Gå til innhold

Han har vært utro...

Silla85

Anbefalte innlegg

Silla85 skrev (18 minutter siden):

Det kan jeg egentlig ikke svare på, for det vet jeg jo ikke. Men slik det er nå så er svaret nei..

Vettu hva jeg tenker?

At du skal ta tilbake mannen hvis han snakker sant fra nå..og hvis han elsker deg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TomSawyer skrev (2 minutter siden):

Finnes ikke et menneske på jorda som kan love med troverdighet å ikke være utro om 30 år..

Ikke om 12 mnd en gang, i din verden hadde ikke bankene trengt sikkerhet for lånene hvis folk lover å betale tilbake pengene..og sånn er det jo ikke.

Jeg har da klart å holde meg til nå. Banker og følelser/lojalitet har ingenting med hverandre å gjøre. Du kan misligholde et lån fordi du har mistet jobben og lønna. Men ingenting tvinger deg til å stikke kuken i ei annen dame enn kona bak ryggen hennes. Igjen. Vil du pule rundt, så må du åpne forholdet FØRST. Hvis kona ikke ønsker det, så har du ikke sex med andre, eventuelt skilles du.

Anonymkode: 50a6f...e04

• Liker 5
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomSawyer skrev (Akkurat nå):

Vettu hva jeg tenker?

At du skal ta tilbake mannen hvis han snakker sant fra nå..og hvis han elsker deg..

Vet du hva jeg tenker? At dere utro mennesker som elsker løgn og svik, bør holde på med hverandre og pule rundt i vildens sky, i stedet for å prøve å overbevise monogame mennesker til å ta tilbake drittsekker som lyver og bedrar.

• Liker 6
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Du må jo fortsette å satse på han, det skjer sikkert aldriiiii igjen.

Lykke til. 

Anonymkode: 31986...80e

Haha beste jeg har lest på lenge 😂😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg er skrudd sammen på en merkelig måte altså Men jeg klarer ikke helt å se den store forskjellen på å ha sex med noen andre før man er i forhold og mens man er i forhold. 

Det er liksom samfunnet som har definert at det er ok å knulle så mange du vil, så lenge du knuller de etter hverandre. Men driver du og knuller på to samtidig så er du en skikkelig drittsekk.... For meg fremstår det bare veldig rart egentlig....

Anonymkode: 0a292...c34

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Mulig jeg er skrudd sammen på en merkelig måte altså Men jeg klarer ikke helt å se den store forskjellen på å ha sex med noen andre før man er i forhold og mens man er i forhold. 

Det er liksom samfunnet som har definert at det er ok å knulle så mange du vil, så lenge du knuller de etter hverandre. Men driver du og knuller på to samtidig så er du en skikkelig drittsekk.... For meg fremstår det bare veldig rart egentlig....

Anonymkode: 0a292...c34

Det har, igjen, ingenting å gjøre med sex som mekanisk handling. Ønsker du å ha et åpent forhold, så etablerer du et åpent forhold. Bare fordi jeg har vært monogam i mitt tidligere ekteskap, og min mann har vært det samme, betyr det ikke at vi skal lyve og gå bak ryggen på hverandre når vi har lovet hverandre troskap i DETTE FORHOLDET. Vil du pule rundt, kan du inngå et åpent forhold eller bryte det monogame forholdet. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Silla85 skrev (19 timer siden):

Min mann igjennom 17år og 3 barn sammen,  har da vært utro.. Han nektet plent for dette da jeg konfronterte det med han. Selv om jeg hadde fått det bekreftet av en sikker kilde. Han innrømte det tilslutt dagen etter. 

Jeg står nå litt fast for hva jeg bør og hva jeg vil videre. Vi er forstatt i samme hus (som vi dog har bygd sammen) å det går forsåvidt ok, prøver å leve så normalt som mulig rundt barna. Vi deler ikke rom sammen per nå. Barna vet ingenting foruten at vi har sagt at vi har det litt vanskelig sammen.

Flere som har opplevd lignende å har noen tips/råd for hvordan man skal "ta et valg"? 

Hva for valg tenker du du står mellom? Om hvem som skal bo i huset f.eks? For jeg håper ikke du tenker valget mellom å gå eller bli. For der er det jo bare en mulighet. Man går fra drittsekker. Enkelt og greit. Du og barna er mindre verdt enn sex med andre. Sorry at jeg skriver det. Men det er sannheten. Han tok valget da han var utro. Han valgte sex fremfor familien. Håper du har økonomi og styrke til å stå alene med tre barn. 

Anonymkode: c3141...d32

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Svik? Stole på? Trekke på skuldrene?

Det er mange av oss som snakker sammen om slike ting fra første stund, da det tross alt er mer vanlig enn uvanlig at minst én av to får lyst på sex med andre enn partner i løpet av mange år, fordi det kun er snakk om sex, og fordi det ofte er snakk om en familie, med flere bestanddeler enn de to voksne.

Gjør man ikke det, så er det fremdeles lov å agere som en voksen og ikke som en tenåring som skal skape mest mulig blest og dramatikk omkring seg selv.

Mange har selv hatt sex med flere enn sin egen partner før de gikk inn i et forhold, gjerne da med menn som også lå med andre. Så er det mange som glemmer partneren og prioriterer alt annet enn han og sexlivet. Og så på toppen lager de mer brudulje enn sine formødre som antageligvis var jomfru da de giftet seg, prioriterte sin mann, og attpåtil så gjennom fingrene med utroskap.

Man er ikke nødt til det dramaet. Man får det bare vondt selv.

Man kan også velge å føle seg heldig som tydeligvis har en atttaktiv mann, og være glad og lykkelig.

Anonymkode: 515cb...e52

Fy fader! Hva slags forhold har du med mannen din? Deg kan man tydeligvis gjøre hva man vil med, fordi du har en attraktiv mann 😂  Du er tydeligvis ikke sammen med mannen din fordi du elsker han. Og det er sikkert fint for deg og dere. Men tror og håper flesteparten er sammen med sine partnere fordi de elsker hverandre, og ikke godtar at mannen vifter med pi**en sin hvor som helst. 

Jeg og min mann har et ekte ekteskap, hvor utroskap er totalt forbudt. Vi har vært sammen siden jeg var 16, nå er jeg 43. Har kun hatt sex med han, og har ALDRI hatt lyst på sex med en annen enn min mann. 

Anonymkode: c3141...d32

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei. Mennesker som ønsker å pule rundt når de er i forhold, må opplyse om dette helt i begynnelsen og IKKE love troskap. Har du lovet noe, så skal du holde det. 

Men mange vet jo ikke dette når de er ung. Det er derfor man må opplyse om at slike ting endrer seg gjennom livet. Det er fint å se at jeg slett ikke er alene om å tenke disse tingene.

Og nei, jeg er ikke en som ønsker å være utro selv, som noen foreslo. Jeg er heller på andre av skalen, om det går an. Men jeg er heterofil. Jeg ønsker ikke en mann som fungerer som meg. Da må jeg nesten også åpne opp for ulikhetene i praksis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomSawyer skrev (1 time siden):

Vettu hva jeg tenker?

Jeg vet jo ikke om han snakker sant..

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Men mange vet jo ikke dette når de er ung. Det er derfor man må opplyse om at slike ting endrer seg gjennom livet. Det er fint å se at jeg slett ikke er alene om å tenke disse tingene.

Og nei, jeg er ikke en som ønsker å være utro selv, som noen foreslo. Jeg er heller på andre av skalen, om det går an. Men jeg er heterofil. Jeg ønsker ikke en mann som fungerer som meg. Da må jeg nesten også åpne opp for ulikhetene i praksis. 

Det er ikke slik at menn har større behov for å være utro enn kvinner. Det er noe mannen din har innprentet i deg for å ha enerett til å pule rundt i deres forhold.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er ikke slik at menn har større behov for å være utro enn kvinner. Det er noe mannen din har innprentet i deg for å ha enerett til å pule rundt i deres forhold.

Wow, dette er slett ikke noe min mann har prentet inn i meg, dette er noe jeg har ønsket meg fra jeg var omkring 12 år.

Det er virkelig på tide at du følger med i historiens gang, kvinner er ikke noen lett påvirkelige barn eller noen nek uten egenvilje, slik du tydeligvis enten har lært eller i alle fall tror.

Kunne vært interessant å høre om du er norsk og sånn cirka når du vokste opp. Slike holdninger har jeg ikke hørt fra noen, inkludert de som ble født på begynnelsen av 1900-tallet.

Eller er det kanskje omvendt? At det er de unge i dag som tror at kvinner er mer kvinnelige ved å fremstå som idioter?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Wow, dette er slett ikke noe min mann har prentet inn i meg, dette er noe jeg har ønsket meg fra jeg var omkring 12 år.

Det er virkelig på tide at du følger med i historiens gang, kvinner er ikke noen lett påvirkelige barn eller noen nek uten egenvilje, slik du tydeligvis enten har lært eller i alle fall tror.

Kunne vært interessant å høre om du er norsk og sånn cirka når du vokste opp. Slike holdninger har jeg ikke hørt fra noen, inkludert de som ble født på begynnelsen av 1900-tallet.

Eller er det kanskje omvendt? At det er de unge i dag som tror at kvinner er mer kvinnelige ved å fremstå som idioter?

Du har ønsket deg en utro mann helt siden du var 12? Et utrolig spesielt ønske. Har du ikke hørt om holdninger som mine, at menn ikke er polygame av natur, men at dette er en unnskyldning for at de skal kunne pule rundt? Og at kvinner ikke bare må sitte hjemme, dydige og rene, og godta at mannen puler i øst og vest? Vel. Dette er den mest utbredte holdningen. Å ønske seg en utro mann siden man er 12 derimot, er en utrolig sjelden holdning.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Du har ønsket deg en utro mann helt siden du var 12? Et utrolig spesielt ønske. Har du ikke hørt om holdninger som mine, at menn ikke er polygame av natur, men at dette er en unnskyldning for at de skal kunne pule rundt? Og at kvinner ikke bare må sitte hjemme, dydige og rene, og godta at mannen puler i øst og vest? Vel. Dette er den mest utbredte holdningen. Å ønske seg en utro mann siden man er 12 derimot, er en utrolig sjelden holdning.

Hva så?

Man er ikke nødt til å være sau.

Forøvrig, jeg forstår det slik at man ønsker at trådstarter (og andre) skal velge den veien man selv har valgt, fordi da slipper man å stå opp for egne meninger, men at man mangler argumenter for hvorfor de skal det - og at det er derfor man skjeller ut oss som mener annerledes?

Vel, lykke til med det :) 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Svik? Stole på? Trekke på skuldrene?

Det er mange av oss som snakker sammen om slike ting fra første stund, da det tross alt er mer vanlig enn uvanlig at minst én av to får lyst på sex med andre enn partner i løpet av mange år, fordi det kun er snakk om sex, og fordi det ofte er snakk om en familie, med flere bestanddeler enn de to voksne.

Gjør man ikke det, så er det fremdeles lov å agere som en voksen og ikke som en tenåring som skal skape mest mulig blest og dramatikk omkring seg selv.

Mange har selv hatt sex med flere enn sin egen partner før de gikk inn i et forhold, gjerne da med menn som også lå med andre. Så er det mange som glemmer partneren og prioriterer alt annet enn han og sexlivet. Og så på toppen lager de mer brudulje enn sine formødre som antageligvis var jomfru da de giftet seg, prioriterte sin mann, og attpåtil så gjennom fingrene med utroskap.

Man er ikke nødt til det dramaet. Man får det bare vondt selv.

Man kan også velge å føle seg heldig som tydeligvis har en atttaktiv mann, og være glad og lykkelig.

Det er ofte ikke det at partner har sex med en annen som er verst, men løgnene og bedraget som gjerne følger med.  Tillitsbrudd er for mange vanskelig å leve med.

Anonymkode: 944a6...0ba

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silla85 skrev (2 timer siden):

Jeg vet jo ikke om han snakker sant..

Sett deg ned med han en kveld..så låser du isblikket på han og sier : Nå tar vi det her som to voksne. Så snakker du fra hjertet om hva du føler og spør om han kan gjøre det samme.. To fiender under samme tak suger livet ut av folk, jeg har sett det skje.

Problemet er ikke som jeg ser det at han har pult litt på si men at samhørigheten...tosomheten i forholdet er borte. Spørsmålet er vel når den forsvant?..

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er ofte ikke det at partner har sex med en annen som er verst, men løgnene og bedraget som gjerne følger med.  Tillitsbrudd er for mange vanskelig å leve med.

Anonymkode: 944a6...0ba

Og den er jeg med på!

Det var noen som foreslo familievernkontoret pluss tid pluss samtaler, for å komme til bunns i det hele. Vil anbefale trådstarter å lytte til den personen. Mener det var nederst på side 3 eller noe slikt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomSawyer skrev (5 minutter siden):

Problemet er ikke som jeg ser det at han har pult litt på si men at samhørigheten...tosomheten i forholdet er borte. Spørsmålet er vel når den forsvant?..

Nå snakker vi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Du bør ikke bestemme deg for noe nå. Du/dere trenger tid. Når ting har lagt seg litt, er det lettere å vite hva man føler og vil. Dere burde starte i parterapi, eller søke hjelp fra familievernkontoret for å få snakket gjennom ting. Etterhvert vil det stå klart for deg hva DU ønsker videre. 

Det kan hjelpe deg om du klarer å forstå hvorfor han gjorde det. Hva som skjedde. Hvorfor han falt for fristelsen. Hva han har manglet, og hvorfor han ikke har kommunisert det med deg. 

Alt har en forklaring, en bakgrunn, ingenting oppstår i et vakuum. Så å søke forklaringer, kan øke forståelsen din og hjelpe deg med tilgivelsen. Husk at tilgivelse ikke betyr aksept eller fritak for skyld. 

Tilliten kan komme tilbake, men ofte tar det årevis, og det må jobbing til. Åpenhet, ærlighet og god kommunikasjon er viktige faktorer, og begge må naturligvis ønske å bevare og jobbe for forholdet. 

Anonymkode: 63b18...38d

Dette innlegget var det jeg siktet til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
TomSawyer skrev (36 minutter siden):

Sett deg ned med han en kveld..så låser du isblikket på han og sier : Nå tar vi det her som to voksne. Så snakker du fra hjertet om hva du føler og spør om han kan gjøre det samme.. To fiender under samme tak suger livet ut av folk, jeg har sett det skje.

Tosomheten forsvant en stund før jeg fikk vite dette...da han begynte å være utro..og fikk små mistanker som jeg håpte ikke stemte..og jo, det at han har pult noen andre enn meg er ikke ok..

Endret av Silla85
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...