Million Skrevet 21. mai #21 Del Skrevet 21. mai Jeg flytter ingen steder, jeg bor på østlandet og trives her. Har en eks-svoger da, som har flyttet motsatt vei. Han er fra østlandet, men flyttet til Troms for mange år siden. Han er inne i sitt tredje forhold med en dame fra fylket, så han holder seg der oppe. Nå de siste par åra har han bodd i en bitteliten bygd i Troms. En sånn der du kjenner alle ved navn, så liten er den. Fikk seg faktisk jobb der også. Dama han bor med nå, er derfra tydeligvis, så da flyttet han dit. Sprekt å holde ut sånne vintere, men han er en sportslig fyr som liker å gå på ski, så det hjelper kanskje. Fatter ikke at man holder ut mørketiden så langt nord. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai #22 Del Skrevet 21. mai Bor i Midt-Norge og tenker det samme. Livet er for kort til å fryse hele tiden. Min trivselstemp er gjerne over 30 grader, så jeg hadde lett trivdes i varmere land. Oslo og Østlandet er ikke verdt det da det ikke er godt NOK klima for min smak. Har prøvd det. Skal jeg først flytte fra hjembyen og alt vi har her må det bli til noe som er mye bedre. Mannen har fast hjemmekontor og tjener godt, men min karriere vil bli litt vanskeligere med. Det gjør valget litt vanskelig.. Anonymkode: e61f8...d9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai #23 Del Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Det er litt forskjell på å steke i sola og å ha normal sommertemperatur rundt 20 grader. Her er det minus 1, og det snør. Fy faen. Anonymkode: 847a5...7f7 Du er kjempeheldig. Lettere å kle på seg klær enn av seg. Når det er kaldt er det ingenting som heter dårlig vær men dårlig klær. Anonymkode: 83644...d5b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knoot Skrevet 21. mai #24 Del Skrevet 21. mai Med tanke på det som skjedde i Spania og Hellas sommeren 2023 er det fremtiden til Oslo. Nord-Norge har fått varmere sommere, men også mer ustabilt vær. Tar heller en kjøligere vår og varmere sommer enn hva som forventes til Oslo om 5-10 år. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai #25 Del Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du er kjempeheldig. Lettere å kle på seg klær enn av seg. Når det er kaldt er det ingenting som heter dårlig vær men dårlig klær. Anonymkode: 83644...d5b Jada, er kvalm av å høre denne klisjeen hele tiden. Ja, det finnes klær. Men jeg ønsker ikke å pakke meg inn i boblejakka hele jævla året. Anonymkode: 847a5...7f7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Opal Skrevet 21. mai #26 Del Skrevet 21. mai (endret) Hadde det ikke vært for min sønn så hadde jeg flyttet sørover, men jeg har ikke lyst å dra så langt i fra han. Selv om han er i begynnelsen av 20-årene, så er jeg glad for den muligheten vi har til å stikke innom hverandre. Jeg er møkk lei av været her i nord, og har man lyst til å ta seg en tur sørover så må billetter bestilles lang tid forveien. Bestiller man noen få uker før, så er det 1500-2000,- pr pers, hver vei + eventuelle billetter videre til utlandet. Endret 21. mai av Opal Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai #27 Del Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg bor i Bergen, og forstår deg godt. Jeg hadde flyttet. Dårlig vær gjør noe med humøret og livskvaliteten. Men, ikke flytt til Vestlandet, her er det stort sett stusselig 🌂 Anonymkode: 02d3b...66d Bor i Stavanger, og klarer meg fint med det. Men mange som ikke gjør det Anonymkode: 4c697...bdd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LanoAltforstor Skrevet 21. mai #28 Del Skrevet 21. mai (endret) . Endret 17. juni av LanoAltforstor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knoot Skrevet 21. mai #29 Del Skrevet 21. mai (endret) LanoAltforstor skrev (4 minutter siden): Men, vi har 25 grader i Mai/Juni/Juli og ikke 5 som i nord da..... Snakker vi gjennomsnitt kan vi være enig. Men vi har flere dager og netter med tett opp mot 30 eller over 30 grader i perioden juni til august. Og så er det noe med midnattsola da 😎 Endret 21. mai av Knoot 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai #30 Del Skrevet 21. mai Vi hadde vel vinter for rundt 1-1.5 måned siden (Osloområdet)og har nå hatt sommer i så mange uker at jeg har mistet tellingen. Det gikk fort fra vinterjakke til shorts og t-skjorte her. Er en utflyttet nordlending som forlot hjemplassen pga studier men har aldri savnet stedet jeg kommer fra. Det jeg savner er fjell og spektakulær natur men når de fleste dagene var iskalde selv på sommeren og man kunne gå en hel sommer med bare 10 grader mens en annen sommer kunne det være 25-30 grader i lengre tider, med andre ord som å vinne i lotto om vi fikk en lang og flott sommer. Her er en dårlig sommer regn og 15-18 grader en ukes tid eller mer😅 Feks i fjor var mange misfornøyde med sommeren mens jeg var på ferie da det regnet så