Gå til innhold

Invitere venner på dugnad for å male hus?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Håper dette er kødd.

Anonymkode: 93cc5...761

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

HAHAHAHAHA alt man leser her inne. Invitere på dugnad, så kleint

Anonymkode: d6576...891

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart man kan spørre.! Dette forumet er så rart til tider. Spør og si dere spanderer mat og drikke , sier de nei så må dere bare gjøre det selv 

Anonymkode: e224a...645

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.5.2024 den 9.16):

Jaja, jeg hjelper venner fordi jeg bryr meg om dem, og jeg liker hjelpe de jeg er glade i, ikke fordi jeg skal ha ett regnskap om hvem som har hjulpet hverandre med hva... 
Jeg er glad vi stiller opp for hverandre i vennegjengen min, uten å måle hvem som har hjulpet hverandre med hva, og uten at det settes krav til og forventning om tilsvarende hjelp. 

I min vennegjeng er vi også i ulike livssituasjoner, og jeg hjelper gjerne venner, også med større oppgaver, selv om jeg vet jeg aldri vil få den samme hjelpen tilbake. Men jeg vet at de vil stille opp for meg der de kan. 

Anonymkode: 3adc4...b25

Samme her, så glad for gjengen vår når jeg leser svarene i trpden 

Anonymkode: e224a...645

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaarebjarne skrev (På 23.5.2024 den 18.51):

Har du forpliktelser?

Det har vi i vennegjengen , likevek stiller vi opp

Anonymkode: e224a...645

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/20/2024 at 5:10 PM, AnonymBruker said:

Vi er ganske unge (starten av 20 åra). De andre studerer enda så blir sannsynligvis noen år til de får hus selv, men stiller selvfølgelig opp hvis de trenger hjelp en gang i fremtiden når de kjøper noe eget.

ts

Anonymkode: 68b6c...f91

Det er lett å si dette men hvis dere om noen år får barn er det kanskje ikke like lett for dere å stille opp. Da er det plutselig graviditet, amming og vansker med å skaffe barnevakt som gjør at dere ikke kan stille. Har sett dette selv blant de som var «først ute» med å etablere seg. De forventer ofte at alle rundt dem stiller opp, men når det er andres tur er de plutselig opptatt med helt andre ting. 

Anonymkode: eedac...4f7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Det har vi i vennegjengen , likevek stiller vi opp

Anonymkode: e224a...645

Om man stiller opp for hverandre er det helt greit, men ingen av de andre parene kommer til å trenge noe hjelp på flere år, så hvis man skal «invitere på dugnad» så må man i hvert fall finne noen som er i lignende livssituasjon der man også kan bli enig om hvordan gjengjelde tjenesten innen rimelig tid.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stilt med glede på maledugnad, flyttedugnad, oppussingsdugnad og familielivetgårikkeopp-støtte for venner, og de har stilt opp når vi har trengt hjelp. Synes det er hyggelig at man kan hjelpe hverandre litt. Fordelen vår var at vi var sent ute med både hus og barn, og hadde allerede hjulpet mange med mye når vi stod der med bekkenløsning på meg, ekstrem gresspollenallergi som dukket opp over natta på mannen og behov for å få klippa ned plenen så toåringen kunne leke trygt. Fikk ja på forespørsel om hjelp på to minutter, og deretter en klippeturnus ut sommeren. Så takknemlig! Belønnet selvsagt alle klippere med hjemmebakst til å ta med hjem og servering av iskald drikke underveis. Mennesker trenger en flokk rundt seg, og det er aldri skadelig å spørre. Bare husk å spørre på en god måte som gjør at de kan si nei, sørg for at ALT er på plass før de kommer, at det er nok mat og drikke tilgjengelig gjennom dagen og at samtlige blir invitert på middag el i etterkant som takk 😊 Og husk å si ja når noen spør deg om hjelp - nå vet du jo hvor gjerne man vil ha hjelp, og hvor vanskelig det er å spørre..

Anonymkode: e4ca1...681

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg kjøpte min første leilighet, hadde jeg flere single kompiser som meldte seg frivillig til å hjelpe meg med ting jeg ikke klarte selv, legge gulv, listing og tapetsering. Hadde ikke bedt om hjelp til pussing og maling som kun var kjedelig og tok tid.

Anonymkode: 8e5c3...199

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjokoladeelskeren skrev (8 timer siden):

Om man stiller opp for hverandre er det helt greit, men ingen av de andre parene kommer til å trenge noe hjelp på flere år, så hvis man skal «invitere på dugnad» så må man i hvert fall finne noen som er i lignende livssituasjon der man også kan bli enig om hvordan gjengjelde tjenesten innen rimelig tid.

Det vet du ingenting om. Jeg holder forøvrig ikke telling på det i det  hele tatt 

Anonymkode: e224a...645

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Det er lett å si dette men hvis dere om noen år får barn er det kanskje ikke like lett for dere å stille opp. Da er det plutselig graviditet, amming og vansker med å skaffe barnevakt som gjør at dere ikke kan stille. Har sett dette selv blant de som var «først ute» med å etablere seg. De forventer ofte at alle rundt dem stiller opp, men når det er andres tur er de plutselig opptatt med helt andre ting. 

Anonymkode: eedac...4f7

De har barn 

Anonymkode: e224a...645

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde hjulpet til..men hadde forlangt det vica versa om jeg trengte hjelp en annen gang..venner hjelper hverandre i min verden..kanskje ikke en helg helg , men en lørdags formiddag, absolutt.. 

Anonymkode: 15485...40c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.5.2024 den 18.56):

Det vet du ingenting om. Jeg holder forøvrig ikke telling på det i det  hele tatt 

Anonymkode: e224a...645

Jo, ts har jo skrevet det tidligere i tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sjokoladeelskeren skrev (På 27.5.2024 den 10.34):

Om man stiller opp for hverandre er det helt greit, men ingen av de andre parene kommer til å trenge noe hjelp på flere år, så hvis man skal «invitere på dugnad» så må man i hvert fall finne noen som er i lignende livssituasjon der man også kan bli enig om hvordan gjengjelde tjenesten innen rimelig tid.

Har ingen venner som er i lik livssituasjon, vi er veldig tidlig ute. Men å male huset med 2 små som springer rundt og trenger oppmerksomhet kommer jo til å ta oss hele sommeren. Er ikke så lett å få barnevakt til begge 2 alltid, de krever mye så ingen som orker å ta på seg begge…men tenker at venner er jo der for å hjelpe hverandre, jeg hadde gladelig stilt opp på slike ting for mine venner hvis ikke jeg hadde barn, og de blir jo eldre så da blir det lettere for oss å hjelpe om noen år når de skal etablere seg også.

ts

Anonymkode: 68b6c...f91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjokoladeelskeren skrev (På 29.5.2024 den 14.19):

Jo, ts har jo skrevet det tidligere i tråden.

Hun har ikke skrevet st de ikke trenger hjelp på flere år nei

Anonymkode: e224a...645

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På sommerhytta har de jo pleid å få dugnadshjelp for å male/beise utendørs. 

 

Om du følger madspusseropp på insta så har du sikkert lagt merke til at i den vennegjengen der så stiller de opp for hverandre hele tiden, så om dere har en sånn ordning så er det jo kjempebra

Anonymkode: e4990...f21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du kan heller spørre om barnevakt, så dere begge får malt. Det hadde jeg ikke blunket over å bli spurt om, og det har jeg gjort flere ganger for venner og naboer som har malt eller pusset opp

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.5.2024 den 17.10):

Vi er ganske unge (starten av 20 åra). De andre studerer enda så blir sannsynligvis noen år til de får hus selv, men stiller selvfølgelig opp hvis de trenger hjelp en gang i fremtiden når de kjøper noe eget.

ts

Anonymkode: 68b6c...f91

Siden dere er så unge så kan det hende det går helt fint. Det er jo litt kjekt også. Men vit at det forplikter til selv å stille opp. Også hvis dere egentlig er opptatt med barn etc. 

Når det er sagt, de er studenter. Dere har kanskje bil/henger og kan hjelpe med flytting evt? 
 

Har vært med på en del flyttedugnader som ung. 

Anonymkode: b5d14...e5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Siden dere er så unge så kan det hende det går helt fint. Det er jo litt kjekt også. Men vit at det forplikter til selv å stille opp. Også hvis dere egentlig er opptatt med barn etc. 

Når det er sagt, de er studenter. Dere har kanskje bil/henger og kan hjelpe med flytting evt? 
 

Har vært med på en del flyttedugnader som ung. 

Anonymkode: b5d14...e5a

Obs…så ikke før etterpå at dere har barn. 
 

Bare spør. Får du nei, så får du nei. 

Anonymkode: b5d14...e5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.5.2024 den 18.18):

Har ingen venner som er i lik livssituasjon, vi er veldig tidlig ute. Men å male huset med 2 små som springer rundt og trenger oppmerksomhet kommer jo til å ta oss hele sommeren. Er ikke så lett å få barnevakt til begge 2 alltid, de krever mye så ingen som orker å ta på seg begge…men tenker at venner er jo der for å hjelpe hverandre, jeg hadde gladelig stilt opp på slike ting for mine venner hvis ikke jeg hadde barn, og de blir jo eldre så da blir det lettere for oss å hjelpe om noen år når de skal etablere seg også.

ts

Anonymkode: 68b6c...f91

Hvis dere ikke får malt pga barna legger dere malejobben ut på anbud og betaler noen for å gjøre jobben

Anonymkode: c8a78...65e

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...