Gå til innhold

Flere her som har fått nok av drittklima, og vurderer å flytte?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I morges måtte jeg skrape bilen og kjøre med hjertet i halsen på sommerdekk. Bakken er dekket av snø, snø henger på tregreiner. Fy faen. Etter en iskald vinter med flere uker med minus 20 eller kaldere, en drittvår med snø, kulde og lignende, har vi nå DETTE. Jeg blir alvorlig deprimert av dette drittklimaet her nord, leddene verker, å gå fjelltur er vanskelig på grunn av snø og is, kuldeastma blir verre. Jeg har barna med eksen 50/50, og han er herfra. Men han sliter også en del med ledd, og det vil sikkert være greit for ham å leve et sted der det er varmere. Vurderer nå å snakke med ham om å finne oss nye jobber sørpå, og flytte. Mannen min kan jobbe overalt (mye hjemmekontor og sånt). Jeg vil så gjerne plukke blomster i slutten av mai, gå i t-skjorta i stedet for boblejakka, gå fine turer på kvelden uten kald vind og snø i trynet, sove under åpen himmel uten å fryse ræva av meg. Ja da, jeg vet at "det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær". Men jeg føler meg ferdig med å gå rundt med vinterklær, votter og lue hele fuckings året. 

Er det flere her som har fått nok av dette drittklimaet, flyttet og fått det bedre? 

Anonymkode: 847a5...7f7

• Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker litt motsatt. Er drittlei denne varmen, blir slapp og daff i kroppen og alt det pollenstøvet må vaskes vekk fra hagemøblene hver dag. 

Anonymkode: 83644...d5b

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytta for to år siden. Digg å sitte i sola mens kommer det meldinger om snø i nord 😂

Anonymkode: 3ccf0...13d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i Bergen, og forstår deg godt. Jeg hadde flyttet. Dårlig vær gjør noe med humøret og livskvaliteten. Men, ikke flytt til Vestlandet, her er det stort sett stusselig 🌂

Anonymkode: 02d3b...66d

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Flytta for to år siden. Digg å sitte i sola mens kommer det meldinger om snø i nord 😂

Å være skadefro er ikke en god egenskap.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor på Østlandet, men etter denne vinteren og den forrige, for ikke å snakke om fjorårets "sommer", som egentlig var en eneste lang høst, så har jeg sagt at det øyeblikket jeg får en relevant jobb i et land med mer humant klima, så flytter jeg. Jeg føler meg veldig ferdig med vinter og snø 9 måneder i året, og så dårlige somre på toppen av det. Akkurat nå er det fint, men det var det en kort periode i juni i fjor også, uten at det hadde innvirkning på resten av sommeren. Så jeg forstår deg godt TS, men jeg er ikke sikker på om det er lenger sør i Norge dere skal. Det kan hender det er lenger sør på kontinentet dere burde sikte dere inn på.

Anonymkode: 0616f...cca

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg elsker klimaet i Norge. Ville aldri bodd i Spania.

Anonymkode: 5d581...dca

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adrenalina1 skrev (2 timer siden):

Å være skadefro er ikke en god egenskap.

Det er ikke skadefro, det er lettelse

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg tenker litt motsatt. Er drittlei denne varmen, blir slapp og daff i kroppen og alt det pollenstøvet må vaskes vekk fra hagemøblene hver dag. 

Anonymkode: 83644...d5b

Har heldigvis portabel nedkjøling, så da kan jeg kose meg innendørs. Skjønner ikke folk som liker å steke i sola...

Anonymkode: a857b...604

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Jeg elsker klimaet i Norge. Ville aldri bodd i Spania.

Anonymkode: 5d581...dca

Norge er langstrakt. Mens jeg sitter her og fryser ræva av meg i nord, sitter datteren min i Oslo og brenner. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har heldigvis portabel nedkjøling, så da kan jeg kose meg innendørs. Skjønner ikke folk som liker å steke i sola...

Anonymkode: a857b...604

Det er litt forskjell på å steke i sola og å ha normal sommertemperatur rundt 20 grader. Her er det minus 1, og det snør. Fy faen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker klimaet her i innlandet i Nord-Norge 🙂. Ofte iskalde, fine vintre og passelig varme somre med 18 - 25 grader. Slipper unna uværet som ofte herjer ved kysten. Og slipper glatta og sørpa på vinteren i f.eks Oslo.

Anonymkode: 8db0b...77f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Elsker klimaet her i innlandet i Nord-Norge 🙂. Ofte iskalde, fine vintre og passelig varme somre med 18 - 25 grader. Slipper unna uværet som ofte herjer ved kysten. Og slipper glatta og sørpa på vinteren i f.eks Oslo.

Anonymkode: 8db0b...77f

Du har altså ikke bodd i Nord-Norge, hvis du mener at den typiske sommertemperaturen i nord er mellom 18 og 25 grader. Bortsett fra i år har vi heller ikke hatt det iskaldt hele vinteren de siste årene. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bor i Fredrikstad og kjenner flere "klimaflyktninger"fra Nord. Ingen jeg har møtt har angret på det. Det er jo varmere , tidligere vår,lengere og varmere somre og mildere vintre her på østlandet. Forstår ikke dere som bor så langt nord,jeg hadde blitt så deprimert. Velkommen 🏊🤗

Anonymkode: e3f42...f24

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

I morges måtte jeg skrape bilen og kjøre med hjertet i halsen på sommerdekk. Bakken er dekket av snø, snø henger på tregreiner. Fy faen. Etter en iskald vinter med flere uker med minus 20 eller kaldere, en drittvår med snø, kulde og lignende, har vi nå DETTE. Jeg blir alvorlig deprimert av dette drittklimaet her nord, leddene verker, å gå fjelltur er vanskelig på grunn av snø og is, kuldeastma blir verre. Jeg har barna med eksen 50/50, og han er herfra. Men han sliter også en del med ledd, og det vil sikkert være greit for ham å leve et sted der det er varmere. Vurderer nå å snakke med ham om å finne oss nye jobber sørpå, og flytte. Mannen min kan jobbe overalt (mye hjemmekontor og sånt). Jeg vil så gjerne plukke blomster i slutten av mai, gå i t-skjorta i stedet for boblejakka, gå fine turer på kvelden uten kald vind og snø i trynet, sove under åpen himmel uten å fryse ræva av meg. Ja da, jeg vet at "det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær". Men jeg føler meg ferdig med å gå rundt med vinterklær, votter og lue hele fuckings året. 

Er det flere her som har fått nok av dette drittklimaet, flyttet og fått det bedre? 

Vel. Har aldri bodd nord i landet. Men føler at jeg forstår deg litt likevel.

Bor i Oslo og tenker stadig at jeg ikke fatter hvordan folk holder ut i for eksempel Troms og Finnmark. Vinteren er lang nok her! Men i det minste har vi et par-tre måneder med skikkelig sommer. Hadde ikke holdt ut uten.

Anonymkode: 051d0...1b2

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri orket å bo et sted med snø og kulde i mai.

For meg hadde valget vært enkelt.

Anonymkode: 2d49b...f47

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men er det så mye bedre her i sør? Nord har som oftest fine vintere, og sør har som regel litt mer sol. Men vi har da ikke slikt vær som nå ofte? Som regel sitter jeg i boble jakke, mens det blåser iskaldt og regner vannrett? 
I fjor flykta vi til nord for å få varme, det var flere som gjorde. 
Når vi bor i norge så er været veldig variabelt, og det har snødd i mai sør på også🥴Kanskje du må lengre sør ts? 

Anonymkode: 234fa...9d1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men er det så mye bedre her i sør? Nord har som oftest fine vintere, og sør har som regel litt mer sol. Men vi har da ikke slikt vær som nå ofte? Som regel sitter jeg i boble jakke, mens det blåser iskaldt og regner vannrett? 
Når vi bor i norge så er været veldig variabelt, og det har snødd i mai sør på også🥴Kanskje du må lengre sør ts? 

Altså, det er jo bare tull. I fjor var det litt spesielt i sør, men ellers meldes det nesten hvert år om tørke og hetebølger sørpå. Vi hadde heller ingen fin vinter i år, med over 20 minus i flere uker i strekk. Så kom iskald april før dette helvetet i SLUTTEN av mai. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jøss, hvor i sør bor du? I området rundt hovedstaden er det ikke spor av vinter i mai måned. Selvsagt regner det også her om våren og sommeren (og det trengs!), men det er ikke kjølig regn. Ikke er det mye vind her heller, blåser aldri mer enn lett til laber bris. Sitte med boblejakke? Når gjør du det?

Anonymkode: bc35a...e60

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg bor i Fredrikstad og kjenner flere "klimaflyktninger"fra Nord. Ingen jeg har møtt har angret på det. Det er jo varmere , tidligere vår,lengere og varmere somre og mildere vintre her på østlandet. Forstår ikke dere som bor så langt nord,jeg hadde blitt så deprimert. Velkommen 🏊🤗

Anonymkode: e3f42...f24

Jeg bodde mange år i Tromsø og måtte flytte til Fredrikstad pga at samboeren er herfra og vi trenger hjelp fra familien hans mtp barnepass. Jeg hater at det er så varmt her store deler av året. Synes at det er for mye og drømmer om å flytte nordover igjen, men føler meg fanget. Gruer meg til sommeren :(

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...