Gå til innhold

Hvordan unngå å få foundation på bunadskjorten?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Skaden skjedde for noen år siden, og nå har jeg en brun kant helt øverst på kraven på den hvite bunadskjorten av lin. Har prøvd mange triks for å få vasket det bort, men det har satt seg.

Nå er ikke jeg den som bruker mest foundation, men hadde nok på meg noe solpudder eller lignende for et par år siden som har laget denne misfargingen.

I dag bruker jo damene veldig mye mer foundation enn hva jeg gjør, og lurer på hva de gjør for å unngå at fargen smitter over på hvit skjortekrave?

Anonymkode: a2747...061

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg sett på Instagram at noen  sprayer kragen med hårspray, men har ikke testet det selv.

Anonymkode: 68696...7f5

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tar på bunaden før jeg sminker meg. Tar et håndkle over brystet når jeg sminker meg

Anonymkode: f469f...9de

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tar et lite håndkle over hodet før jeg drar bunadsskjorta på meg

Anonymkode: fd5f5...858

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spray hårspray, funker supert. 
fikk ingen flekker på min på 17. Mai og min skjorte går helt opp i halsen

Anonymkode: 63571...8a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke bruke foundation? Har du prøvd å vaske med sitronsåpe?

Anonymkode: c313f...e80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Folk bruker da ikke mye foundation lenger? 

Anonymkode: c07eb...4b3

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har alltid tatt skjorten på før sminking og lagt en håndduk rundt kragen, men likevel har det kommet foundation/solpudder ned på halsen og smittet over på kraven.

Dette er 4-6 år siden og fargen har satt seg i stoffet.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Folk bruker da ikke mye foundation lenger? 

Anonymkode: c07eb...4b3

Joda, de fleste jeg ser har sminke på huden når de bruker bunad.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Joda, de fleste jeg ser har sminke på huden når de bruker bunad.

Ts

Foundation er faktisk "ut" å bruke. Foundation erstattes med selftan blant de unge voksne nå, slik at de bare trenger litt solpudder og rouge.

Dette gjør at man ser sminket ut, men man har minimalt med sminke og det ser mer naturlig ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Foundation er faktisk "ut" å bruke. Foundation erstattes med selftan blant de unge voksne nå, slik at de bare trenger litt solpudder og rouge.

Dette gjør at man ser sminket ut, men man har minimalt med sminke og det ser mer naturlig ut

Hæ! Bor du under en stein. Veldig mange bruker det, men på en måte så det ser ut som de ikke bruker noe. Det er hele poenget.

Anonymkode: a9dc8...82c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Motsatt, "perfekt hud" er det store i motebildet nå. Foundation og cream contour og cream blush, med blur pudder og settingspray. Så naturlig er ikke den porefrie, glatte huden du ser overalt. 

Solpudder derimot er helt ut, en kaldere contour har tatt over.

Anonymkode: 63e96...faa

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ok, uansett hva damene smører på ansiktet/halsen, så lurer jeg på hva de gjør for at skjorten ikke skal bli misfarget på kragen

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ok, uansett hva damene smører på ansiktet/halsen, så lurer jeg på hva de gjør for at skjorten ikke skal bli misfarget på kragen

ts

Jeg har aldri slitt noe særlig med smitte, så lenge jeg er forsiktig når plagg skal over hodet. 

Fargematcher hals i stedet for å blende ned når jeg har hvite skjorter med litt krage. 

Bruker godt med settingspray, så opplever ikke at foundation smitter over på noe selv om jeg kommer borti. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sitronsåpe. Byttelånte bunad med søstra mi i år.  Hennes skjorte var misfarget av fundation på innsiden av kragen. Gnidde inn sitronsåpe, lot den ligge i 10 min før jeg tok den på finvask, 30 grader i maskinen. Kritt hvit ❤️

Anonymkode: 9665f...e9c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Skaden skjedde for noen år siden, og nå har jeg en brun kant helt øverst på kraven på den hvite bunadskjorten av lin. Har prøvd mange triks for å få vasket det bort, men det har satt seg.

Nå er ikke jeg den som bruker mest foundation, men hadde nok på meg noe solpudder eller lignende for et par år siden som har laget denne misfargingen.

I dag bruker jo damene veldig mye mer foundation enn hva jeg gjør, og lurer på hva de gjør for å unngå at fargen smitter over på hvit skjortekrave?

Ikke bruke foundationen og hudsminke til bunad! 

Anonymkode: a95a8...9c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Tok akkurat min bunadsskjorte ut av vaskemaskinen, hadde fått foundation på kraven. Vanish fjernet det på første forsøk. Skjønner ikke problemet. 

Anonymkode: ead57...fed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ikke bruke foundationen og hudsminke til bunad! 

Anonymkode: a95a8...9c2

Bunad er brukt til fest og feiring - og da pynter man seg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bruker ikke sminke på halsen, bare ansiktet. Når jeg tar på bunadsskjorten, så holder jeg den ut hendene/hendene foran ansiktet, slik at skjorten ikke kommer borti ansiktet. Samme når jeg tar av skjorten, sørger for god avstand imellom skjorte og ansikt.

Og så drikker jeg aldri alkohol i bunad. Det hjelper nok også til å holde den fin.

Anonymkode: 7b449...be8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Prøv å vaske av med Sitronsåpe. De selges på apotek 1 iallefall. Den tar alt sies det..

Anonymkode: 5c364...ac9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...