Gå til innhold

Nabo som alltid må titte over gjerde når han går forbi.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Irriterende med folk som ikke har på seg skylapper? Man må jo ha lov å se seg rundt når man går tur. 

Anonymkode: 95280...fe4

I overskriften står det over gjerder, ikke at man ser på hus generelt. Ts mener altså at du ser over skjermingen fordi du er høy nok. 

Endret av lillevill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

lillevill skrev (1 minutt siden):

ikke jeg, jeg går ikke å ser over gjerdene til folk? Gjør du det? Flaut å bli sett da, man ser jo ut som den titteren bak gjerdet. 

Går jeg forbi et hus elsker jeg å se på hagen og sånn. Men titter ikke over gjerdene for de står der jo for å skjerme mot innsyn. 

Det kommer jo helt an på hvor høyt gjerdet er da, hvis jeg ikke ser over det fra der jeg går så går jeg jo selvfølgelig ikke bort og gjør en innsats for å se over - men rundt her vi bor er det bare lave gjerder (i hoftehøyde omtrent) så jeg tenkte ikke automatisk på høye gjerder når jeg svarte...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Det gjør da de fleste, man går vel ikke å stirrer rett fram. Gikk tur gjennom boligfeltet i dag og tittet på husene og hagene. Såklart! De som ikke tåler det får flytte i bunkers. 

Mener ti stk her i tråden at de titter over gjerder og inn til folk?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mezzosoprena skrev (Akkurat nå):

Det kommer jo helt an på hvor høyt gjerdet er da, hvis jeg ikke ser over det fra der jeg går så går jeg jo selvfølgelig ikke bort og gjør en innsats for å se over - men rundt her vi bor er det bare lave gjerder (i hoftehøyde omtrent) så jeg tenkte ikke automatisk på høye gjerder når jeg svarte...

Jeg har jo høyt gjerde, så jeg tenkte jo det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har et lavt gjerde om man ønsker å ha et skikke for hvor man kan ferdes. Vil du ikke at folk og dyr skal gå inn i hagen, så setter du opp et lavt gjerde. Vil du ikke at folk skal kikke inn i hagen din, må du få deg et høyere gjerde. Hadde han hengt på gjerdet og stirret, kunne jeg vært enig, men å sende noen blikk over gjerde når man passerer er helt naturlig. 
Hvem vet. Kanskje han har et godt øye til deg. Smil tilbake i stedet for å være negativ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tenker umiddelbart "så koselig å ha en nabo man kan si hei til, smile til og ha en hyggelig tone med." Hadde ikke brydd meg en dritt. Med mindre det var en nabo som stoppet og kritiserte liksom. Men det er jo en helt annen sak. 

Anonymkode: 5cf15...eaf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

lillevill skrev (1 minutt siden):

Jeg har jo høyt gjerde, så jeg tenkte jo det. 

Så dette ble et godt eksempel på at man svarer ut fra egne erfaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, lillevill said:

Det er jo ikke snakk om å stoppe og henge over gjerdet og stirre. Vi snakker om å gå forbi et hus og se i retning hagen i stedet for rett frem/ned i bakken idet man går forbi. Det første ville vært rart, det andre er rart å ikke gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Tore Lem skrev (1 minutt siden):

Man har et lavt gjerde om man ønsker å ha et skikke for hvor man kan ferdes. Vil du ikke at folk og dyr skal gå inn i hagen, så setter du opp et lavt gjerde. Vil du ikke at folk skal kikke inn i hagen din, må du få deg et høyere gjerde. Hadde han hengt på gjerdet og stirret, kunne jeg vært enig, men å sende noen blikk over gjerde når man passerer er helt naturlig. 
Hvem vet. Kanskje han har et godt øye til deg. Smil tilbake i stedet for å være negativ

Han som gikk og så å inn til meg var småbarnsfar og var den eneste blant naboene som gikk så tett på der og så over. Artig at det er det som er normalt, når folk flest ikke gjør sånn 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er jo ikke snakk om å stoppe og henge over gjerdet og stirre. Vi snakker om å gå forbi et hus og se i retning hagen i stedet for rett frem/ned i bakken idet man går forbi. Det første ville vært rart, det andre er rart å ikke gjøre. 

Opplever ikke at det er så mange som gjør sånn så har ikke tenkt det var normalt. Jeg får masse glede av hus og hager så jeg ser, men titter jo ikke om folk har skjerming for innsyn 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er da normalt å være litt nysgjerrig med et lite blikk over naboen når man passerer? Når jeg går forbi naboen er det vanskelig å la være å kikke litt når nabokona ligger der å soler seg med melonene sine på utstilling. 

Anonymkode: ee908...eb1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
lillevill skrev (10 minutter siden):

I overskriften står det over gjerder, ikke at man ser på hus generelt. Ts mener altså at du ser over skjermingen fordi du er høy nok. 

Ja, og så? Jeg ser på alt rundt meg, må jo gjøre meg kjent og se etter inspirasjon. Finne ut litt om de som bor der. De som ikke tåler det kan bo i bunkers. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Mezzosoprena skrev (10 minutter siden):

Og det står ingenting om HØYE gjerder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
lillevill skrev (11 minutter siden):

De fleste henger ikke på gjerdet til folk nei. Men de færreste har så høye at de hindrer innsyn.

Da må man evt ta grep sjøl og hindre innsyn. 

Anonymkode: 95023...9a9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg undrer meg veldig over at folk er så livredde for å bli sett. At man MÅ være anonym og helst skjult. At folk ikke skal prate til deg i tide og utide, at de ikke skal se på deg eller huset ditt, at de ikke skal sette seg ved siden av deg eller nærme seg deg. Hvorfor er det slik? 

Jeg er klar over at folk er forskjellige samtidig så må man ha evne til å fungere ute i samfunnet, ikke bygge en usynlig mur rundt seg. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

De fleste henger ikke på gjerdet til folk nei. Men de færreste har så høye at de hindrer innsyn.

Da må man evt ta grep sjøl og hindre innsyn. 

Anonymkode: 95023...9a9

Men tenker du logisk da? Jeg skriver titter over gjerdet. Jeg skriver ikke at du står og henger på gjerdet. Eller henger over det som en slags apekatt. 

Har naboen et lavt lite gjerde og man går forbi og ser inn, så er det lite nødvendig å nevne et gjerde en gang. Da ser man ikke over et gjerde, man går og ser inn. Men om man går og ser over et gjerde så er det da et høyt gjerde fordi man gidder å nevne at det faktisk er et gjerde der. 

Endret av lillevill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg undrer meg veldig over at folk er så livredde for å bli sett. At man MÅ være anonym og helst skjult. At folk ikke skal prate til deg i tide og utide, at de ikke skal se på deg eller huset ditt, at de ikke skal sette seg ved siden av deg eller nærme seg deg. Hvorfor er det slik? 

Jeg er klar over at folk er forskjellige samtidig så må man ha evne til å fungere ute i samfunnet, ikke bygge en usynlig mur rundt seg. 

Man er jo ikke syk bare fordi man ikke liker å sitte på utstilling eller fordi man vil ha et privat liv. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
lillevill skrev (Akkurat nå):

Man er jo ikke syk bare fordi man ikke liker å sitte på utstilling eller fordi man vil ha et privat liv. 

Nei, jeg har heller ikke påstått at man er syk. Jeg undrer meg bare på hvorfor folk har blitt så private og livredde for å syns og ha sosial kontakt sånn spontant med folk de møter på sin vei/som går forbi. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt overrasket over at det er så mange som ikke tenker over at det er kleint å glane og stirre? Eller er det bare fordi dere vil krangle med ts på anonym? Jeg lurer. For "ikke stirr, det er uhøflig" var en ganske normal frase når jeg vokste opp. Sånn generell oppdragelse liksom. Og jeg hadde ikke strenge foreldre. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, jeg har heller ikke påstått at man er syk. Jeg undrer meg bare på hvorfor folk har blitt så private og livredde for å syns og ha sosial kontakt sånn spontant med folk de møter på sin vei/som går forbi. 

Du skriver at de burde knapt greie seg i samfunnet. Altså at de ikke er normale friske mennesker. 

Endret av lillevill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...