Gå til innhold

Såret og lei av mas om mann og barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Få deg bedre venner

Anonymkode: 1ea11...216

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 minutter siden, AnonymBruker said:

Opplevde dette fra flere venner på hjemstedet mitt. Aldri opplevd å høre det etter at jeg flyttet til storby, hvor folk har mer enn nok av andre ting å holde seg opptatt med. Er ganske frekt, så jeg ville bare svart tilbake. 

Anonymkode: 98a65...525

Dette er en av grunnene til at storby er så bra. Kanskje spesielt for single. Var sånn når jeg var opp til 45 år selv (er mann) når jeg kom hjem til det lille stedet jeg kom fra - omtenrent det første man fikk høre var om man hadde dame og ikke hvert skulle få barn... Etter at jeg ble sånn 50 ble det slutt på dette maset, mer fordi man vel anså det som lite sannsynlig. Etter hvert har det nok blitt mer aksept der også for at folk ønsker andre ting i livet en å få barn.

Anonymkode: dee80...d1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg fant donoren min på nettet på co-parentmatch.com.

Du kan ha et privat arrangement uten noen komplikasjoner og bli enige om hver detalj. For meg var det viktigste at jeg fikk se faren og om jeg liker fyren. Kan ikke tenke meg å bli gravid av en tilfeldig mann fra et hetteglass. Det som er enda bedre, vi er i kontakt med faren og han kan se babyene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Nå som dere er foreldre, blr dere jobbe med manerene og folkeskikken deres. Husk at dere skal være et forbilde for lille Lina/Linus!"

Anonymkode: c45dc...b78

  • Liker 9
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.5.2024 den 2.24):

Jeg er 29 år og opplever stadig flere rundt meg får barn. Jeg er litt usikker per nå om jeg ønsker barn, men i hvert fall ikke før om en god del år, i så fall. Nylig fikk et vennepar av meg en jente, og jeg forstår at de er i babyboblen sin. De er sikkert ikke bevisst det, men jeg føler jeg blir mast ned hver gang vi møtes. «Nå er det på tide. Du kan reise til utlandet og få barn fra sæddonor» Synes det er så ufattelig frekt å si det til meg. Jeg er 29 år og håper da jeg kan finne meg noen i fremtiden.. jeg dater ikke noen nå fordi jeg driver og jobber med meg selv etter en meget tøff barndom, som har påvirket meg mye.. 💔  Fikk også en kommentar fra et annet vennepar her om dagen.. «Nå må vi begynne å kalle deg en spinster, fordi du ikke har mann og barn» Jepp.. 

Altså, janteloven lever virkelig i beste velgående. Enkelte mennesker tror alle er helt like og ønsker nøyaktig det samme som dem selv. Jeg kommer aldri til å få meg kjæreste og barn fordi jeg blir fortalt at det er det riktige å gjøre, skal jeg ha det er det fordi jeg selv ønsker det. 
 

Bare et lite sukk fra meg..

Anonymkode: 24c11...892

Du kan si det. At du gleder deg på deres vegne, men å si at du skal reise til utlandet for å få sæddonor er sårende og respektløst. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De sier det i beste mening; de vil ha deg med på lasset, blir fort en kløft for de med og uten pga all tiden og styret det er med barn..

Men ikke greit på den måten uansett

Anonymkode: b5ffd...a2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde svart noe som fikk de til å føle seg utrolig dumme for å si sånt. 

Noe ala "for en merkelig ting å diktere hva andre ønsker ut av livet sitt?" Når du får slike kommentarer. 

Eller noe sånt som "ellers takk altså, men jeg er veldig fornøyd med livet mitt der jeg har mulighet til å sove så lenge jeg vil, ikke må tørke andres rumper for bæsj og har masse penger og tid til å bruke på akkurat det jeg vil!" 

Hilsen kvinne 31 år som heller ikke har lyst på barn, og selv om jeg har samboer, aldri hadde funnet meg i sånne kommentarer fra noen! 

Anonymkode: e90c3...ffb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes forresten det er ekstra gøy å svare folk som spør "har du barn?" med "nei, heldigvis ikke!" 

Anonymkode: e90c3...ffb

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig ide å vente "en god del år" med barn om du er 29 år.

Du bør finne ut av hva du ønsker med livet. Ta ansvar.

Å få barn eller ikke, er ikke som å la være å kjøpe hund eller campingvogn. Det er et ekstistensiellt spørsmål, og som snart trettiåring bør du liksom ha en plan, eller ihvertfall en viss ide om hva du vill.

Endret av Perle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så stakkarslige de må være for å tro at sånt er ok eller morsomt å si. 

Ts, følg magefølelsen din. Bare du kan ta riktige valg for deg, og det er ikke en eneste person i verden som har noe de skulle sagt om det.

Jeg var i samme situasjon, og valgte til slutt å sette meg ned med nærmeste familie og forklare hvordan spørsmål og kommentarer om valg av barn påvirket meg. Hvis andre kommenterte, så så jeg bare alvorlig på dem og spurte "hva mener du?" eller "hvorfor er det morsomt?" De skjønte fort greia da.

Anonymkode: f8f2b...cb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.5.2024 den 3.24):

Jeg er 29 år og opplever stadig flere rundt meg får barn. Jeg er litt usikker per nå om jeg ønsker barn, men i hvert fall ikke før om en god del år, i så fall. Nylig fikk et vennepar av meg en jente, og jeg forstår at de er i babyboblen sin. De er sikkert ikke bevisst det, men jeg føler jeg blir mast ned hver gang vi møtes. «Nå er det på tide. Du kan reise til utlandet og få barn fra sæddonor» Synes det er så ufattelig frekt å si det til meg. Jeg er 29 år og håper da jeg kan finne meg noen i fremtiden.. jeg dater ikke noen nå fordi jeg driver og jobber med meg selv etter en meget tøff barndom, som har påvirket meg mye.. 💔  Fikk også en kommentar fra et annet vennepar her om dagen.. «Nå må vi begynne å kalle deg en spinster, fordi du ikke har mann og barn» Jepp.. 

Altså, janteloven lever virkelig i beste velgående. Enkelte mennesker tror alle er helt like og ønsker nøyaktig det samme som dem selv. Jeg kommer aldri til å få meg kjæreste og barn fordi jeg blir fortalt at det er det riktige å gjøre, skal jeg ha det er det fordi jeg selv ønsker det. 
 

Bare et lite sukk fra meg..

Anonymkode: 24c11...892

Kjenner meg igjen. Hadde ikke tenkt å få barn heller men ble lei maset. Bare ikke gjør samme feil som meg og bare bli sammen med noen og få de to barna som er sosialt akseptert.

Fot min del fikk det store konsekvenser for meg og de rundt meg at jeg ikke sto imot presset. Er veldig glad i barna jeg fikk men alt rundt kunne jeg vært foruten. 
 

Ikke la deg presse. Spinster var ikke noe ord da jeg fylte 30. ble kalt peppermø og fikk 5 kg pepper i 30 års gave. Ikke for det. Pepper det krydre jeg liker best så det ble brukt opp. 
 

Men folk bør tenke seg om før de sier sånne ting til enslige damer rundt 30. det er sårt for mange og ha det presset på seg.

Anonymkode: 044d7...a54

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er veldig frekt.

Jeg synes det virker som de for første gang føler seg 'bedre enn deg' og skal få deg til å føle at ditt liv er underlegent.

En annen forklaring er at folk som er usikre på seg selv, trenger bekreftelse på egne livsvalg ved at du velger å leve ditt liv likt som dem. At du velger å leve eller levet et annen liv enn dem, tar de derfor som en avvisning av at deres måte å leve på er riktig. Det gjør dem utrygge på egne valg. De prøver derfor å manipulere deg gjennom å påtvinge mindreverdighet til å få barn og mann asap.

Anonymkode: 4ac2d...350

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/21/2024 at 6:22 AM, AnonymBruker said:

Du blir såret kun fordi du er misunnelig. 

Anonymkode: e83e1...cf4

Dette er alltid en ganske pussig kommentar. For det første er det relativt fantasiløst å tenke at det ikke kan finnes andre årsaker en misunnelse. For det andre: Hva er egentlig bidraget ditt her? La oss for argumentets skyld anta at det faktisk er snakk om misunnelse. Hva kan man da som mottaker bruke din "du er bare misunnelig" til? Tenker du at vedkommende får en slags åpenbaring?

"Åja, det hadde jeg ikke tenkt på! Da skal jeg slutte å være misunnelig, så blir alt fint!"

Anonymkode: cdaeb...9e0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.5.2024 den 2.24):

Jeg er 29 år og opplever stadig flere rundt meg får barn. Jeg er litt usikker per nå om jeg ønsker barn, men i hvert fall ikke før om en god del år, i så fall. Nylig fikk et vennepar av meg en jente, og jeg forstår at de er i babyboblen sin. De er sikkert ikke bevisst det, men jeg føler jeg blir mast ned hver gang vi møtes. «Nå er det på tide. Du kan reise til utlandet og få barn fra sæddonor» Synes det er så ufattelig frekt å si det til meg. Jeg er 29 år og håper da jeg kan finne meg noen i fremtiden.. jeg dater ikke noen nå fordi jeg driver og jobber med meg selv etter en meget tøff barndom, som har påvirket meg mye.. 💔  Fikk også en kommentar fra et annet vennepar her om dagen.. «Nå må vi begynne å kalle deg en spinster, fordi du ikke har mann og barn» Jepp.. 

Altså, janteloven lever virkelig i beste velgående. Enkelte mennesker tror alle er helt like og ønsker nøyaktig det samme som dem selv. Jeg kommer aldri til å få meg kjæreste og barn fordi jeg blir fortalt at det er det riktige å gjøre, skal jeg ha det er det fordi jeg selv ønsker det. 
 

Bare et lite sukk fra meg..

Anonymkode: 24c11...892

Hva svarer du, da, ts?

For jeg er 39 og uten barn og har aldri fått slike kommentarer fra folk jeg omgåes som venner. Har en og annen perifer bekjent slengt med leppa? Joda. Men de gjør det bare en gang, ser du.

Og det er fordi jeg ikke tar ansvar for å skåne andre fra konsekvensene av deres handlinger.  Velger noen å si noe sårende til meg? Ok. Da tar jeg dem på det. I plenum. Og jeg lar det bli pinlig. Jeg er veldig tydelig på at jeg heller ikke vil ta en rød øre for å minne dem, deres venner og hele vår felles omgangskrets på at de var så dum at de valgte å si det. I månedsvis eller årevis etterpå. Jeg er en person som glatt lager anekdoter over idiotien og forteller på fest. Og det fremgår av min væremåte. Så folk oppfører seg.

Andres følelser er ikke ditt ansvar. Så slutt å være høflig når andre velger å være frekke. Begynn å si tydelig, høflig og konkret fra. Og la det bli pinlig for dem. Fordi de fortjener det.

Anonymkode: 33de1...907

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 21.5.2024 den 6.22):

Du blir såret kun fordi du er misunnelig. 

Anonymkode: e83e1...cf4

Nei, hun blir såret fordi det de sier er frekt og ufint.

Anonymkode: 3b8f5...276

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.5.2024 den 6.22):

Du blir såret kun fordi du er misunnelig. 

Anonymkode: e83e1...cf4

Ikke vær så kort i toppen.

Anonymkode: 323b3...591

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen. Jeg ønsker vel innerst inne barn og hadde nok hatt det dersom jeg hadde en mann. Men jeg er singel på 4.året, i midten av 30-årene og barnløs. Jeg har det bra når jeg er sammen med likesinnede eller gode venner, men blir stadig vekk påmint om min sivilstatus og barnløshet av perifere venner/kollegaer/bekjente. "Skal du ikke få deg kjæreste snart?" "Jeg skjønner ikke, du som er så pen og bra, hvorfor er du singel?" "Blir du ikke stresset av den biologiske klokken?" etc.. Når folk stadig sier sånt føler jeg meg dårlig og mindreverdig som menneske rett og slett. Vurderer å flytte til Oslo eller en annen storby der det er mer rom for at folk har forskjellige liv. I denne småbyen er folk stort sett A4. 

Anonymkode: 9e6e7...fe7

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/25/2024 at 8:29 PM, Ludovica- said:

Selv om TS skulle ha vært misunnelig så er det fortsatt ganske frekt og totalt unødvendig av disse folka og drive å mase om barn. Kan ikke folk bare droppe å mase om ting man vet er sårbare temaer?

Jeg er selv frivillig barnløs og får mange sånne kommentarer, men synes det faktisk er enda frekkere hvis man sier det til noen som ønsker seg barn. Noen mister antenner fullstendig når de havner i barnebobla.

Anonymkode: 62df8...e64

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...