Gå til innhold

Han har vært utro...

Silla85

Anbefalte innlegg

Fremmed fugl skrev (2 timer siden):

Når det er en eks med barn som han har/er utro med, så tror jeg du skal tenke deg godt om innen du prøver.

Uansett valg, lykke til. 

Det er ikke en eks av han nei.. kun jeg og han som har barn sammen..

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan aldri stole på han igjen….

Jeg tok min på fersken med ei for noen måneder siden, vært sammen 8 år. Hadde hatt mistanke en stund og han nektet til jeg sto midt oppi han og henne.

Ikke hatt kontakt i det hele tatt siden. Han ringte meg for noen dager siden plutselig og angret og at det ikke hadde gått så bra og at han ikke hadde det bra. Samme kveld ser ei venninne han fortsatt overnatte med hu «nye» da hun bor rett ved. 
Og han håpet jeg ville møte han igjen…han vet ikke at jeg vet dette og jeg er bare kvalm av hele mannen. Noen er bare falsk. Husk på at han ikke sa dette selv og hadde fortsatt om han ikke ble tatt. Gå og redd deg selv. Du blir en skygge av deg selv om du fortsetter med han. 

Anonymkode: 0addb...b42

Uff...ser nå at jeg ikke er alene med å oppleve dette...det er så fælt:(

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Svarene du får her spriker veldig, så kjenn etter hvilken person du er. De rådene du får er nemlig ikke allmenngyldige, men handler om hvilken type personlighet du har. Det er ikke noe rett og galt her, er du av typen som kommer til å tenke på dette daglig de neste ti årene, så er det eneste rette å gå. Er du derimot av typen som kan tilgi, og starte på ny frisk, så er det ikke bare mulig å få det til å fungere igjen, dere kan til og med få det bedre. Alt dette forutsatt at han vil gå veien med deg, uten det er det så klart ikke mulig. 

Så er det også slik at man selv kan endre seg, utvikle seg, se ting annerledes med årene. Jeg har vært i begge leire. Som ung mente jeg at utroskap var det verste svik. I dag når jeg har rundet 40, så ser jeg det på en annen måte. Utroskap er ikke greit, men heller ingen livskrise for meg. For min del handler det om at jeg er veldig selvstendig, og vet at jeg ville fått et godt liv også uten mannen min. Vanskelig å forklare, men det gir meg en ro i forhold til eventuell utroskap. Finner han en annen, så overlever jeg det helt fint, det finnes til og med plusser med det. Er han utro, og det kun handlet om sexen, så er det bare sex liksom. Sier selvsagt ikke det til han, men ser ikke det som en krise om det skjer. 

Anonymkode: dea2e...98c

Så det du mener er at du hadde gått ifra han uten å tenkt over det? Klarer meg fint jeg også hvis jeg går..

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silla85 skrev (25 minutter siden):

Stemmer det...ja derfor de avsluttet det pga at de ble avslørt.. ja, jeg vet 😕

Neste gang skjuler han det bedre. Jeg bare sier det. Been there, done that. 

Anonymkode: 50a6f...e04

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bryt opp et langt samliv bare fordi han hadde sex med en annen! Er forholdet godt ellers? Er dere solide? Det er ikke sikker dette handler om deg i det heletatt. Man kan ha lyst på sex med noen andre selv om man elsker partneren sin høyt. Jeg ser ikke på det å være bortpå noen andre i blandt som verdens største svik. Det er bare kulturelt. Biologisk er vi ment å ha flere partnere. Det som virkelig er svik er om han har dannet kjærlighetsrelasjon med vedkomne og elsker denne personen før han bryter med deg. Du og partner må snakke om dette! Kanskje kommer dere styket ut.

jeg og mannen er i vårt forhold monogam-ish. Det er for det meste oss, men vi begge vet at den andre har ligget med en annen i årenes løp. Går helt fint. Vi elsker hverandre og vil være sammen. 

Anonymkode: f4791...206

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silla85 skrev (16 timer siden):

Joda...jeg fikk vite det av mannen til dama han var utro med(de har også barn)...ca en måndte siden jeg fikk den telefonen...heldigvis er det ingen fra her vi bor...det skal visst ha startet i februar, å pågikk til jeg fikk den telefonen...foregikk da han var på jobb i byen å lå på hotell.. det er mye å tenke på ja, er tross alt 17år sammen og 13 av de som gifte. Tilliten føler jeg er borte, vertfall nå. 

Han tenkte hvertfall ikke på det når han gjorde en så egoistisk, planlagt og gjentakende gjerning. Jeg har selv prøvd å godta utroskap, det var ikke godt for meg og mitt selvbilde og han fortsatt bare med utroskapen. Det er ikke liv laget. Ville gjort det slutt eller vurdert åpent forhold.

Anonymkode: 177da...143

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han har ikke bare vært utro. Han har bevisst planlagt det, siden det har skjedd på hotell mens han har vært på jobb.

Det handler ikke bare om sex, men om et svik, og uærlighet som har pågått over tid. Men en person. Da er det også emosjonelt utroskap. Han liker noe med denne kvinnen, og har valgt å treffe henne flere ganger, nok til å bli avslørt av hennes mann. Det vil si at det er ikke "bare" utroskap, det er mye mer komplekst.

Min erfaring er at det ikke vil la seg reparere. Han har ødelagt tilliten mellom dere, ved å føre deg bak lyset. - da respekterer han deg ikke mer. Og vil du være sammen med noen som ikke respekterer eller er ærlig med deg?

Jeg ville ikke lagt ned energi i å prøve å fikse noe ihvertfall (bern there, done that, det ødela meg.) Hadde det vært meg, hadde jeg nok gått. Se fremover. Vær praktisk, og effektiv, mtp hus og unger. Bruk energien på å starte et nytt liv, ikke blåse liv i et dødt samliv.

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags mann er han ellers, utenom dette? 

Kan du stole på ham i en krise, stiller han opp for deg og familien når ting butter? Er han ellers en god ektemann og far, hva bidrar han med i det daglige? Ville han stått støtt ved din og barnas side i sykdom eller andre stormer? Er han snill og god ellers, og hvordan får han deg ellers til å føle deg? Utenom dette, setter han familien sin først? 

For min del er dette langt mer interessant og viktig enn hvem mannen puler på si, i forhold til hva jeg hadde valgt av å bli eller gå. I tillegg til hvordan han behandler deg nå, etter at dette har kommet for en dag. 

Uansett er det bare du som vet hva som blir riktig for deg. Du bør uansett ikke bli hos en mann som ikke behandler deg bra. Og hva det betyr, vet bare du. 

• Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voyeur skrev (7 minutter siden):

Han har ikke bare vært utro. Han har bevisst planlagt det, siden det har skjedd på hotell mens han har vært på jobb.

Det handler ikke bare om sex, men om et svik, og uærlighet som har pågått over tid. Men en person. Da er det også emosjonelt utroskap. Han liker noe med denne kvinnen, og har valgt å treffe henne flere ganger, nok til å bli avslørt av hennes mann. Det vil si at det er ikke "bare" utroskap, det er mye mer komplekst.

Min erfaring er at det ikke vil la seg reparere. Han har ødelagt tilliten mellom dere, ved å føre deg bak lyset. - da respekterer han deg ikke mer. Og vil du være sammen med noen som ikke respekterer eller er ærlig med deg?

Jeg ville ikke lagt ned energi i å prøve å fikse noe ihvertfall (bern there, done that, det ødela meg.) Hadde det vært meg, hadde jeg nok gått. Se fremover. Vær praktisk, og effektiv, mtp hus og unger. Bruk energien på å starte et nytt liv, ikke blåse liv i et dødt samliv.

Tusen takk ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du angstanfall når du forsøker å være intim med han, sier kroppen og sjelen din fra til deg at du ikke skal utsette deg selv for det. Pass på deg selv, kjære deg. En ting hadde vært en glipp i fylla, men ett forhold på si over tid, det kan vanskelig tilgis. Tilliten og kjærligheten dere i mellom er ødelagt for bestandig. 
jeg tror du innerst inne allerede har tatt ett valg om hva som er riktig for deg. Mange gode tanker til deg, tiden framover blir tøff, men du kommer hel ut på andre sida. Og du vil bli lykkelig igjen. Selv om det ikke kjennes sånn ut nå

Anonymkode: 1b9b6...4eb

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LillaGorilla<3 skrev (5 minutter siden):

Hva slags mann er han ellers, utenom dette? 

Kan du stole på ham i en krise, stiller han opp for deg og familien når ting butter? Er han ellers en god ektemann og far, hva bidrar han med i det daglige? Ville han stått støtt ved din og barnas side i sykdom eller andre stormer? Er han snill og god ellers, og hvordan får han deg ellers til å føle deg? Utenom dette, setter han familien sin først? 

For min del er dette langt mer interessant og viktig enn hvem mannen puler på si, i forhold til hva jeg hadde valgt av å bli eller gå. I tillegg til hvordan han behandler deg nå, etter at dette har kommet for en dag. 

Uansett er det bare du som vet hva som blir riktig for deg. Du bør uansett ikke bli hos en mann som ikke behandler deg bra. Og hva det betyr, vet bare du. 

Vi har alltid hatt det bra, han har aldri gjort meg noe vondt før nå..han er verdens beste far for barna..

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Får du angstanfall når du forsøker å være intim med han, sier kroppen og sjelen din fra til deg at du ikke skal utsette deg selv for det. Pass på deg selv, kjære deg. En ting hadde vært en glipp i fylla, men ett forhold på si over tid, det kan vanskelig tilgis. Tilliten og kjærligheten dere i mellom er ødelagt for bestandig. 
jeg tror du innerst inne allerede har tatt ett valg om hva som er riktig for deg. Mange gode tanker til deg, tiden framover blir tøff, men du kommer hel ut på andre sida. Og du vil bli lykkelig igjen. Selv om det ikke kjennes sånn ut nå

Tusen takk søte du ❤️

Vi har ikke delt rom etter den ene gangen, jeg tør ikke. Å det er en måndte siden nå. 

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silla85 skrev (16 timer siden):

Joda...jeg fikk vite det av mannen til dama han var utro med(de har også barn)...ca en måndte siden jeg fikk den telefonen...heldigvis er det ingen fra her vi bor...det skal visst ha startet i februar, å pågikk til jeg fikk den telefonen...foregikk da han var på jobb i byen å lå på hotell.. det er mye å tenke på ja, er tross alt 17år sammen og 13 av de som gifte. Tilliten føler jeg er borte, vertfall nå. 

Mine tanker rundt innlegget ditt:
1. Dere har bygd et liv sammen i 17 år, fått nydelige barn og bygd deres eget hus - Han velger å sette alt på spill for et simpelt sidesprang. Er det verdt å kjempe for? 
2. Tror du at du noen gang kan få tillit til han igjen? Tenker da spesielt hvis han må på reise i forbindelse med jobb f. eks. 
3. Det har pågått i fra februar til mai og det er som du sier - heldigvis ingen fra der dere bor. Kan du være sikker på at han ikke har flere? 
4. Har selv gjennomgått det du gjør nå. Det er så forbanna tungt og vanskelig, så skjønner godt hvordan du har det nå ❤️ En ting er sikkert (enten det er med eller uten han), så vil ting bli bedre. 

• Liker 4
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har dere pratet sammen ? Har han oppgitt noen grunn på hvorfor han var utro? 

Først og fremst må ikke du ignorere egne følelser rundt dette, finn noen og prat med,skjell han ut,skrik til han ,spørr om alt det du lurer på. Ta en runde med samlivsterapaut, ikke la ting ligge og gnage. Dere må begge få pratet ut og han må være forbrett på at du vil vite alt, også det som kan bli ubehagelig å prate om. 

Å så kan du ta en avgjørelse på om du orker å fortsette sammen med han, klarer du å legge dette bak deg ? Klarer du noen sinne og stole på han igjen ? Klare du og ikke bruke dette mot han når dere krangler ? Om du ikke kommer til å klare dette så bør du faktisk gå. Hadde aldri orket å bo sammen med en mann jeg ikke klarte å stole på. 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Goodtimes skrev (3 minutter siden):

Mine tanker rundt innlegget ditt:
1. Dere har bygd et liv sammen i 17 år, fått nydelige barn og bygd deres eget hus - Han velger å sette alt på spill for et simpelt sidesprang. Er det verdt å kjempe for? 
2. Tror du at du noen gang kan få tillit til han igjen? Tenker da spesielt hvis han må på reise i forbindelse med jobb f. eks. 
3. Det har pågått i fra februar til mai og det er som du sier - heldigvis ingen fra der dere bor. Kan du være sikker på at han ikke har flere? 
4. Har selv gjennomgått det du gjør nå. Det er så forbanna tungt og vanskelig, så skjønner godt hvordan du har det nå ❤️ En ting er sikkert (enten det er med eller uten han), så vil ting bli bedre. 

Trist å høre at du har opplevd dette selv. Ja, det er veldig tungt å vanskelig.. 

Tror ikke jeg kommer til å stole på han ved jobbreise dessverre.. Å tillit tror jeg vil ta meget lang tid å få bygget opp igjen, å er nok vanskelig å svare på h or lang tid det vil ta.. Hadde jeg visst det...

Om han har/har hatt flere vet jeg jo ikke.. 

Ett sidesprang der han har møtt henne flere ganger..

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg har vært i dine sko og jeg har et råd: gå. Ikke se deg tilbake. Det dere hadde har han knust. 

Min mann var utro etter 15 år sammen. Vi bor enda sammen. Det eneste jeg angrer på i livet er at jeg ikke gikk umiddelbart. Det hadde spart meg for så mye vondt og mange tårer. Det er 3 år siden nå og kanskje hadde jeg truffet en annen? Faktisk hatt det bra? Men vi står i samme dritt enda. Det var mitt livs sjokk. Tilliten er ikke der lengre. Jeg ser på han med andre øyne og han vil aldri bli den samme for meg. Ikke etter å ha behandlet meg slik. 

Så gå. Det er han som har pissa på deres 17 år sammen. Ikke la han behandle deg slik. Du fortjener så mye bedre. 

Anonymkode: 854ed...24d

Hvorfor velger du å bli da lurer jeg på? 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

avent skrev (1 minutt siden):

Har dere pratet sammen ? Har han oppgitt noen grunn på hvorfor han var utro? 

Først og fremst må ikke du ignorere egne følelser rundt dette, finn noen og prat med,skjell han ut,skrik til han ,spørr om alt det du lurer på. Ta en runde med samlivsterapaut, ikke la ting ligge og gnage. Dere må begge få pratet ut og han må være forbrett på at du vil vite alt, også det som kan bli ubehagelig å prate om. 

Å så kan du ta en avgjørelse på om du orker å fortsette sammen med han, klarer du å legge dette bak deg ? Klarer du noen sinne og stole på han igjen ? Klare du og ikke bruke dette mot han når dere krangler ? Om du ikke kommer til å klare dette så bør du faktisk gå. Hadde aldri orket å bo sammen med en mann jeg ikke klarte å stole på. 

Vi har pratet sammen flere ganger, men det er jeg som må ta initiativet til å prate om det, han gjør ikke det.. 

Jeg spurte hvorfor, å da sa han at det bare skjedde... det var visst hun som begynte å ta kontakt med han da mobilnummeret hans står på bilen... å da valgte han å svare å det ballet på seg som han sa.. han ble revet med..

Å da ble det til at de møttes...

Å når han ikke var på jobbreise der så var det sending av videoer å bilder, texting, tror det skjedde via snap. Såå jah...huff..

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg tror min Xmann var utro mot meg uten at jeg visste det, men jeg fikk angstanfall likevel..

Veldig rart det der....

Hvordan kroppen bare merker det på en måte....

Jeg skjønte det i ettertid da. Når skilsmissen var et faktum heldigvis....

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irak skrev (4 minutter siden):

Jeg tror min Xmann var utro mot meg uten at jeg visste det, men jeg fikk angstanfall likevel..

Veldig rart det der....

Hvordan kroppen bare merker det på en måte....

Jeg skjønte det i ettertid da. Når skilsmissen var et faktum heldigvis....

Var det du som tok ut skilsmisse? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silla85 skrev (Akkurat nå):

Var det du som tok ut skilsmisse? 

Jeg bare reiste jeg....Det var en situasjon som utløste det. 

Han tok ut skilsmisse han. Spiller ingen rolle hvem som gjør det, ekteskapet vårt var helt dødt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...