Gå til innhold

Merket du graviditet før det er mulig?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei,

Jeg vet at dette egentlig er umulig, men har lest litt om flere som har merket det litt likevel. Kall det intuisjon, eller at noen har følelser der det ikke skal være mulig å ha følelser. Mest sannsynlig er det bare eggløsningsproblematikk, men vil likevel se om noen har noen tilsvarende opplevelser som meg.

Har i 3-4 dager nå (hadde el 2 dager siden, bruker monitor så vet jeg hadde el +\- 1 dag) hatt konstant «trykk/press» i venstre eggstokk. Dette har jeg aldri opplevd før i mine 30 år. Har selvfølgelig opplevd stikkinger eller ubehag noen timer, men etter samleie nå sist så har ikke trykket gitt seg. Er et konstant trykk i livmor/eggstokk. Er oppblåst og småkvalm (men dette er mest sannsynlig bare IBS/eggløsningssymp.). Men jeg bare føler jeg «vet» at det satt denne gangen? Men er altfor tidlig selvfølgelig å egentlig vite. Det er derfor ikke graviditetssymp. jeg kjenner, for det er jo umulig når egget ikke har festet seg engang. Men er det noen som har opplevd dette trykket likevel, og at det viste seg at dette stemte, eller andre rare intuisjoner? Bare litt gøy å høre andres erfaringer… Jeg bare føler på kroppen nesten umiddelbart etter samleie at nå er noe annerledes, og vi har prøvd i flere pp tidligere og har trodd det har klaffet, men denne gangen er det noe helt spesielt.

Spar deg Karen, for «dette er ikke mulig» kommentarer. Du er ikke målgruppen min.

Anonymkode: 061a2...4c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja jeg er helt sikker på at jeg har kjent egget feste seg begge gangene jeg har vært gravid. Har kjent en brennende/stikkende følelse  med smerte i området livmor typ 6/7 DPO som har gjort meg helt sikker på at det festet seg. Føles som om jeg får et sprøytestikk. Begge ganger tok jeg graviditetstest noen dager senere og fikk positivt. De gangene det ikke har klaffet har jeg derfor "visst" at testene kom til å bli negative siden jeg ikke har kjent noe. 

Anonymkode: 3c93d...872

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da jeg og min samboer prøvde å bli gravide, trodde jeg at jeg var gravid hver eneste syklus i starten. . En måned var jeg sykt tissetrengt. Aldri opplevd før. En annen måned hadde jeg masse utflod. Aldri opplevd før. En annen måned ble jeg stuptrøtt og kvalm. En annen måned stakk det i livmora. Ja, du skjønner greia. Jeg kjente liksom ekstra etter, at da kjente jeg jo selvfølgelig et eller annet.

Ikke blitt gravid enda. Og nå etter 8 mnd har jeg sluttet å bry meg så mye. Nå er det som om jeg ikke kjenner noenting lengre.

Anonymkode: e761f...43f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan dessverre "påføre" oss masse symptomer når vi vil bli gravid. Mange sier de kjente de var gravide 3 dager etter eggløsning...mem det blir feil da men ikke er gravid før egget har satt seg fast og og produserer hgc. Derfor de fleste ikke får ekte gravid symptom før når de er 4 uker på vei

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er en av de som bare vet. Og det har stemt 3 ganger. Men det er ikke graviditetssymptom, det kommer etter egget er festet. Som puppene som er øm og vokser, maaaaasse annerledes utflod, kvalme osv.

Jeg har pcos, og kjenner kroppen min godt, jeg er også intuitiv ellers i hverdagen på andre ting. 

For eksempel kjenner jeg godt når jeg har eggløsning, hvilken side, om noe er kluss med syklusen, og slike ting. Jeg temper i tillegg. 

Når det kommer til intuisjon så er det en følelse, jeg vet vi er to og ikke en lenger i kroppen. Jeg har ikke opplevd å være prøver, har bare blitt gravid. Så det har ikke vært symptomjakt. 

