Gå til innhold

Kvinner, blir dere tutet på om sommeren?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 22.5.2024 den 1.57):

Herregud, så blodharry. Det er for så vidt tuting også. Hvor bor dere som opplever slike menn? 

Hverken tuting eller det du beskriver her er på noe som helst måte normalt. Deg kan jeg si fordi jeg har bodd veldig mange plasser og har derfor venninner over alt, som ville fortalt det om dette var ting de til stadighet opplevde. 

Anonymkode: 635eb...c33

Bor på et ellers vanlig, sivisert sted. Har opplevd dette mange andre plasser jeg har vært også - opplever ikke at det er noe særlig forskjell på det på ulike steder i landet annet enn noe mer i Oslo.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Luksusbia

Opplevd mye av det i syden, Mexico og India. Første gang i Norge var jeg 12 år. Helt ok å bli flørtet med, kan styrke selvtilliten, norske menn er jo så sykt konforme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.5.2024 den 1.47):

Jeg kjenner at jeg lurer litt på din definisjon av «ikke spesielt utfordrende» klesstil.

Anonymkode: 2afb0...5a9

Victim blaming er flott ... 🫠

Jeg er ikke ts, men får ganske mange slike tilnærminger selv, uansett hva jeg har på. Om det er en lang sommerkjole uten utringning, joggebukse og singlet, hettegenser og olabukse, treningstøy, skjorte og dressbukse eller mer festkledd. Både med og uten sminke, og håret både stylet og i en dott. Opplever det også som ganske synlig gravid, med gravidklær fra Cubus. 

Om jeg så kledde meg utfordrende, så skulle folk likevel ikke ha oppført seg slik, men det gjør jeg altså ikke - og de oppfører seg sånn likevel.

Endret av MariaIsabel
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Plinger ofte med bjella på sykkelen. Men ikke innbill dere noe. «Unna vei, her kommer jeg» betyr det. 

Anonymkode: 7c0c5...ff2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Plinger ofte med bjella på sykkelen. Men ikke innbill dere noe. «Unna vei, her kommer jeg» betyr det. 

Anonymkode: 7c0c5...ff2

🤣🤣

Anonymkode: e9df6...697

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har heldigvis ikke opplevd det i Norge siden jeg var i begynnelsen av 20årene. Men i Italia og Spania har jeg opplevd det i godt voksen alder. Kan virkelig ikke fordra når menn plystrer etter meg, eller andre damer. For meg føles det invaderende og nedlatende. Tror jeg har til gode å treffe en kvinne som synes det er en positiv form for oppmerksomhet. 

K43

Anonymkode: c520e...6c7

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
MariaIsabel skrev (7 timer siden):

Victim blaming er flott ... 🫠

Jeg er ikke ts, men får ganske mange slike tilnærminger selv, uansett hva jeg har på. Om det er en lang sommerkjole uten utringning, joggebukse og singlet, hettegenser og olabukse, treningstøy, skjorte og dressbukse eller mer festkledd. Både med og uten sminke, og håret både stylet og i en dott. Opplever det også som ganske synlig gravid, med gravidklær fra Cubus. 

Om jeg så kledde meg utfordrende, så skulle folk likevel ikke ha oppført seg slik, men det gjør jeg altså ikke - og de oppfører seg sånn likevel.

Har du fillers, falske vipper og/eller bleket hår?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg har verken fillers, falske vipper eller bleket hår men har opplevd dette helt siden jeg såvidt var tenåring 

Ts

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det sjeldent jeg har på meg miniskjørt og høye hæler lengre også da 😄 Husker spesielt en gang da jeg var 17 år og på ferie i Hellas. Da var det to unge menn som veiet ned vinduet på bilen og kjørte driiiit sakte forbi mens de lagde lyder og sa masse greier som " oh my god, you are so sexy, oh my god". Altså greit med oppmerksomhet men var på randen til ubehagelig. 

Om jeg hører tuting så er det siste jeg tenker nå at de finner meg så super sexy at de ikke kan la være, har som regel tenkt  jeg enten kjenner personen eller liknende. Er i slutten av 30-årene og ser ikke helt for jævlig ut pga alderen men tror ikke noen tuter fordi de vil ha meg. Nå skjer det uansett sjeldent så det er greit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk kvinnfolk å tro at jeg tutet på dem. Skulle bare bruke blinklyset i rundkjøringen og pølsefingret borti tuten. Måtte bare rope babe for å ikke virke som en inkompetent sjåfør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei, nei og nei. Er du virkelig så naiv, eller har du noe du forsøker å forsvare?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 21.5.2024 den 20.37):

Har opplevd at hver eneste sommer siden jeg var typ 13-14 år at biler og spesielt lastebiler tuter når de kjører forbi meg. Hender også at det er en mann eller flere som stikker hodet ut, smiler og roper "babe" og lignende. De som faktisk stikker hodet ut er ofte av utenlandsk opprinnelse (nei, er ikke rasist selv om jeg nevner dette).

Hvor vanlig er dette?😅 kler meg ikke spesielt utfordrende heller, bare helt vanlig sommertøy. Er samtidig veldig skvetten av meg og har blitt verre med alderen (tidlig 30-årene) så får hjertet i halsen nesten hver gang, noe som begynner å bli irriterende. 

Andre kvinner som opplever dette?

Vi bor på landet! Vi er 3 snasne jenter i huset, mamma meg og lillesøster. Vi opplever ofte at gutta tuter på oss når vi er ute, uansett hva vi går i. Huset ligger helt ved veien så man ser oss godt. Er mere utlendinger er nordmenn meeen ofte yngre guttegjenger også. Tenker de syns de ser noe pent og gir litt oppmerksomhet, er jo hyggelig sånn sett, men kan bli irriterende ja

Anonymkode: 7f059...57e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
AnonymBruker

De fleste blir tutet på, også random.. har en kompis som ALLTID skal kødde uansett hvem som går forbi, motsatt også. Noen ganger slår jeg på tuten hans bare for å se hvordan folk reagerer, trenger ikke bety jeg aynes de nødvendigvis er fin, skjer bare tilfeldig

Anonymkode: 49651...b79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har opplevd det én gang. Da var jeg over 40 år, og det var da vi hadde parkert på en rasteplass ved Middelhavet, og jeg sto og så ut mot veien, mens min mann holdt på med noe i bilen. Jeg skvatt av tutingen, og trodde det var noe galt, som advarsel om en ulykke eller noe slikt, og spurte min mann om han hadde sett noe vi burde ha sett. Han lo og sa at trailersjåfører her nede tuter når de ser kvinner de liker. Frem til da var jeg kun vant til bygningsarbeidere som plystret fra stillaser i Oslo. Begge deler stanset omtrent da, naturlig nok grunnet min økende alder. Ingen av delene var forøvrig ekkelt eller problematisk; jeg opplever det helt naturlig at menn viser interesse for kvinner på en annen og mer direkte måte enn kvinner vanligvis viser interesse for menn. Hadde ikke mennene vært så pågående som de ofte er, tror jeg vår art hadde dødd ut grunnet manglende formering.

Endret av Supermerry
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 22.5.2024 den 1.47):

Jeg kjenner at jeg lurer litt på din definisjon av «ikke spesielt utfordrende» klesstil.

Hvorfor skal det med en gang bli vinklet tilbake på kvinner, at det er noe dem gjør som er skyld i seksuell trakassering?

Jeg har blitt seksuell trakasert siden samme alder og frem til idag. (Godt voksen) Jeg har til og med dekket meg til med hijab, gått i herre klær, sitter i rullestol, brukt krykker, ukledelig arbeidsunniform, vært i dyp sorg over familie dødsfall, høygravid, sliten småbarnsmor trillende på baby. Men ingenting hjelper mot denne type mannfolk.

Nå er heldigvis et tutt ikke all verden. Men dessverre er det mange menn med upassende oppførsel uansett hva kvinnen har på seg eller setting. Men jeg har merket en forbedring etter MeToo. Og nei jeg har ingen problem med menn som slår av en sivilisert prat eller som prøver å sjekke meg opp så lenge de respekterer normale grenser og aksepterer et nei.

Anonymkode: 28be2...4da

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har ikke blitt tutet på siden jeg var 20. Den gang var det litt stas. Men nå, etter at jeg gikk langs veien med fem 15 år gamle jenter som ble tutet på av flere… og dette var voksne menn… så ble jeg litt kvalm

Anonymkode: 5ebe0...8a7

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Har opplevd det i sør-Europa, men heldigvis ikke i Norge.

Anonymkode: 7cee8...a6c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 21.5.2024 den 20.37):

Har opplevd at hver eneste sommer siden jeg var typ 13-14 år at biler og spesielt lastebiler tuter når de kjører forbi meg. Hender også at det er en mann eller flere som stikker hodet ut, smiler og roper "babe" og lignende. De som faktisk stikker hodet ut er ofte av utenlandsk opprinnelse (nei, er ikke rasist selv om jeg nevner dette).

Hvor vanlig er dette?😅 kler meg ikke spesielt utfordrende heller, bare helt vanlig sommertøy. Er samtidig veldig skvetten av meg og har blitt verre med alderen (tidlig 30-årene) så får hjertet i halsen nesten hver gang, noe som begynner å bli irriterende. 

Andre kvinner som opplever dette?

Skjedde vel noen ganger da jeg var ung,men får ofte store smil et blunk fra menn enda. Er 40år. Å tute gjør meg stressa. Hater det om noen tuter i trafikk.

Anonymkode: 28451...f60

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd og å bli tutett på og når jeg tenker meg om har det som regel vært mannfolk eller gutter, men jeg har aldri forbundet det med slik "oppmerksomhet"? Jeg har tenkt de var lite sympatiske og ville plage folk, jeg får altid hjerte i halsen og synes det er ekstremt ubehagelig! Så greier ikke forstår at det skal handle om å flørte eller noe sånt, det er jo bare å påføre folk ubehag liksom. 

Kansje et mer intresangt spørsmål er om mannfolk opplever å bli tuttet på? Er dette noe kvinner opplever oftere en menn egentlig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg får også tut, sjokket er nok stort da de ser meg forfra, siden jeg er langt over femti år 😅

Har en flott og veltrent kropp, er ganske liten og "spretten", så jeg ser mye yngre ut bakfra enn forfra.

Samme når jeg kjører motorsykkel, trang skinndress som sitter som støpt og gutta er virkelig på! De skulle visst at det var en "gammal kjerring" som skjuler seg bak hjelmen ;) 

Anonymkode: 770bb...6c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...