Gå til innhold

Å bo tett på naboer som har trakassert fra dag én

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 22.5.2024 den 17.07):

Nei. 

Det er det jeg prøver å finne ut av. Jeg aner ikke. 

Anonymkode: f2187...5af

Noe gjør du siden naboene er irriterte og sinte på deg.

Anonymkode: 3fd6b...5b7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Vel de startet med trakasseringen samme dagen vi flytta inn. Aldri sett de menneskene før. De startet da vi flytta inn møblene. Herja og bråkte og ødela postkassa og har måtte vasket spytt på døra, mange ganger. De har slått i veggene og på vinduene mens de har gått forbi, spesielt på kveldstid. Røska i ytterdør og alt. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vær litt proaktiv da. Kjøp et billig kamera med minne som peker ut mot hagen. Samme med inngangsdøren. Få installert kikkehull med kamera. Så kan du anmelde de som driver med hærverk når du har bevis

Anonymkode: 561b8...81b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Eller naboene er bare gal

Anonymkode: f0dbe...275

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fy faen så ekle folk kan være. Jeg føler virkelig med deg. 

Anonymkode: 7d8d8...986

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Tråden er ryddet for brukerdebatt og spekulasjoner. 

Perelandra, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 24.5.2024 den 17.46):

Vel de startet med trakasseringen samme dagen vi flytta inn. Aldri sett de menneskene før. De startet da vi flytta inn møblene. Herja og bråkte og ødela postkassa og har måtte vasket spytt på døra, mange ganger. De har slått i veggene og på vinduene mens de har gått forbi, spesielt på kveldstid. Røska i ytterdør og alt. 

Hvorfor setter du ikke opp et kamera, eller flere? Sett de opp sånn at de ikke får tak og film kun på ditt private område. Sett opp alarm, lyskaster som lyser kraftig ved bevegelse osv. 

Anonymkode: fd8d6...8f4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noe er jo galt siden man ikke kan kommunisere med noen om hva problemet er.

Anonymkode: e13d1...4c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.5.2024 den 16.58):

Jeg flytta vekk fra trakassering og til dette.

Betyr dette at du ble trakassert av naboene der du bodde før også?🤔

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde også sånne naboer i 15 år. Så flytta jeg og mens jeg flytta med flyttebil så døde hun. Typisk min uflaks.

Anonymkode: 05806...ca3

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inkognitoher

Hei ts. Bare lurer på følgende:

Leier du leiligheten i firemannsboligen? 
Blir du trakassert av samtlige naboer?

Lurer også på hvorfor du ble trakassert av naboene der du bodde før. Det er ikke så vanlig å bli trakassert hvor enn man bor. Og hvis jeg forstår deg riktig, så har ikke du gjort eller sagt noe som leder til stygg oppførsel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan det tenkes at denne ene er psykisk syk? Jeg hadde helt klart snakket med politiet om dette, er personen syk så får du antakelig ett hint om det. Utover det så hadde jeg gått til tidligere eier av din bolig for slike forhold som dette er man pliktig å informere om ved salg. Det kan faktisk hende at du kan kreve kjøpet hevet.

Anonymkode: d575d...b71

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan det tenkes at denne ene er psykisk syk? Jeg hadde helt klart snakket med politiet om dette, er personen syk så får du antakelig ett hint om det. Utover det så hadde jeg gått til tidligere eier av din bolig for slike forhold som dette er man pliktig å informere om ved salg. Det kan faktisk hende at du kan kreve kjøpet hevet.

Anonymkode: d575d...b71

Vi forsøkte å få det hevet men de påsto at det ikke var noen problemer. De flytta ut noen måneder etter at de som bråker mest, flytta inn, og nesten samtidig flytta vekk noen andre i firemannsboligen. 

Angående forrige sted, ble det gjort hærverk på bilen min i fellesgarasjen som man må ha nøkkel til. Her har de «bare» tatt ut lufta av dekkene på nattestid og ellers ødelagt postkasse og stjelt postpakker… Men det er noe hver dag, og er helt absurd hvordan de holder på…

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Inkognitoher skrev (1 time siden):

Hei ts. Bare lurer på følgende:

Leier du leiligheten i firemannsboligen? 
Blir du trakassert av samtlige naboer?

Lurer også på hvorfor du ble trakassert av naboene der du bodde før. Det er ikke så vanlig å bli trakassert hvor enn man bor. Og hvis jeg forstår deg riktig, så har ikke du gjort eller sagt noe som leder til stygg oppførsel

Nei ikke absolutt alle. 

Nei, det er ikke vanlig, de på det forrige borettslaget mente jeg var for ung for å bo der, mange eldre som bodde der som hadde fått for seg at det kun var for eldre. Jeg er under 50, så mange mente det var feil at yngre skulle bo der. Selv om jeg er rolig. Det var i alle fall det jeg fikk høre… En nabo sparket i døra mi hver tidlig morgen, så de trodde de vekket meg,  men sammenlignet med dette som er nå, er dette nå mye verre. Har også blitt trakassert på åpen gate fra ene nærmeste naboen her. Vedkommende kom rett oppi ansiktet mitt helt uprovosert mens jeg gikk på gaten i fred og ro og visste ikke vedkommende var der før hn plutselig sto oppi ansiktet mitt og ropte og lo i ansiktet mitt. Jeg får ikke gå i fred for vedkommende. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde også sånne naboer i 15 år. Så flytta jeg og mens jeg flytta med flyttebil så døde hun. Typisk min uflaks.

Anonymkode: 05806...ca3

Det er for ille at

enkeltpersoner skal forstyrre og ødelegge så for andre at de flytter fra sitt hjem.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inkognitoher

Nei ikke absolutt alle. 

Nei, det er ikke vanlig, de på det forrige borettslaget mente jeg var for ung for å bo der, mange eldre som bodde der som hadde fått for seg at det kun var for eldre. Jeg er under 50, så mange mente det var feil at yngre skulle bo der. Selv om jeg er rolig. Det var i alle fall det jeg fikk høre… En nabo sparket i døra mi hver tidlig morgen, så de trodde de vekket meg,  men sammenlignet med dette som er nå, er dette nå mye verre. Har også blitt trakassert på åpen gate fra ene nærmeste naboen her. Vedkommende kom rett oppi ansiktet mitt helt uprovosert mens jeg gikk på gaten i fred og ro og visste ikke vedkommende var der før hn plutselig sto oppi ansiktet mitt og ropte og lo i ansiktet mitt. Jeg får ikke gå i fred for vedkommende. 

Skjønner. Høres ubehagelig ut. Kanskje du ikke jobber, siden de sparker i døra di om morgenen? Det er mange som har meninger om andres liv, dessverre. 
ønsker deg lykke til, og håper det ordner seg for deg 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 22.5.2024 den 17.02):

Min erfaring er at om man opplever at alle er "slemme" "trakkaserende" "ødeleggende" og man ikke har gjort noe... Så har du faktisk gjort noe.

Det er ikke sånn at hele verden er slemme.

Du kan ha uflaks, ja. Men det er ikke sånn at hele verden går imot deg uten at du faktisk har gjort noe eller utstråler noe slemt.

Anonymkode: 8991c...510

For noe piss. Nok av ondsinnede mennesker i verden til at noe slikt kan skje. Hvordan «utstråler man noe slemt» forresten? 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Inkognitoher skrev (1 time siden):

Skjønner. Høres ubehagelig ut. Kanskje du ikke jobber, siden de sparker i døra di om morgenen? Det er mange som har meninger om andres liv, dessverre. 
ønsker deg lykke til, og håper det ordner seg for deg 🙂

Ja er ufør. Pga fysisk sykdom. 

Før det jobba jeg. Har høy akademisk utdanning. Men det vises jo ikke utenpå. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inkognitoher
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja er ufør. Pga fysisk sykdom. 

Før det jobba jeg. Har høy akademisk utdanning. Men det vises jo ikke utenpå. 

Leit å høre. Det er mange som har imot folk som er uføre, dessverre. Alt godt til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor svarer du ikke på rådene om kamera?

Og hvorfor har du ikk ekonfrontert de og spurt hvorfor de er sånn?

Vet du nøyaktig hvilke nabo det er, er det flere enn en husstand som plager deg? Har du spurt de andre naboene?

Anonymkode: 1e01d...f98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...