AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #1 Del Skrevet 21. mai 2024 Jeg mistet min stesønn for under et år siden. Jeg kom inn i livet hans da han var 8 mnd (foreldrene gikk fra hverandre mens han var i magen). Han var ungdomsskole- elev (vil holde dette anonymt). Jeg drømte mye om ham rett før han døde (kreft) og de første ukene etter at han døde. Hver gang var det maur inkludert i drømmene, og det var mye maur i hagen der vi hadde minnestunden. For min det har maur blir noe jeg forbinder gutten med. Dette har han biologiske mor hørt (søster til gutten har fortalt henne det). Biologisk mor er vist rasende på meg, hvorfor jeg ikke kunne finne på noe bedre som sommerfugl eller noe? Hvorfor er sommerfugl godtatt, men ikke maur? Hva gjør jeg? Mannen min mener at jeg må bare begynne å si noe fint om gutten når det er sommerfugl i nærheten, når storesøster er på besøk. Det blir bare for dumt. Hva blr jeg gjøre? Anonymkode: 31989...a5a 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 Populært innlegg #2 Del Skrevet 21. mai 2024 Du har fortalt andre at du forbinder et nylig avdød barn med maur og skjønner ikke at mor ikke synes det er så sjarmerende...? Enkelte ting kan det være greit å holde for seg selv, særlig når det handler om personlige og lite opplagte assosiasjoner og symbolikk. Anonymkode: 1b4a4...d05 55 3 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #3 Del Skrevet 21. mai 2024 Hvorfor skal du drive å snakke om at du forbinder sønnen hennes med maur egentlig? Tenker at du får svelge noen kameler Anonymkode: f680c...af2 40 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #4 Del Skrevet 21. mai 2024 Ikke bry deg om det. Du vet jo at det ikke har en negativ betydning. Du kan jo ikke noe for at det ble akkurat maur som du forbinder gutten om. Maur er forresten fantastisk flotte og fascinerende dyr! De er sterkere, mer strukturerte, smartere og mer empatiske enn vi kan forestille oss. Anonymkode: 4c4b7...024 19 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #5 Del Skrevet 21. mai 2024 Du virker jo ikke helt god! Hold assosiasjonene dine for deg selv! Tenk å snakke sånn til barn. Anonymkode: 23828...16f 14 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #6 Del Skrevet 21. mai 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Du virker jo ikke helt god! Hold assosiasjonene dine for deg selv! Tenk å snakke sånn til barn. Anonymkode: 23828...16f Hvilket barn har jeg snakket «sånn til»? Anonymkode: 31989...a5a 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillyvally Skrevet 21. mai 2024 #7 Del Skrevet 21. mai 2024 Jeg forbinder min døde far med måse, akkurat samme opplegg som deg, så mye måse når han døde, måser dukker opp på gravstedet etc. 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #8 Del Skrevet 21. mai 2024 Så fint at du har funnet en forbindelse til stesønn! For mor kan dette gi sjalusi, om hun ikke har funnet annet enn bunnløs sorg. Maur er også et dyr med mange assosiasjoner - så hvorfor/hvordan du skal dele disse assosiasjonene du har med andre, det mener jeg burde bli uten å spesifikt nevne maur. Det er bare for stor sjanse for at det blir feil og negativt. Behold dette som en positiv sak i hjertet ditt (del evt med far). Anonymkode: f0e05...d7f 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #9 Del Skrevet 21. mai 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hvilket barn har jeg snakket «sånn til»? Anonymkode: 31989...a5a Til din stedatter. Anonymkode: 23828...16f 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #10 Del Skrevet 21. mai 2024 Hvorfor må du i det hele tatt snakke om hva du forbinder han med og drømmene dine? Moren har nok bare en sterk reaksjon fordi hun har mistet barnet sitt og da reagerer hun sikkert ekstra sterkt i forhold til hva man vanligvis ville gjort. Hun er tross alt i en helt grusom situasjon nå og da må de rundt ta hensyn. Ikke snakk mer om det og vis hensyn og forståelse. Anonymkode: 24083...dd7 6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #11 Del Skrevet 21. mai 2024 Har du ikke lært at du ikke på død og liv MÅ fortelle andre om alle bisarre drømmer og tanker som flyr igjennom hodet ditt… Det har svært begrenset interesse for andre. Anonymkode: 23828...16f 12 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #12 Del Skrevet 21. mai 2024 Selv om disse skapningene er små i størrelse så er deres ånd utrolig sterk.Når mauren kommer marsjerende inn i ditt liv så kan det være fordi den har budskap om at du burde være tålmodig og i enhet til et prosjekt eller samarbeid med familie eller jobb,samfunn. Den forteller også at tålmodighet har sine fordeler. Maur symboliserer utholdenhet, enhet og tålmodighet. Jeg tror tålmodigheten er det du sikkert har fått prøvd ut iløpet av årene men må også stå i nå ts. Det å finne en enhet i sorgen er vanskelig med så mye følelser hos alle rundt ett tidlig dødsfall. Ikke rart dette kraftdyret dukket opp hos deg ❤️ Anonymkode: 19549...48f 3 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #13 Del Skrevet 21. mai 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Til din stedatter. Anonymkode: 23828...16f Hun er 23 år og voksen, absolutt ikke et «barn». Anonymkode: 31989...a5a 3 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #14 Del Skrevet 21. mai 2024 Ehh - du forbinder den avdøde sønnen hennes med et skadedyr, og du skjønner ikke problemet? Anonymkode: 1eb77...8b5 10 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellevill Skrevet 21. mai 2024 #15 Del Skrevet 21. mai 2024 Les rommet og slutt å snakke om maur. Det er ikke så viktig hva som er rett og galt her - biologisk mor liker ikke at det snakkes om og det kan vel bli respektert i bunnløs sorg? i tillegg skriver du her om det. Du har sikkert endret på detaljer, men likevel er det sikkert gjenkjennbart for de det gjelder. 13 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #16 Del Skrevet 21. mai 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hun er 23 år og voksen, absolutt ikke et «barn». Anonymkode: 31989...a5a Uansett veldig ufølsomt å snakke om en avdød ungdom på den måten til hans nærmeste. Du må da forstå det? Hvilken interesse skulle søsteren til gutten ha av dine assosiasjoner mellom gutten og maur? Det er jo bare ekkelt. Anonymkode: 23828...16f 15 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva-Lena Skrevet 21. mai 2024 #17 Del Skrevet 21. mai 2024 Er vel ikke alt som må fortelles, tenker jeg. Jeg hadde også blitt skuffet om noen forbant mine barn med maur. 9 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #18 Del Skrevet 21. mai 2024 Jeg tenker du kunne holdt denne opplysningen for deg selv. Mange har negative assosiasjoner til maur , insekter. Tenk om noen sa de tenkte på en rotte eller slange om ditt døde barn? Skjønner at du ikke mente noe negativt med det, men foreldre i sorg kan ta ting i verste mening, og dette var ikke nyttig informasjon. Prøv å trygg moren på at det ikke var negativt ment og fokuser på guttens positive kvaliteter og at han er høyt elsket og savnet. Anonymkode: ad092...cd7 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 21. mai 2024 #19 Del Skrevet 21. mai 2024 Forstår at du ikke mente å være slem TS, men jeg tror de færreste ville bli glade for å høre at deres døde bror/søn ble assosiert med skadedyr. I sånne situasjoner tenker jeg aløe tjener på å være rause, så mit råd er beklager og si du forstår det var dårlig formulert av deg. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 21. mai 2024 #20 Del Skrevet 21. mai 2024 (endret) Hadde gutten elsket maur så ville jo situasjonen vært en helt annen.... Men i følge TS handler det om at hun drømte om maur og at det var maur i en hage. Det er ikke slemt å påpeke at det er ganske forståelig at noen reagerer på dette. Fjernet sitat av slettet innhold. Perelandra, mod. Endret 30. mai 2024 av Perelandra 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå