AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #41 Del Skrevet 22. mai 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Begge kattene er aktive jegere så hvis vi hadde hatt katteluke hadde vi hatt både døde mus og fugler inne i huset. Så det går dessverre ikke! Anonymkode: 4945c...5bf Selvsagt er kattene jegere, de er jo katter. De vil vel stolt vise deg byttet sitt selvom de ikke har katteluke? Har ikke katteluke selv og stort sette legger de det på trappen, men det hender de har hatt med inn. Anonymkode: e388a...cff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #42 Del Skrevet 22. mai 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): For en holdning du har til meg da 😅 Her er det rutiner, kattene får ikke være på soverommet mitt. Ikke litt av og til en gang. På soverommene til barna er kattene velkomne, men de vil sjelden være der. Vi «tar kvelden» samme tidspunkt hver kveld, og da er det samme rutiner med mat og vann til dyrene, som vi gjør det på morgenen. Alt blir gjort likt. Både for barna og for dyra. Når katten klorer på døra mi, åpner jeg ikke. Jeg venter til han har gått unna, nettopp fordi han ikke skal lære at å klore gjør at døren åpnes. Min eldste var lik i «ungdomstiden» men ga seg ganske kjapt. Denne ungkaren har vært slik fra første stund, og viser ingen tegn til å endre seg. Jeg tåler endel, men når jeg får 4 timer søvn, usammenhengende, går det ut over helsa. Jeg holder ut en sommer, da katten kan være ute på natta, men holder ikke ut en vinter til på denne måten. Anonymkode: 4945c...5bf Holdninger til deg? Jeg referer til alle mulige forsøk du skriver dere har prøvd... Du sier selv at dere har døren lukket, så har dere døren åpen, dere har katten ute, dere har katten inne, dere har katten på rommet til barn, dere har ikke katten på rommet til barn, dere har katten innelåst på eget rom, dere har ikke katten innelåst på eget rom. Dette er jo så langt i fra konsekvente rutiner man kan komme... Anonymkode: 06d89...2d6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #43 Del Skrevet 22. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 21.5.2024 den 9.48): Seriøst ja. Har hatt katter hele livet, men ingen som denne. Leker og aktiviserer den, har masse gøyale leker han leker med, og vi pleier å leke til han ikke vil leke mer. Hver dag! Den er selfølgelig kastrert. Dyrelegen sa også at han er veldig vilter. Men slik er det jo med enkelte katter, og dyrelegen mente den ville vokse det av seg, mest sannsynlig. Å ha en leken katt gjør meg ingenting, men er det med mangel på søvn som er problemet. Og som noen nevnte over, at katten kan være ute om natta, nei, det kan den ikke. Her blir det over -20 så katten kan ikke være ute da. Den eldste katten er 12 år og har alltid gjort som deg; kattene har eget rom med mat, drikke, do og soveplass. Har aldri vært et problem med den eller de tidligere kattene jeg har hatt. Hadde tre katter på en gang tidligere. Jeg overser selfølgelig kloringen på døren, ellers lærer den at å klore vil si at jeg åpner døren. Sist jeg ventet på at det skulle slutte tok det 2 timer og 25 minutter. Midt på natten! Så han gir seg ikke… Anonymkode: 4945c...5bf Men om katten bare er slik, til tross for at du her skriver at du har gjort alt riktig, hvordan skal fa familiemedlemmet holde ut i lengden? Du skriver jo her at du har gjort alt, på ingen av tipsene som folk har gitt deg har du respondert «takk, det skal jeg prøve» eller «ja, kanskje jeg skal gjøre mer av det?». Dere må jo virkelig reflektere litt mer over hva som blir annerledes når katten omplasseres, så den ikke ender opp som en kasteball mellom personer som ikke orker å ha den mer. I hi skriver du at katten sover stort sett hele dagen, men her skriver her at dere aktiviserer og leker masse med katten på dagtid? Hva er det som stemmer, egentlig? Anonymkode: ca898...554 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #44 Del Skrevet 22. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Holdninger til deg? Jeg referer til alle mulige forsøk du skriver dere har prøvd... Du sier selv at dere har døren lukket, så har dere døren åpen, dere har katten ute, dere har katten inne, dere har katten på rommet til barn, dere har ikke katten på rommet til barn, dere har katten innelåst på eget rom, dere har ikke katten innelåst på eget rom. Dette er jo så langt i fra konsekvente rutiner man kan komme... Anonymkode: 06d89...2d6 Ja, jeg har også merket meg at ts endrer historien sin ut fra hva folk skriver her inne. Uansett ts; om du virkelig vil omplassere denne katten, noe det høres ut som at du har bestemt deg for, så må du jo bare gjøre det da. Barnas mening og følelser får du ikke endret uansett. Anonymkode: ca898...554 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #45 Del Skrevet 22. mai 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Begge kattene er aktive jegere så hvis vi hadde hatt katteluke hadde vi hatt både døde mus og fugler inne i huset. Så det går dessverre ikke! Anonymkode: 4945c...5bf Siden den har så store adferds vansker er kanskje det beste for deg å omplassere den til noen som kan med slike katter eller å avlive den hos dyrlegen. Å avlive en katt humant er ikke å være slem mot katten. Den vil ikke lide under dette. Anonymkode: d14f7...e12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #46 Del Skrevet 22. mai 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Holdninger til deg? Jeg referer til alle mulige forsøk du skriver dere har prøvd... Du sier selv at dere har døren lukket, så har dere døren åpen, dere har katten ute, dere har katten inne, dere har katten på rommet til barn, dere har ikke katten på rommet til barn, dere har katten innelåst på eget rom, dere har ikke katten innelåst på eget rom. Dette er jo så langt i fra konsekvente rutiner man kan komme... Anonymkode: 06d89...2d6 Da må du lese om igjen. For her har du tolket noe som ikke stemmer. Dørene rommene til barna står alltid opp, min alltid lukket. Ikke forskjell annenhver dag. Katten er inne på vinteren selfølgelig, kan ikke ha en katt ute i -25 grader. Men nå på våren/sommeren får den selvsagt være ute. Anonymkode: 4945c...5bf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #47 Del Skrevet 22. mai 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Men om katten bare er slik, til tross for at du her skriver at du har gjort alt riktig, hvordan skal fa familiemedlemmet holde ut i lengden? Du skriver jo her at du har gjort alt, på ingen av tipsene som folk har gitt deg har du respondert «takk, det skal jeg prøve» eller «ja, kanskje jeg skal gjøre mer av det?». Dere må jo virkelig reflektere litt mer over hva som blir annerledes når katten omplasseres, så den ikke ender opp som en kasteball mellom personer som ikke orker å ha den mer. I hi skriver du at katten sover stort sett hele dagen, men her skriver her at dere aktiviserer og leker masse med katten på dagtid? Hva er det som stemmer, egentlig? Anonymkode: ca898...554 Ja, den sover jo ikke konstant hele dagen. Den sover et par timer, spiser og drikker. Leker litt, sover igjen. Og sånn går dagen. Sover meste av dagen, men er jo ikke i koma. Takker for tips, men mange av tipsene har vi vært gjennom og tips om og omplassere barna eller meg selv gidder jeg ikke svare på en gang. Anonymkode: 4945c...5bf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #48 Del Skrevet 22. mai 2024 Har snakket med dyrelegen i dag, da vi hadde time. Hun sier at vi skal prøve en type kattemat som er beroligende. Calm heter den og katten har spist. Vi får se om det hjelper. Dyrelegen sa at katten er urolig, og at han «bare er slik». Vi får ikke endret på det. Hun anbefalte denne maten en mnd, og at om katten fortsatt er likedan er det ikke så mye å få gjort. Hun sa også at katten kan være stresset, og ikke gå overens med feks den andre katten vår. De sover ikke ved siden av hverandre, og overser egentlig hverandre. Hun mente kanskje katten burde bo uten andre dyr pga stress. Så da skal vi prøve denne maten, og håpe det endrer seg. Katten er urolig, men vi er jo glad i den. Anonymkode: 4945c...5bf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #49 Del Skrevet 22. mai 2024 Hadde også utfordringer med at katten vekte oss hver natt med mjauing og kloring på døra og vinduet. Vi måtte bare ignorere det, og til slutt etter mange måneder ga det seg. Når vi kjeftet eller ga det oppmerksomhet opplevde vi at vi opprettholdt atferden. Var utrolig tøft når det stod på, og trodde aldri det skulle stoppe. Litt som småbarnsfasen. Anonymkode: 2ea5a...533 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #50 Del Skrevet 22. mai 2024 Jeg har en kompostbinge foran soveromsdøren.Det fungerer perfekt. Den får du kjøpt på bil tema. Jeg hadde også det problemet i mange år men nå har det endelig løst seg. Anonymkode: 02679...a0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå