffet da jeg aldri har gjort noe sånt mot henne. Jeg har tvert imot stilt opp masse for henne, støttet henne og hjulpet henne, uten å få det samme tilbake de gangene jeg har hatt det kjipt selv. Burde jeg konfrontere henne eller bare trekke meg unna? Anonymkode: 557d6...fd9 Hun er ikke ei venninne, hun er en drittsekk. Hun bruker deg som venninne når det passer henne, og andre ganger bruker hun deg som underholdning for seg selv og andre rundt seg. Slutt å støtte henne og kutt ut hele jævla kjerringa. Så kan hun fortsette dramaet sitt med noen andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai #18 Del Skrevet 23. mai AnonymBruker skrev (20 timer siden): Da vet du at også andre reagerer på det, så det vil gjøre det lettere å konfrontere henne rolig med det mens de andre er til stede. Det er trolig lite vits å ta det på tomannshånd, for da kan hun benekte det eller prøve å «gaslighte» deg, eller bagatellisere det. Anonymkode: da8be...7cd Det kan hun og gjøre foran andre, bagatellisere situasjonen og det som blir sagt. Det som hjalp for meg var å ignorere hele personen. Latet som jeg ikke hørte hva vedkommende sa, og så begynte jeg å snakke til en annen i stedet. Det var veldig effektivt. Da endte hun opp med å måtte snakke med andre, som egentlig ikke var så interesserte i det .. Anonymkode: 72153...6f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai #19 Del Skrevet 23. mai Må legge til at for å klare å gjøre dette, som beskrevet over, må du gjøre deg litt hard på forhånd. Du må være sint og litt «ferdig» med vedkommende. Det nytter ikke å komme inn der som et lam til slakterbenken. Anonymkode: 72153...6f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå