AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #41 Del Skrevet 23. mai 2024 Det blir jo bare en vane over tid som man ikke lenger trenger å bruke særlig motivasjon for å gjennomføre, det er liksom en del av det man ukentlig "gjør" som å rengjøre boligen f.eks. Motivasjon er irrelevant. Trent løping i 12 år, varierer lengde på turene og mål med treningen alt etter om jeg skal delta i løp eller ikke, men har hele tiden løpt hver eneste uke. På sommerhalvåret går jeg også fjellturer, men det logger jeg mest som "sosiale eventer" ikke trening. Trener styrke hvor målet er å ha en funksjonell kropp, har ikke noe mål om å løfte så og så tungt. Trener mest med egen kroppsvekt: pushups, pullups, burpees, knebøy, mageøvelser. Trener litt yoga og bevegelighet når jeg husker det. Men må innrømme at akkurat den biten er jeg mest aktiv på om jeg får vondter eller føler meg stiv. Å ikke være aktiv er unormalt for meg. Anonymkode: 86a68...a7e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elysian Skrevet 25. mai 2024 #42 Del Skrevet 25. mai 2024 Motivasjon var det som fikk meg til å starte med trening. Disiplin og kontinuitet er det som får meg til å fortsette. Trener styrkeløft og litt kardio. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #43 Del Skrevet 25. mai 2024 Jeg går minst 25 timer tur i uken, også gjør jeg litt øvelser hjemme i tillegg. Jeg har funnet den treningsformen som passer for meg, og som da gjør at jeg faktisk følger opp. Jeg elsker å gå tur, og tar gjerne litt bilder på tur også. Varierer mellom tur i skogen, til topper, eller mer i nærområdet. Noen dager går jeg hardt på, andre dager går det mer i rolig tempo. Har jeg det travelt så kan jeg ta en tidligere buss, og/eller gå av litt før, og gå resten hjem eller til hvor jeg skal. Jeg tror motivasjonen kommer når en finner noe en elsker å gjøre, og kjenner det gjør godt både psykisk og fysisk. Jeg legger også tilrette for å gå tur. Tar på meg turtøy når jeg kommer hjem så jeg er klar etter middag, eller fra morgenen av. Har tursekk halvt pakket, og det kan en jo gjøre med treningsklær for annet også. Prøver å gjøre det enklest mulig for meg selv å følge det opp. Dørstokkmila er som kjent den tyngste mila, men kommer en seg ut så hjelper det veldig. De aller fleste turer i det daglige går jeg med kun litt vann i enten lomma eller i en rumpetaske, men legger inn lengre tur med sekk innimellom. Går fint an å spise hjemme, og gå 3-4 timer uten mat, men har med meg en liten bar i tilfelle, men trenger den normalt ikke. For meg er det litt vanskeligere å få til dagsturer om dagen, men da senker jeg kravene etter hva som skjer og koser meg på kortere turer. Du må ikke trene haugevis av dager i uken, f.eks med både kondisjon og styrke på treningssenter om det er vanskelig å få til, eller det ikke gir deg noe. Legg lista der du klarer å gjennomføre fast, så kan en heller øke med tiden om en skulle ønske det. Har du noen du kan trene sammen med? Eller noen du kan slå deg sammen med i en eller annen app for å heie på hverandre. Det vet jeg fungerer for mange. Personlig foretrekker jeg tur alene, men jeg er også med på fellesturer innimellom. Anonymkode: 53e3a...48e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjuagutten Skrevet 28. mai 2024 #44 Del Skrevet 28. mai 2024 On 5/20/2024 at 4:35 PM, AnonymBruker said: Hvordan klarer dere å holde motivasjonen oppe så du klarer å trene jevnlig over tid? Hva trener du? Anonymkode: cbd43...8c4 To viktigere faktorer er å finne noe du trives med og som funker for deg. I tillegg ikke bli for ivrig å trene masse i starten for da faller man av. Gymmen er full i januar og februar og så har 80% falt av når mars kommer hehe.. Bedre å øke mengden etterhvert isåfall Det som funker for noen er å sette trening på timeplanen. Da er det litt vanskeligere å komme seg unna. Om du finner en treningspartner også hjelper det mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #45 Del Skrevet 28. mai 2024 Det er ikke motivasjon utover startfasen, det er vaner og disiplin. Jeg trener nesten alle mine økter alene, både løpeturer og styrkeøkter, da er det vane og disiplin som fungerer, i tillegg til at det er min egentid til å drive med min hobby. Så klart er resultater på trening en medvirkende faktor. Det å gjøre det samme over en lengre periode gir resultater, det er noe som motiverer meg. Samtidig som resultater på trening gir endringer i hverdagen, ting blir lettere og det er morsommere å gjøre fysiske ting sammen med andre fordi man klarer det. Anonymkode: b3800...f60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blåmonster Skrevet 28. mai 2024 #46 Del Skrevet 28. mai 2024 Ikke tenk at trening skal være moro, man forplikter seg å står i det på godt og vondt akkurat som ekteskap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #47 Del Skrevet 29. mai 2024 - Minn deg selv på hvorfor du gjør det. - Minn deg selv på hvordan du vil føle deg etterpå. - Tenk på at du vil være "en sånn som trener". - Finn noe du faktisk liker. Varier hvis du liker det. - Ha en podcast/spilleliste du liker, men bare får høre på når du trenger. - Og som mange sier: Gjør det til en vane. Ikke vent til motivasjon. Vurderer du om du er motiver til å pusse tennene hver dag? Anonymkode: 4b3a2...451 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #48 Del Skrevet 29. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 20.5.2024 den 16.35): Hvordan klarer dere å holde motivasjonen oppe så du klarer å trene jevnlig over tid? Hva trener du? Anonymkode: cbd43...8c4 Sykler , detblir nesten alltid ca 7 timer pr uke. Sykler ofte til jobb. Det er morsomt, og jeg ser ogsåp Anonymkode: 65c25...ee2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #49 Del Skrevet 29. mai 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sykler , detblir nesten alltid ca 7 timer pr uke. Sykler ofte til jobb. Det er morsomt, og jeg ser ogsåp Anonymkode: 65c25...ee2 Fortsettelse av forrigeinnlegg: Jeg ser også på Strava-resultater, sammenligner tider med tidligere, og ser også hvor langt foran de skikkelig raske er. Regulerer intensitet og det meste etter lyst-prinsippet. Har jeg ikke lyst til å sykle så hopper jeg over den turen. Jeg tenker at lystmangel er et signal på at det er på tide å hvile litt. Anonymkode: 65c25...ee2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #50 Del Skrevet 30. mai 2024 Jeg begynte å kjenne etter hvor godt det gjør kroppen min, humøret stiger og jeg kjenner meg sterkere fysisk og psykisk. Om jeg har en dag jeg er umotivert så sier jeg med meg på forhånd selv at 20 min er nok. Ofte havner jeg på en time uansett når jeg først er i gang, men jeg lar meg selv få lov til å bli fornøyd om det ble bare 20 min, den beste treninga er den som ble gjennomført 🌞 Anonymkode: efb67...9e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå