Gå til innhold

Kvinner elsker og tenner på overvektige menn

AnonymBruger

Anbefalte innlegg

Høye, sterke og kraftige menn er hot. Det er biologisk. Jeg vil mye heller ha en mann som veier 100 kg enn en på 75..

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er en overvektig mann med et pent ansikt og artig personlighet som folk liker. Kan bekrefte at på mine snart 40 år på planeten har jeg blitt lagt an på og flørtet med nøyaktig 0 ganger i livet mitt.

Alle forholdene jeg har hatt har vært kvinner som har vært venner først som har blitt forelsket i personligheten min og bedd meg ut på date etter å ha kjent meg i noen måneder/år.

Aldri har noen gått for meg pga. utseende.

Anonymkode: 21699...f3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
1 hour ago, SPOCA said:

Ja vel, og hvorfor skal vi gjøre det? Kvinner er selvstendige individer og kan kun snakke på vegne av seg selv.

Du må gjerne hevde at disse er overvektige, feite og tykke, det betyr ikke at andre er enige med deg. Jeg ser ikke på noen av mennene du har lagt inn bilde av som feite eller tykke. Overvektige, ja, feite, nei. 

Tror ikke jeg har hevdet noe særlig om mennene utover at dem per definisjon er overvektige. Med unntak at de to som ligger rett under overvektsgrensen og han ene som ligger over fedmegrensen.

Hvorfor er det viktig for kvinner å generalisere riktig når man heller kan generalisere på en feilaktig og nedsettende måte? Er det det du spør meg om og trenger svar på?

Om jeg sier at menn synes tynne kvinner og lett undervektige kvinner er stygge. Ja da håper jeg noe retter meg med fakta. Det er bare rett og rimelig ovenfor kvinnene som havner i undervekt kategorien og som får stygge navn etter seg.

Endret av AnonymBruger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Aldri har noen gått for meg pga. utseende.

Jeg vil påstå det gjelder for menn flest. Normalvektig, undervektig eller overvektig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruger skrev (1 minutt siden):

Jeg vil påstå det gjelder for menn flest. Normalvektig, undervektig eller overvektig.

Da tror ikke jeg at du noen gang har gått ut av huset... Jeg ser kvinner falle for menn og både flørter med og sjekker opp menn hele tiden pga. utseendet deres. De blir knall røde i ansiktet og totalt forandrer oppførselen sin på sekundet når de ser en høy kjekk mann med bra kropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Da tror ikke jeg at du noen gang har gått ut av huset... Jeg ser kvinner falle for menn og både flørter med og sjekker opp menn hele tiden pga. utseendet deres. De blir knall røde i ansiktet og totalt forandrer oppførselen sin på sekundet når de ser en høy kjekk mann med bra kropp.

Men nå drar du inn andre ting. Høy, kjekk, bra kropp... Noe som alle er bonuser enten man har BMI 22 eller 26.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det virker som at alle skal ha "høyreist, røsslig bamsemann"

Anonymkode: f67b7...b06

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruger skrev (56 minutter siden):

Tror ikke jeg har hevdet noe særlig om mennene utover at dem per definisjon er overvektige. Med unntak at de to som ligger rett under og han ene som ligger litt over overvektsgrensen.

Hvorfor er det viktig for kvinner å generalisere riktig når man heller kan generalisere på en feilaktig og nedsettende måte? Er det det du spør meg om og trenger svar på?

Om jeg sier at menn synes tynne kvinner og lett undervektige kvinner er stygge. Ja da håper jeg noe retter meg med fakta. Det er bare rett og rimelig ovenfor kvinnene som havner i undervekt kategorier og som får stygge navn etter seg.

Du snakker om kvinner i plenum, og når skal du forstå at vi ikke er like? Og menn er da like ille, så hva er ditt poeng? 

Det er lov å ha preferanser. Menn som kvinner. Sånn er det. Hva er problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
38 minutter siden, AnonymBruker said:

Synes det virker som at alle skal ha "høyreist, røsslig bamsemann"

Anonymkode: f67b7...b06

Det er ihvertfall ikke noe som er upopulært har jeg inntrykk av. Og disse bamsemennene er jo alle godt overvektige, om ikke inn i fedmekategorien.

Endret av AnonymBruger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruger skrev (4 timer siden):

Tror ikke jeg har hevdet noe særlig om mennene utover at dem per definisjon er overvektige. Med unntak at de to som ligger rett under overvektsgrensen og han ene som ligger over fedmegrensen.

Om jeg sier at menn synes tynne kvinner og lett undervektige kvinner er stygge. Ja da håper jeg noe retter meg med fakta. Det er bare rett og rimelig ovenfor kvinnene som havner i undervekt kategorien og som får stygge navn etter seg.

Definisjonen av overvekt er at vekten er for høy i forhold til personens høyde. 

BMI kan brukes som en operasjonalisering av dette i medisinske sammenheng. Men en valgt BMI grense er ikke definisjonen av overvekt.

Nei, kvinner foretrekker ikke overvektige menn. Det jeg tror vi har som den beste studie på dette, er en langtidsoppfølging om sammenheng mellom BMI ved 18 års alder (populasjonsnivå) og sannsynlighet å bli gift (som som er en hard endepunkt til forskjell fra at folk ser på bilder). BMI ved 18 års alder på mellom 25 og 29,9 medførte enn litt redusert sannsynlighet å bli gift seinere i livet. BMI > 30 medførte enn betydelig redusert sannsynlighet i bli gift. I studien korresjerte mann for mange ulike faktorer som også muskelstyrke (ved 18 års alder) og sosioøkonomisk status med mer. 

Menn (gjennomsnitt) syns det er penere å se på kroppen til en slank og muskeløs mann, en en spinkel mann eller en feit mann. Det samme gjør kvinner. Det betyr ikke at kvinner har en preferanse for overvektige menn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må man på død og liv være så jævlig opptatt av vekt/overvekt/bmi? Kan ikke folk bare like det de liker uten av man må analysere det så jævlig? Mange som trenger er chillpill altså. My goodness! 

Anonymkode: 293a4...50b

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for nedsettende innlegg, brukerdebatt og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djungelvrål skrev (23 timer siden):

Å, hvordan skjules det?

Det maskeres med mye muskler. Ble du overrasket nå? 

Anonymkode: 35ecd...312

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når overvekten er muskler så sier jeg ja takk. Er det fett derimot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (19 timer siden):

BMI kan brukes som en operasjonalisering av dette i medisinske sammenheng. Men en valgt BMI grense er ikke definisjonen av overvekt.

Nei, kvinner foretrekker ikke overvektige menn. Det jeg tror vi har som den beste studie på dette, er en langtidsoppfølging om sammenheng mellom BMI ved 18 års alder (populasjonsnivå) og sannsynlighet å bli gift (som som er en hard endepunkt til forskjell fra at folk ser på bilder). BMI ved 18 års alder på mellom 25 og 29,9 medførte enn litt redusert sannsynlighet å bli gift seinere i livet. BMI > 30 medførte enn betydelig redusert sannsynlighet i bli gift. I studien korresjerte mann for mange ulike faktorer som også muskelstyrke (ved 18 års alder) og sosioøkonomisk status med mer. 

Menn (gjennomsnitt) syns det er penere å se på kroppen til en slank og muskeløs mann, en en spinkel mann eller en feit mann. Det samme gjør kvinner. Det betyr ikke at kvinner har en preferanse for overvektige menn. 

Overvekt på menn gjør at maskuline karaktertrekk blir svakere, som v-rygg,  smale hofter, kjeve mm.  Det gjør at menn ofte ser mer feminine ut. Når det gjelder overvektige kvinner er det motsatte tilfelle.  De får mindre former, trekkene blir mer utflytende og kroppen ser mer maskulin ut. 

Anonymkode: 8ee68...389

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruger skrev (På 21.5.2024 den 21.23):

Og noen av kvinnene her var omtrent sånn." Nei disse mennene er ikke overvektige engang. Normalvektige kjekkaser."
Med BMI oppimot 32.. 😂

Forskjell på menn med bmi på 30- tallet. Bmi sier fedme, men bodybuildere/ muskelbunter har ikke ett gram overflødig fett…. Høyde over 170 cm er også feil hvis bare bmi har noe å si. Både kvinner og menn bør kaste ut badevekt og heller måle midjen. Er midjen under en meter på menn eller under 90 cm på kvinner er som regel hjertet i fin stand

Anonymkode: 66f8e...829

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fremmed fugl skrev (På 22.5.2024 den 3.23):

Helsemyndighetene regner BMI over 25 som overvekt:

https://nhi.no/skjema-og-kalkulatorer/kalkulatorer/diverse/bmi-kalkulator-kroppsmasseindeks

Det gjelder tydeligvis også på individnivå siden de legger ut en kalkulator.

De trekker frem at den kanskje ikke gjelder for "atleter og bodybuildere".

Anonymkode: 82c76...efe

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, disse mennene går nok sikkert under "kat overvektig men disse er jo både høye og muskuløse. Nydelige! Klarer ikke "beinrangler" Jeg synes ikke de slanke er noe attraktive, dem må ha litt muskler og litt kjøtt på kroppen. 

Anonymkode: ac459...a32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Forskjell på menn med bmi på 30- tallet. Bmi sier fedme, men bodybuildere/ muskelbunter har ikke ett gram overflødig fett…. Høyde over 170 cm er også feil hvis bare bmi har noe å si. Både kvinner og menn bør kaste ut badevekt og heller måle midjen. Er midjen under en meter på menn eller under 90 cm på kvinner er som regel hjertet i fin stand

Anonymkode: 66f8e...829

Vi si at er man kvinne og er normalt høy med en midje på 85 bør det ringe noen bjeller.  

Anonymkode: 8ee68...389

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å svare på trådtittel. Nei,kvinner elsker ikke og tenner ikke på overvektige menn. Hvem tenner vel på usunnhet?Noen gjør kanskje det. De som selv er overvektige. Så slutt å skjære alle over en kam.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...