jeg opplevde at det var sol i flere måneder. Selv om det til tider kan bli for varmt så foretrekker jeg det ,og til og med pollenhelvete en periode i stedet for regn og nordavind og 12 grader på sommeren. Anonymkode: 3a27f...197 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai #31 Del Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg elsker klimaet i Norge. Ville aldri bodd i Spania. Anonymkode: 5d581...dca Forsto hi som sør i Norge. nei, Spania om sommeren brenner jo. Vil bo i Spania i vinterhalvåret og på Østlandet sommerhalvåret. Sliter som ts med ledd og denne vinteren har vært vært tøff. Anonymkode: 949b5...79e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai #32 Del Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Men er det så mye bedre her i sør? Nord har som oftest fine vintere, og sør har som regel litt mer sol. Men vi har da ikke slikt vær som nå ofte? Som regel sitter jeg i boble jakke, mens det blåser iskaldt og regner vannrett? I fjor flykta vi til nord for å få varme, det var flere som gjorde. Når vi bor i norge så er været veldig variabelt, og det har snødd i mai sør på også🥴Kanskje du må lengre sør ts? Anonymkode: 234fa...9d1 I fjor var der veldig spesielt da. Juni var knall, og så ble juli og fellesferien dritt. Som du sier var det mange som reiste nord på ferie i fjor, og det kan jo ts også gjøre om hun flytter og det skjer igjen. Og helgardere seg for været en ønsker konstant går jo ingen plasser, men generelt er det bedre klima for de som ønsker varme sør. Anonymkode: 949b5...79e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai #33 Del Skrevet 21. mai Se på den positive siden. Nå får dere enda mere "snø-måke-kompetanse" dere kan hovere med når vinteren kommer til Østlandet igjen. Så vidt jeg har skjønt er dette et større lyspunkt for den gjense nordlending, enn en varmende sol. Anonymkode: 2a41a...5b8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai #34 Del Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Du er kjempeheldig. Lettere å kle på seg klær enn av seg. Når det er kaldt er det ingenting som heter dårlig vær men dårlig klær. Anonymkode: 83644...d5b Det nytter ikke hvor mye jeg kler på meg når kulden har satt seg. Det kan være omså være 30 grader inne om vinteren, og jeg fryser fremdeles innvending. Da er det lettere å gå inn og kjøle seg ned. Anonymkode: 3ccf0...13d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai #35 Del Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Du er kjempeheldig. Lettere å kle på seg klær enn av seg. Når det er kaldt er det ingenting som heter dårlig vær men dårlig klær. Anonymkode: 83644...d5b Beklager altså, men når vi snakker minusgrader og snø i slutten av mai, da er det du sier feil, feil feil. Det finnes ikke dårlige klær, det finnes bare skitvær, heter det da. Og sånn forresten, for de fleste av oss så handler ikke værsyke om at vi ikke klarer å kle på oss nok. Det handler om at sol og varme er godt for kropp og sjel. Vi får d-vitamin naturlig, vi blir i godt humør, det er godt for psyken. Minusgrader og snø nesten hele året, har stikk motsatt effekt. Anonymkode: 0616f...cca 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai #36 Del Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Du er kjempeheldig. Lettere å kle på seg klær enn av seg. Når det er kaldt er det ingenting som heter dårlig vær men dårlig klær. Anonymkode: 83644...d5b Fikk du ikke med deg at TS har leddplager?🤔 Anonymkode: 051d0...1b2 1 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 21. mai #37 Del Skrevet 21. mai Elsker den varmen vi har på Sørlandet nå 💕🪷. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai #38 Del Skrevet 21. mai Ja, jeg har flyttet fra nord til sør (sør-øst) og flytter ALDRI tilbake selv om familien i nord hver år prøver å overtale meg. Når jeg savner fjord og fjell reiser jeg heller på tur nordover om sommeren, og bor her nede. Det er utrolig mye bedre for både humøret og kroppen, og selv når vi har dårlige somre her så har man gjerne mange fine dager totalt sett fra april og til oktober. I nord "må" du nesten booke sydentur hvert år om du skal være garantert noen stakkars solstråler på kroppen, her ferierer jeg like gjerne hjemme og koser meg på terrassen og i hagen. Med det sagt - jeg opplevde vinteren vi har hatt nå i år som fryyyyktelig lang og tung, selv her nede. Anonymkode: 458ee...13f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai #39 Del Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Fikk du ikke med deg at TS har leddplager?🤔 Anonymkode: 051d0...1b2 Og kuldeastma. Ergo er all aktivitet ute utelukket når det er kaldere enn pluss 5. Anonymkode: 847a5...7f7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gine Skrevet 21. mai #40 Del Skrevet 21. mai Digger været som det er nå. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå