Gå til innhold

Invitere venner på dugnad for å male hus?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 4.6.2024 den 14.06):

Mitt også! Skal vi skrive oss opp på liste?

Anonymkode: 93cc5...761

Ja god idé! Jeg først!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 4.6.2024 den 17.29):

Når det er sagt, for er fiendtlig land vi er. I alle andre ikke skandinaviske penge-og tidsgriske land ville vi stilt opp for nære fordi vi vet at vi får noe tilbake neste gang vi er i en situasjon. 

Anonymkode: 6b41f...4f8

Planlagt, nødvendig vedlikehold av egen bolig (slik husmaling faktisk er) kan da vanskelig kalles en "situasjon".
Plutselig behov for barnevakt pga akutt medisinsk nødstilfelle f.eks, det er derimot en situasjon. Da tror jeg det er langt flere i denne tråden som ville ha stilt opp for venner/naboer/familie.

Anonymkode: 1e98a...a48

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.6.2024 den 13.40):

Planlagt, nødvendig vedlikehold av egen bolig (slik husmaling faktisk er) kan da vanskelig kalles en "situasjon".
Plutselig behov for barnevakt pga akutt medisinsk nødstilfelle f.eks, det er derimot en situasjon. Da tror jeg det er langt flere i denne tråden som ville ha stilt opp for venner/naboer/familie.

Anonymkode: 1e98a...a48

Veldig enig!

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det, TS?

Anonymkode: 6100b...76e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
AnonymBruker skrev (På 9.6.2024 den 16.03):

Hvordan gikk det, TS?

Anonymkode: 6100b...76e

Vi inviterte de for å hjelpe en lørdag i juli og tilbydde grillmat og kos på kvelden som takk for hjelpen. Dessverre kunne ingen av de komme. Har ikke vært så fint vær i sommer så har vært vanskelig å malt, så fikk bare malt 1 side + lekehytta, får prøve å ta resten neste år.

ts

Anonymkode: 68b6c...f91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt for at man hjelper hverandre, men å invitere til å male hos utvendig er kanskje litt mye forlangt tenker jeg. Selv malte jeg stort hus alene, klarte det fint på en sommerferie. 

Jeg er en som er veldig glad I dugnad, så er ofte på dugnad hos andre, og har også tilbydd malehjelp uten å bli spurt. Men å spørre om å male andres hus utvendig blir for mye. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man må nesten pusse opp huset selv, og ikke forvente at venner skal gjøre det. Hvis ikke kan man betale en maler. 
 

Det finnes grenser 

Anonymkode: eae66...6f3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg malte et hus på 500 kvm på en sommer. Sykt mye arbeid men så fint det ble. Jeg følte også mye mestring når jeg var ferdig og familie og venner ble imponert av meg! 
 

Gjør det selv, og du vil føle mestring som aldri før. 
 

Nei, du kan ikke få venner til å male huset ditt. Det blir for dumt. 

Anonymkode: eae66...6f3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.9.2024 den 16.24):

Vi inviterte de for å hjelpe en lørdag i juli og tilbydde grillmat og kos på kvelden som takk for hjelpen. Dessverre kunne ingen av de komme. Har ikke vært så fint vær i sommer så har vært vanskelig å malt, så fikk bare malt 1 side + lekehytta, får prøve å ta resten neste år.

ts

Anonymkode: 68b6c...f91

Kunne ikke eller ville ikke? Skjønner veldig godt om de bare ikke gadd å jobbe gratis for dere i ferien sin

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.5.2024 den 16.28):

Hei!

Jeg og mannen kjøpte oss nytt hus i fjor. Det er et ganske stort hus og trenger definitivt et malingsstrøk. Det blir mye jobb hvis vi skal gjør det bare vi 2, så tenkte å kanskje invitere 2 vennepar på dugnad en dag eller to i sommer. Stiller så klart med pizza/drikke/annen mat. Er det en god idé eller er det for mye å forvente at venner kan hjelpe til med noe slikt?

Anonymkode: 68b6c...f91

Ikke sikkert du innser at en slik dugnad egentlig ikke gir dere mindre arbeid. For dere må male like mye hos venner som venner maler hos dere. Så arbeidet slipper dere ikke unna. Og tiden til vedlikehold har dere jo ønsket dere, ellers hadde dere ikke kjøpt hus. Nei dette er en skikkelig dårlig idé. Jeg har faktisk fordommer mot de som inviterer til den typen dugnad. 

Anonymkode: 7e431...286

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...