Gå til innhold

Biologisk mor mener jeg sørger over min stesønn på feil måte

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tråden er ryddet for brukerdebatt og brukerangrep, spekulasjoner, brudd på Vi som sørger-rommets retningslinjer svar til dette. 

Perelandra, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

❤️🐜

du sørger på din egen måte

vi alle kjenner mennesker på forskjellige måter ingen har samme forhold

det er ingen fasit

Anonymkode: 20ad8...2c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 21.5.2024 den 16.15):

Dette må da være oppdiktet? Kan ikke fatte og begripe at en normalt oppegående person forteller avdødes familie at han assosieres med maur.

Anonymkode: a363e...d46

Det kommer jo helt ann på hvordan man forteller det da.

Eksempel 1: 'Den natten "Erik" døde så drømte jeg at det krydde av maur overalt, så vær gang jeg ser myldrer av maur så tenker jeg på han'. 

Eller: ' Vet du, han "Erik" han var jo en så flott gutt han, så tålmodig og sterk til det siste, så smart og empatisk mot vennene sine og familien sin. Den natten han reiste fra oss så var det en maur i drømmen min, en stor flott sterk maur som bar en annen fallen maur på ryggen. Dette tror jeg var "Erik" som kom til meg og sa at han hadde det bra nå, at han fortsatt var sterk, og at vi skulle være trygge på at han har det bra på den andre siden. Så fra nå av kommer jeg alltid til å se på maur med kjærlighet og minnes "Erik "

Anonymkode: 7ada5...6c8

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men selv med den suste versjonen, - tenk på at dette blir/har blitt formidlet gjennom en tredjeperson og da forsvinner det sannsynligvis noe. 

Anonymkode: 32365...b65

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ZarahSweet

Hva med å holde drømmen og dine assosiasjoner for deg selv og heller prate om ungen som han var?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Huff, jeg syns egentlig ikke noen kan diktere hvordan andre skal sørge - men selv om jeg er sikker på at du ikke mente noe vondt, så må du vel se selv at dette var en litt uheldig assosiasjon å dele med andre? Spesielt at det kom barnets mor for øre? Det er ikke alt man behøver å dele, noen ting kan man fundere på inni seg i stillhet… 

Anonymkode: ecc6e...b54

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle sørger på forskjellige måter. Du tenker på din stesønn hver gang du ser maur i hagen og jeg leser mellom linjene at du ser på det som en god ting. Maur ser ikke jeg på som noe negativt. Hva skulle mor sagt hvis du f eks hadde sagt hvis du så en rotte, mus, stinkdyr osv og forbandt det med stesønnen din? Hadde mor reagert negativt da og? 

Det finnes ingen feil måte å sørge på. For deg symboliserer maur i hagen, stesønnen din. Og istedenfor at din stedatter går og sladrer til mor, så burde hun kanskje tenkt seg litt om og prøvd å forstå at dette er ikke negativt ment på noen måte. Dere har alle mistet en som dere var veldig glad i, og sørger og takler hans bortgang på deres egen måte. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ts her

Det har vært en vanskelig tid. Søster får ikke lengre lov til å komme til oss, så nå er ting helt grusomt her

Anonymkode: 31989...a5a

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ts her

Det har vært en vanskelig tid. Søster får ikke lengre lov til å komme til oss, så nå er ting helt grusomt her

Huff da, det var leit å høre ❤️ Jeg håper dette går seg til for dere. I sorg er det ikke alltid man tar rasjonelle avgjørelser. 

Anonymkode: ecc6e...b54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frezia

Kjære deg, alt dreier seg ikke om deg! Tenk litt utenfor boksen enn deg selv og tenk på hvor vondt andre har det! 
Beklager men jeg syns du er veldig egoistisk og omfavner ingen andre😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ts her

Søsteren er vel en stor tenåring og bestemmer sånt selv? 

Anonymkode: 01312...e8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å invitere mor til en prat med bare deg? Få ordnet opp. Ikke ta slikt over meldinger. Du mente ingenting vondt, men det var litt mangel på antenner å ha sammenlikningen med maur her så jeg kan se det fra mor sin side også.  Ring henne og be henne over på en kopp kaffe og en god prat. For å ordne opp.  Du må være forberedt på et nei, men ikke gi opp da hun er i dyp sorg.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...