AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #21 Del Skrevet 21. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg mistet min stesønn for under et år siden. Jeg kom inn i livet hans da han var 8 mnd (foreldrene gikk fra hverandre mens han var i magen). Han var ungdomsskole- elev (vil holde dette anonymt). Jeg drømte mye om ham rett før han døde (kreft) og de første ukene etter at han døde. Hver gang var det maur inkludert i drømmene, og det var mye maur i hagen der vi hadde minnestunden. For min det har maur blir noe jeg forbinder gutten med. Dette har han biologiske mor hørt (søster til gutten har fortalt henne det). Biologisk mor er vist rasende på meg, hvorfor jeg ikke kunne finne på noe bedre som sommerfugl eller noe? Hvorfor er sommerfugl godtatt, men ikke maur? Hva gjør jeg? Mannen min mener at jeg må bare begynne å si noe fint om gutten når det er sommerfugl i nærheten, når storesøster er på besøk. Det blir bare for dumt. Hva blr jeg gjøre? Anonymkode: 31989...a5a Du kan sørge på hvilken måte du vil, men noe dialog bør vi holde på innsiden og med passende partnere. Hvorfor involvere andre i hva som for de fleste verken er normalt eller hyggelig? Samme hva du måtte m ne om maur. Møkkabiller er også er "flott" dyr med sin hensikt. Men de færreste vil ha en slik sammenligning av sitt barn. Det faktum at du tar det hit, viser lite selvinnsikt. Jeg hadde dødd av skam om noe jeg som stemor sa eller gjorde påvirket søsken eller biomor negativt etter et dødsfall, mens du vil ha folk på din side.. Skikkelig bomskudd. Anonymkode: 104d7...770 7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Dartle Skrevet 21. mai 2024 #22 Del Skrevet 21. mai 2024 Jeg synes dette rett og slett var ufattelig creepy. Klart det ikke er noe hyggelig for mor å høre dette, nå som han ligger i jorda. Huff. Noen ting holder man for seg selv! 7 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #23 Del Skrevet 21. mai 2024 (endret) Kritikken mot TS i denne tråden går ikke ut på at hun I SITT STILLE SINN forbinder denne døde gutten med maur (eller flått eller rotter eller hva som helst), men at hun ikke har sosial kompetanse nok til å forstå at dette i beste fall er 100% uinteressant for alle andre, og at det mest sannsynlig blir svært negativt tatt i mot av hans nærmeste pårørende. Dette selv om hun skulle mene at det «ikke var maur som skadedyr, men maur i skogen» eller hva det nå kan være hun tenker på. Ikke interessant. Svært støtende. Anonymkode: 23828...16f Fjernet sitat av slettet innhold. Perelandra, mod. Endret 30. mai 2024 av Perelandra 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fighter83 Skrevet 21. mai 2024 #24 Del Skrevet 21. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg mistet min stesønn for under et år siden. Jeg kom inn i livet hans da han var 8 mnd (foreldrene gikk fra hverandre mens han var i magen). Han var ungdomsskole- elev (vil holde dette anonymt). Jeg drømte mye om ham rett før han døde (kreft) og de første ukene etter at han døde. Hver gang var det maur inkludert i drømmene, og det var mye maur i hagen der vi hadde minnestunden. For min det har maur blir noe jeg forbinder gutten med. Dette har han biologiske mor hørt (søster til gutten har fortalt henne det). Biologisk mor er vist rasende på meg, hvorfor jeg ikke kunne finne på noe bedre som sommerfugl eller noe? Hvorfor er sommerfugl godtatt, men ikke maur? Hva gjør jeg? Mannen min mener at jeg må bare begynne å si noe fint om gutten når det er sommerfugl i nærheten, når storesøster er på besøk. Det blir bare for dumt. Hva blr jeg gjøre? Anonymkode: 31989...a5a Nå er ikke jeg noe særlig overtroisk eller inn i astrologi, det alternative osv men man ser jo at det absolutt en sunn symbolikk i ting vi drømmer vs virkeligheten. Bevisst og ubevisst. Energien vi kommer inn i denne verden med går over til en annen form osv. Maur er jo så tålmodige, samarbeidende og utholdende vesen. Utrolig fine 💓 Når du leser om maur og hva de kan symbolisere: hva føler du treffer deg godt ut fra hvordan du kjente gutten? En av mine nærmeste har noe lignende opplevelser som deg men ang sin pappa og mamma. Der var det humle og vandrefalk som man følte symboliserte dem ut fra hva man opplevde før og etter. Jeg tenker også at biologiske moren har sin sorg og du har din, fint at det kan være privat 💞 man må ikke snakke om dette med henne. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #25 Del Skrevet 21. mai 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Kritikken mot TS i denne tråden går ikke ut på at hun I SITT STILLE SINN forbinder denne døde gutten med maur (eller flått eller rotter eller hva som helst), men at hun ikke har sosial kompetanse nok til å forstå at dette i beste fall er 100% uinteressant for alle andre, og at det mest sannsynlig blir svært negativt tatt i mot av hans nærmeste pårørende. Dette selv om hun skulle mene at det «ikke var maur som skadedyr, men maur i skogen» eller hva det nå kan være hun tenker på. Ikke interessant. Svært støtende. Anonymkode: 23828...16f Jeg gjentar, vi vet ikke hvordan ta la det frem, derfor kan vi be henne utdype det før man går i strupen, og før man tror man har alle fakta på bordet. Anonymkode: d49d3...3be 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #26 Del Skrevet 21. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg gjentar, vi vet ikke hvordan ta la det frem, derfor kan vi be henne utdype det før man går i strupen, og før man tror man har alle fakta på bordet. Anonymkode: d49d3...3be Jeg gjentar, det spiller ingen rolle hvordan hun «la det frem». Det har (i beste fall) ingen interesse for andre. Normale folk skjønner det og babler ikke om assosiasjonene sine til andre.Her har det jo blitt tatt svært ille opp. Veldig forståelig. Anonymkode: 23828...16f 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #27 Del Skrevet 21. mai 2024 Dette må da være oppdiktet? Kan ikke fatte og begripe at en normalt oppegående person forteller avdødes familie at han assosieres med maur. Anonymkode: a363e...d46 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #28 Del Skrevet 21. mai 2024 Tror jeg ville holdt disse drømmene for meg selv. Ikke alt trenger å deles. Kondolerer ❤️ Anonymkode: 2232c...c56 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #29 Del Skrevet 21. mai 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Dette må da være oppdiktet? Kan ikke fatte og begripe at en normalt oppegående person forteller avdødes familie at han assosieres med maur. Anonymkode: a363e...d46 Det finnes en del overspente personer der ute som ser symbolikk overalt, noe denne tråden er et eksempel på. Antakelig får de ikke korreks av menneskene rundt seg. Anonymkode: 23828...16f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #30 Del Skrevet 21. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det finnes en del overspente personer der ute som ser symbolikk overalt, noe denne tråden er et eksempel på. Antakelig får de ikke korreks av menneskene rundt seg. Anonymkode: 23828...16f Religion og tro har vell eksistert i store deler av menneskets historie. Om dette var ett tegn fra gud eller fra Allah så har det ingenting å si. Symbolikk er heller intet nytt under solen om du har litt interesse for historie. Anonymkode: 19549...48f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #31 Del Skrevet 21. mai 2024 Hvorfor er det så vanskelig å tie? Anonymkode: abd9e...37d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBrukerNeida Skrevet 21. mai 2024 #32 Del Skrevet 21. mai 2024 Du hadde nok ingen vonde tanker rundt kommentarene og assosiasjonene dine, men det såret moren . Mener heller ikke det er tidspunktet å diskutere hvorvidt et skadedyr skal være greit å bruke som symbolisme, og gå rundt og fortelle andre i familien om det. Man har, for eksempel, ikke sommerfugl-spray i motsetning til maur-spray i butikkene. Kakerlakker er også veldig fine dyr i naturen, men man får sjelden gode assosiasjoner med slikt. Det beste for TS å gjøre er å beklage til moren, og om hun er åpen for å snakke om det, forklare at du ikke hadde noen negative tanker og at du var og fortsatt er veldig glad i ham. Det vil ikke si at du skal utdype drømmene og assosiasjonene dine, men heller få frem hvor mye han betyr for deg. Gjerne ta med noe fra stesønnen du kan gi til henne for å gjøre opp, hun vil kanskje forstå med tid. Kondolerer 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #33 Del Skrevet 21. mai 2024 Ts her Jeg blr tydeligvis late som mine assosiasjoner ikke eksisterer når stedatter er til stede, det er hun som har gått til sin mor. Uansett, jeg savner gutten og får en god følelse når jeg ser maur nå Anonymkode: 31989...a5a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #34 Del Skrevet 21. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ts her Jeg blr tydeligvis late som mine assosiasjoner ikke eksisterer når stedatter er til stede, det er hun som har gått til sin mor. Uansett, jeg savner gutten og får en god følelse når jeg ser maur nå Anonymkode: 31989...a5a Da holder du på det ❤️ Anonymkode: 19549...48f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #35 Del Skrevet 21. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ts her Jeg blr tydeligvis late som mine assosiasjoner ikke eksisterer når stedatter er til stede, det er hun som har gått til sin mor. Uansett, jeg savner gutten og får en god følelse når jeg ser maur nå Anonymkode: 31989...a5a Hold det for deg selv og ikke si noe om maur. Anonymkode: fc2b6...c5f 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #36 Del Skrevet 21. mai 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ts her Jeg blr tydeligvis late som mine assosiasjoner ikke eksisterer når stedatter er til stede, det er hun som har gått til sin mor. Uansett, jeg savner gutten og får en god følelse når jeg ser maur nå Anonymkode: 31989...a5a Hvordan er det du egentlig har «vist dine assosiasjoner» ovenfor søsteren hans? Det er vel ikke så rart om hun har hatt behov for å snakke om det hjemme med mamma hvis stemor sitter i hagen og sier «oj, se der er det maur -nå begynte jeg å tenke på Viljar». Det høres nesten litt traumatiserende ut, selv om hun er ung voksen. Anonymkode: a2158...f76 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #37 Del Skrevet 21. mai 2024 Jeg som deg ts, skjønner ikke problemet med å forbinde noen med en maur. Maur er et ekstremt sterkt dyr, og kan i så måte symbolisere styrke. Og kanskje var det nettopp derfor du drømte om maur når du drømte om han? Han har jo tross alt vist masse styrke igjennom sykdomsperioden, og det har dere som pårørende også; både mens han var syk, men også etterpå. Litt trist at folk blir fornærmet over dette, bare fordi maur ikke er pene nok. Anonymkode: ea738...f61 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #38 Del Skrevet 21. mai 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Ts her Jeg blr tydeligvis late som mine assosiasjoner ikke eksisterer når stedatter er til stede, det er hun som har gått til sin mor. Uansett, jeg savner gutten og får en god følelse når jeg ser maur nå Anonymkode: 31989...a5a Ja, det bør du gjøre. For dine assosiasjoner er verdiløse for alle andre enn deg. Og dropp offerrollen. Anonymkode: bae2d...d9e 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
got2go Skrevet 21. mai 2024 #39 Del Skrevet 21. mai 2024 Fy faen jeg mister troa på menneskeheten når jeg leser her inne ass. Kjøp dere empati hele gjengen. Stakkars de som må ha dere i livet sitt. Ts, ikke ta det så hardt innpå deg. Du kan ikke styre at det er akkuratt maur det er snakk om. Men som en annen ab skrev, de er hardtarbeidende og robuste; slettes ikke det verste dyret å bli forbundet med. Det er nok mer sorgen til biomor som snakker, da blir mye tatt i verste mening. Kondolerer. Til dere andre som spyr ut galle til ts: ta dere en bolle. En jævla stor en. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #40 Del Skrevet 21. mai 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Ts her Jeg blr tydeligvis late som mine assosiasjoner ikke eksisterer når stedatter er til stede, det er hun som har gått til sin mor. Uansett, jeg savner gutten og får en god følelse når jeg ser maur nå Anonymkode: 31989...a5a Det er faktisk ganske normalt å ikke si alt man tenker, særlig i emosjonelt vanskelige situasjoner. Anonymkode: 1b4a4...d05 5 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå