AnonymBruker Skrevet 20. mai #1 Del Skrevet 20. mai Savner du tida før mobiltlf og pc? Da man måtte snakke med hverandre 😮 Anonymkode: fee2f...3b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai #2 Del Skrevet 20. mai Absolutt Anonymkode: cc0fc...295 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai #3 Del Skrevet 20. mai Ja! Uten tvil. Jeg savner det å ikke være tilgjengelig hele tiden og å være "offline". Anonymkode: b4aba...235 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai #4 Del Skrevet 20. mai Nja. I min omgangskrets så snakker vi sammen og gjør sosiale aktiviteter, så telefonen blir fort glemt. Men merker selv at mye av såkalt «dødtid» når jeg er alene, brukes til scrolling.. Likevel har jeg ingen problemer med å ikke være tilgjengelig, eller logge av når jeg vil. Det er bare å sette grenser. Anonymkode: ecc02...c6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lykkedykker Skrevet 20. mai #5 Del Skrevet 20. mai Nei. Elsker å kunne se en film eller serie når jeg vil. Slipper å dra i en butikk for å leie. Eller vente i 5dager hvis man var litt pirat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaleidoskop Skrevet 20. mai #6 Del Skrevet 20. mai (endret) Ja og nei. Jeg liker å "alltid" ha kamera tilgjengelig og en underholdningsmaskin. Men jeg synes det er vanskelig å legge mobilen bort. Jeg har dog de siste par årene vært veldig obs på å ikke bruke/se så mye på mobil når jeg er sammen med andre. Jeg synes det er litt kjedelig når man er på hyttetur med familien og nesa til alle er i mobilen. Kjæresten ser på mobilen mens vi ser på tv. Man blir veldig fjern av å holde på med den. Scrolling er også en skikkelig tidstyv. Er mye jeg "ikke gar tid til" som jeg innerst inne vet jeg kunne rukket hvis jeg ikke hadde hatt mobil. Men liker også at man kjapt kan google det man lurer på. Kart, billetter, lommebok. Alt er lett tilgjengelig på "dingsen" Endret 20. mai av kaleidoskop 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ishwanvile Skrevet 20. mai #7 Del Skrevet 20. mai Utvilsomt ja! Livet og forhold ble brått 100x vanskeligere og mer komplisert med å være tilgjengelig hele tiden. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mereo Skrevet 20. mai #8 Del Skrevet 20. mai Ja. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svartkatt Skrevet 20. mai #9 Del Skrevet 20. mai Vel.. før mobil kanskje.. men spørs om jeg hadde kommet meg noen vei her i livet uten internett og pc.. den gang det kom.. og det er dessuten umulig å leve uten nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai #10 Del Skrevet 20. mai Nei. Det finnes ting jeg syntes fungerte bedre før, men alt i alt er jeg veldig glad for mobil og pc. Det er fullt mulig og være utilgjengelig innimellom uten og gå tilbake til og ringe med timesglass for tellerskritt, måtte kjøpe papiraviser, ta fri for og gå i banken eller på reisebyrå, måtte leie videofilmer , sende brevpost til familie og offentlige kontorer osv osv. Anonymkode: 14837...9da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DelvisPresley Skrevet 20. mai #11 Del Skrevet 20. mai AnonymBruker skrev (5 timer siden): Savner du tida før mobiltlf og pc? Da man måtte snakke med hverandre 😮 Anonymkode: fee2f...3b0 Ja, i alle før sosiale medier og smarttelefonen. Det har ødelagt så mye i forhold til mellommenneskelige relasjoner. Kunne fint levd som på tidlig 2000-tall med tjukkas-mobiler, og internett via modem på en stasjonær pc. Det hadde sin sjarm. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 20. mai #12 Del Skrevet 20. mai Jeg savner tida når jeg hadde en Nokia 3310 som det kun gikk an å ringe på, samt en og annen tekstmelding som kostet 1kr pr stk (som var mye for 20 år siden!). Samt at jeg hadde en stor stasjonær PC med modem med 1-2 timer tidsbegrensning på som gjorde at jeg fikk surfet, lest mail og chattet (mIRC) litt. Det var en fantastisk tid uten smarttelefon, usosiale medier, app'er og nett-tilgang 24/7 til alt og alle agurknyhetene, krigsmarerittet, sykdomshistoriene, dødsfall og alt annet elendig mediene spyr ut hele tiden. Vi levde altså i virkeligheten - i nuet - stort sett hele døgnet. Med kun radio og NRK, TV2, TV3 og TVNorge på TV'en, samt noen innleide filmer fra MIX i ny og ned. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 20. mai #13 Del Skrevet 20. mai (endret) Ja. Jeg kaster mange timer av mitt liv bort hver eneste dag og kveld, som jeg kunne ha gjort bedre ting med. Jeg ønsker å ta en ukes pause fra tv, film, nett...for å gjøre skikkelige ting som trengs. Fikse, ordne, vaske, legge sammen tøy bedre i skapene, gjøre grundig vask og rydd, kast og sånn...jeg har egentlig litt dårlig samvittighet for all sløsingen med min tid. Kanskje to-tre uker i retrotilstand hadde vært veldig bra for meg og hobbyene mine. Blomstene. Tegneutstyret etc. Endret 20. mai av Hoppetaujenta 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai #14 Del Skrevet 20. mai Ja og nei. Når jeg ser hvor mange fine nettvennskap jeg har fått via sosiale medier når jeg ble mamma, ville jeg ikke vært uten! Uten ville den noe vanskelige familiesituasjonen jeg har og barseltiden, vært ensomt og leit. Pga some har jeg fått skravle, dele og føle meg noe sosial tross at jeg var ganske fastlåst hjemme. Men some kan også ta innmari over livet og der må jeg stadig begrense meg sjøl, spesielt som mamma. Anonymkode: 87dc6...7ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 20. mai #15 Del Skrevet 20. mai Nei overhodet ikke. Jeg elsker den digitale tiden vi er i. Har jeg det sosialt uten telefonen også? Ja visst. Vært ute hele dagen i dag med venner og tok bare et par bilder men satt ikke på mobilen mens jeg var med de nei, det gjorde ikke de heller. Men jeg elsker some, har jeg en dårlig dag er det bare å gå inn på Instagram eller pinterest for det er så mye fint og morsomt at enhver bedriten dag blir bedre. jeg elsker hvor enkelt det er den digitale tidsalderen jeg er med på, alt ifra å bestille klær på nettet, betale regninger, konserter osv, messenger som gjør kommunikasjon så enkelt overalt, vipps, some der jeg får og søker inspirasjon, glede, får ny kunnskap om mange temaer osv. Når jeg tenker på kovid nedsetengingen og hvor mye godt som kom ut av den digitale tidsalderen så tenker jeg også at jaggu er jeg glad for Internett og for løsninger vi har den dag i dag og at vi ikke levde som på 70 tallet verken igjennom kovid eller etterpå. Elsker mobil og nettbrett og hverdagenen vi har pga dette❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai #16 Del Skrevet 20. mai Det holder at du skrur klokka tilbake til rundt 2005 sånn vi kan drukne alle som fant opp usosiale media. Det har faen meg rævkjørt hele samfunnet. Anonymkode: 19117...699 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaarebjarne Skrevet 21. mai #17 Del Skrevet 21. mai Nei, savner ikke tiden før mobil og PC, men jeg savner tiden før sosiale medier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 21. mai #18 Del Skrevet 21. mai Det er godt at tidene forandrer seg. Men når jeg tenker tilbake til den tida, så savner jeg det. Data-alderen begynte å melde seg da jeg gikk på barneskolen, og nesten alle i klassen på ungdomsskolen hadde mobiltelefon da jeg omsider fikk. I dag er det annerledes. Barna får egne mobiler før de når det magiske 10-tallet, og det er for lengst slutt på at foreldre ropte utover hele gata for å få barna sine inn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai #19 Del Skrevet 21. mai Er hvertfall glad for at jeg fikk barn på sent 90-tall, før smarttelefonen kom 🙂. Virker som om unge i dag har så dårlig tid, og stresser med alt. Sånn hadde ikke jeg det, til tross for full jobb. Er vel bevist at scrolling gjør hjernen sliten, mens vi tror at vi slapper av med det. Disse skjermene stjeler sykt mye tid! Men elsker jo at det er praktisk å kunne google akt osv 🙂 Anonymkode: 3d361...865 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai #20 Del Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er hvertfall glad for at jeg fikk barn på sent 90-tall, før smarttelefonen kom 🙂. Virker som om unge i dag har så dårlig tid, og stresser med alt. Sånn hadde ikke jeg det, til tross for full jobb. Er vel bevist at scrolling gjør hjernen sliten, mens vi tror at vi slapper av med det. Disse skjermene stjeler sykt mye tid! Men elsker jo at det er praktisk å kunne google akt osv 🙂 Anonymkode: 3d361...865 Google alt, skulle det stå 😃 Anonymkode: 3d361...865 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå