Gå til innhold

Hvorfor skal "alle" ha hvite, grå eller beige vegger?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Alle mine vegger er klassisk hvit. Det er luftig, lyst og fresht. Personlig hadde jeg opplevd et hjem med ulike veggfarger rundt omkring som støyende og oppdelt. Nå flyter alle rommene sammen, og det er for meg mer harmonisk.

Anonymkode: 96764...c49

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har ikke sett hvite vegger på mangen år. Er det noen så har det?

Anonymkode: 2e90f...abb

Vi dessverre, har ikke orka å male. Kunne jeg valgt ville jeg hatt en beige farge tror jeg eller «greige»

Anonymkode: 1cb18...0be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ikke så nøye hva som er inn eller ut, bare man styrer unna Bomull/Eggehvit 🤮

Anonymkode: 76899...8ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Før hadde man alle mulige farger, nå virker det som "alle" skal ha hvite, grå eller beige vegger-

Hva er grunnen til dette?

Hvorfor skal folk ha slike kjedelige og nøytrale farge?

Anonymkode: 875aa...bfb

Enkelt å tilpasse alt av interiør og møbler. Et "blankt" lerret som ikke trenger å tas like mye hensyn til. Og så er det rolig å hvile blikket på. Men smaken er som baken.

Anonymkode: 614e9...9fa

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har sand på veggene i stuen. Jeg ville ha en nøytral farge siden vi har mange planter og fargerike bilder. 

Anonymkode: ff12d...1e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Har ikke sett hvite vegger på mangen år. Er det noen så har det?

Anonymkode: 2e90f...abb

Jeg kjenner flere som har hvite vegger, og har det selv. Vil gjerne endre på det snart da.

Anonymkode: e640c...408

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vi har mørkeblå vegger i stua, mintgrønn som kontrast og brun/gyldenmalt peis. Soverommet er helt mørkeblått, inkl tak og lister og dør. Soverommet til barna er rosa og mintgrønn. Så her er det mer enn beige/hvite/svarte vegger🙌😅

Anonymkode: 884da...240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fordi vi er så overstimulerte av telefoner og skjermer og input av ting som skjer hele j*vla dagen og når vi kommer hjem trenger vi rolige farger rundt oss. Det er ikke plass til mer farger og input.

Anonymkode: a92d5...788

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Beige/ latte er fullstendig ut, og har ikke vært inn siden 2000-tallet, men de mørkere beige tonene, de som heller mot rosa/fersken er på vei in.

grått har vært inn lenge, og kom sammen med shabby chik. Stilen gikk, men fargen bestod selvom den gikk over til «indistriuell betong». Denne er på vei ut nå.

hvitt er nøytralt, og er aldri utrendy. Da komplimenterer man med andre farger i møblement og interiør. 

Det er sjelden jeg ser fargene du nevner i moderne/nyoppussede hjem. Både blått og grønt har lenge vært in, og duse rosa toner også, det samme med de rustne mørke tonene, spesielt.

Anonymkode: 0b20b...20e

Du henger litt etter. Beige var riktignok in på 2000-tallet men da litt mer gulbeige. Så kom hvitt/grå trenden som nå har vært ut ei lang synd. Beige har vært in igjen lenge nå, men ikke den gulbeige vi så for 20 år siden. Nå er det dusere beige med mindre gult i. Og gjerne andre jordfarger som grønn, blå og rust. Samt naturmaterialer som eik og betong. 

Anonymkode: 3187f...558

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Akkurat nå har jeg en lys lilla blå farge som fortsatt fremstår som nøytral selv om den har litt i seg. Anbefaler det, rolig og fin. 

Når jeg vokste opp hadde vi alle slags farger på veggene, kjøkkenet var knall gult 😄 Perosnlig liker jeg best lyse, lune rom og vil heller leke med fargene på møbler, lys, pynt istede for akkurat veggene. Syns mørke rom blir mindre, lukkede og tunge. Men det er smak og behag. 

Anonymkode: 4b85d...bb4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vet at jeg blir påvirket av trender siden jeg er aktiv følger av diverse interiørinfluensere. Jeg har en god stund likt beige og grønne vegger, og trefargede og nøytrale møbler. Nå har jeg begynt å like mer farger, som rødt og blått. Jeg antar at jeg liker det fordi jeg har sett det på sosiale medier. Jeg har også likt svarte detaljer lenge, men nå liker jeg bedre krom. 

Anonymkode: 15c95...54c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når det er sagt, har vi mange forskjellige farger på veggene i vårt hus. Flere ulike nyanser av grønt, gult, beige, brunt, rosa, rødt og blått. Alle fargene med mye gult i seg, for det liker jeg. 

Anonymkode: 15c95...54c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har elegant, som er en veldig mørk gråfarge, fordi jeg trives i mørke. Men får ofte høre at jeg har valgt feil farge. 

Anonymkode: cfaa4...d23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg elsker beige og synes overhodet ikke det er en kjedelig farge. For meg gir den ro, og jeg kan ha farger andre steder. 

Anonymkode: 68753...bb7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Trodde jeg elsket beige og ville ha det på veggene - men neida, og blant annet ble kjøkkenet nylig malt lys rosa. Elsker det!!!

Anonymkode: 6862b...14c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...