AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #41 Del Skrevet 29. mai 2024 harehopp123 skrev (På 22.5.2024 den 12.13): Man må nesten bare le av kvinneguiden 😅 Stedet der man er urimelig for å bli skuffet over å bli glemt av sin egen far på bursdagen sin, og at de aller aller nærmeste ikke viser interesse for ditt nyfødte barn… Jeg personlig synes vi får et varmere samfunn dersom man viser interesse og omtanke for dem rundt seg (trenger ikke være materielt), og kommer til å fortsette med det ❤️ Ikke bry deg om surpompene. Klart at det er spesielt at faren din ikke husket bursdagen din! Og jeg ville absolutt ha kjøpt gaver om jeg var din venninne og du både hadde invitert meg flere ganger og jeg/barnet hadde fått gaver fra deg til forskjellige anledninger. Sånt er vanlig folkeskikk, uansett hva noen fjomper på KG hevder. Det er noen få som alltid må være ekle, de kan ikke ha gode liv. Ingen har så dårlig råd at de ikke kan kjøpe en enkel ting og gi til sin venninne (eller datter), eller for å gratulere med barnet. Og hvis man er så pengelens at det ikke går, så kan man i hvert fall gi oppmerksomhet i form av en hyggelig hilsen. Anonymkode: 71204...72a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #42 Del Skrevet 30. mai 2024 Maleficenta skrev (På 29.5.2024 den 17.42): Har alltid vært normalt. Oftest gjemmer kravene seg bak feiringer. Man hadde reagert om folk f.eks dukket opp i bryllup, dåp og konf uten gaver. Slike dager er det normalt med gaver, men en kan ikke kreve gave til bursdagen sin. Hvertfall ikke når en er voksen. Anonymkode: d560c...0b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #43 Del Skrevet 31. mai 2024 got2go skrev (På 25.5.2024 den 10.58): Ikke i min omgangskrets. Det er fortsatt hekt vanlig selv om det i din krets ikke er det Anonymkode: 37bec...621 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tubaluba Skrevet 31. mai 2024 #44 Del Skrevet 31. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 21.5.2024 den 13.59): Ja, det er for mye forlangt. Folk bryr seg ikke om babyen din Anonymkode: 96ffc...713 Jeg bryr meg om barna til mine venner, og besøker dem med nedkomstgave. Så kom ikke her og si at 'folk' ikke bryr seg om babyen til TS - det fins mange som bryr seg om babyen til sine venner! 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tubaluba Skrevet 31. mai 2024 #45 Del Skrevet 31. mai 2024 harehopp123 skrev (På 22.5.2024 den 12.13): Man må nesten bare le av kvinneguiden 😅 Stedet der man er urimelig for å bli skuffet over å bli glemt av sin egen far på bursdagen sin, og at de aller aller nærmeste ikke viser interesse for ditt nyfødte barn… Jeg personlig synes vi får et varmere samfunn dersom man viser interesse og omtanke for dem rundt seg (trenger ikke være materielt), og kommer til å fortsette med det ❤️ Enig! Må si at jeg syns et besøk er viktigere enn gave, men selv ville jeg hatt med gave til nyfødt baby. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #46 Del Skrevet 31. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 21.5.2024 den 13.59): Ja, det er for mye forlangt. Folk bryr seg ikke om babyen din Anonymkode: 96ffc...713 Broren hennes, bestevenninnen hennes har ikke anerkjent eller feiret babyens ankomst eller noen ting, ikke ts bursdag heller. Og da er det slike svar folk kommer med, samtidig som de aller fleste svarene til noen som sliter er "be om hjelp, det finnes støtte, folk er glade i deg og bryr seg". Er det rart folk ender opp med å ta livet av seg? Anonymkode: e8571...5e3 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 31. mai 2024 #47 Del Skrevet 31. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 22.5.2024 den 10.40): Ja, her kjøpes det gaver kun til runde tall. Synes det er spesielt med voksne mennesker som bryr seg så meget om bursdager og andre årlige merkedager. De er i mitt hode for barna... Anonymkode: 35c51...204 Mens voksne skal ha 365 hverdager hvert år, og kun kose seg med dritafylla en helg i måneden? 🤣🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 31. mai 2024 #48 Del Skrevet 31. mai 2024 norw skrev (På 22.5.2024 den 11.49): Bare tilpass deg. Om de ikke bryr seg, trenger du heller ikke å bry deg om dem. Enig der. Hvis dere har utvekslet gaver før, er det en kultur dere har dere mellom. Når de nå endrer kulturen, tilpasser du deg og slutter med gaver. Jeg hadde også vært ganske kald mot familien som ikke brydde seg noe om barnebarn/nevøer/nieser. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 31. mai 2024 #49 Del Skrevet 31. mai 2024 got2go skrev (På 22.5.2024 den 11.56): Enig. Det er uansett ikke vanlig med gaver i voksen alder, med mindre en blir bedt i selskap. Det er ganske vanlig å sende et kort eller en liten oppmerksomhet i min omgangskrets. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 31. mai 2024 #50 Del Skrevet 31. mai 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Slike dager er det normalt med gaver, men en kan ikke kreve gave til bursdagen sin. Hvertfall ikke når en er voksen. Anonymkode: d560c...0b1 Fra sin egen far er det nå merkelig å ikke få bursdagsgave da .. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #51 Del Skrevet 31. mai 2024 Maleficenta skrev (6 timer siden): Fra sin egen far er det nå merkelig å ikke få bursdagsgave da .. Nei, det er heller merkelig å få bursdagsgave fra pappa når man er voksen og har alt en trenger. Vi har kuttet ut gaver til voksne både til fødselsdager og jul Anonymkode: d560c...0b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #52 Del Skrevet 1. juni 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Nei, det er heller merkelig å få bursdagsgave fra pappa når man er voksen og har alt en trenger. Vi har kuttet ut gaver til voksne både til fødselsdager og jul Anonymkode: d560c...0b1 Det dr likevel vanlig å gi ! Anonymkode: 37bec...621 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
harehopp123 Skrevet 1. juni 2024 Forfatter #53 Del Skrevet 1. juni 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Nei, det er heller merkelig å få bursdagsgave fra pappa når man er voksen og har alt en trenger. Vi har kuttet ut gaver til voksne både til fødselsdager og jul Anonymkode: d560c...0b1 Poenget var som tidligere nevnt egentlig aldri mangel på gaver, men å bli glemt. Man kan vel gratulere sin egen datter selv om man ikke gir gave? Eller har dere kuttet ut det også 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #54 Del Skrevet 1. juni 2024 Bursdagsgave i voksen alder - foreldre og samboer bør finne på noe. Det å drive å gi til venninner er det ingen som gjør lenger, holder heller ikke regnskap over hvem som melder og ikke. Konklusjon; sløvt av faren din å glemme, ellers helt normalt. Baby - noen gir, andre ikke. Men rart at ingen venninner gir en liten ting. Bror som ikke har reist for å se baby. Litt rart. Med nummer to og tre var jeg litt sløvere, men med søskens første reiste jeg raskt. Anonymkode: 1f39c...eef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 1. juni 2024 #55 Del Skrevet 1. juni 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Nei, det er heller merkelig å få bursdagsgave fra pappa når man er voksen og har alt en trenger. Vi har kuttet ut gaver til voksne både til fødselsdager og jul Anonymkode: d560c...0b1 Jo det er merkelig fordi man er barnet til sin far uansett hvor gammel man er Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #56 Del Skrevet 1. juni 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det dr likevel vanlig å gi ! Anonymkode: 37bec...621 Ikke i vår omgangskrets. Anonymkode: d560c...0b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
harehopp123 Skrevet 1. juni 2024 Forfatter #57 Del Skrevet 1. juni 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ikke i vår omgangskrets. Anonymkode: d560c...0b1 Det er vel ikke så relevant at flere kommenterer at de ikke gir gaver i SIN vennekrets, for i min vennekrets har vi alltid gjort det. Spiller ingen rolle for meg om andre gjør det samme, det er selvsagt helt valgfritt hva man ønsker å gjøre. Men synes selv det er litt rart å bli glemt av flere samtidig som vanligvis har gitt før. Forøvrig er ikke selve gavene så viktig, men følelsen av å bli glemt av flere av sine aller nærmeste i flere situasjoner… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #58 Del Skrevet 2. juni 2024 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Bursdagsgave i voksen alder - foreldre og samboer bør finne på noe. Det å drive å gi til venninner er det ingen som gjør lenger, holder heller ikke regnskap over hvem som melder og ikke. Konklusjon; sløvt av faren din å glemme, ellers helt normalt. Baby - noen gir, andre ikke. Men rart at ingen venninner gir en liten ting. Bror som ikke har reist for å se baby. Litt rart. Med nummer to og tre var jeg litt sløvere, men med søskens første reiste jeg raskt. Anonymkode: 1f39c...eef Eh jo det er da mange som gir til venninner Anonymkode: 37bec...621 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #59 Del Skrevet 2. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Eh jo det er da mange som gir til venninner Anonymkode: 37bec...621 Det er virkelig ikke vanlig i min omgangskrets. Da måtte jeg jo drevet og styrt med en stor mengde gaver hvert år, til voksne mennesker som har alt de trenger. Tullete både økonomisk, praktisk og fra et miljøperspektiv. Selv mellom meg og mannen prioriterer vi opplevelser til bursdag. Anonymkode: 1f39c...eef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #60 Del Skrevet 2. juni 2024 Gaver er noe man får, ikke noe man forventer. Imidlertid syns jeg det er rart å ikke gi gave ifm fødsel, når det er snakk om din far, bror og bestevenninne. I min verden ville det vært helt selvsagt, selv om jeg ikke har et nært forhold til min bror, gir jeg da barselgave til nieser og nevøer. Det samme om en god venninne får barn. Men det er selvsagt en del mennesker som ikke forstår helt de sosiale kodene rundt gaver. Anonymkode: 57535...b84 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå