Gå til innhold

Dekke til arr

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Plages veldig av et arr jeg fikk i ansiktet da katten klorte meg for ca 1,5 mnd siden. Arret er ca 3-4 cm og går nedover langs haka på ene siden som en rød strek.

Har prøvd mye for å dekke det til, men det synes allikevel gjennom. Er det noen som har noen gode tips til noe som dekker bra? Prøvde concealer med grønnfarge under for å dempe det røde først også, men det ble bare verre.

Anonymkode: 64e5d...91d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nikab

Anonymkode: b8eaf...ee7

Ønsker for øvrig seriøse svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Retinol/tretinoin og aha syrer? Ikke for å dekke men for å gjøre det mindre synlig over tid..

Anonymkode: 9ce6f...102

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Retinol/tretinoin og aha syrer? Ikke for å dekke men for å gjøre det mindre synlig over tid..

Anonymkode: 9ce6f...102

Takk for tips. Har noe sånt liggende. Men er det bra å bruke på arr som ikke er gammelt? Det er jo fortsatt i starten av groprosessen. Er så redd jeg gjør noe så det blir verre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville først la det grodd ferdig før du tukler for mye med det og potensielt gjør det værre. Det blir ikke noe verre med tid, tvert imot. Bare husk å bruk solkrem! Da kan misfarging bli mindre synlig etter hvert.

Om såret fortsatt er åpent og det ikke er dannet skorpe, ville jeg anbefale vaselin eller aquaphor, som vil også redusere synligheten av arret etter det er grodd. Om såret har dannet skorpe og grodd igjen er dette kanskje ikke like viktig.

Vil du gå litt mer inn på hvorfor grønn concealer gjorde det værre? I teorien skal det kansellere ut rødfargen under sminke, men da trenger du sminke med nok coverage til å dekke grønnfargen. Var tilfellet at man så grønnfargen gjennom foundationen? 

Endret av AnonymBrukerNeida
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBrukerNeida skrev (21 timer siden):

Jeg ville først la det grodd ferdig før du tukler for mye med det og potensielt gjør det værre. Det blir ikke noe verre med tid, tvert imot. Bare husk å bruk solkrem! Da kan misfarging bli mindre synlig etter hvert.

Om såret fortsatt er åpent og det ikke er dannet skorpe, ville jeg anbefale vaselin eller aquaphor, som vil også redusere synligheten av arret etter det er grodd. Om såret har dannet skorpe og grodd igjen er dette kanskje ikke like viktig.

Vil du gå litt mer inn på hvorfor grønn concealer gjorde det værre? I teorien skal det kansellere ut rødfargen under sminke, men da trenger du sminke med nok coverage til å dekke grønnfargen. Var tilfellet at man så grønnfargen gjennom foundationen? 

Det har aldri vært noe skorpe på såret. Bare et kloremerke som er som en rød strek.

Den grønne concealeren dempet det røde, men gjorde streken mørkere, slik at den ble enda vanskeligere å dekke over etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...