AnonymBruker Skrevet 21. mai #1 Del Skrevet 21. mai Hei! jeg har hatt regelmessig mens på 27 dager 4 ganger og 26 en annen, men er nå på dag 30… jeg følte selv på EL symptomer litt etter vanlig tid, men tok ikke test. jeg har tatt tre tester, og alle er negative. Burde jeg dra til gynekolog eller vente? Vurderer dr dropin for time på dagen.. tusen takk for svar! Anonymkode: a39f4...d4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai #2 Del Skrevet 21. mai Mer info: tok test i dag og i går, så to på dag 29 og en på dag 30. de to på dag 29 kan ha vært gamle, men fikk en negativ prøve og ikke feilet. Anonymkode: a39f4...d4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai #3 Del Skrevet 21. mai Det ville vært fullstendig overkill spør du meg. Mensen kan forsinkes av stress. Og du høres stressa ut Anonymkode: 19361...35d 18 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 21. mai #4 Del Skrevet 21. mai Vet du 100 prosent når eggløsning var? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai #5 Del Skrevet 21. mai Spør du i fullt alvor om du skal kontakte spesialisthelsetjenesten fordi mensen for en gang skyld er noen få dager ute av rytme, eller er det noe jeg ikke skjønner/tilleggsopplysninger som mangler her...? Anonymkode: e034d...c32 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai #6 Del Skrevet 21. mai Spør fordi jeg lurer på om jeg er gravid eller ei og har ikke lyst til å bruke fastlegen min sin tid på dette om det er falsk alarm.. når jeg ikke plager det offentlige så tenker jeg det er opp til meg? Har ikke tatt eggløsningstest men er veldig var på egne symptomer og har hatt lange strekk med kun 1-2 dager forskjell i syklus, aldri 3 på flere år 🫢 Anonymkode: a39f4...d4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai #7 Del Skrevet 21. mai Men kan absolutt forstå at jeg høres stressa ut 😅 Anonymkode: a39f4...d4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai #8 Del Skrevet 21. mai Jeg ville ventet, selv om det er frustrerende😅 jeg har syklus på 30 dager +/- 3 dager som regel. Men i fjor sommer hadde jeg plutselig en syklus på 60 dager. Hoppet rett og slett over en syklus og det har aldri skjedd før. Men var ikke noe galt, bare sånn som kan skje av og til sa gyn. (Jeg oppsøkte gyn på dag 50 tror jeg. Og var allerede i systemet pga ivf utredning) Anonymkode: f241f...2a0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai #9 Del Skrevet 21. mai Får du negative tester 3 dager etter forventet mens, så er du mest sannsynligvis ikke gravid. Anonymkode: a5030...f3b 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai #10 Del Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Spør fordi jeg lurer på om jeg er gravid eller ei og har ikke lyst til å bruke fastlegen min sin tid på dette om det er falsk alarm.. når jeg ikke plager det offentlige så tenker jeg det er opp til meg? Har ikke tatt eggløsningstest men er veldig var på egne symptomer og har hatt lange strekk med kun 1-2 dager forskjell i syklus, aldri 3 på flere år 🫢 Anonymkode: a39f4...d4b Mange kvinner stresser utrolig mye i perioden de prøver å bli gravide. Timing av syklus, eggløsning, tester for ditt og tester for datt, prikke inn samleier på riktige dager og gud vet hva. Dette er stress. Stress påvirker syklusen mer enn man aner, og den kan komme ut av rytme og bli forsinket eller for tidlig. Sånt skjer - hele tiden - hos kvinner. Og særlig kvinner som prøver å bli gravide. Prøvingen tar helt overhånd, og kroppen oppfatter det som stress. Og nei, jeg ville ikke brukt en legetime på å finne ut om du er gravid fordi du er tre dager etter forventet mens. Tre uker, ja da kan man begynne og undersøke litt grundigere hvorfor mensen ikke har kommet. Du kan ta noen graviditetstester de neste dagene hvis du er spent. Anonymkode: c71fa...4e0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai #11 Del Skrevet 21. mai Selv om du har hatt regelmessig mens så kan det forandre seg. Du får det nok i løpet av de nærmeste dagene. Anonymkode: f91ca...762 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 21. mai #12 Del Skrevet 21. mai Hva er hensikten med å dra til lege? Enten er du gravid eller så er du det ikke. Om du er gravid, vil du få positiv test ganske snart. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai #13 Del Skrevet 21. mai Oi... Altså nei, selvsagt skal du vente. Det er HELT NORMALT at mensen kan komme sent en gang i blant, og ja - stress påvirker. Om det skulle vise seg at du er gravid, hva i all verden gjør det om du venter noen dager til med å finne det ut? Anonymkode: ddd1a...45f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai #14 Del Skrevet 21. mai Vil bare så gjerne vite det nå.. 🫣 men forstår. Takk for svar. Tar nok en test i morgen også. Anonymkode: a39f4...d4b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai #15 Del Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei! jeg har hatt regelmessig mens på 27 dager 4 ganger og 26 en annen, men er nå på dag 30… jeg følte selv på EL symptomer litt etter vanlig tid, men tok ikke test. jeg har tatt tre tester, og alle er negative. Burde jeg dra til gynekolog eller vente? Vurderer dr dropin for time på dagen.. tusen takk for svar! Anonymkode: a39f4...d4b Unnskyld at jeg spør... Men hva tenker du at en gyn/lege kan hjelpe deg med her? Helt normalt at mensen kan være forsinket uten at noe som helst er galt. Anonymkode: 867d7...479 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
drue Skrevet 21. mai #16 Del Skrevet 21. mai Ikke vits å gå til legen. Jeg har regelmessig menstruasjon, men det kan fint variere med 1-3 dager fra eller til. Helt normalt. Jeg tenker ikke over det, fordi jeg prøver ikke å bli gravid. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai #17 Del Skrevet 21. mai Du trenger da ikke gå til gynekolog for å finne ut om du er gravid! Du kan like gjerne tenne på pengene. Kjøp et par tester til, og test igjen om noen dager. Husk å bruke morgenurin. Anonymkode: a4a14...96a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai #18 Del Skrevet 21. mai Jeg trodde de kunne gjøre UL eller blodprøve? Er fryktelig uerfaren med tester så har vært stressa for at jeg har gjort det feil (selv om jeg har fått tydelige negative tester men ja..) Anonymkode: a39f4...d4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai #19 Del Skrevet 21. mai Etter det jeg forsto på testen og på nett var jeg såpass sent i syklus til at morgenurin ikke var nødvendig 🤔 Anonymkode: a39f4...d4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gipetto Skrevet 21. mai #20 Del Skrevet 21. mai Slutt å stress.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå