AnonymBruker Skrevet 21. mai #21 Del Skrevet 21. mai Nei, det var for eksempel en del gjøremål som skapte unødvendig mye stress tidligere fordi det medførte at man måtte ta fri fra arbeid for å få utrettet dem, som nå kan ordnet via internett. Husker også at man måtte holde seg hjemme hele sommeren for å sende inn vitnemål og så vente på svar på opptak til studier. Vitnemålet måtte også kopieres og få «rett kopi»-stempel fra offisielt hold før kopiene kunne sendes inn til de ulike universitetene. Mellommenneskelig kommunikasjon med venner og familie foregår i stor grad via fysisk tilstedeværelse eller via telefonsamtaler fortsatt, for min del. Anonymkode: 84304...6c0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai #22 Del Skrevet 21. mai Ja. Smarttelefonen kan brenne i helvete 🔥 Anonymkode: c3eca...b9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Odhrán Ó Máille Skrevet 21. mai #23 Del Skrevet 21. mai Ja og nei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gine Skrevet 21. mai #24 Del Skrevet 21. mai Jeg liker mobilen og nettbrett. Liker å surfe for å få tiden til å gå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai #25 Del Skrevet 21. mai Både og. Jeg synes fortsatt jeg og de rundt meg er flinke til å legge den vekk og bruke den lite når vi er sammen. Det sosiale i mine kretser fungerer omtrent som før. Og så holder vi enklere kontakten vi som bor langt unna hverandre. Prøver å bruke den lite rundt barna, men har nok forbedringspotensiale. Men når jeg er alene merker jeg det er litt for lett å sose vekk tid på tlf. Prøver å bli flinkere til å bruke lite tid på det som er unødvendig og bare tidsfordriv. Men jeg leser bøker og gjør mye annet, så synes det går helt greit. For barn synes jeg definitivt smarttelefon kan vente. Helst til 12-13 års alder, minst. Etablere andre interesser først og bli litt moden, slik at man ikke bare blir sittende der med skjermen. Syns noe er bra med det, og noe er dårligere. Det hadde sin sjarm at man måtte vente på neste episode av noe, og at barna måtte se det som var på barne-tv og ikke hadde uendelig med valg. Men det sosiale syns jeg i stor grad består. Anonymkode: 6f68d...2d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå