AnonymBruker Skrevet 19. mai #1 Del Skrevet 19. mai Hei! Ei venninne av meg har fått 2 barn og er nå gravid med nr 3, med en mann jeg mener er veldig ubrukelig. Han bruker mesteparten av tiden etter jobb på å game, hjelper minimalt til med ungene og gjør aldri noe husarbeid eller hjelper til med ting som må gjøres med huset. Jeg har prøvd å hjelpe henne ganske mye med ulike ting, og har strekt meg litt lenger enn jeg kanskje vanligvis ville gjort siden mannen er så ubrukelig og hun ikke får noe hjelp. Siden ungene ble født har jeg vært på besøk utallige ganger bare for å være til stedet og hjelpe til med ungene, har vært med på museum, lekeland, badeland, turer, telttur osv så hun skal slippe å hele tiden finne på ting med ungene alene, har hjulpet til å male garasje, male vegger inni huset, montere møbler, montere lekestativ ute osv. Hun sier at hun synes det er så hyggelig å finne på slike ting med meg, fordi om hun skal gjør det med mannen blir det bare dårlig stemning. Har stått på for henne veldig lenge, men kjenner nå at det begynner å tære på meg. Hvis jeg spør henne om å finne på noe hyggelig vi 2 og ha litt venninnetid, sier hun bare at hun har ikke barnevakt (mannen orker ikke å se til de), så vi får aldri gjort noe uten barna. I tillegg begynner det å bli ganske frustrerende å komme for å gjør alle arbeidsoppgaver som mannen egentlig burde hjulpet til med i stedet for meg, bare fordi han heller vil game og hun ikke orker å stille krav til han pga da blir det dårlig stemning. Så i det siste har jeg dratt på besøk ganske mye sjeldnere og sa nei til forslaget hennes om at vi 2 kunne male huset deres i sommer, med begrunnelse om at jeg er sliten så trenger ordentlig ferie når jeg først får ferie… Har nå fått høre at hun har uttrykt til andre venner at hun er skuffet over meg. At hun trodde at jeg var en ordentlig venninne, og at venninner skal hjelpe til om man trenger det. Kjenner jeg ble helt paff da jeg fikk høre det, og egentlig ganske forbannet. Hva hadde dere gjort og sakt i dette tilfellet? Anonymkode: edd89...8f2 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai #2 Del Skrevet 19. mai AnonymBruker skrev (4 minutter siden): om at vi 2 kunne male huset deres i sommer Seriøst? Hun har jo mistet grepet om realiteten! Anonymkode: 66cfa...3e9 16 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai #3 Del Skrevet 19. mai Hun er burde være skuffet over mannen sin i stedet som ikke hjelper til når hun trenger det. Men han er kanskje ikke en ordentlig mann? Anonymkode: 1be70...b67 15 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 19. mai #4 Del Skrevet 19. mai Det er mannen hun skal klage på. Helt utrolig. 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai #5 Del Skrevet 19. mai AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hei! Ei venninne av meg har fått 2 barn og er nå gravid med nr 3, med en mann jeg mener er veldig ubrukelig. Han bruker mesteparten av tiden etter jobb på å game, hjelper minimalt til med ungene og gjør aldri noe husarbeid eller hjelper til med ting som må gjøres med huset. Jeg har prøvd å hjelpe henne ganske mye med ulike ting, og har strekt meg litt lenger enn jeg kanskje vanligvis ville gjort siden mannen er så ubrukelig og hun ikke får noe hjelp. Siden ungene ble født har jeg vært på besøk utallige ganger bare for å være til stedet og hjelpe til med ungene, har vært med på museum, lekeland, badeland, turer, telttur osv så hun skal slippe å hele tiden finne på ting med ungene alene, har hjulpet til å male garasje, male vegger inni huset, montere møbler, montere lekestativ ute osv. Hun sier at hun synes det er så hyggelig å finne på slike ting med meg, fordi om hun skal gjør det med mannen blir det bare dårlig stemning. Har stått på for henne veldig lenge, men kjenner nå at det begynner å tære på meg. Hvis jeg spør henne om å finne på noe hyggelig vi 2 og ha litt venninnetid, sier hun bare at hun har ikke barnevakt (mannen orker ikke å se til de), så vi får aldri gjort noe uten barna. I tillegg begynner det å bli ganske frustrerende å komme for å gjør alle arbeidsoppgaver som mannen egentlig burde hjulpet til med i stedet for meg, bare fordi han heller vil game og hun ikke orker å stille krav til han pga da blir det dårlig stemning. Så i det siste har jeg dratt på besøk ganske mye sjeldnere og sa nei til forslaget hennes om at vi 2 kunne male huset deres i sommer, med begrunnelse om at jeg er sliten så trenger ordentlig ferie når jeg først får ferie… Har nå fått høre at hun har uttrykt til andre venner at hun er skuffet over meg. At hun trodde at jeg var en ordentlig venninne, og at venninner skal hjelpe til om man trenger det. Kjenner jeg ble helt paff da jeg fikk høre det, og egentlig ganske forbannet. Hva hadde dere gjort og sakt i dette tilfellet? Anonymkode: edd89...8f2 🤣🤣🤣🤣🤣🤣 hahahahahahahahahahhahahahahahahahahahahahaha Hahahahah. For en drittvenninne. 🤣🤣 herregud. Loooool 🤣🤣🤣 Anonymkode: 9a20a...95a 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai #6 Del Skrevet 19. mai Gir man en finger, så tar de fort hele hånda Anonymkode: 7bc38...95a 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai #7 Del Skrevet 19. mai AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hei! Ei venninne av meg har fått 2 barn og er nå gravid med nr 3, med en mann jeg mener er veldig ubrukelig. Han bruker mesteparten av tiden etter jobb på å game, hjelper minimalt til med ungene og gjør aldri noe husarbeid eller hjelper til med ting som må gjøres med huset. Jeg har prøvd å hjelpe henne ganske mye med ulike ting, og har strekt meg litt lenger enn jeg kanskje vanligvis ville gjort siden mannen er så ubrukelig og hun ikke får noe hjelp. Siden ungene ble født har jeg vært på besøk utallige ganger bare for å være til stedet og hjelpe til med ungene, har vært med på museum, lekeland, badeland, turer, telttur osv så hun skal slippe å hele tiden finne på ting med ungene alene, har hjulpet til å male garasje, male vegger inni huset, montere møbler, montere lekestativ ute osv. Hun sier at hun synes det er så hyggelig å finne på slike ting med meg, fordi om hun skal gjør det med mannen blir det bare dårlig stemning. Har stått på for henne veldig lenge, men kjenner nå at det begynner å tære på meg. Hvis jeg spør henne om å finne på noe hyggelig vi 2 og ha litt venninnetid, sier hun bare at hun har ikke barnevakt (mannen orker ikke å se til de), så vi får aldri gjort noe uten barna. I tillegg begynner det å bli ganske frustrerende å komme for å gjør alle arbeidsoppgaver som mannen egentlig burde hjulpet til med i stedet for meg, bare fordi han heller vil game og hun ikke orker å stille krav til han pga da blir det dårlig stemning. Så i det siste har jeg dratt på besøk ganske mye sjeldnere og sa nei til forslaget hennes om at vi 2 kunne male huset deres i sommer, med begrunnelse om at jeg er sliten så trenger ordentlig ferie når jeg først får ferie… Har nå fått høre at hun har uttrykt til andre venner at hun er skuffet over meg. At hun trodde at jeg var en ordentlig venninne, og at venninner skal hjelpe til om man trenger det. Kjenner jeg ble helt paff da jeg fikk høre det, og egentlig ganske forbannet. Hva hadde dere gjort og sakt i dette tilfellet? Anonymkode: edd89...8f2 Virker som at hun ikke klarer å skille mellom deg og mannen sin? 🫢 Anonymkode: 9a20a...95a 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai #8 Del Skrevet 19. mai Hva skal hun med en likeverdig partner når hun har en gratis vaktmester i deg 😆 Kanskje vi kan bli venner? Tar du med utstyr for å rense slik til kaffebesøk? Anonymkode: 01ee9...a4f 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 19. mai #9 Del Skrevet 19. mai Jeg har en venninne i omtrent samme situasjon (men gravid med nr. 2). Jeg har tatt et konsekvent valg om å IKKE hjelpe til med ting ektemannen og barnas far egentlig burde gjøre. Fordi den jeg da egentlig hjelper er den udugelige ektemannen, ved å dekke over for hans mangler. Samtidig som det blir en bjørnetjeneste for min venninne, for å ved å dekke opp for ektemannen så tar det lengre tid før hun forstår hvor alene hun er i forholdet 4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sannhetsøkende Skrevet 19. mai #10 Del Skrevet 19. mai Venninna di har ingen grunn overhodet til å være skuffet. Tvert i mot burde hun vært takknemlig for alt du allerede har gjort. Du har faktisk gjort for mye. Du har overtatt mannen hennes rolle. Hun burde være skuffet over han og han burde vært flau. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 19. mai #11 Del Skrevet 19. mai Alice123 skrev (43 minutter siden): Jeg har en venninne i omtrent samme situasjon (men gravid med nr. 2). Jeg har tatt et konsekvent valg om å IKKE hjelpe til med ting ektemannen og barnas far egentlig burde gjøre. Fordi den jeg da egentlig hjelper er den udugelige ektemannen, ved å dekke over for hans mangler. Samtidig som det blir en bjørnetjeneste for min venninne, for å ved å dekke opp for ektemannen så tar det lengre tid før hun forstår hvor alene hun er i forholdet Man dekker ikke bare over hans mangler, men man blir jo også medskyldig i å tillate oppførselen slik at far aldri gidder å bli noe flinkere. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai #12 Del Skrevet 19. mai Takk for alle innspill! Godt å få bekreftelse på at det ikke er meg det er noe gale med. Kjenner jeg har mest lyst til å bare trekke meg mest mulig vekk, selv om det er trist også med tanke på at vi har vært venner i så mange år og jeg er fadder på begge barna. ts Anonymkode: edd89...8f2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai #13 Del Skrevet 19. mai Du har blitt en substitutt-partner for henne, som dekker mye av rollen mannen hennes skulle hatt. Det kan nok godt hende hun ikke er bevisst på det selv, og føler seg skuffet fordi du i praksis prøver å slå opp med henne - fra rollen som livspartner. Hun trenger jo aldri gjøre jobben med mannen sin, å krangle og bli enige om ansvarsfordeling osv når du har vært litt dumsnill og steppet inn for å dekke over for mannen som melder seg ut av familien sin. Hun savner familien sin - som har vært henne + barna + deg. Du bør nok prøve å ta en prat med henne, om at dette ikke går lengre. At du savner henne som venninne, men for å få tilbake venninneforholdet kan du ikke lengre gjøre alt som mannen hennes skulle gjort. At du gjerne vil møte henne alene, bare dere to og finne på noe gøy sammen. Anonymkode: 071bb...c60 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai #14 Del Skrevet 19. mai Tredje innlegget du har om denne venninna og gamermannen og nå er hun attpåtil gravid med nr 3. blir du ikke lei? Anonymkode: caef3...9f2 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai #15 Del Skrevet 19. mai AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Takk for alle innspill! Godt å få bekreftelse på at det ikke er meg det er noe gale med. Kjenner jeg har mest lyst til å bare trekke meg mest mulig vekk, selv om det er trist også med tanke på at vi har vært venner i så mange år og jeg er fadder på begge barna. ts Anonymkode: edd89...8f2 Jeg tenker dette ikke er riktig fremgangsmåte ovenfor en god venninne, å være ærlig derimot, er. Anonymkode: e1132...cb2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai #16 Del Skrevet 19. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tredje innlegget du har om denne venninna og gamermannen og nå er hun attpåtil gravid med nr 3. blir du ikke lei? Anonymkode: caef3...9f2 Jeg har ikke laget noen tidligere innlegg om dette temaet. Men har inntrykk av at flere har lignende situasjoner (bare ta Alice123 i denne tråden som eksempel), så er vel kanskje ikke så rart at det finnes lignende tråder… ts Anonymkode: edd89...8f2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai #17 Del Skrevet 19. mai AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Tredje innlegget du har om denne venninna og gamermannen og nå er hun attpåtil gravid med nr 3. blir du ikke lei? Anonymkode: caef3...9f2 har du fått med deg hun som skriver om at mannen er utro? Hun skriver flere innlegg i uken… eller hva med hun som hele tiden blir gravid? Hun snakker med seg selv på gravidforumet. Hun har eggløsning hver eneste dag. At hun aldri blir lei: Anonymkode: 9a20a...95a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai #18 Del Skrevet 19. mai 58 minutter siden, AnonymBruker said: Takk for alle innspill! Godt å få bekreftelse på at det ikke er meg det er noe gale med. Kjenner jeg har mest lyst til å bare trekke meg mest mulig vekk, selv om det er trist også med tanke på at vi har vært venner i så mange år og jeg er fadder på begge barna. ts Anonymkode: edd89...8f2 Jeg synes du burde sette deg ned og ta en ordentlig prat med henne og spørre hvor er mannen hennes. For akkurat nå, er det du som er mannen hennes. Eller du gjør hans del av samlivet. Det er det jeg ville gjort før jeg eventuelt trakk meg unna. Anonymkode: f7d00...7b5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai #19 Del Skrevet 19. mai 3 hours ago, AnonymBruker said: Så i det siste har jeg dratt på besøk ganske mye sjeldnere og sa nei til forslaget hennes om at vi 2 kunne male huset deres i sommer, med begrunnelse om at jeg er sliten så trenger ordentlig ferie når jeg først får ferie… Har nå fått høre at hun har uttrykt til andre venner at hun er skuffet over meg. At hun trodde at jeg var en ordentlig venninne, og at venninner skal hjelpe til om man trenger det. Kjenner jeg ble helt paff da jeg fikk høre det, og egentlig ganske forbannet. Hva hadde dere gjort og sakt i dette tilfellet? Anonymkode: edd89...8f2 Hva sa disse vennene da de sladret, var de enige med din "venninne"? Og hvis svaret er ja, skal de selv hjelpe til med å male hus i sommer? Anonymkode: 15199...d62 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 19. mai #20 Del Skrevet 19. mai AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva sa disse vennene da de sladret, var de enige med din "venninne"? Og hvis svaret er ja, skal de selv hjelpe til med å male hus i sommer? Anonymkode: 15199...d62 Jeg lurer også på hva de sa. Jeg håper virkelig de sa at det var på tide at mannen hennes kommer på bana. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå