AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #21 Del Skrevet 22. mai 2024 Bo du øverst å plager de under med tramping å bråk?Hva kan være grunnen til at de gjør sånn? Har du noen ide? Anonymkode: 73e9e...f67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #22 Del Skrevet 22. mai 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det var jo litt rart av deg å bare gå uten å si noe mer. Kanskje hun var på din side. Anonymkode: ebeeb...69c Prøv å stå i det selv og se hvor sterk du blir etter månedsvis med trakassering. Man blir ikke mye høy i hatten etterhvert. Jeg måtte gå inn for jeg skjønte at de var sammen om det. Bedre å gå enn å miste masken for jeg ble virkelig lei meg. Anonymkode: f2187...5af 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #23 Del Skrevet 22. mai 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bo du øverst å plager de under med tramping å bråk?Hva kan være grunnen til at de gjør sånn? Har du noen ide? Anonymkode: 73e9e...f67 Nei. Det er det jeg prøver å finne ut av. Jeg aner ikke. Anonymkode: f2187...5af 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #24 Del Skrevet 22. mai 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ja jeg vet, men HVA? For jeg har ikke gjort annet enn å flytte hit. Det startet fra dag én. Er stille, rolig, ordensmenneske, har tenåring som er rolig og stille og er skoleflink og dyktig i sin fritidsinteresse. Hn prøvde å hilse på ene naboen men ble møtt med himling av øyne… Hva slags oppførsel er det av voksne da. Anonymkode: f2187...5af Går det rykter om deg? Bor du på en liten plass? Uttalt deg i media eller på lokalområdet? Noe som helst offentlig? Er du den utagerende dama på byen hver helg? Fester du mye eller ødelegger idyllen rundt deg? Sitter du i styret og er vanskelig? Anonymkode: 8991c...510 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #25 Del Skrevet 22. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er det kommunal bolig siden du ikke kan selge/ flytte? Kan du ikke reise på ferie til familien din/ spørre om å gå på visninger? Leie ett annet sted? Det virker som det er ille og du bør vel flytte til en annen by? Anonymkode: 0cf9a...f6b Har ingen mulighet til det nå, nei er ikke kommunal bolig, selv om det virker veldig sånn på alt hærverket osv… Anonymkode: f2187...5af 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #26 Del Skrevet 22. mai 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Går det rykter om deg? Bor du på en liten plass? Uttalt deg i media eller på lokalområdet? Noe som helst offentlig? Er du den utagerende dama på byen hver helg? Fester du mye eller ødelegger idyllen rundt deg? Sitter du i styret og er vanskelig? Anonymkode: 8991c...510 Jeg fikk høre fra sikre kilder at det er én person som har spredd falske rykter om at jeg drikker. Jeg er avholds. Røyker ikke, drikker ikke, tar ingen medisiner. Er sunn, trener, rolig, leser bøker og er stille og rolig… Nei jeg har ingen mannebesøk, går aldri ut på byen eller noe sånt. Ikke uttalt meg i media eller noe sånt. Jeg er enke og rolig. Anonymkode: f2187...5af 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #27 Del Skrevet 22. mai 2024 Hva sier politiet da? Anonymkode: 1f96d...fe8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Memorangen Skrevet 22. mai 2024 #28 Del Skrevet 22. mai 2024 Har opplevd noe lignende, og da var det en psykopat-dame som fikk med seg et par andre. Dette er regelrett mobbing og trakassering, og det beste er nok å komme seg unna. Tipper du ikke har gjort noe som helst galt, men om det så hadde vært noe du hadde gjort, så er dette uansett helt forkastelig oppførsel av de andre! Da må man gi en konkret tilbakemelding på hva som er problemet. Mobbing er faktisk forbudt både i skole og på arbeidsplasser, burde ikke være noe annerledes blant folk ellers. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #29 Del Skrevet 22. mai 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nei, virkelig ikke noe sånt. Hvordan får du det inntrykket for? Anonymkode: f2187...5af Har bare lyst å si at jeg overhode ikke oppfatter noe sånt. Noen ganger så føles det som om litt for mange her inne er mer på let etter å finne noe å ta ts på enn å faktisk se hva ts skriver. Ellers tror jeg dessverre at noen får en form for glede av å gjøre livet surt for andre, og de er ganske flinke til å finne ut hvem som blir såret av ufin oppførsel. Jeg har ingen gode råd til deg selv, forstår ikke at mennesker kan oppføre seg slik og leve "greit" med det. Kameraovervåking som noen har foreslått høres ikke dumt ut, men jeg ville sjekket hva du har lov til i forhold til fellesområder. Anonymkode: e8ace...f90 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #30 Del Skrevet 22. mai 2024 man skal jo ikke løpe til politiet for hver lille ting, men i ditt tilfelle ville jeg faktisk si at du har en grunn. De kan selvsagt ikke gjøre noe på bakgrunn av beretninger. Men be om råd fra dem om hvordan du burde forholde deg Anonymkode: e9808...e61 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #31 Del Skrevet 23. mai 2024 Kjøpte du boligen på tvangsauksjon? Hadde du høyere bud enn andre? Ville naboene egentlig at noen andre skulle flytte inn? Ville de kjøpe den selv? Anonymkode: 82d85...e8e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #32 Del Skrevet 23. mai 2024 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Kjøpte du boligen på tvangsauksjon? Hadde du høyere bud enn andre? Ville naboene egentlig at noen andre skulle flytte inn? Ville de kjøpe den selv? Anonymkode: 82d85...e8e Nei. Var ingen budrunde. Ikke tvangsauksjon. Anonymkode: f2187...5af 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #33 Del Skrevet 23. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 21.5.2024 den 19.04): Jeg bor i en firemannsbolig. Flytta hit i god tro på at dette skulle bli font og hyggelig. Det startet med plagende naboer. Innbrudd. Ødelagte eiendeler. Overtramp på vår eiendom ved at de begynte å parkere sine sykler inntil husveggen og plasserte ting som skal stå på fellesareal på vår private område. Lapper inni døra mi med forslag om å flytte. Ødelagt postkasse. Stjelt post. Rare telefonoppringinger i den grad at jeg nå byttet nummer. De hilser ikke på meg. Jeg har prøvd å være hyggelig. Jeg skjønner det ikke og jeg vil ikke møte på de mer, pga det er uvehagelig med stygge blikk hver eneste gang jeg beveger meg utenfor døren min, og fordi de snakker med hverandre og baksnakker meg rett utenfor hjemmet mitt. (Har hørt de og det var ikke noe hyggelig og jeg føler at de har helt feil inntrykk av hvem jeg faktisk er) jeg har blitt deprimert nå, har hatt et par forhold med voldsmenn og trenger ro og snille folk rundt meg men holder det ikke ut når jeg blir møtt med avsky hver gang jeg beveger meg utenfor døra mi og lurer jo litt på hvorfor de er så fæle mot meg. Er et ærlig og redelig menneske med høy utdanning men blir jo behandlet som en kriminell av naboene. Går ut med søpla på tidspunkt jeg ikke møter de andre og i finværet holder jeg meg inne i stedet for å nyte fritiden på balkongen. Noen som har opplevd lignende og kan si hva dette kan komme av? Føler ikke at jeg kan gå rett til de og spørre heller. Jeg gjorde det da jeg fikk den lappen og fant ut at jeg er den eneste i sameiet som fikk en sånn lapp, og ei gammel dame avslørte seg ved å si at hun vet jeg har fått den lappen og ingen andre har fått men at jeg ikke må bry meg om det. Såpass ja, svarte jeg og gikk. Siden da har ikke hun hilst på meg mens det egentlig er den som sendte lappen og de som var «med på det» som burde vært.. nei jeg vet ikke men det er så uutholdelig å bli trakassert sånn… Det eneste jeg ønsker er en forklaring på hvorfor for de oppfører seg som om jeg er et dårlig menneske eller noe og det går utover livskvaliteten min mildt sagt. Anonymkode: f2187...5af Jeg ble truet og trakassert av en nabo en gang, han leide i samme bolig som jeg leide i. Vi er i familie og leide av felles familie, men han sleit med paranoide tanker og annen psykisk sykdom. Jeg endte med å flytte langt vekk fra familien min fordi han holdt på som han gjorde. Jeg ville spart på og dokumentert alt og gått til politiet i håp om å få det bedre. Politiet hjalp ikke til i min sak, men jeg dokumenterte alt hos de i tilfelle jeg en dag var slått ned Anonymkode: 20d09...eb5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 23. mai 2024 #34 Del Skrevet 23. mai 2024 Ryddet for spekulasjoner. _popcorn_, adm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #35 Del Skrevet 23. mai 2024 Kan du henge ut naboene på facebook med fullt navn og bilder av det de har gjort? Kanskje det hjelper. Er det noen nabolagsgruppe så kan du gjøre det der sikkert. Jeg hadde lett gjort det. An eye for an eye som det står i Bibelen. Og anmeld. Skriv gjerne det på facebook og, at du har anmeldt de psycho naboene dine og at folk burde passe på tingene sine. Anonymkode: 92d33...d29 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #36 Del Skrevet 24. mai 2024 Vær litt proaktiv da. Kjøp et billig kamera med minne som peker ut mot hagen. Samme med inngangsdøren. Få installert kikkehull med kamera. Så kan du anmelde de som driver med hærverk når du har bevis Anonymkode: 561b8...81b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaarebjarne Skrevet 24. mai 2024 #37 Del Skrevet 24. mai 2024 (endret) AnonymBruker skrev (På 21.5.2024 den 19.04): Jeg bor i en firemannsbolig. Slik jeg tolker det bor du i et borettslag. Send et brev til styret der du krever at de undersøker saken. Endret 24. mai 2024 av kaarebjarne 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 24. mai 2024 #38 Del Skrevet 24. mai 2024 Film dem og anmeldt. Heng den ut på some og lag et helvette tilbake! 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #39 Del Skrevet 24. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 22.5.2024 den 17.00): Jeg fikk lapp inn dørsprekken med forslag om å flytte og da spurte jeg ei som har brukt å være hyggelig tidligere, om hun også har fått sånn lapp? Nei hun har ikke fått men hu visste at jeg hadde fått den lappen og men at det må jeg ikke bry meg om det. Altså… Hvordan visste hun dette da? Jeg sa ingenting da og bare gikk hjem. Etter det har hun ikke hilst og sendt stygge blikk. Skulle virkelig visst hva galt jeg gjør, for dette er rett og slett fælt. Anonymkode: f2187...5af Hun visste det kanskje fordi hun så det? Og ikke tørr si noe til den som gjorde det? Synes det var smålig av deg å bli sur på henne. Hun var jo vennlig og sa du ikke måtte bry deg om det… Anonymkode: cb9bd...f4a 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #40 Del Skrevet 24. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 21.5.2024 den 19.04): Jeg bor i en firemannsbolig. Flytta hit i god tro på at dette skulle bli font og hyggelig. Det startet med plagende naboer. Innbrudd. Ødelagte eiendeler. Overtramp på vår eiendom ved at de begynte å parkere sine sykler inntil husveggen og plasserte ting som skal stå på fellesareal på vår private område. Lapper inni døra mi med forslag om å flytte. Ødelagt postkasse. Stjelt post. Rare telefonoppringinger i den grad at jeg nå byttet nummer. De hilser ikke på meg. Jeg har prøvd å være hyggelig. Jeg skjønner det ikke og jeg vil ikke møte på de mer, pga det er uvehagelig med stygge blikk hver eneste gang jeg beveger meg utenfor døren min, og fordi de snakker med hverandre og baksnakker meg rett utenfor hjemmet mitt. (Har hørt de og det var ikke noe hyggelig og jeg føler at de har helt feil inntrykk av hvem jeg faktisk er) jeg har blitt deprimert nå, har hatt et par forhold med voldsmenn og trenger ro og snille folk rundt meg men holder det ikke ut når jeg blir møtt med avsky hver gang jeg beveger meg utenfor døra mi og lurer jo litt på hvorfor de er så fæle mot meg. Er et ærlig og redelig menneske med høy utdanning men blir jo behandlet som en kriminell av naboene. Går ut med søpla på tidspunkt jeg ikke møter de andre og i finværet holder jeg meg inne i stedet for å nyte fritiden på balkongen. Noen som har opplevd lignende og kan si hva dette kan komme av? Føler ikke at jeg kan gå rett til de og spørre heller. Jeg gjorde det da jeg fikk den lappen og fant ut at jeg er den eneste i sameiet som fikk en sånn lapp, og ei gammel dame avslørte seg ved å si at hun vet jeg har fått den lappen og ingen andre har fått men at jeg ikke må bry meg om det. Såpass ja, svarte jeg og gikk. Siden da har ikke hun hilst på meg mens det egentlig er den som sendte lappen og de som var «med på det» som burde vært.. nei jeg vet ikke men det er så uutholdelig å bli trakassert sånn… Det eneste jeg ønsker er en forklaring på hvorfor for de oppfører seg som om jeg er et dårlig menneske eller noe og det går utover livskvaliteten min mildt sagt. Anonymkode: f2187...5af Overvåkningskamera er en god ting. Da får du også med lapper fra firmaet som setter de opp, om at området er videoovervåket. Det vil ikke få dem til å like deg, men det vil få dem til å holde seg unna.. Anonymkode: a5b2a...99d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå