Gå til innhold

Kefir til valp 7mnd? Hard mage

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg leser enkelte plasser at Kefir er ok, og andre plasser at hund skal IKKE ha Kefir.

Valpen min fullfores på Vom, men merker avføringen hans er knuske tørr. Nesten så det ryr ut av rumpa hans. Han presser tungt og det ser ikke veldig behagelig ut. 
Jeg begynte å gi han litt kefir i 2 av 3 måltider, og da fikk avføringen en bedre og glattere konsistens og hunden slapp å presse så mye for å få det ut. 

Men nå blir jeg jo usikker på om Kefir i det heletatt er bra for han? Han elsker det, men må jo finne en erstatter om Kefir er fyfy.

Anonymkode: eaaa1...540

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mine hunder blir også hard i magen av vom, så jeg tilleggsforer med litt tørrfor på toppen, samt fiskeolje, da blir avføringen perfekt. Om man kan kalle avføring for perfekt 😂

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kefir uten tilsatt smak er helt fint for magen, men gir gode bakterier, ikke noe som hjelper for hard mage etter min erfaring. Noen hunder funker veldig fint på kun vom og hundemat, andre trenger litt fiber i kosten for å ikke bli for harde i magen. Ville heller gitt eks kokte grønnsaker for fiber, litt tørrfor som nevnt over eller gitt vom digestive

Edit; mtp alderen ville jeg avventet vom digestive.

Endret av Arx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine hunder får vom, men jeg gir de også rester av middagen min (såfremt det ikke er noe de ikke tåler i den), og deler snacks med de, så de får i seg fiber og annet fra grønnsaker, litt frukt, søtpotet etc, så avføringen deres er alltid fast og fin, og de er aldri forstoppet.

Anonymkode: a2945...46c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en del hunder som blir harde i magen av Vom. 
Jeg gir litt knott i tillegg, så det er litt variasjon og fiber gjennom systemet. Samt sporadisk gulrot og sånt. 
Nå sier internett at hunder ikke fordøyer laktose så godt, og at de kan være laktoseintolerante. 
Jeg ville ikke gitt kefir som en fast del av kosten, heller sporadisk. 
Som noen over her sier; litt kokte grønnsaker kan også gjøre susen. Gulrot og søtpotet er ofte godt likt av hunder. 

Anonymkode: f3945...251

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det er en del hunder som blir harde i magen av Vom. 
Jeg gir litt knott i tillegg, så det er litt variasjon og fiber gjennom systemet. Samt sporadisk gulrot og sånt. 
Nå sier internett at hunder ikke fordøyer laktose så godt, og at de kan være laktoseintolerante. 
Jeg ville ikke gitt kefir som en fast del av kosten, heller sporadisk. 
Som noen over her sier; litt kokte grønnsaker kan også gjøre susen. Gulrot og søtpotet er ofte godt likt av hunder. 

Anonymkode: f3945...251

Kefir inneholder generelt lite laktose 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kefir el biola kun hvis den er dårlig i magen (diare)Men  Jeg gir alltid kokt hvit fisk og vann av risavkok + litt ris.
Men med deg så gjelder det hard avføring pga Vom. Opplevde det samme, så min får først Vom og så appetitt tørrfôr. Da blir avføringen akkurat passe😄

Anonymkode: fe050...880

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk heller Biola naturell. Den innholder mer av det som er bra for magen.

Bland gjerne litt ekstra vann i maten hvis han drikker litt lite. 
Fiskeolje skal også være bra, men det nekter min å spise. Så jeg bruker Biola til å regulere magen ved behov, ellers får han litt søtpotet og gresskarpuré flere dager i uken. Søtpotet og gresskarpuré lager jeg en god porsjon av og fryser ned i små terninger som jeg gir han. 

Anonymkode: a4e2b...28a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår tåler ikke bare vom. Hun får tørrfor om morgenen, og grønnsaker sammen med vom til middag. Hun bæsjer en gang om dagen og bæsjen er ganske perfekt 😅

Anonymkode: f83c2...eba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mye sukker i melkeprodukter, så det hadde jeg droppet.

Laktulose er fint å gi ved hard mage.

Anonymkode: 18384...f29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kefir er topp og anbefalt fra oppdretter. Vår hund får 2-3 ss i hvert måltid, fiskeolje en gang om dagen og hovedsakelig tørrfôr, men vom/mush iblandet i ett av tre måltider per dag. 
Nydelig avføring. 🤣

Anonymkode: aa3e0...e52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...