Gå til innhold

Kvinner elsker og tenner på overvektige menn

AnonymBruger

Anbefalte innlegg

Jeg gjentar : Siden BMI ikke tar høyde for sammensetning av kroppen og overvekt og fedme er knyttet spesifikt til en for stor mengde fett på kroppen, kan BMI være misvisende som indikasjon på overvekt og fedme for enkeltpersoner. Dette gjelder spesielt personer med en kraftig beinbygning og/eller høy muskelmasse som følge av mye hard fysisk aktivitet (for eksempel styrketrening), der den høye vekten kan skyldes muskelvev eller beinvev heller enn fettvev. Problemet forsterkes av at muskler og bein har en høyere egenvekt enn fett.

Anonymkode: 8207d...cb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruger skrev (På 21.5.2024 den 21.23):

Og noen av kvinnene her var omtrent sånn." Nei disse mennene er ikke overvektige engang. Normalvektige kjekkaser."
Med BMI oppimot 32.. 😂

Folk er jo ikke litt smarte engang når de tror at bmi kan indikere over- eller undervekt... bmi er en ubrukelig modell. 

Som jente er jeg ifølge bmi overvektig, men i virkeligheten er jeg slank, med smal midje, men er godt trent. Muskler veier også, ikke bare fett som gir vekt 🤦‍♀️🤦‍♀️

Anonymkode: f3e01...4ea

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irja skrev (På 21.5.2024 den 22.20):

Høye, sterke og kraftige menn er hot. Det er biologisk. Jeg vil mye heller ha en mann som veier 100 kg enn en på 75..

Enig, jeg vil ikke ha større lårmuskler enn mannen min liksom.. jatakk til sterke og kraftige menn som ikke ser utmagret ut, eller som at de kan knekke i to hvis man skal ha det gøy i senga

Anonymkode: f3e01...4ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste kvinner vil såklart ha en gresk gud. Alle sammen. Akkurat som de fleste menn vil ha en sexbombe.

MEN kjerringer er sykelig sjalu så da kommer tanker om at "hvis mannen min får gresk gud kropp så kan han få seg bedre dame" og derfor juger de fleste damer "æsj jeg vil bare ha en dadbod jeg så jeg slipper å uro meg"

Endret av ufiltrert
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal det være noen nyhet at kvinner liker kraftige og muskuløse menn?

Anonymkode: 73be3...70c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/21/2024 at 5:38 PM, AnonymBruker said:

Det er ikke sånn at anonyme KG-brukere vet bedre enn legevitenskapen. Menn foretrekker stort sett kvinner i normalt BMI-område, kvinner foretrekker stort sett menn over anbefalt BMI.

Kroppsidealet for menn er usunt, kroppsidealet for kvinner er sunt. Jeg stoler jo mer på WHO enn deg liksom...

Anonymkode: f67b7...b06

Det er vel heller BMI-grensene som burde justeres litt. For menn, er grensen for "overvekt" satt for lavt.

Det er lett å finne ut om man er overvektig eller ikke, og det er å løpe en mil eller to. Hvis du klarer det, i grei fart, er kroppen din ikke spesielt brydd av vekten din og du er ikke "overvektig" - uansett om du veier 50 eller 150 kg. Hvis BMI-skalaen sier at noen som løper halvmaraton er "overvektig" er det skalaen som tar feil, ikke personen som føler seg normalvektig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 5/21/2024 at 10:03 PM, AnonymBruger said:

Folk skal få like hva dem vil.

Problemet er når kvinner feilgeneraliserer rundt overvekt. Type:

"Vi kvinner synes ikke overvektige menn er pene".

"Kvinner liker heller ikke overvektige partnere". 

Jeg har sett en del lignende kommentarer i senere tid. Da bør disse kvinnene lære seg å si f.eks. JEG synes ikke overvektige menn er pene. Om disse kvinnene snakker om feite menn, tjukke menn, eller menn med fedme. Ja, da bør dem lære seg å bruke en mer presis beskrivelse. Kvinner flest liker faktisk overvektige menn ganske så godt.

Problemet er generaliseringer generelt. Menn liker også tynne og tykke damer. Akkurat som at kvinner liker tynne og tykke menn. Det er så mange ulike preferanser på alt sånt, at alle utsagn av sorten "mange liker X" blir riktige. Men, det er jo sånn man vil ha det når alt handler om å tvinge verden inn i systemer av sorten "kvinner er slik og menn er sånn" fordi man skal blåse opp ting som kjønnsforskjeller - fremfor å betrakte folk som individer. Hvis vi alle er individer, og ikke "en statistikk", er det rom for å være mer presise og mindre generaliserende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.5.2024 den 20.49):

Vi si at er man kvinne og er normalt høy med en midje på 85 bør det ringe noen bjeller.  

Anonymkode: 8ee68...389

Vil også legge til at det absolutt hadde ringt noen bjeller hos meg hvis en mann var mer enn 85 - 90 cm rundt midjen. Min lekre mann er nærmere 195, men ikke mer enn ca 85 rundt livet. Han er slank og atletisk.

Anonymkode: bc24d...ed1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...