Gå til innhold

Hva er akseptabel pris å betale for seier i krig og beskytte egen befolkning?

illebefinnende

Anbefalte innlegg

Aliquis skrev (5 minutter siden):

Så du er enig i at det var den palestinske siden som ikke godtok fordelingen, og det er derfor de ikke opprettet en stat i 1948?

Nei, jeg mener at UN resolusjonen var et gigantisk feilgrep der de ikke inkluderte stemmene fra det Palestinske folket. Jeg hadde heller ikke akseptert den. Hvem med sine fulle fem hadde. Så grunnlaget er at UN ikke kunne finne en forenelig løsning som mest fornuftig hadde vært en felles stat.Men få mennesker gir villigt opp sitt land de har bodd i generasjoner, jøder var tatt i mot helt til den sionistiske planen om eget land på allerede bebodd land. Og gjennom terror fra Israel i over 75 år så har palestinerene lidd for en avtale Britannia gjorde med sionistene uten å inkludere palestinerene som bodde der. Britannia hadde ingen rett å gi vekk et landområde bosatt av et folk. Det er faktum av historien at feilen ligger i Europa uansett hvordan man har lyst å vri det til Hamas, som er resultat av Israel sin terror. Fordømmer jeg 7.oktober,ja. Men jeg forstår den. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Motstrømmen said:

Nei, jeg mener at UN resolusjonen var et gigantisk feilgrep der de ikke inkluderte stemmene fra det Palestinske folket. Jeg hadde heller ikke akseptert den. Hvem med sine fulle fem hadde. Så grunnlaget er at UN ikke kunne finne en forenelig løsning som mest fornuftig hadde vært en felles stat.Men få mennesker gir villigt opp sitt land de har bodd i generasjoner, jøder var tatt i mot helt til den sionistiske planen om eget land på allerede bebodd land. Og gjennom terror fra Israel i over 75 år så har palestinerene lidd for en avtale Britannia gjorde med sionistene uten å inkludere palestinerene som bodde der. Britannia hadde ingen rett å gi vekk et landområde bosatt av et folk. Det er faktum av historien at feilen ligger i Europa uansett hvordan man har lyst å vri det til Hamas, som er resultat av Israel sin terror. Fordømmer jeg 7.oktober,ja. Men jeg forstår den. 

Jeg skjønner at du ikke hadde akseptert fordelingen fra 1947, men er du enig i at palestinerne hadde hatt sitt eget land i 1948 om de hadde akseptert den?

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aliquis skrev (2 minutter siden):

Jeg skjønner at du ikke hadde akseptert fordelingen fra 1947, men er du enig i at palestinerne hadde hatt sitt eget land i 1948 om de hadde akseptert den?

Nei, Irgun hadde allerede planer om videre utvidelse og det forstod den arabiske kollisjonen som støttet den palestinske opprørstyrken, men de undervuderte styrken og støtten fra vesten selv om Britannia støtte opp og vernet Jerusalem fra sionistene. Mest grunnet at den i avtalen skulle styres internasjonalt. Hadde de takket ja, hadde de ikke blitt anerkjent som stat av Israel. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Motstrømmen said:

Nei, Irgun hadde allerede planer om videre utvidelse og det forstod den arabiske kollisjonen som støttet den palestinske opprørstyrken, men de undervuderte styrken og støtten fra vesten selv om Britannia støtte opp og vernet Jerusalem fra sionistene. Mest grunnet at den i avtalen skulle styres internasjonalt. Hadde de takket ja, hadde de ikke blitt anerkjent som stat av Israel. 

Så du mener altså at om både Israel og Palestina hadde godkjent fordelingen av 1947, så ville palestinerne likevel ikke hatt sitt eget land?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aliquis skrev (6 minutter siden):

Så du mener altså at om både Israel og Palestina hadde godkjent fordelingen av 1947, så ville palestinerne likevel ikke hatt sitt eget land?

Ganske korrekt, grunnlaget er at Israel ikke er villig å annerkjenne palestinerene sin rett til landet,( rart det at USA ikke har anerkjent Oslo 2 avtalen.)  Også er det den sionistiske religøs fanatiske ideologien som et utspring om stor Israel, grunnlagt på å bosette seg og gjennomføre beslag av land til stor Israel er en realitet som aktiv jobber i mot 2 stat løsning, så aktivt at de drepte Rabin som skrev under Oslo avtalen. Og han som styrer det høyre ekstemistiske Knesset nå har jobbet aktivt i mot en 2 stat løsning hele sitt politiske liv. Håper han blir arrestert for sine krigs og folkeretsbrudd sammen med flere i Knesset og Hamas ledere som og har brutt folkeretten. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Motstrømmen said:

Ganske korrekt, grunnlaget er at Israel ikke er villig å annerkjenne palestinerene sin rett til landet,( rart det at USA ikke har anerkjent Oslo 2 avtalen.)  Også er det den sionistiske religøs fanatiske ideologien som et utspring om stor Israel, grunnlagt på å bosette seg og gjennomføre beslag av land til stor Israel er en realitet som aktiv jobber i mot 2 stat løsning, så aktivt at de drepte Rabin som skrev under Oslo avtalen. Og han som styrer det høyre ekstemistiske Knesset nå har jobbet aktivt i mot en 2 stat løsning hele sitt politiske liv. Håper han blir arrestert for sine krigs og folkeretsbrudd sammen med flere i Knesset og Hamas ledere som og har brutt folkeretten. 

Ok, da føler jeg meg trygg på å konkludere med at meningene dine er såpass virkelighetsfjerne og forutinntatte at videre diskusjon med deg ikke har noen hensikt.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aliquis skrev (20 minutter siden):

Ok, da føler jeg meg trygg på å konkludere med at meningene dine er såpass virkelighetsfjerne og forutinntatte at videre diskusjon med deg ikke har noen hensikt.

Theodor Hertzl er grunnlegger av den politiske sionismen som la grunnlaget for stor Israel. Hva er virkelighetsfjernt med å annerkjenne at sionist staten Israel under høyreekstreme regjering alltid har hatt det som grunnlaget og dermed aldri har hatt plan om å annerkjenne Palestina som stat? Yasir Arafat annerkjente Israel rett til eksistens, Israel annerkjente ikke en Palestinsk stat uten mangen underpunkter.Og  avtalen om å vente 5 år med PLO styre i Gaza før oppretelse av en Palestinsk stat ble skade skutt av flere grunner, flere ulovlige bosettinger, palestinsk opprør og at Rabin ble drept av høyre ekstremist religøs fanatikeren Y.Amir. Netanyahu har siden intredelse i politikken hatt samme agenda om å ikke ha en 2 stat løsning. Så hvem forkludrer muligheter for et selvstendig Palestina? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motstrømmen skrev (3 timer siden):

Du forstår massevoldtekt, barnedrap og å brenne sivile levende?

God bedring.

• Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bacteria skrev (Akkurat nå):

Du forstår massevoldtekt, barnedrap og å brenne sivile levende?

God bedring.

Ja, det er slik sionistene gjennom terror har skapt Israel, anbefaler å se dokumentarer og lese om Tantura og Deir Yassin massakren. Tror Israels media og andre medier har motbevist anklager mot Hamas framtreden 7.oktober. Selv om det er absolutt grusomt for de som mistet sine og de som er gisler. Men har du lyst å virkelig høre skrekk historie om brutale s overgrep, tortur, brutal vold så er nok IDF rette distanse å se på som gjør det systematisk igjennom "lovlige" angrep. Så nei, Israel sitt angrep nå mot Gaza også i vestbredden er uten sidestykke og kollektiv avstraffelse av et folk. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svava skrev (På 22.5.2024 den 20.01):

Hvordan klarte man da å fjerne nazistene, og hvorfor vil ikke tilsvarende gå for terrorister? Har du eventuelt en annen løsning på å fjerne terrorister? 

Okkupasjon. Gjenoppbygging. Rask etablering av en ny tysk stat. De fleste nazister fikk lov å leve videre og bidra positivt, til og med inn i NATO etter vesttyskland ble med.

Problemet er at makten i Israel ikke har noen fungerende eksitstrategi annet enn etnisk rensing eller evig okkupasjon.... Hadde man valgt det etter andre verdenskrig, så hadde ting sett mye annorledes ut. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motstrømmen skrev (21 minutter siden):

Ja, det er slik sionistene gjennom terror har skapt Israel, anbefaler å se dokumentarer og lese om Tantura og Deir Yassin massakren. Tror Israels media og andre medier har motbevist anklager mot Hamas framtreden 7.oktober. Selv om det er absolutt grusomt for de som mistet sine og de som er gisler. Men har du lyst å virkelig høre skrekk historie om brutale s overgrep, tortur, brutal vold så er nok IDF rette distanse å se på som gjør det systematisk igjennom "lovlige" angrep. Så nei, Israel sitt angrep nå mot Gaza også i vestbredden er uten sidestykke og kollektiv avstraffelse av et folk. 

Unnskyld meg, sier du at uhyrlighetene jeg beskriver ikke skjedde og at de er motbevist?

Av bla israelske media? Kilder takk. Jeg har sett utallige kilder på at det derimot var langt verre…. Det er nettopp blitt publisert en grusom video av hva Naama Levy og fire andre jenter opplevde da de ble bortført. 
Har ikke sett den selv, men at Hamas ikke var uvanlig grusomme da de drepte, voldtok og brente folk 7/10 er ren løgn og propaganda. 
Eller holocaust-denial in real time, om du vil.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bacteria skrev (13 minutter siden):

Unnskyld meg, sier du at uhyrlighetene jeg beskriver ikke skjedde og at de er motbevist?

Av bla israelske media? Kilder takk. Jeg har sett utallige kilder på at det derimot var langt verre…. Det er nettopp blitt publisert en grusom video av hva Naama Levy og fire andre jenter opplevde da de ble bortført. 
Har ikke sett den selv, men at Hamas ikke var uvanlig grusomme da de drepte, voldtok og brente folk 7/10 er ren løgn og propaganda. 
Eller holocaust-denial in real time, om du vil.

https://www.timesofisrael.com/how-2-debunked-accounts-from-zaka-workers-fueled-global-skepticism-of-oct-7-rape/

https://www.trtworld.com/middle-east/october-7-rape-claims-debunked-as-israeli-propaganda-unravels-18165357

Men noen babyer uten hode og slikt håper jeg virkelig du ikke tror på 6.mnd etter det er motbevist rimelig mange ganger også av Israel,FN og journalister som kan jobben sin er ikke vanskeliger en å gå inn på offentligliste over hvem og hvor ofrene fra 7.okt  og mangen andre propaganda fra Israel er motbevist samme med se fra Hamas, lettere den siste om Israel hadde tillatt journalister inn i Gaza. Klart var det brudd internasjonale lover og regler det Hamas gjorde. Men folk er ikke blind for hva Israel gjør 1000 ganger verre også historisk perspektiv. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motstrømmen skrev (33 minutter siden):

Hva synes du om at Hamas gjemmer seg bak egne kvinner og barn da?

Prioriterer luksus bønnerom nede i terrortunnelene sine istedenfor å bygge bomberom?

Om Hamas brydde seg om egne sivile så hadde de kanskje ikke skutt opp hjemmelaga rakketter fra sykehus og skoler heller i hytt og pine? 

Og det er ikke mangel på nødhjelp som kommer INN i landet. Probelemet er mannfolk, Hamas, som grafser til seg.

Alt dette mot folk de IKKE hater. Men å få eget folk drept er taktikken de bruker for å få mer støtte til videre terror.

Uhyrlighetene 7 okt. er godt dokumentert. Sadistiske og sexfikserte hamas terrorister STREAMET til og med. Over 60 000 videoer er samlet inn. Videoer hamas la ut selv, fra vitner, overvåkningskamera osv.

Hvilke medier er det som har "motbevist" dette? 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Motstrømmen skrev (7 minutter siden):

https://www.timesofisrael.com/how-2-debunked-accounts-from-zaka-workers-fueled-global-skepticism-of-oct-7-rape/

https://www.trtworld.com/middle-east/october-7-rape-claims-debunked-as-israeli-propaganda-unravels-18165357

Men noen babyer uten hode og slikt håper jeg virkelig du ikke tror på 6.mnd etter det er motbevist rimelig mange ganger også av Israel,FN og journalister som kan jobben sin er ikke vanskeliger en å gå inn på offentligliste over hvem og hvor ofrene fra 7.okt  og mangen andre propaganda fra Israel er motbevist samme med se fra Hamas, lettere den siste om Israel hadde tillatt journalister inn i Gaza. Klart var det brudd internasjonale lover og regler det Hamas gjorde. Men folk er ikke blind for hva Israel gjør 1000 ganger verre også historisk perspektiv. 

For noe vrøvl du kommer med.

Les rapporten heller;

https://www.gov.il/BlobFolder/news/arcci-report-october-7/ru/Russian_ARCCI report .pdf

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Motstrømmen said:

Er du også en flat-earther?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fru Solsikke skrev (23 minutter siden):

Hva synes du om at Hamas gjemmer seg bak egne kvinner og barn da?

Prioriterer luksus bønnerom nede i terrortunnelene sine istedenfor å bygge bomberom?

Om Hamas brydde seg om egne sivile så hadde de kanskje ikke skutt opp hjemmelaga rakketter fra sykehus og skoler heller i hytt og pine? 

Og det er ikke mangel på nødhjelp som kommer INN i landet. Probelemet er mannfolk, Hamas, som grafser til seg.

Alt dette mot folk de IKKE hater. Men å få eget folk drept er taktikken de bruker for å få mer støtte til videre terror.

Uhyrlighetene 7 okt. er godt dokumentert. Sadistiske og sexfikserte hamas terrorister STREAMET til og med. Over 60 000 videoer er samlet inn. Videoer hamas la ut selv, fra vitner, overvåkningskamera osv.

Hvilke medier er det som har "motbevist" dette? 

Det er så motbevist at det er latterlig at sionister fremdeles prøver å fremme dem. At Hamas har tunneller er ikke hemmelig. Men jeg har ikke sett noen bevis gode nok som forsvarer å bombe sykehus, skoler,barnehager og hjelpe arbeidere med nødhjelp. Eller å teppebombe 60% av bolig infrastruktur. Hjelper ikke om en fra Hamas sitter under skjørte kanten på en kvinne som holder et barn. Har du ikke godt nok skudd vinkel , så avventer du situasjonen. Og igjen, diplomatiske løsninger fungerer. Som at flere gisler ble sluppet når også flere ulovlige fengslet ble sluppet fri under våpen hvile. Go figur! Rett til forsvar er ikke fullskala ødeleggeser til punktet av folkemord.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motstrømmen skrev (41 minutter siden):

Dette er helt utrolig. En tyrkisk kilde? 😂

Større antisemitter finnes knapt. Midt inne i den flotte kilden din er det linket til en artikkel som kan fortelle at IDF har voldtatt palestinske kvinner. Noe som er bare tull og vas og som er debunka av aljazeera og (bombe) Hamas. 
Men da var selvfølgelig skade allerede skjedd og dette svirrer nå fortsatt over hele internettet. 

Og til den første linken din: Selvfølgelig var det noen av vitnesbyrdene fra hjelpearbeidere som var ukorrekte. Hamas hadde jo mishandlet de døde så ille at det var sikkert utrolig vanskelig for ZAKA-personellet å tolke hva de så, på mer enn ett plan. 
Og disse feile rapportene skadet Israels sak. 

Men som @Fru Solsikke er inne på, et mer veldokumentert folkemord enn det 7/10 finnes nok ikke, idiotene tom livestreamet hva de gjorde. Den nyeste videoen er det jo de kidnappedes foreldre som har publisert, sikkert fordi terroristene har sendt dem det. 

De fleste som ble voldtatt ble jo drept etterpå, så…

Endret av Bacteria
  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duraton skrev (3 minutter siden):

Er du også en flat-earther?

Nei , jorden er rund, WW2 skjedde og 70millioner døde. Har du lyst å lære om jiihad så les Thomas Hegghammer, har du lyst å forstå historie og se helheten av virkeligheten så er biblioteket gratis og overflod av alle siders opplevelse og fakta. Lykke til. Anbefaler disse forfatterene: Molavi, Noam Chomsky,Ilan Pappé, Ahed Tamimi,Peder Martin Lysestøl, Peter Frankopan, Ronan Bergman. Men få haue ut av at Israel er diplomatisk og uten skyld. Like dan som Hamas ikke er politikere og ikke er det som bør ledet et folk. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Motstrømmen said:

Det er så motbevist at det er latterlig at sionister fremdeles prøver å fremme dem. At Hamas har tunneller er ikke hemmelig. Men jeg har ikke sett noen bevis gode nok som forsvarer å bombe sykehus, skoler,barnehager og hjelpe arbeidere med nødhjelp. Eller å teppebombe 60% av bolig infrastruktur. Hjelper ikke om en fra Hamas sitter under skjørte kanten på en kvinne som holder et barn. Har du ikke godt nok skudd vinkel , så avventer du situasjonen. Og igjen, diplomatiske løsninger fungerer. Som at flere gisler ble sluppet når også flere ulovlige fengslet ble sluppet fri under våpen hvile. Go figur! Rett til forsvar er ikke fullskala ødeleggeser til punktet av folkemord.

Men jeg har ikke sett noen bevis gode nok som forsvarer å bombe sykehus, skoler,barnehager og hjelpe arbeidere med nødhjelp.
Hvor har du kikket etter bevis?

Eller å teppebombe 60% av bolig infrastruktur. 
35%, ikke 60%. Og det er ikke teppebombing, men presisjonsbombing.

Hjelper ikke om en fra Hamas sitter under skjørte kanten på en kvinne som holder et barn. Har du ikke godt nok skudd vinkel , så avventer du situasjonen. 
Siviler blir bedt om å forlate området innen en dato. Dem som er igjen kan regnes som militanter i samarbeid med khamas.

Som at flere gisler ble sluppet når også flere ulovlige fengslet ble sluppet fri under våpen hvile. 
Man blir ikke fengslet i Israel med mindre man har brutt en lov. Så ingen av dem var ulovlig fengslet.

Rett til forsvar er ikke fullskala ødeleggeser til punktet av folkemord. 
Jo, man kan fullstendig utradere fienden. 
Det er dog sjeldent man ser det skjer lengre, fordi det er for mye arbeid og kostnader.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...