Gå til innhold

Vet ikke folk at de risikerer sexlivet ved å få barn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Joda, man kan være heldig og beholde sexlivet som det var før barn, noen få får det kanskje bedre også.

Men for ganske mange av oss blir det midlertidig eller permanent dårligere enn det var. Og for noen av oss veldig mye verre.

Så mye som kan forandre seg. Kvinnens kropp, med strekkmerker og hengende vev her og der. Underlivets forandringer, som videre og slappere skjede, for stram skjede pga. arrvev så samleie blir smertefullt, ødelagte muskler som ikke går an å reparere, rifter som gror stygt, dårligere kontakt pga. prolaps, osv. Nerveskader, inkontinens av urin eller avføring, hemoroider og åreknuter. Så mye ulekkert som kan skje et underliv!

Lysten, tiden, overskuddet til å ha sex kan bli borte. Synet på hverandre (f.eks menn som ikke lenger klarer å se kona som noe annet enn en mor til barna), synet på seg selv (hun som ikke føler seg som et seksuelt vesen lenger, kun mamma). Og sikkert mye mer.

Tenkte du på det før du valgte å få barn? At et dårlig sexliv kan være en del av prisen du betaler for å få barn?Har inntrykk av at spesielt menn går inn i det med lite peiling på hva som kan gå galt. Og så sturer man når sexlivet ikke blir som før. Kanskje betyr det kroken på døra for kjærlighetsforholdet. Håper det var verdt det?

Anonymkode: d2776...7ef

Mvh grinebitter barnløs kvinne eller mann?!

De aller aller fleste får ikke ødelagt sexlivet som følge av ønskede barn. Et barn gjør forholdet ofte bedre. Og sexlivet tar seg oftest opp med tiden. Noen før andre. Her ble det bare bedre fordi kroppen min ble utrolig sexy i barseltiden og første halve året. Puppene var større enn Dolly Parton sine noe som tente oss begge😄 Kroppen min er per i dag 7 år senere ganske lik som Fo 10 år siden. Kanskje jeg har vært heldig. Syns ihvertfall sexlivet bare blir bedre og bedre med årene og nå er jeg 42 år.

Jeg tenker at de som ‘får ødelagt sexlivet av barn’ kanskje har vært maks uheldig med fødselsskader og/eller hormoner som ikke spiller på lag. Mange har også gjerne begynt på ny prevensjon etter barna ble født, noe som har fjor at de mistet sexlyst.

Atter andre hadde kanskje ikke særlig sterk sexlyst før de fikk barn heller og bruker babyproduksjon som unnskyldning for å slippe. Dette gjelder både kvinner og menn, selv om det normer vanligst blant kvinner.

Anonymkode: 22a83...059

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så mye som kan forandre seg. Kvinnens kropp, med strekkmerker og hengende vev her og der. Underlivets forandringer, som videre og slappere skjede, for stram skjede pga. arrvev så samleie blir smertefullt, ødelagte muskler som ikke går an å reparere, rifter som gror stygt, dårligere kontakt pga. prolaps, osv. Nerveskader, inkontinens av urin eller avføring, hemoroider og åreknuter. Så mye ulekkert som kan skje et underliv!

Forstår jo hvordan enkelte alvorlige ting påvirker sexlivet, men hvordan tenker du at strekkmerker, hengende vev, hemoroider og åreknuter påvirker sexlivet? Gikk du inn i et forhold troende om at dere begge skulle se ut som 20-åringer for alltid?

Anonymkode: 1da59...398

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan jeg ha akkurat samme sexliv som før, om jeg vil, men jeg har uansett fått rast fra meg i ungdomstiden. Har faktisk levd uten sex de siste årene, helt frivillig, fordi jeg har prioritert helt andre ting enn dating og sex. Med andre ord; sex er langt fra det viktigste i livet mitt. Så barnet mitt hadde selvsagt vært verdt det, om det hadde ødelagt sexlivet også

Anonymkode: 6444a...cb8

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og mannen min har aldri klaget på hverken strekkmerker mine eller underlivet mitt forresten. Sexen er nesten enda bedre nå, enn da vi var yngre og ikke hadde barn. Når du ts blir voksen så vil du nok tenke annerledes. 

Anonymkode: 7371d...cfe

Hva får deg til å være så nedlatende mot ts?

Vi leser jo flere ganger daglig om menn som vil være utro pga endring i partners utseende og kvinner som fortviler pga endringer i form, utseende og hormoner.