Jeg visste veldig godt at jeg kom til å miste nå sist, fordi jeg kjente kroppen jobbet på spreng og jeg var helt i ulage. 

Men jeg har ikke tro på at det finnes noen universaltegn. Jeg tror hver kvinne må bli kjent med seg selv, både fysisk (underlivet sitt) og det indre. Wr man aktiv prøver over tid tror jeg man kan tenke seg gravid mang en syklus dessverre, fordi man vil det så inderlig. 

Men nå er du ganske overbevist om at du allerede er gravid, så det blir spennende å høre når du tester 😃👌

Anonymkode: 85736...bf1

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 21.5.2024 den 11.30):

Hei,

Jeg vet at dette egentlig er umulig, men har lest litt om flere som har merket det litt likevel. Kall det intuisjon, eller at noen har følelser der det ikke skal være mulig å ha følelser. Mest sannsynlig er det bare eggløsningsproblematikk, men vil likevel se om noen har noen tilsvarende opplevelser som meg.

Har i 3-4 dager nå (hadde el 2 dager siden, bruker monitor så vet jeg hadde el +\- 1 dag) hatt konstant «trykk/press» i venstre eggstokk. Dette har jeg aldri opplevd før i mine 30 år. Har selvfølgelig opplevd stikkinger eller ubehag noen timer, men etter samleie nå sist så har ikke trykket gitt seg. Er et konstant trykk i livmor/eggstokk. Er oppblåst og småkvalm (men dette er mest sannsynlig bare IBS/eggløsningssymp.). Men jeg bare føler jeg «vet» at det satt denne gangen? Men er altfor tidlig selvfølgelig å egentlig vite. Det er derfor ikke graviditetssymp. jeg kjenner, for det er jo umulig når egget ikke har festet seg engang. Men er det noen som har opplevd dette trykket likevel, og at det viste seg at dette stemte, eller andre rare intuisjoner? Bare litt gøy å høre andres erfaringer… Jeg bare føler på kroppen nesten umiddelbart etter samleie at nå er noe annerledes, og vi har prøvd i flere pp tidligere og har trodd det har klaffet, men denne gangen er det noe helt spesielt.

Spar deg Karen, for «dette er ikke mulig» kommentarer. Du er ikke målgruppen min.

Ta det roligere under sexen, sier jeg. Så får du mindre plager i etterkant.

Anonymkode: bd0b5...102

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi prøvde i 8 mnd. Alle månedene trodde jeg at jeg var gravid og jeg syntes det kjentes annerledes ut. Den pp’en jeg faktisk ble gravid var helt annerledes!

Hadde en bitteliten dråpe blod 5-6 dpo. Tenkte det kanskje kunne være festeblødning. Dagen etter var puppene så ømme og tunge at jeg aldri noen sinne har opplevd noe lignende. Husker jeg var ute og gikk en helt ordinær tur med hunden og hadde problemer fordi det var så vondt når puppene beveget seg. Da visste jeg. Testet positivt 8-9 dpo 🥰

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Første graviditet merket jeg ingenting til. 

Med det andre barnet kjente jeg en intens smertefull stikking (i livmora?) noen dager etter samleie. Aner ikke om det var festesmerter eller om det bare var tilfeldig. 

Og da jeg ventet min eneste sønn våknet jeg opp seende ut som Pamela den dagen jeg skulle fått mensen. Var helt latterlig, de var like store, smertefulle og knallharde som de ellers bare er rett etter fødsel. Gikk heldigvis  over etter et par dager.  Antar det har med graviditeten å gjøre, for det har aldri skjedd før eller siden, men kan jo selvfølgelig også være tilfeldig. 

Anonymkode: aae3e...a8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har vært gravid to ganger, og begge gangene fikk jeg blod i nesa rundt 5/6 dpo. Testet positivt først 11 dpo. 

Det kan selvfølgelig være tilfeldig, men jeg har aldri hatt det utenom de to gangene. 

Anonymkode: 04267...b22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Første graviditet merket jeg ingenting til. 

Med det andre barnet kjente jeg en intens smertefull stikking (i livmora?) noen dager etter samleie. Aner ikke om det var festesmerter eller om det bare var tilfeldig. 

Og da jeg ventet min eneste sønn våknet jeg opp seende ut som Pamela den dagen jeg skulle fått mensen. Var helt latterlig, de var like store, smertefulle og knallharde som de ellers bare er rett etter fødsel. Gikk heldigvis  over etter et par dager.  Antar det har med graviditeten å gjøre, for det har aldri skjedd før eller siden, men kan jo selvfølgelig også være tilfeldig. 

Anonymkode: aae3e...a8c

Bare så sakt du kan ikke kjenne fest smerter noen dager etter samleie. Om du hadde eggløsning den dagen du hadde sex så vil ikke egg feste seg før mange dager etter på. Kansje du kjente eggløsning.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har vært prøver i halvannet år, kun blitt gravid en gang denne perioden (men mistet). Har ikke merket noen symptomer en eneste prøveperiode (og dere kan tro jeg har kjent godt etter!), med unntak av den ene gangen jeg ble gravid. Kjente stikking/"dra-ing" i livmorområdet fra rundt 5-6 dpo, testet positivt først rundt 12 dpo. 

Anonymkode: 61bfd...88d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS: Takk for alle delte meninger! Jeg vet som jeg nevnte innledningsvis at dette selvfølgelig ikke er graviditetssymptomer, og sikkert er EL jeg kjenner. Men jeg sitter her den dag i dag og trykket har fortsatt ikke gitt seg. Så tror ikke det er det dere andre har opplevd med at det begynte først 5-7 dpo. Denne pressingen er konstant og ikke et stikk som en evnt festesmerte. Det er nok mest sannsynlig tilfeldig, men det er akkurat som om el min aldri blir ferdig? Kanskje det er kroppen som jobber for å slippe et egg og ikke fått det til? Selv om monitor tilsier at eggløsning var for flere dager siden (men det er vell ingen garanti for at det slipper?). Jeg blir oppriktig SPRØ av at de ikke gir seg. Er ikke vondt, men et konstant ubehag i lysken. Har et lite håp om at det er kroppen som jobber ekstra hardt for å få egg ned i livmor, men det er selvfølgelig bare ønsketenking. Skjønner bare ikke hvorfor det aldri stopper, er ikke murringer som kommer og går liksom. Om det ikke klaffer denne måneden så tror jeg at jeg må få det undersøkt…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

TS: Takk for alle delte meninger! Jeg vet som jeg nevnte innledningsvis at dette selvfølgelig ikke er graviditetssymptomer, og sikkert er EL jeg kjenner. Men jeg sitter her den dag i dag og trykket har fortsatt ikke gitt seg. Så tror ikke det er det dere andre har opplevd med at det begynte først 5-7 dpo. Denne pressingen er konstant og ikke et stikk som en evnt festesmerte. Det er nok mest sannsynlig tilfeldig, men det er akkurat som om el min aldri blir ferdig? Kanskje det er kroppen som jobber for å slippe et egg og ikke fått det til? Selv om monitor tilsier at eggløsning var for flere dager siden (men det er vell ingen garanti for at det slipper?). Jeg blir oppriktig SPRØ av at de ikke gir seg. Er ikke vondt, men et konstant ubehag i lysken. Har et lite håp om at det er kroppen som jobber ekstra hardt for å få egg ned i livmor, men det er selvfølgelig bare ønsketenking. Skjønner bare ikke hvorfor det aldri stopper, er ikke murringer som kommer og går liksom. Om det ikke klaffer denne måneden så tror jeg at jeg må få det undersøkt…

Om det ikke gir deg kanskje det er en cyste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
10 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har det akkurat slik. 6 dpo og konstant hatt el trykk. Veldig liten sannsynlighet for noen graviditet denne ppn her dog. Håper det stemmer for deg!

Anonymkode: b59a2...596

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Med førstemann ble jeg ekstremt teøtt. Jeg sovner bormalt aldri på kollektivtransport eller i vil, og nå sovnet jeg både til og fra jobb, og jeg skjønte ikke hvorfor. Dette var veldig tidlig i graviditeten, og det tok fortsatt noen uker før jeg fant ut at jeg var gravid fordi mensen ikke kom. Var ikke aktiv prøver.

Hele det svangerskapet var preget av at jeg sov ekstremt mye, type 14 timer i døgnet i mer enn halvparten av graviditeten. 

Med de to neste graviditetene har det ikke vært like ekstremt, og jeg hadde ikke en riktigere intuisjon eller sterkere symptomer enn de månedene vi prøvde og da jeg ikke ble gravid.

Noen ganger om man kjenner gravidsyntomer, har jeg tenkt at man kanskje blir gravid eller kroppen setter i gang grviditetsprosedyrene, men så aborteres enbryoet veldig tidlig. 

Men det er nok mest at den som leter etter symptomer, vil finne noe.

Anonymkode: 777b7...89a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fysisk har jeg ikke merket noe før etter positiv test med mine tre svangerskap. Hadde en sterk følelse av at det gikk på sistemann og hadde rett, men det var kanskje heller en sterk overbevisning siden vi hadde "gjort alt rett" den gangen (som egentlig bare er masse sex før og etter positiv EL-test 🤣). 

Som den over, så tror jeg også at de som leter etter symptomer finner noe.

Anonymkode: a9f4a...dbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Vi får se da, noen her som nærmer seg eller er i tidlig dpo-land som vil teste ut intuisjonen sin? 

😃 

Jeg har sykluskrøll, og er ikke aktive prøvere, men litt spenning må man ha i hverdagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Vi får se da, noen her som nærmer seg eller er i tidlig dpo-land som vil teste ut intuisjonen sin? 

😃

Jeg har sykluskrøll, og er ikke aktive prøvere, men litt spenning må man ha i hverdagen. 

Ts: jeg er ca. 6-7 dpo, så fortsatt litt tidlig. Men får mer og mer symptomer som gjør meg veldig i stuss. Har fremdeles dette trykket og presset ++, så om det ikke viser seg jeg er gravid så må jeg definitivt sjekke det ut. Brakk meg to ganger i går, luktesans har økt og nå siste dotur før senga har jeg kremaktig/hvit utflod. Men alt dette kan selvfølgelig bety også ingenting når det er så tidlig. Kan være kroppen spiller meg skikkelig puss her… Syntes egentlig det er for godt til å være sant. Kanskje jeg har innbilt svangerskap?🫣 Skal begynne å teste ordentlig snart, men som sagt fortsatt litt tidlig.. 

mommyaka skrev (På 23.5.2024 den 15.46):

Om det ikke gir deg kanskje det er en cyste?

Det kan selvfølgelig være! Er jo egentlig mer sannsynlig det. Men utrolig kjedelig om den treffer akkurat i el da, haha. Kjenner det litt på høyre også dog, innimellom. Selv om det er mest på venstre.

AnonymBruker skrev (På 23.5.2024 den 23.16):

Jeg har det akkurat slik. 6 dpo og konstant hatt el trykk. Veldig liten sannsynlighet for noen graviditet denne ppn her dog. Håper det stemmer for deg!

Spennende! Litt «gøy» at det ikke bare er meg, for det virker ikke som det er så vanlig. Det er veldig lite sannsynlig egnt av medisinske årsaker at det klaffer for oss også med det første, så kan være kroppen tuller veldig med meg. Hold meg gjerne oppd på hvordan det går med deg!

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 23.5.2024 den 23.16):

Har du tatt noen tester enda? Begynner i morgen tror jeg, da er jeg 10 dpo.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Aner ikke hvor mange dpo jeg er grunnet rar syklus og seeiin eggløsning, men tidlig i kula.

Testet uansett i dag tidlig grunnet endeløs nysgjerrighet 😅😅😅 som ventet var den ekstremt negativ. 

IMG_20240528_080618.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...