AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #41 Del Skrevet 20. mai 2024 lillevill skrev (Akkurat nå): Blir litt overrasket over at det er så mange som ikke tenker over at det er kleint å glane og stirre? Eller er det bare fordi dere vil krangle med ts på anonym? Jeg lurer. For "ikke stirr, det er uhøflig" var en ganske normal frase når jeg vokste opp. Sånn generell oppdragelse liksom. Og jeg hadde ikke strenge foreldre. Det finns mellomting mellom å glane og å stirre rett fram da. Det jeg gjør er at jeg snur på hodet og SER og det kaller jeg ikke stirring. Om jeg ser på et hus eller hage eller på et tre blir akkurat det samme. Noe av gleden med å gå på tur er inntrykk man får på turen. Anonymkode: 95280...fe4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hans Tore Lem Skrevet 20. mai 2024 #42 Del Skrevet 20. mai 2024 lillevill skrev (27 minutter siden): Han som gikk og så å inn til meg var småbarnsfar og var den eneste blant naboene som gikk så tett på der og så over. Artig at det er det som er normalt, når folk flest ikke gjør sånn 😄 Men du som sitter på innsiden da. Hvis du får med deg hvem som kikke inn og hvem som går forbi uten å kikke. Det må jo tyde på at du kikker veldig på de som går forbi på gata. Er dette normalt og akseptert å kikke andre veien da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #43 Del Skrevet 20. mai 2024 lillevill skrev (1 minutt siden): Du skriver at de burde knapt greie seg i samfunnet. Altså at de ikke er normale friske mennesker. Du tolker din fremdeles på din egen måte, jeg sier ikke noe om hverken syke eller unormale. Anonymkode: 95280...fe4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 20. mai 2024 #44 Del Skrevet 20. mai 2024 Er dette resultatet av fri oppdragelse? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 20. mai 2024 #45 Del Skrevet 20. mai 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du tolker din fremdeles på din egen måte, jeg sier ikke noe om hverken syke eller unormale. Anonymkode: 95280...fe4 Du får stå for det du mener, ikke gjemme deg bak en anonymknapp. Jeg synes at folk som liker et privatliv er helt normale. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #46 Del Skrevet 20. mai 2024 lillevill skrev (Akkurat nå): Du får stå for det du mener, ikke gjemme deg bak en anonymknapp. Jeg synes at folk som liker et privatliv er helt normale. Jeg står for det jeg mener og det jeg mener er at folk må tåle sosial kontakt .Og ville igrunn bare vite HVORFOR sosial kontakt er så skummelt. Liker å vite grunnen til at folk er som de er , uten å kalle noen unormale. Når jeg går forbi og det sitter folk der så stirrer jeg ikke, jeg snur hodet mot dem og sier " hei hei, sitter dere og nyter godværet!" eller noe lignende. Anonymkode: 95280...fe4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 20. mai 2024 #47 Del Skrevet 20. mai 2024 Hans Tore Lem skrev (2 minutter siden): Men du som sitter på innsiden da. Hvis du får med deg hvem som kikke inn og hvem som går forbi uten å kikke. Det må jo tyde på at du kikker veldig på de som går forbi på gata. Er dette normalt og akseptert å kikke andre veien da? 🤣 Klart jeg så hue hans. Det så faktisk ganske latterlig ut der han fløt forbi som et hode over gjerdet mitt. Men du har rett. En annen mannlig nabo titter også. Damene er ikke sånn. 🤣 Jeg har stengt for innsyn nå da, og om vinteren er det glatt der og mye snø, så da ser folk hvor de går i stedet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hans Tore Lem Skrevet 20. mai 2024 #48 Del Skrevet 20. mai 2024 lillevill skrev (1 minutt siden): 🤣 Klart jeg så hue hans. Det så faktisk ganske latterlig ut der han fløt forbi som et hode over gjerdet mitt. Men du har rett. En annen mannlig nabo titter også. Damene er ikke sånn. 🤣 Jeg har stengt for innsyn nå da, og om vinteren er det glatt der og mye snø, så da ser folk hvor de går i stedet. Tolker nicket ditt til at du er kvinne. Og hvis legger så godt merke til naboer og forbipasserende som kikker, så er det jo tydelig at du også kikker. Altså kikker kvinner også. Jeg innrømmer gjerne at jeg kikker over gjerder hvis jeg går forbi, og kjører jeg forbi et sted folk soler seg eller bader? Så slenger jeg selvsagt et blikk. Helt naturlig. nesten uhøflig å bare overse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 20. mai 2024 #49 Del Skrevet 20. mai 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg står for det jeg mener og det jeg mener er at folk må tåle sosial kontakt .Og ville igrunn bare vite HVORFOR sosial kontakt er så skummelt. Liker å vite grunnen til at folk er som de er , uten å kalle noen unormale. Når jeg går forbi og det sitter folk der så stirrer jeg ikke, jeg snur hodet mot dem og sier " hei hei, sitter dere og nyter godværet!" eller noe lignende. Anonymkode: 95280...fe4 Oj 🤣 det hadde jeg aldri turt. For å være ærlig så hadde jeg oppfattet dette som plagsom oppførsel, om naboene begynner å rope over gjerdet mitt. Ihvertfall om jeg ikke kjenner personen noe særlig. Men jeg tror ikke det faller naturlig om man har skjerming for innsyn. Men helt normalt om dmam kjenner dem og det er lett å se dem. Du skriver at du tenker folk er redd for deg. Jeg tenker det handler om et ønske om å ha et privatliv. Jeg vil ikke småprate med alle mann bare fordi jeg sitter ute. Jeg liker ro og stillhet men folk er forskjellig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 20. mai 2024 #50 Del Skrevet 20. mai 2024 Hans Tore Lem skrev (1 minutt siden): Tolker nicket ditt til at du er kvinne. Og hvis legger så godt merke til naboer og forbipasserende som kikker, så er det jo tydelig at du også kikker. Altså kikker kvinner også. Jeg innrømmer gjerne at jeg kikker over gjerder hvis jeg går forbi, og kjører jeg forbi et sted folk soler seg eller bader? Så slenger jeg selvsagt et blikk. Helt naturlig. nesten uhøflig å bare overse Nei jeg ser ikke på folk som soler seg eller har skjerming for innsyn, men jeg ser på fine hager feks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #51 Del Skrevet 20. mai 2024 lillevill skrev (1 minutt siden): Oj 🤣 det hadde jeg aldri turt. For å være ærlig så hadde jeg oppfattet dette som plagsom oppførsel, om naboene begynner å rope over gjerdet mitt. Ihvertfall om jeg ikke kjenner personen noe særlig. Men jeg tror ikke det faller naturlig om man har skjerming for innsyn. Men helt normalt om dmam kjenner dem og det er lett å se dem. Du skriver at du tenker folk er redd for deg. Jeg tenker det handler om et ønske om å ha et privatliv. Jeg vil ikke småprate med alle mann bare fordi jeg sitter ute. Jeg liker ro og stillhet men folk er forskjellig. I min verden så hilser man på dem man møter og det er bare ren høflighet. Så jeg syns det er merkelig at det er plagsomt, da har det skjedd noe rart i samfunnet. Når man avviser høflighet. DET forstår jeg ingenting av. Anonymkode: 95280...fe4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 20. mai 2024 #52 Del Skrevet 20. mai 2024 Hans Tore Lem skrev (3 minutter siden): Tolker nicket ditt til at du er kvinne. Og hvis legger så godt merke til naboer og forbipasserende som kikker, så er det jo tydelig at du også kikker. Altså kikker kvinner også. Jeg innrømmer gjerne at jeg kikker over gjerder hvis jeg går forbi, og kjører jeg forbi et sted folk soler seg eller bader? Så slenger jeg selvsagt et blikk. Helt naturlig. nesten uhøflig å bare overse Det er noe helt annet å merke et hode som titter over et høyt gjerde og inn til meg, enn å være den som titter fordi noen bader og soler seg. 🤣🙈 Den kommer du ikke langt med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #53 Del Skrevet 20. mai 2024 Jeg titter alltid over gjerdet til naboer. Ville jo være dumt om jeg gikk rett forbi uten og hilse om det var noen ute? Anonymkode: 51c26...2ad 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hans Tore Lem Skrevet 20. mai 2024 #54 Del Skrevet 20. mai 2024 lillevill skrev (2 minutter siden): Nei jeg ser ikke på folk som soler seg eller har skjerming for innsyn, men jeg ser på fine hager feks. Nabojenta som nettopp har kasta russedressen ligger å trampolina og soler seg i undertøyet nå. Hun er full klar over at jeg sitter ute i sole og zipper til en cola. Da tror jeg hun tåler at jeg kikker litt på rompa hennes også. Ingen tar skade av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 20. mai 2024 #55 Del Skrevet 20. mai 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): I min verden så hilser man på dem man møter og det er bare ren høflighet. Så jeg syns det er merkelig at det er plagsomt, da har det skjedd noe rart i samfunnet. Når man avviser høflighet. DET forstår jeg ingenting av. Anonymkode: 95280...fe4 Hva diskuterer vi her egentlig? Titting over gjerder. Du møter jo ikke de du titter over gjerdet på. Jeg møter da ikke folk som titter på meg. De møter ikke meg heller. Jeg møter noen når jeg går ute. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 20. mai 2024 #56 Del Skrevet 20. mai 2024 Hans Tore Lem skrev (Akkurat nå): Nabojenta som nettopp har kasta russedressen ligger å trampolina og soler seg i undertøyet nå. Hun er full klar over at jeg sitter ute i sole og zipper til en cola. Da tror jeg hun tåler at jeg kikker litt på rompa hennes også. Ingen tar skade av det. 🤣 Dauer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #57 Del Skrevet 20. mai 2024 lillevill skrev (1 minutt siden): Hva diskuterer vi her egentlig? Titting over gjerder. Du møter jo ikke de du titter over gjerdet på. Jeg møter da ikke folk som titter på meg. De møter ikke meg heller. Jeg møter noen når jeg går ute. Altså ; de sitter der noen meter fra meg og da ville det for meg vært veldig uhøflig og bare gå forbi uten å hilse. Det er sånn min verden er. Og jeg ville bli veldig forundret om noen gikk forbi min hage når jeg satt der uten å hilse. Anonymkode: 95280...fe4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hans Tore Lem Skrevet 20. mai 2024 #58 Del Skrevet 20. mai 2024 lillevill skrev (12 minutter siden): 🤣 Dauer. Jeg mener det er sunt å kikke litt og de fleste tåler å bli kikka litt på. Det er noe annet å gjemme seg i en busk eller stå bak gardinene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 20. mai 2024 #59 Del Skrevet 20. mai 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Det er veldig vanlig. Naboene mine hilser også. Du må nesten flytte høyt i en blokk uten innsyn hvis du ikke ønsker at naboer titter over gjerdet ditt. Anonymkode: 2930e...748 Samme her. Ikke bare hilser de, men det blir ganske ofte en hyggelig liten samtale før de går videre også. Sitter jeg med nesa i en bok og lignende forstyrrer de meg ikke, men de kaster sikkert et blikk over gjerdet da også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #60 Del Skrevet 23. mai 2024 Hvis naboen bestemmer seg for å titte over gjerde igjen, så må du bare vise rumpen din til han/henne,da blir dem nokk skremt Anonymkode: d7635...978 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå