Gå til innhold

6 dpo og symptomer??


catlover99

Anbefalte innlegg

Hei
Jeg var på UL den 13.mai, da hadde jeg folikkel på 16 mm, fikk resept på ovitrelle som jeg skulle sette når jeg fikk positiv EL test. Morgenen etter (14.mai) fikk jeg smilefjes på digital EL test. Og satte sprøyta. La inn aksjer dagen før, samme dag som sprøyta, og to dager etter. Jeg går på trippel dose letrozol.

Nå er det 7 dager siden sprøyta og 6dpo. I går og i dag har jeg hatt mensensmerter, og vært mye på do slik jeg er dagene før og under mensen, jeg bruker å kalle det for mensenb*sj. 
Jeg har også vært småkvalm, men dette kan være fordi jeg tenker så mye på dette. 

Hva tror dere? Er mensensmertene positive/negative? Har dere noen historier og erfaringer å komme med? Det er så lenge å vente til jeg kan teste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville ikke satt sprøyta så tidlig. Egg må være 20-25 før den er moden nok. Et egg kan vokse 1-2 mm om dagen så dagen etter er det ikke sikkert egget var stort nok.

Men husk også at test vil bare vi ar du kan få eggløsning.. ikke at der vil skje. Har du pco?

Husk at denne sprøyten innholder hgc så du kan få symptomer derfra ...og 6 dpo er alt for tidlig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å si, men enig med over her at du ikke kan teste for EL vil kunne slå ut positivt. Men du skriver jo selv det er lenge til du kan teste 😅

Når det gjelder str på folikkel - kan det være at de slippes for tidlig? Før egget et modent tenker jeg på. Dersom du ikke blir gravid så ville jeg vel kanskje sjekket det med gyn dersom du ikke har gjort det allerede? 
 

vanskelig å si om smertene er pos eller neg - kan være bivirkning av medisinene også? 
 

Jeg holder på med ivf - for med oss gikk det rett og slett ikke naturlig. Selv med støttemedisiner..

Anonymkode: 1dc25...210

Lenke til kommentar
Del på andre sider

catlover99 skrev (1 time siden):

Hei
Jeg var på UL den 13.mai, da hadde jeg folikkel på 16 mm, fikk resept på ovitrelle som jeg skulle sette når jeg fikk positiv EL test. Morgenen etter (14.mai) fikk jeg smilefjes på digital EL test. Og satte sprøyta. La inn aksjer dagen før, samme dag som sprøyta, og to dager etter. Jeg går på trippel dose letrozol.

Nå er det 7 dager siden sprøyta og 6dpo. I går og i dag har jeg hatt mensensmerter, og vært mye på do slik jeg er dagene før og under mensen, jeg bruker å kalle det for mensenb*sj. 
Jeg har også vært småkvalm, men dette kan være fordi jeg tenker så mye på dette. 

Hva tror dere? Er mensensmertene positive/negative? Har dere noen historier og erfaringer å komme med? Det er så lenge å vente til jeg kan teste

Sprøyten inneholder hcg - hcg gir symptomer. Så symptomer kan skyldes sprøyten. 

For meg høres det ut som egger også kan ha vært litt lite når du satt sprøyten. Prøving på egenhånd 2 år og 2år med ivf og legene har alltid sagt jeg ikke skal sette ovitrelle før follikkelen var minst 20mm. 

Uansett så er 6dpo alt for tidlig til å vurderer symptomer eller graviditet. Husk at du må vente minst 10-12 dager etter sprøyten er satt før det er poeng å ta noe test. 

Lykke til.. 

Anonymkode: b54c9...433

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde mye murringer fra 9 dpo som var samme dag som jeg testet positivt. Med letrozol, men ikke med sånn HCG-sprøyte da. 6 dpo er dog i tidligste laget, men jeg har lest om kvinner som har kjent murringer så tidlig og så var de gravid. 

Anonymkode: e6fc7...126

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg hadde mye murringer fra 9 dpo som var samme dag som jeg testet positivt. Med letrozol, men ikke med sånn HCG-sprøyte da. 6 dpo er dog i tidligste laget, men jeg har lest om kvinner som har kjent murringer så tidlig og så var de gravid. 

Anonymkode: e6fc7...126

Da ble gravid etterpå... murring 6 dpo kommer ikke av graviditeten. Mem hormoner. Mem da fikk hun positive test senere pga graviditet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen dere! Tok test i dag. 10 dager og 7 timer siden sprøyta. Etm tiss.  Hva tror dere? 

image.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

catlover99 skrev (21 minutter siden):

Hei igjen dere! Tok test i dag. 10 dager og 7 timer siden sprøyta. Etm tiss.  Hva tror dere? 

image.jpg

Ser positivt ut..men ta en ny om 2 dage. Om det er sterkere er du iallefall gravid 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

catlover99 skrev (28 minutter siden):

Hei igjen dere! Tok test i dag. 10 dager og 7 timer siden sprøyta. Etm tiss.  Hva tror dere? 

image.jpg

Ser en svaaaak strek - men kan fremdeles være sprøyten. Ville ventet 2 dager og tatt en ny test. Er den sterkere så stiger hcg og da vet du om den er positiv positiv, eller spøryten

Anonymkode: b54c9...433

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. Tok test i dag også, negativ idag. Så da var det sprøyta i går. Når kan jeg forvente positiv test om jeg er gravid? Forventet mens er 1.juni, altså om 7 dager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er 11 dpo idag burde du fått positive test idag eller imorgen. Egget fester seg og produserer hgc og ofte vil man da få positive/ sterkere tester fra 10 dpo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

catlover99 skrev (26 minutter siden):

Hei igjen. Tok test i dag også, negativ idag. Så da var det sprøyta i går. Når kan jeg forvente positiv test om jeg er gravid? Forventet mens er 1.juni, altså om 7 dager. 

Hadde du vært gravid så ville den ikke vært negativ i dag dessverre.. Da ville streken blitt sterkere. 

Anonymkode: b54c9...433

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mommyaka skrev (32 minutter siden):

Om du er 11 dpo idag burde du fått positive test idag eller imorgen. Egget fester seg og produserer hgc og ofte vil man da få positive/ sterkere tester fra 10 dpo. 

Er 10 dpo idag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hadde du vært gravid så ville den ikke vært negativ i dag dessverre.. Da ville streken blitt sterkere. 

Anonymkode: b54c9...433

Rart du mener det, har fulgt ei på tiktok med samme medisinene, hun fikk ikke positiv før 15 dager etter ovitrellen.. Så folk opplever nok forskjellig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

catlover99 skrev (9 minutter siden):

Rart du mener det, har fulgt ei på tiktok med samme medisinene, hun fikk ikke positiv før 15 dager etter ovitrellen.. Så folk opplever nok forskjellig! 

Ja folk opplever forskjellig, men hva som er normalt og vanlig VS hva som KAN forekomme er 2 helt forskjellige ting. 

10dpo og negativ test hadde jeg tatt som negativt forsøk. Men et helt endelig svar har du ikke før eventuelt offisiell testdag som pleier være mellom 12-14dpo. 

Du velger selv å teste tidlig. Da har man risiko for falsk negativ test. Men det er ikke vanlig eller normalt at man får negativ test 10dpo for å så få positiv senere - men unntak finnes til alt. 

Så nei - er ikke rart jeg mener det. 4 år som prøver tilsier at det er slik. 

Anonymkode: b54c9...433

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

catlover99 skrev (1 time siden):

Rart du mener det, har fulgt ei på tiktok med samme medisinene, hun fikk ikke positiv før 15 dager etter ovitrellen.. Så folk opplever nok forskjellig! 

15 dager vil jo si at hennes eggløsning da kom som vanlig slik som 14 dager fra eggløsning til mens. Så hun fikk kanskje positive test 13-15 dpo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mommyaka skrev (34 minutter siden):

15 dager vil jo si at hennes eggløsning da kom som vanlig slik som 14 dager fra eggløsning til mens. Så hun fikk kanskje positive test 13-15 dpo

Ja. Testen jeg tok i morges viser svakt positivt etter tørking, men det er sikkert sprøyta, håper det snur igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

catlover99 skrev (13 minutter siden):

Ja. Testen jeg tok i morges viser svakt positivt etter tørking, men det er sikkert sprøyta, håper det snur igjen

Hva den viser ETTER tørking har ingenting å si. Alle test resultater er ugyldige etter utgått avlesningstid. 

Anonymkode: b54c9...433

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...