Gå til innhold

Tise. Trygt å oppgi denne infoen til selger?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har begynt å kjøpe litt klær på Tise. Og jeg pleier å betale med og bruke frakt metode som er oppgitt der, men nå har det vært 2 stk som har hatt lyst til å sende varene mine gjennom posten og få betalt på Vipps. Dette er nytt for meg. Er dette trygt? Jeg prøvde å søke litt på nett og der står det at man ikke skal oppgi personnummer og kortnummer osv. Det har jeg ikke gjort. Jeg har oppgitt fullt navn, adresse og telefon nummer. Er dette trygt å gi til selger? Jeg stresser livet av meg nå

Anonymkode: e2b30...893

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Om de ber om å få sende tingene med bud og kurer, så er det svindel

Anonymkode: f0d99...563

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

bruker kun de trygge valgene gjennom tise. ingen forsikring lengre om man tar det utenfor plattformens anbefalte betaling og fraktmetoder

Anonymkode: 90c7f...ba4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har kun handlet på Tise ikke solgt, men er jeg kjøpte av (billig vare til under 100 kr) sa at det var tap for selger å selge igjennom Tise, kanskje de tar noen prosenter av salget eller no..

Anonymkode: 9566d...2c6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 19.5.2024 den 19.14):

Jeg har begynt å kjøpe litt klær på Tise. Og jeg pleier å betale med og bruke frakt metode som er oppgitt der, men nå har det vært 2 stk som har hatt lyst til å sende varene mine gjennom posten og få betalt på Vipps. Dette er nytt for meg. Er dette trygt? Jeg prøvde å søke litt på nett og der står det at man ikke skal oppgi personnummer og kortnummer osv. Det har jeg ikke gjort. Jeg har oppgitt fullt navn, adresse og telefon nummer. Er dette trygt å gi til selger? Jeg stresser livet av meg nå

Anonymkode: e2b30...893

ja, det er trygt. Gjort det hundre ganger uten problemer.

Anonymkode: f944a...65d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker kun betaling via appen. Mange som svindler og ikke sender varer. Opplevd dette 2 ganger og aldri igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ludovica- skrev (43 minutter siden):

Bruker kun betaling via appen. Mange som svindler og ikke sender varer. Opplevd dette 2 ganger og aldri igjen. 

men det ts spør om er om det er trygt å oppgi adressen sin, og det er det jo.

Anonymkode: f944a...65d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, det er trygt. Du kan også sjekke ratingen til ulike selgere på profilen deres. Jeg foretrekker å bruke den integrerte betalingsløsningen selv, men vet at noen heller vil bruke vipps siden man da slipper gebyret tise tar.

Anonymkode: fb863...508

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke dekket av forsikringen til Tise lenger hvis du betaler med vipps, så jeg ville ikke gjort det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...