AnonymBruker Skrevet 21. mai #21 Del Skrevet 21. mai Når har jeg vært med min mann i hele mitt voksne liv. De få årene vi hadde lite sex (da barna var små), er en fis i havet. Ett langt samliv har oppturer og nedturer. Strekkmerker, hengepupper, hengepung og rynker betyr da veldig lite om man virkelig er glad i hverandre? Det er det minste problemet man møter på i ett langt liv sammen. Anonymkode: a03ac...316 3 1 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai #22 Del Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg synes mye av det du beskriver ikke bør ha noe å si for sexlivet, strekkmerker bl.a. De fleste blir nok ikke så ødelagt at det påvirker sexlivet i nevneverdig grad. Hvordan skal de ellers få flere barn? Jeg fikk barn sent, og etterhvert som man blir eldre så avtar sexlysten. Dessuten krever små barn endel, så sex blir kanskje ikke prioritert + at sex kanskje er mest spennende tidlig i forholdet. Anonymkode: 228eb...334 Det går ofte fint å unnfange neste barn selv om sexlivet er en skygge av hva det var. Men ja, selv om det går greit med de fleste så er det like fullt en risiko man tar. Anonymkode: d2776...7ef 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai #23 Del Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Når du ts blir voksen så vil du nok tenke annerledes. Anonymkode: 7371d...cfe Så patetisk hersketeknikk. Hadde ikke tenkt å svare i tråden, men kunne ikke dy meg nå. Sånn som dette er det bare bitre mennesker som svarer. Og det er vel helst derfor TS lager denne tråden, for å nå de som ikke enda har blitt bitre til å tenke seg litt om. Selv har jeg valgt å ikke få barn, av andre grunner enn sex og det kroppslige. Men må jo si at når jeg hører venninner og andre kvinner fortelle, så er jeg virkelig glad for det valget. Så mange som sliter kroppslig og seksuelt. Og helt uventet mange som faktisk angrer på at de ble foreldre. Svært få mennesker burde faktisk vært foreldre, så altfor mange får unger og gjør deretter knapt annet enn å ødelegge både ungene, seg selv, og ektefellen(e). Anonymkode: 04a3f...6a9 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai #24 Del Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Konen min er i hvert fall enig i det. Anonymkode: 5dc4c...b99 Det var ikke du som ble spurt. Anonymkode: 04a3f...6a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai #25 Del Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg fikk barn sent, og etterhvert som man blir eldre så avtar sexlysten. Dessuten krever små barn endel, så sex blir kanskje ikke prioritert + at sex kanskje er mest spennende tidlig i forholdet. Anonymkode: 228eb...334 Det er bare tull at sexlysten avtar etterhvert som man blir eldre. Sikkert fint å lure seg selv med den tanken, men skal du komme trekkende med en slik påstand i en debatt, så må du nesten underbygge med kilder. Anonymkode: 04a3f...6a9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 21. mai #26 Del Skrevet 21. mai (endret) AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Joda, man kan være heldig og beholde sexlivet som det var før barn, noen få får det kanskje bedre også. Men for ganske mange av oss blir det midlertidig eller permanent dårligere enn det var. Og for noen av oss veldig mye verre. Så mye som kan forandre seg. Kvinnens kropp, med strekkmerker og hengende vev her og der. Underlivets forandringer, som videre og slappere skjede, for stram skjede pga. arrvev så samleie blir smertefullt, ødelagte muskler som ikke går an å reparere, rifter som gror stygt, dårligere kontakt pga. prolaps, osv. Nerveskader, inkontinens av urin eller avføring, hemoroider og åreknuter. Så mye ulekkert som kan skje et underliv! Lysten, tiden, overskuddet til å ha sex kan bli borte. Synet på hverandre (f.eks menn som ikke lenger klarer å se kona som noe annet enn en mor til barna), synet på seg selv (hun som ikke føler seg som et seksuelt vesen lenger, kun mamma). Og sikkert mye mer. Tenkte du på det før du valgte å få barn? At et dårlig sexliv kan være en del av prisen du betaler for å få barn?Har inntrykk av at spesielt menn går inn i det med lite peiling på hva som kan gå galt. Og så sturer man når sexlivet ikke blir som før. Kanskje betyr det kroken på døra for kjærlighetsforholdet. Håper det var verdt det? Anonymkode: d2776...7ef Ja såkalte Mannebabyer fins det nok av! For noen tullinger spør du meg....Hvis mannfolk ikke forstår at det kan tære litt, eller at kroppen til dama kan forandre seg under graviditet og fødsel, så kan dem egentlig takke seg selv. Da burde dem ikke valgt å få barn da i mine øyne.... Litt heng her og der er absolutt verdt det ja! Jeg er stolt mamma til tre skjønne trollunger. Hilsen ei dame med høy sexlyst 🤣🤣🤣. Endret 21. mai av Irak 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sicario Skrevet 21. mai #27 Del Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er bare tull at sexlysten avtar etterhvert som man blir eldre. Sikkert fint å lure seg selv med den tanken, men skal du komme trekkende med en slik påstand i en debatt, så må du nesten underbygge med kilder. Anonymkode: 04a3f...6a9 Har du kilder på at ingen får mindre lyst på sex ettersom man blir eldre? Jeg fikk merkbart mindre lyst på sex ettersom jeg ble eldre. Kilde=meg. Trenger du forskningsartikler på sånne ting, så blir det vanskelig å holde en diskusjon, for å si det forsiktig. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai #28 Del Skrevet 21. mai Trolltunge skrev (27 minutter siden): For noe tull. Vi er skapt for å bære frem og føde barn, og i de fleste tilfeller går det bra å få både ett og mange barn. Det er de tragiske historiene vi hører om. At kroppen ofte endrer seg noe av å få barn regner jeg med at voksne mennesker forstår. Kroppen endrer seg dessuten av alder også, så å beholde kroppen lik gjennom livet er ikke aktuelt uansett. Går det bra med dem eller går det greit? Vedder på at flere rundt deg enn du tror har hatt seksuelle problemer på grunn av fødsler. Men det er ikke akkurat noe man snakker så åpent om. Uansett så er ikke worst case så uvanlig som dere vil ha det til. Det er ganske vanlig med ulike underlivsplager etter svangerskap og fødsel. Ikke alle av disse ødelegger sexlivet totalt, men det kan legge en real demper på nytelse, spontanitet og lyst. Anonymkode: d2776...7ef 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai #29 Del Skrevet 21. mai sicario skrev (14 minutter siden): Har du kilder på at ingen får mindre lyst på sex ettersom man blir eldre? Jeg fikk merkbart mindre lyst på sex ettersom jeg ble eldre. Kilde=meg. Trenger du forskningsartikler på sånne ting, så blir det vanskelig å holde en diskusjon, for å si det forsiktig. Nei, det behøver jeg ikke, da jeg ikke har tenkt å påstå det. Det er typisk mennesker som er i langvarige relasjoner og som DERFOR mister lysten, at de påstår det er alderen som gjør det. Langvarige relasjoner gjør ofte noe med sexlysten, det er noe helt annet enn alderen, selv om man også blir eldre samtidig. Anonymkode: 04a3f...6a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai #30 Del Skrevet 21. mai Ja, det er 100% verdt det. Sex er så lite viktig. Anonymkode: 214f6...c43 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai #31 Del Skrevet 21. mai Sexlysten er absolutt mindre her. For min del. Jeg fikk hemoroider en uke før termin og har hudfolder som henger ut snart 2 år etter. Dette kan fikses med kirurgi men først etter vi er ferdige med de barna vi skal ha. Ellers er det lite kroppslig ellers som trekker ned. Mannen er nok interessert i mer sex men skjønner ikke at for å ha lyst på sex må han kanskje være litt mer interessert i meg som menneske i hverdagen. Føler meg virkelig ikke verdsatt, selv ammingen er noe som "jeg vil" og det er min feil barnet sover dårlig osv fordi jeg absolutt vil amme. Føler han ser på meg med et hatsk uttrykk og ikke noe kjærlighet igjen. Men ja kanskje noe magisk endrer seg når søvnen blir bedre. Verdt å si at vi har verken barnevakt eller avlasting. Tror sexlivet blir bedre om vi får jobbet med kommunikasjonen, bedre søvn, osv. Angrer overhodet ikke på at vi fikk barn og vil som sagt ha flere😅 Anonymkode: a422f...a6d 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai #32 Del Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Så patetisk hersketeknikk. Hadde ikke tenkt å svare i tråden, men kunne ikke dy meg nå. Sånn som dette er det bare bitre mennesker som svarer. Og det er vel helst derfor TS lager denne tråden, for å nå de som ikke enda har blitt bitre til å tenke seg litt om. Selv har jeg valgt å ikke få barn, av andre grunner enn sex og det kroppslige. Men må jo si at når jeg hører venninner og andre kvinner fortelle, så er jeg virkelig glad for det valget. Så mange som sliter kroppslig og seksuelt. Og helt uventet mange som faktisk angrer på at de ble foreldre. Svært få mennesker burde faktisk vært foreldre, så altfor mange får unger og gjør deretter knapt annet enn å ødelegge både ungene, seg selv, og ektefellen(e). Anonymkode: 04a3f...6a9 Ja, la oss slutte å få unger alle sammen. Så ser vi hvor det ender. Anonymkode: f9109...b32 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 21. mai #33 Del Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Går det bra med dem eller går det greit? Vedder på at flere rundt deg enn du tror har hatt seksuelle problemer på grunn av fødsler. Men det er ikke akkurat noe man snakker så åpent om. Uansett så er ikke worst case så uvanlig som dere vil ha det til. Det er ganske vanlig med ulike underlivsplager etter svangerskap og fødsel. Ikke alle av disse ødelegger sexlivet totalt, men det kan legge en real demper på nytelse, spontanitet og lyst. Anonymkode: d2776...7ef Min omgangskrets snakker åpent om langt mer intime ting enn om utfordringer man kan få etter fødsel. Det er ganske vanlig med både underlivsplager og seksuelle utfordringer, uansett om man har barn eller ikke. Det meste er også til å løse. Ikke rent sjeldent ved å bytte partnere som ikke er verdt å beholde, og ved å ivareta og kommunisere godt med partnere som er verdt det. 😉 Ubalanse i underlivet på ulike måter lar seg også løse. Til og med en sexlyst som har gått i dvale på grunn av ulike livsutfordringer kan pleies sterk igjen, gitt at man har partner verdt å gjøre det for. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topper og daler Skrevet 21. mai #34 Del Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Joda, man kan være heldig og beholde sexlivet som det var før barn, noen få får det kanskje bedre også. Men for ganske mange av oss blir det midlertidig eller permanent dårligere enn det var. Og for noen av oss veldig mye verre. Så mye som kan forandre seg. Kvinnens kropp, med strekkmerker og hengende vev her og der. Underlivets forandringer, som videre og slappere skjede, for stram skjede pga. arrvev så samleie blir smertefullt, ødelagte muskler som ikke går an å reparere, rifter som gror stygt, dårligere kontakt pga. prolaps, osv. Nerveskader, inkontinens av urin eller avføring, hemoroider og åreknuter. Så mye ulekkert som kan skje et underliv! Lysten, tiden, overskuddet til å ha sex kan bli borte. Synet på hverandre (f.eks menn som ikke lenger klarer å se kona som noe annet enn en mor til barna), synet på seg selv (hun som ikke føler seg som et seksuelt vesen lenger, kun mamma). Og sikkert mye mer. Tenkte du på det før du valgte å få barn? At et dårlig sexliv kan være en del av prisen du betaler for å få barn?Har inntrykk av at spesielt menn går inn i det med lite peiling på hva som kan gå galt. Og så sturer man når sexlivet ikke blir som før. Kanskje betyr det kroken på døra for kjærlighetsforholdet. Håper det var verdt det? Anonymkode: d2776...7ef Har du statistikk på at dette er konsekvensen for et flertall? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Village Skrevet 21. mai #35 Del Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Joda, man kan være heldig og beholde sexlivet som det var før barn, noen få får det kanskje bedre også. Men for ganske mange av oss blir det midlertidig eller permanent dårligere enn det var. Og for noen av oss veldig mye verre. Så mye som kan forandre seg. Kvinnens kropp, med strekkmerker og hengende vev her og der. Underlivets forandringer, som videre og slappere skjede, for stram skjede pga. arrvev så samleie blir smertefullt, ødelagte muskler som ikke går an å reparere, rifter som gror stygt, dårligere kontakt pga. prolaps, osv. Nerveskader, inkontinens av urin eller avføring, hemoroider og åreknuter. Så mye ulekkert som kan skje et underliv! Lysten, tiden, overskuddet til å ha sex kan bli borte. Synet på hverandre (f.eks menn som ikke lenger klarer å se kona som noe annet enn en mor til barna), synet på seg selv (hun som ikke føler seg som et seksuelt vesen lenger, kun mamma). Og sikkert mye mer. Tenkte du på det før du valgte å få barn? At et dårlig sexliv kan være en del av prisen du betaler for å få barn?Har inntrykk av at spesielt menn går inn i det med lite peiling på hva som kan gå galt. Og så sturer man når sexlivet ikke blir som før. Kanskje betyr det kroken på døra for kjærlighetsforholdet. Håper det var verdt det? Anonymkode: d2776...7ef Veldig viktig bidrag ts!! Menn vet lite om svangerskapet, fødselen og det som kommer etterpå. Særlig ikke i Norge hvor mannen må ta så stor del av ansvaret. Sett utenfra så medfører barn i Norge at mannen mister kjæresten sin mot at han må tre inn som 50 % mamma. Kostnadene ved å få barn er så høy for norske menn at det for befolkningsutviklingen er best at de vet minst mulig om det før regningen dukker opp. Sexlivet settes på vent og kommer for de fleste aldri tilbake igjen så lenge mannen går fra 1. prioritet til 4. prioritet etter 1. Barnet, 2. Karrieren hennes, og 3. Vennene hennes. Hvis man er heldig så slipper man å bli 5. prioritet etter at en annen mann i det skjulte settes øverst på listen fordi faren til barnet har blitt så sliten og lite attraktiv av å være deltidsmor. En lekker sak på jobben uten barn er langt mer fristende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smeltemann Skrevet 21. mai #36 Del Skrevet 21. mai Derfor er valget enkelt. Null barn. Det kan dere andre holde på med. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai #37 Del Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Ja, la oss slutte å få unger alle sammen. Så ser vi hvor det ender. Anonymkode: f9109...b32 Hadde du vært blant de som burde få unger, så hadde du nok forstått hva jeg mente og klart å svare både adekvat og hyggelig Anonymkode: 04a3f...6a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai #38 Del Skrevet 21. mai Om menn synes kjæresten/kone som har født hans barn og at kroppen da endrer seg blit uattraktiv så var det vel i utganspunktet et dårlig forhold med lite kjærlighet. Ja, kroppen endret seg litt, jeg ble ekstremt tynn. Undervekt grad 3 og måtte få hjelp til å komme opp i vekt igjen, mannen tente på meg like godt som før fødsel, nå er jeg på øvre del av normalvekt og mann tenner på meg enda. Underlivet går som regel tilbake til slik det var etter noen får år, og vi har bedre sex og oftere sex enn tidligere. Gjelder å finne en person som elsker deg for deg og ikke kun elsker kroppen din. Anonymkode: 46551...012 2 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai #39 Del Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er bare tull at sexlysten avtar etterhvert som man blir eldre. Sikkert fint å lure seg selv med den tanken, men skal du komme trekkende med en slik påstand i en debatt, så må du nesten underbygge med kilder. Anonymkode: 04a3f...6a9 Det er ikke tull. Veldig mange opplever det. Der i blant jeg. Sexlysten min forsvant helt med overgangsalderen. Før hadde vi sex minst annenhver dag. Nå er det månedlig. Egentlig ikke så overraskende. Jeg mistet også sexlysten helt når jeg prøvde å bruke hormonprevensjon. Anonymkode: 1a72c...6c2 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai #40 Del Skrevet 21. mai Jeg var for stram før barn, samleie var vondt og trengte ordentlig oppvarming lenge. Aldri noe spontant. Nå kan jeg hoppe i det. Er ikke veldig vid men akkurat passe til at jeg ikke trenger særlig oppvarming, trenger ikke å være super våt heller. Jeg fikk et sexliv av å få barn. Så det kan gå begge veier. Anonymkode: 5b228...36d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå