Gå til innhold

Kvinner, blir dere tutet på om sommeren?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har opplevd at hver eneste sommer siden jeg var typ 13-14 år at biler og spesielt lastebiler tuter når de kjører forbi meg. Hender også at det er en mann eller flere som stikker hodet ut, smiler og roper "babe" og lignende. De som faktisk stikker hodet ut er ofte av utenlandsk opprinnelse (nei, er ikke rasist selv om jeg nevner dette).

Hvor vanlig er dette?😅 kler meg ikke spesielt utfordrende heller, bare helt vanlig sommertøy. Er samtidig veldig skvetten av meg og har blitt verre med alderen (tidlig 30-årene) så får hjertet i halsen nesten hver gang, noe som begynner å bli irriterende. 

Andre kvinner som opplever dette?

Anonymkode: e9df6...697

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aldri skjedd, og bra er det for noe så nedverdigende..

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja. Men det begynner å bli noen år siden nå

Men stadig frem til jeg var nesten 40

Anonymkode: 061bd...433

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, har heldigvis aldri skjedd

Anonymkode: c7744...ef9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 hours ago, AnonymBruker said:

Har opplevd at hver eneste sommer siden jeg var typ 13-14 år at biler og spesielt lastebiler tuter når de kjører forbi meg.

Tuter når dem ser snasne kvinner.

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja. Men det begynner å bli noen år siden nå

Men stadig frem til jeg var nesten 40

Anonymkode: 061bd...433

Holdt deg bra du da. 😊 Om det varte så lenge.

Jeg slutta å få tut etter 22 års alderen. 😭

Anonymkode: 5d17f...cce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg tror det er lite tuting nå for tiden. Det var mer på 90-tallet, tidlig 2000-tallet. Tror det er en spesiell type mann som fortsatt driver med tuting etter flotte damer. Jeg har ikke sett eller hørt en eneste dame få tut på minst 15 år. 

Anonymkode: a19c7...00a

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hender det er tuting fremdeles, men med årene har det gått mer over til enda mer upassende tilnærminger - som å ta på rumpa mi i kassekø på coop ... Hverken giftering eller gravidmage ser ut til å stoppe dem. 🥴

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Har opplevd at hver eneste sommer siden jeg var typ 13-14 år at biler og spesielt lastebiler tuter når de kjører forbi meg. Hender også at det er en mann eller flere som stikker hodet ut, smiler og roper "babe" og lignende. De som faktisk stikker hodet ut er ofte av utenlandsk opprinnelse (nei, er ikke rasist selv om jeg nevner dette).

Hvor vanlig er dette?😅 kler meg ikke spesielt utfordrende heller, bare helt vanlig sommertøy. Er samtidig veldig skvetten av meg og har blitt verre med alderen (tidlig 30-årene) så får hjertet i halsen nesten hver gang, noe som begynner å bli irriterende. 

Man er jo faen ikke kvinne når man er 13-14. Da er man barn! 🤮

• Liker 8
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kjenner at jeg lurer litt på din definisjon av «ikke spesielt utfordrende» klesstil.

Anonymkode: 2afb0...5a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
MariaIsabel skrev (23 minutter siden):

Hender det er tuting fremdeles, men med årene har det gått mer over til enda mer upassende tilnærminger - som å ta på rumpa mi i kassekø på coop ... Hverken giftering eller gravidmage ser ut til å stoppe dem. 🥴

Herregud, så blodharry. Det er for så vidt tuting også. Hvor bor dere som opplever slike menn? 

Hverken tuting eller det du beskriver her er på noe som helst måte normalt. Deg kan jeg si fordi jeg har bodd veldig mange plasser og har derfor venninner over alt, som ville fortalt det om dette var ting de til stadighet opplevde. 

Anonymkode: 635eb...c33

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd det veldig få ganger. Kanskje 3 ganger de siste 10 årene (er i midten av 30-årene og har svaiende hofter 🤭)

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Opplever ikke mye oppmerksomhet. Men ble både tutet på av en bil og ropt etter av noen gutter i en annen bil for noen månder siden. Ikke etter hverandre. Har et klesplagg i en farge som kler meg veldig godt, tror det er den som utgjør en forskjell. Men den så kommer butikkansatte bort oftere, en gang kom hver eneste antsatt i butikken å spurte om jeg trengte hjelp, i en liten butikk, å det på et tidrom på under 15 min, veldig rart. 

Men kan være tilfeldig også, bare føler jeg får så mange blikk i den fargen. Men den er sykt fin blå farge, litt sånn tyrkis. 

Har litt utfordrende klesstil, men opplever ikke tilnærmelser eller annet enn blikk foruten disse gangene med dette plagget. 
Likte det ikke, så er glad jeg får gå ifre. 30 år. 

Forige gang før det var da jeg var rundt 18 og overhørte en fyr i en bil si deilig rumpe da jeg gikk forbi i en knall orange kort bomullshorts sånn pysjamas med sløyfe. Kan ha sakt det til noen andre, men misstenker rumpa mi var i fokus, så tar den til meg 😂

Anonymkode: 1c6c4...e8b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg kjenner at jeg lurer litt på din definisjon av «ikke spesielt utfordrende» klesstil.

Anonymkode: 2afb0...5a9

Hvorfor skal hva man har på seg bety noe?

Anonymkode: 9831b...86e

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Freyja Valkyrie skrev (7 timer siden):

Aldri skjedd, og bra er det for noe så nedverdigende..

Kan du forklare hva som er så nedverdigende, hvorfor ville du ha følt deg nedverdiget av at en annen person ga deg oppmerksomhet, enn om uønsket.

Har vært i en del latinamerikanske land, og der er det mer kultur for at menn plystrer på damer, eller ser på damer som går forbi med beundring. Men der ser det tilsynelatende ut som damene kan like det, de vrikker gjerne litt mer på rumpa, ser ut som de tar imot beundringen, men samtidig setter nesen litt høyere i været for og signalisere at de er i en annen liga. Om jeg skulle oversatt kroppsspråket så tolker jeg det slik "forstår godt at dere beundrer meg, men her har dere ikke sjangs", og inni seg selv så tar hun det sikkert som et tegn på sin attraktivitet, eller en annerkjennelse.

Selv ble jeg plystret etter av noen damer som jobbet på en plass jeg var innom. Kan ikke si at jeg syntes det var nedverdigende, syntes heller det var litt morsomt og sendte et smil deres vei. Men skal inrømme at jeg hadde syntes det hadde vært merkelig om det skjedde i Norge. Og så kan jeg lure på hva som er mest feil, den norske måten eller den latinamerikanske måten. 

Anonymkode: ddeff...7ca

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 hours ago, VetAlt said:

Man er jo faen ikke kvinne når man er 13-14. Da er man barn! 🤮

Disse barna har gjerne har mer spretne og større pupper enn voksne damer. Hvor tror du øynene til lastebilsjåfør kan se når man går med utringet topp fordi en høy lastebil som står i kø. 

Sku ønske jeg hadde mine tenåringspupper. 😭

Anonymkode: 5d17f...cce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Opplevde det flere ganger i 20- årene, en gang også med vinterklær.

Anonymkode: 37b43...766

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Blir ikke tutet på.

Blir ikke snakket til ute i byen på hverdager.

Blir ikke sjekket opp på byen.

Jeg velger å ta det som et kompliment fra en annen tråd, ar jeg er så vakker at jeg skremmer vekk alle. 😆😆😆😆

Anonymkode: 208de...955

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja når jeg var yngre.Det er lenge siden noen tuttet på meg.Er over 40 nå.

Anonymkode: f18f9...d31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, men har ikke opplevd det de siste årene (snart 50😄) Men! i fjor var det en gammel mann med rullator som stod utenfor butikken og ringte på ei bjelle som han hadde festet på styret da jeg gikk inn og ut 😂 Han og kompisen stod der og humret da jeg snudde meg🤣

Anonymkode: e7634...62d

• Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...