Anonymkode: 055c3...8b4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, man kan være heldig og beholde sexlivet som det var før barn, noen få får det kanskje bedre også.

Men for ganske mange av oss blir det midlertidig eller permanent dårligere enn det var. Og for noen av oss veldig mye verre.

Lysten, tiden, overskuddet til å ha sex kan bli borte. Synet på hverandre (f.eks menn som ikke lenger klarer å se kona som noe annet enn en mor til barna), synet på seg selv (hun som ikke føler seg som et seksuelt vesen lenger, kun mamma). Og sikkert mye mer.

Tenkte du på det før du valgte å få barn? At et dårlig sexliv kan være en del av prisen du betaler for å få barn?Har inntrykk av at spesielt menn går inn i det med lite peiling på hva som kan gå galt. Og så sturer man når sexlivet ikke blir som før. Kanskje betyr det kroken på døra for kjærlighetsforholdet. Håper det var verdt det?

Livet betyr mest annet enn sex. Er du bare optatt av sex ig utseende da er det lurt å ikke få barn. For oss andre tåler vi strekkmerker og mindre sex

Anonymkode: 7def9...df0

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vi leser jo flere ganger daglig om menn som vil være utro pga endring i partners utseende og kvinner som fortviler pga endringer i form, utseende og hormoner.

Vi leser også om kvinner som finner mannen uattraktiv med årene, og derfor ikke vil ta i ham med ildtang. Og som vurderer å finne seg en elsker. Hvorfor gjøre også dette om til et kjønnsspørsmål? Hvorfor må nesten alle diskusjoner handle om kjønnskamp på kg? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi fikk bedre sex etter barn. Vi begynte også å ha hyppigere sex. Hver dag, faktisk. Særlig ble vi mer ivrige i senga etter barn nummer to. #Detfinnesingenfasit

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For er overfladisk liv hvis sex er hovedgrunnen til å leve! For meg hadde det rett og slett blitt for kjedelig med sex hvis det var hovedingrediensen i et forhold/livet!

Anonymkode: 9a377...990

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For er overfladisk liv hvis sex er hovedgrunnen til å leve! For meg hadde det rett og slett blitt for kjedelig med sex hvis det var hovedingrediensen i et forhold/livet!

Anonymkode: 9a377...990

Hvis du synes sex har blitt kjedelig, hvordan kan du da vite at andre som synes sex er viktig har overflatiske liv? Du måtte ha forstått kapasiteten som ligger i et godt sexliv for å kunne uttale deg om hvilken kvalitet det gir det enkelte mennesket og det enkelte par. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Det er en svært uten del av mennene som sier/gjør slik,

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig. Alt jeg har hørt om er kvinner som får økt lyst etter overgangsalderen. Evnen er det så som så med, ja, men lysten stiger. Så trist. 

Anonymkode: 04a3f...6a9

Mange kvinner får økt lyst i 40 årene, før overgangsalderen. Det fikk jeg. Hadde økt lyst ca 10 år. Så begynte overgangsalderen, og null lyst. Overgangsalderen kan faktisk vare opptil 10 år. Mange får lyst igjen etter det, men endel klarer seg fint uten. Det er og godt dokumentert at menn får mindre lyst med alderen, pga at nivået av testosteron faller. Og at mange får problemer med potens 

Anonymkode: 214f6...c43

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Men du vet at også tiden og livet setter spor på kropp og sjel, også for menn. Alle endres, hele tiden. Hos noen vil sykdom, ulykker og andre problemer gi enda raskere endring både fysisk og psykisk. Kanskje betyr det også kroken på døra for kjærlighetsforholdet.  Noen sjanser må man ta. 

Anonymkode: 75611...155

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte ikke så mye på risikoen for sexlivet før vi fikk barn. Etter førstemann var det tørke i omtrent et år fordi vi begge var totalt utslitt. Det gikk bedre etter andre- og tredjemann, men ble selvfølgelig mindre da de var veldig små.

Nå som tredjemann har passert to år har vi et veldig bra sexliv. Det er ligging flere ganger i uka, noen ganger flere ganger om dagen. Jeg vet ikke om det er alderen eller at kroppsfokuset ble endret etter at jeg fikk barn, men jeg slipper meg mye mer fri, til glede for oss begge :sengekos:

Anonymkode: 4bcd1...6d8

• Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Mange kvinner får økt lyst i 40 årene, før overgangsalderen. Det fikk jeg. Hadde økt lyst ca 10 år. Så begynte overgangsalderen, og null lyst. Overgangsalderen kan faktisk vare opptil 10 år. Mange får lyst igjen etter det, men endel klarer seg fint uten. Det er og godt dokumentert at menn får mindre lyst med alderen, pga at nivået av testosteron faller. Og at mange får problemer med potens 

Anonymkode: 214f6...c43

Ja, men det er jo noe annet, jeg snakket om overgangsalderen. Man har jo helt andre muligheter nå enn før, og nyere forskning viser at mange har mer lyst ig bedre sex og flere orgasmer. Det sagt, overgangsalderen har ingenting med unger å gjøre, som tråden er om, så det får bli siste om den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sexlivet trenger ikke å gå i dass bare fordi man får barn, det er bare en idiotisk unnskyldning. 🤦🏼‍♀️ 

Mamma til 4, snart kone, og vi kunne ha fortsatt som vi gjorde før, hadde vi bare orket og giddet 😆 han ser fortsatt på meg, som meg, og vi har fortsatt lyst på hverandre. ☺️ folk må ta seg en bolle. 

Mange plasser i ett hus man kan kose seg spontant. 😉

Anonymkode: a0b13...bd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.5.2024 den 13.48):

Er mannen din enig i det?

Anonymkode: 78042...a4a

Ja, jeg har heldigvis en mann som ikke er så opptatt av strekkmerker osv.

AnonymBruker skrev (På 21.5.2024 den 14.03):

Det er bare tull at sexlysten avtar etterhvert som man blir eldre. Sikkert fint å lure seg selv med den tanken, men skal du komme trekkende med en slik påstand i en debatt, så må du nesten underbygge med kilder.

Vet ikke om det holder å ha meg selv som kilde? Jeg er godt inn i overgangsalderen og merker at det ikke er som før. Det har sammenheng med mindre østrogen og ingen eggløsning å gjøre. Min sexlyst var ihvertfall høyere ved eggløsning, noe som har en naturlig forklaring.

Anonymkode: 228eb...334

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Verdien av å få barn og skape en egen familie er 10000 ganger mer verdt enn et par åreknuter og slapp hud rundt magen! 😂 Sexlivet avhenger av mye annet enn barna. 

Anonymkode: 7abf7...ce5

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.5.2024 den 14.32):

Nei, det behøver jeg ikke, da jeg ikke har tenkt å påstå det.

Det er typisk mennesker som er i langvarige relasjoner og som DERFOR mister lysten, at de påstår det er alderen som gjør det. Langvarige relasjoner gjør ofte noe med sexlysten, det er noe helt annet enn alderen, selv om man også blir eldre samtidig.

Hvor sanmsynlig er det at sexlysten bevares sånn egentlig om du tenker på det at kroppen endrer seg på alle områder fra psyken til det fysiske gjennom livet? Hvorfor skal akkurat sexlysten være urørbar? 

Sier ikke det for å være negativ, men litt rasjonell om at livet kan by på reelle endringer i en aldrende kropp må jo være lov. Om noen har god lyst på tross av alder, bra for dem, men jeg tror egentlig den høyeste lysten hører unghesten og fruktbarheten til, åsså kommer livstilsitusjoner og helse som også påvirker etter det

Har manglet sexlyst i ung alder av yttre grunner, så sier ikke unge mennesker har massiv lyst, og eldre ikke. Men ja, det er nok litt som med hofta, brudd kan lettere komme i økt alder. 

Anonymkode: 33638...944

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvor sanmsynlig er det at sexlysten bevares sånn egentlig om du tenker på det at kroppen endrer seg på alle områder fra psyken til det fysiske gjennom livet? Hvorfor skal akkurat sexlysten være urørbar? 

Sier ikke det for å være negativ, men litt rasjonell om at livet kan by på reelle endringer i en aldrende kropp må jo være lov. Om noen har god lyst på tross av alder, bra for dem, men jeg tror egentlig den høyeste lysten hører unghesten og fruktbarheten til, åsså kommer livstilsitusjoner og helse som også påvirker etter det

Har manglet sexlyst i ung alder av yttre grunner, så sier ikke unge mennesker har massiv lyst, og eldre ikke. Men ja, det er nok litt som med hofta, brudd kan lettere komme i økt alder. 

Unheten! Unghest 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen problemer her. Gravid med nr. 3. Har om mulig blitt mer og bedre med årene. 😊

Anonymkode: c9c3c...9ae

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...