Gå til innhold

Han har vært utro...


Silla85

Anbefalte innlegg

Silla85 skrev (6 minutter siden):

Tosomheten forsvant en stund før jeg fikk vite dette...da han begynte å være utro..og fikk små mistanker som jeg håpte ikke stemte..og jo, det at han har pult noen andre enn meg er ikke ok..

Men nå svarer du som om dere begge ga 100% for tosomheten, og begge hadde det helt topp, helt til han plutselig bestemte seg for å gjøre det, og gjorde det…fordi han er en drittsekk eller noe i den duren.

Det virker ikke som du ser at han kan ha opplevd mangel på tosomhet før dette skjedde eller at han kan ha gjort så godt han kan.

Når sist var det dere begge snakket om at dere hadde det supert i forholdet og at alt var bra og at ingenting kunne vært bedre?

Anonymkode: 515cb...e52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Men nå svarer du som om dere begge ga 100% for tosomheten, og begge hadde det helt topp, helt til han plutselig bestemte seg for å gjøre det, og gjorde det…fordi han er en drittsekk eller noe i den duren.

Det virker ikke som du ser at han kan ha opplevd mangel på tosomhet før dette skjedde eller at han kan ha gjort så godt han kan.

Når sist var det dere begge snakket om at dere hadde det supert i forholdet og at alt var bra og at ingenting kunne vært bedre?

Anonymkode: 515cb...e52

Alt har jo vært bra...mulig han manglet noe..skal spørre han.. men uansett hvis det er noe han manglet så burde han jo da sagt ifra til meg om det istedenfor å gjøre det han gjorde. Vi har jo hatt det fint, i mine øyne.. 

  • Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silla85 skrev (På 21.5.2024 den 16.05):

Min mann igjennom 17år og 3 barn sammen,  har da vært utro.. Han nektet plent for dette da jeg konfronterte det med han. Selv om jeg hadde fått det bekreftet av en sikker kilde. Han innrømte det tilslutt dagen etter. 

Jeg står nå litt fast for hva jeg bør og hva jeg vil videre. Vi er forstatt i samme hus (som vi dog har bygd sammen) å det går forsåvidt ok, prøver å leve så normalt som mulig rundt barna. Vi deler ikke rom sammen per nå. Barna vet ingenting foruten at vi har sagt at vi har det litt vanskelig sammen.

Flere som har opplevd lignende å har noen tips/råd for hvordan man skal "ta et valg"? 

Vis litt storsinne å tilgi ❤️❤️

Alle kan trå feil.

Anonymkode: da8bf...3c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silla85 skrev (2 minutter siden):

Alt har jo vært bra...mulig han manglet noe..skal spørre han.. men uansett hvis det er noe han manglet så burde han jo da sagt ifra til meg om det istedenfor å gjøre det han gjorde. Vi har jo hatt det fint, i mine øyne.. 

Jeg er enig i det, men med mindre dere faktisk i blant har slike samtaler og spør hverandre om dette, så er det jo ikke nødvendigvis sånn at det er lett å si fra.

For meg virker det veldig lite sannsynlig at et menneske går fra å være en tipp topp familiemann og til å stole hundre prosent på, den ene dagen, til å plutselig svikte og bedra den andre dagen, uten at det er noe som helst som ligger bak.

Anonymkode: 515cb...e52

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Det har, igjen, ingenting å gjøre med sex som mekanisk handling. Ønsker du å ha et åpent forhold, så etablerer du et åpent forhold. Bare fordi jeg har vært monogam i mitt tidligere ekteskap, og min mann har vært det samme, betyr det ikke at vi skal lyve og gå bak ryggen på hverandre når vi har lovet hverandre troskap i DETTE FORHOLDET. Vil du pule rundt, kan du inngå et åpent forhold eller bryte det monogame forholdet. 

Anonymkode: 50a6f...e04

Joda. Jeg ser den. Men vi har et samfunn der man liksom har som "default" at man skal ikke ligge med andre mens man er i forhold. Er man singel så er det ingen som bryr som om hvor mange man knuller. Blir man sammen med noen skal det være helt irrelevant om vedkommende har knullet 70 stykker før deg, men gud forby om man knuller andre mens man er i et forhold. Selv om man da kanskje ikke har hatt mer enn 2 sexpartnere totalt er man et forbanna utro svin som ikke klarer å styre sexlysten sin.  Vil man ligge med andre da må man "ta praten" om åpent forhold. 

Hvis man ikke har tatt praten om hverken troskap eller åpent forhold, så der det forventet at man ikke ligger med andre.

Det er ingen som sier at vil du ha en trofast partner, da må du "ta praten", foreslå monogamt forhold og se hvordan partner stiller seg til dette. 

Som sagt, jeg skjønner at de flest er skrudd sammen litt annerledes enn meg. Men for meg blir dette bare rart. Monogami virker på meg som en avlegs  holdning fra en tid der man skulle være jomfru til man ble gift og bare ha en sexpartner gjennom livet. Sånn er jo på ingen måte samfunnet i dag. De fleste har jo en god del sexpartnere, så den eksklusiviteten er jo borte likevel. 

Anonymkode: 0a292...c34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Joda. Jeg ser den. Men vi har et samfunn der man liksom har som "default" at man skal ikke ligge med andre mens man er i forhold. Er man singel så er det ingen som bryr som om hvor mange man knuller. Blir man sammen med noen skal det være helt irrelevant om vedkommende har knullet 70 stykker før deg, men gud forby om man knuller andre mens man er i et forhold. Selv om man da kanskje ikke har hatt mer enn 2 sexpartnere totalt er man et forbanna utro svin som ikke klarer å styre sexlysten sin.  Vil man ligge med andre da må man "ta praten" om åpent forhold. 

Hvis man ikke har tatt praten om hverken troskap eller åpent forhold, så der det forventet at man ikke ligger med andre.

Det er ingen som sier at vil du ha en trofast partner, da må du "ta praten", foreslå monogamt forhold og se hvordan partner stiller seg til dette. 

Som sagt, jeg skjønner at de flest er skrudd sammen litt annerledes enn meg. Men for meg blir dette bare rart. Monogami virker på meg som en avlegs  holdning fra en tid der man skulle være jomfru til man ble gift og bare ha en sexpartner gjennom livet. Sånn er jo på ingen måte samfunnet i dag. De fleste har jo en god del sexpartnere, så den eksklusiviteten er jo borte likevel. 

Anonymkode: 0a292...c34

Monogami er et arv fra en tid der seriemonogami var vanlig. Sex innen ekteskap også (tror vi). Vi mennesker er noe av de mest monogame dyrene som eksisterer. 

Du tilhører en minoritet, ikke galt med å "ta praten", men se til at du tar den tidlig ved dating. Gjerne ha med i profilen din på Tinder "Skjønner ikke poenget å være trofast i et forhold". 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Silla85 skrev (På 21.5.2024 den 16.47):

Joda...jeg fikk vite det av mannen til dama han var utro med(de har også barn)...ca en måndte siden jeg fikk den telefonen...heldigvis er det ingen fra her vi bor...det skal visst ha startet i februar, å pågikk til jeg fikk den telefonen...foregikk da han var på jobb i byen å lå på hotell.. det er mye å tenke på ja, er tross alt 17år sammen og 13 av de som gifte. Tilliten føler jeg er borte, vertfall nå. 

Dette er ikke engang en mann som angrer! Han innrømmet ingenting før han ble ferska, og han var utro over lang tid! Dette hadde jeg aldri tilgitt, og om jeg hadde prøvd hadde forholdet aldri blitt bra igjen. 

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melus skrev (1 minutt siden):

Dette er ikke engang en mann som angrer! Han innrømmet ingenting før han ble ferska, og han var utro over lang tid! Dette hadde jeg aldri tilgitt, og om jeg hadde prøvd hadde forholdet aldri blitt bra igjen. 

Men la oss si at man ikke har tatt praten om trofasthet og monogami, som den over her nevner, hva er det egentlig å angre?

Og kanskje han ikke angrer. Er han nødt til det?

Anonymkode: 515cb...e52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men la oss si at man ikke har tatt praten om trofasthet og monogami, som den over her nevner, hva er det egentlig å angre?

Og kanskje han ikke angrer. Er han nødt til det?

Anonymkode: 515cb...e52

De fleste tar det som en selvfølge at man er monogame i et forhold/samboerskap/ekteskap, med mindre man har avtalt noe annet! 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Joda. Jeg ser den. Men vi har et samfunn der man liksom har som "default" at man skal ikke ligge med andre mens man er i forhold. Er man singel så er det ingen som bryr som om hvor mange man knuller. Blir man sammen med noen skal det være helt irrelevant om vedkommende har knullet 70 stykker før deg, men gud forby om man knuller andre mens man er i et forhold. Selv om man da kanskje ikke har hatt mer enn 2 sexpartnere totalt er man et forbanna utro svin som ikke klarer å styre sexlysten sin.  Vil man ligge med andre da må man "ta praten" om åpent forhold. 

Hvis man ikke har tatt praten om hverken troskap eller åpent forhold, så der det forventet at man ikke ligger med andre.

Det er ingen som sier at vil du ha en trofast partner, da må du "ta praten", foreslå monogamt forhold og se hvordan partner stiller seg til dette. 

Som sagt, jeg skjønner at de flest er skrudd sammen litt annerledes enn meg. Men for meg blir dette bare rart. Monogami virker på meg som en avlegs  holdning fra en tid der man skulle være jomfru til man ble gift og bare ha en sexpartner gjennom livet. Sånn er jo på ingen måte samfunnet i dag. De fleste har jo en god del sexpartnere, så den eksklusiviteten er jo borte likevel. 

Anonymkode: 0a292...c34

Du har noen veldig gode poenger.

Mange ligger rundt som Sodoma og Gomorra og så plutselig - skrens! - er det påtatt uskyld og hvit brudekjole opp midtgangen i kirken, og fra den dagen forventes det at man skal tenne på kun én person resten av livet, og ikke bare det, men man skal tenne akkurat når hun vil. Ja, for det er hun som bestemmer, dersom han prøver seg på det, så er det pliktsex eller sexpress.

Melus skrev (2 minutter siden):

De fleste tar det som en selvfølge at man er monogame i et forhold/samboerskap/ekteskap, med mindre man har avtalt noe annet! 

Jeg har forstått det, ja - men hvorfor?

Anonymkode: 515cb...e52

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du har noen veldig gode poenger.

Mange ligger rundt som Sodoma og Gomorra og så plutselig - skrens! - er det påtatt uskyld og hvit brudekjole opp midtgangen i kirken, og fra den dagen forventes det at man skal tenne på kun én person resten av livet, og ikke bare det, men man skal tenne akkurat når hun vil. Ja, for det er hun som bestemmer, dersom han prøver seg på det, så er det pliktsex eller sexpress.

Jeg har forstått det, ja - men hvorfor?

Anonymkode: 515cb...e52

Fordi det er det folk flest ønsker, og om man er åpen for noe annet så snakker man om det og blir enige. Noe ts og mannen helt tydelig ikke har gjort. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Men la oss si at man ikke har tatt praten om trofasthet og monogami, som den over her nevner, hva er det egentlig å angre?

Og kanskje han ikke angrer. Er han nødt til det?

Anonymkode: 515cb...e52

Praten om trofasthet ble tatt i kirka/hos byfogden, der både TS og mannen lovet å være trofast hos hverandre bla bla bla. Slutt å promotere utroskap i ekteskap, du. 

Anonymkode: 50a6f...e04

  • Liker 6
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du har noen veldig gode poenger.

Mange ligger rundt som Sodoma og Gomorra og så plutselig - skrens! - er det påtatt uskyld og hvit brudekjole opp midtgangen i kirken, og fra den dagen forventes det at man skal tenne på kun én person resten av livet, og ikke bare det, men man skal tenne akkurat når hun vil. Ja, for det er hun som bestemmer, dersom han prøver seg på det, så er det pliktsex eller sexpress.

Jeg har forstått det, ja - men hvorfor?

Anonymkode: 515cb...e52

Fordi blant annet når man gifter seg, så lover man å være trofast hos hverandre. Foran presten/kommunen, familie og venner. Et løfte, en avtale. I Norge skal avtaler holdes. Uansett om de er skriftlige eller muntlige. Når en part ønsker ensidig å endre en inngått avtale, må denne parten opplyse den andre parten om endringen FØR endringen skjer. Hvis den andre ikke godtar ønsket endring, blir avtalen hevet. 

Mange avtaler også å være eksklusive allerede når de dater. Denne avtalen gjelder inntil videre. Ønsker du å slutte å være eksklusive, så må du opplyse partner om det FØR du puler andre. Det er redelig i avtalesammenheng.

Anonymkode: 50a6f...e04

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilke forslag har han selv til å jobbe godt med denne vanskelige situasjonen? Mener han at du bare skal "glemme det hele" og så skal alt være som før?

Ikke viser han anger, ikke fortalte han deg selv, ikke tar han initiativet til å snakke om problemene dette har medført. 

Jeg syns utgangspunktet hadde vært bedre om han hadde forklart litt mer om hvorfor det skjedde, at HAN tok initiativet til parterapi, at HAN så på å bytte jobb til en som ikke medførte mye reiser osv for å bidra til å trygge deg. 

Slik det er nå, tenker jeg at du ikke skal kaste bort masse energi på å redde stumpene. Dere må uansett på mekling pga barn, her han du jo høre hva han sier under disse timene. 

Og du; OM du bestemmer deg akkurat nå for å jobbe med forholdet, så kan du ombestemme deg om feks et år,SELV OM han feks bytter jobb og "gjør alt du forlanger". Ikke la deg selv gå til grunne. 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (1 time siden):

Monogami er et arv fra en tid der seriemonogami var vanlig. Sex innen ekteskap også (tror vi). Vi mennesker er noe av de mest monogame dyrene som eksisterer. 

Du tilhører en minoritet, ikke galt med å "ta praten", men se til at du tar den tidlig ved dating. Gjerne ha med i profilen din på Tinder "Skjønner ikke poenget å være trofast i et forhold". 

Den monogam- teorien din er ikke riktig. Alle høyerestående arter der hannen er betydelig større er polygame. I tillegg kan kvinner flest lett få 10 orgasmer på rad, opplagt fordi kvinner er konstruert for saftige gangbangs..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melus skrev (1 time siden):

Fordi det er det folk flest ønsker, og om man er åpen for noe annet så snakker man om det og blir enige. Noe ts og mannen helt tydelig ikke har gjort. 

Sikker på det?

Verdiene våre er i stadig endring. Hvis du leser tråden her, og trådene her inne, så ser du at dette ikke nødvendigvis gjelder lengre.

Det er veldig påtakelig hvordan man hopper helt over å svare på de selvmotsigelsene som flere her inne har kommet frem med, man gjentar og gjentar det samme, og vil liksom ikke lytte, og skyter ned de som sier noe annet enn det man liker. Og hvis man ikke vil lytte, og skyter ned de som sier noe man ikke liker…hvordan skal den andre da tørre å si fra?

Jeg ser ikke bort fra at mange ekteskap er nettopp slik.

«Sånn har det alltid vært!»

«Selvfølgelig er det sånn!»

«Er du dum?»

…samt slike hersketeknikker som man ser mot meg og andre her i tråden.

Da er det faktisk ikke rart man opplever svikt og svik, for da har man i stor grad trenert den gode samtalen, helt selv.

Men i denne tråden her, er det kun trådstarter som kan ta de refleksjonene der. Kommer heretter kun til å svare henne. 

Anonymkode: 515cb...e52

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sendt deg DM

Anonymkode: 30f59...5f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silla85 skrev (3 timer siden):

Tosomheten forsvant en stund før jeg fikk vite dette...da han begynte å være utro..og fikk små mistanker som jeg håpte ikke stemte..og jo, det at han har pult noen andre enn meg er ikke ok..

Når kommer svaret Silla?

Blir det 👍 eller 👎 for mannen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomSawyer skrev (57 minutter siden):

Den monogam- teorien din er ikke riktig. Alle høyerestående arter der hannen er betydelig større er polygame. I tillegg kan kvinner flest lett få 10 orgasmer på rad, opplagt fordi kvinner er konstruert for saftige gangbangs..

Nå er det vel sånn at dimorfisme er relativ lav hos mennesker, og vi har ikke hjørnetenner og slik. Så har vi en uvanlig lav skjevhet i farskap, og få barn som ikke har foreldre som er etablerte par når barnet blir omfanget, og lav forekomst av manggifte også i kulturer som promoterer dette. Les deg opp. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomSawyer skrev (30 minutter siden):

Når kommer svaret Silla?

Blir det 👍 eller 👎 for mannen? 

Det vil jo være en lang prosess for hun, siden hun ikke var klar for det ene eller der andre i det hun fant ut av det. 
Kan være hun bestemmer seg i dag, eller neste måned eller neste år. En prosess som tar den tiden det tar!

 

Hilsen en som står i nesten lik situasjon, 3 mnd etter at jeg ble fortalt det. 

Anonymkode: 30f59...5f1

  • Liker 5
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...