Diana Skrevet 19. mai #1 Del Skrevet 19. mai På klokka og vekta? Jeg har en vekt som måler kg, fett, muskel og vann % samt kalorier. Jeg har også nylig kjøpt en klokke som måler ca det samme. Men jeg har aldri skjønt hva de kcal betyr. Er det hvor mye jeg må forbrenne på en dag? Hvor mye jeg må ha i meg iløpet av en dag? Jeg har det siste året ligget mellom 1582 og 1895 kcal ved veiing. Uten at det har sagt meg noe 🤷♀️ Jeg er mest opptatt av fett og muskel %. Veier meg ca en gang i mnd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai #2 Del Skrevet 19. mai Mener du at den måler hvor mange kalorier man har inntatt? Hæ? Hvordan kan en vekt måle kalorier? Den vet jo ikke hva du har spist? Det er forskjell på å ha spist en kilo salatblader og en kilo biff med bearnaise. Anonymkode: c689b...e6c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai #3 Del Skrevet 19. mai Hva slags vekt er det her? Anonymkode: ff130...829 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diana Skrevet 19. mai Forfatter #4 Del Skrevet 19. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mener du at den måler hvor mange kalorier man har inntatt? Hæ? Hvordan kan en vekt måle kalorier? Den vet jo ikke hva du har spist? Det er forskjell på å ha spist en kilo salatblader og en kilo biff med bearnaise. Anonymkode: c689b...e6c Nei vet ikke. Er jo det jeg spør om. Det er nok ikke kcal i forhold til hva jeg har spist nei. Jeg tenker det enten er hvor mye jeg må forbrenne på en dag, eller hvor mye jeg må ha i meg iløpet av en dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skjold Skrevet 19. mai #5 Del Skrevet 19. mai Spørs hva slags klokke man har. Noen måler hvor mange kalorier man har forbrent fra aktivitet, noen viser basalforbrenning, noen kombinerer begge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diana Skrevet 19. mai Forfatter #6 Del Skrevet 19. mai Skjold skrev (2 minutter siden): Spørs hva slags klokke man har. Noen måler hvor mange kalorier man har forbrent fra aktivitet, noen viser basalforbrenning, noen kombinerer begge. Det er den basalforbrenningen jeg sikter til. Hva betyr det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skjold Skrevet 19. mai #7 Del Skrevet 19. mai (endret) Diana skrev (7 minutter siden): Det er den basalforbrenningen jeg sikter til. Hva betyr det? Kalorier du forbrenner bare for å leve. Kvinner forbrenner ca. 20 kalorier per kilo kroppsvekt per dag. 1 kg fett = 7700 kalorier. Endret 19. mai av Skjold Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai #8 Del Skrevet 19. mai Det er basalforbrenning. https://www.trening.no/kalkulatorer/bmr/ Anonymkode: 58c96...89d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai #9 Del Skrevet 19. mai Skjold skrev (8 minutter siden): Kalorier du forbrenner bare for å leve, puste/tenke/fordøye mat osv. Kvinner forbrenner ca. 20 kalorier per time og menn ca. 25 kalorier per time. 1 kg fett = 7700 kalorier. AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er basalforbrenning. https://www.trening.no/kalkulatorer/bmr/ Anonymkode: 58c96...89d Jeg fikk 1321 i basalforbrenning med denne kalkulatoren, ganske mye mer enn 20 i timen Anonymkode: ff130...829 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai #10 Del Skrevet 19. mai Kalorier betyr ganske enkelt energi, som kroppen trenger å forbrenne for å fungere. Antall kcal som kommer opp, er ca det du forbrenner på en dag, MEN merk at slik klokke og vekt viser et unøyaktig tall på kcal-forbruket ditt Anonymkode: fe473...628 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai #11 Del Skrevet 19. mai Fitbiten min regner ut hva jeg med min høyde, vekt og aktivitet sånn omtrentlig forbrenner pr dag. Anonymkode: 8db1c...695 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå