Gå til innhold

Nok et spørsmål om skjørt: Hvor mange av av dere bruker underskjørt under skjørtet/kjolen nå når det er over 20 grader?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har både underskjørt og underkjoler. Bruker det når det er behov.

Anonymkode: 3fb51...ed0

Samme her. 

Anonymkode: f4de8...f10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg bruker underskjørt for å unngå å "fange" alt stoffet i skjørtet mellom bena når jeg går. 🙈

Anonymkode: e732c...07c

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Aldri i mitt liv brukt underskjørt, bruker heller en lite  bikershorts under kjolen hvis den plutselig kan blåse opp ved vindkast

Anonymkode: 1ce43...185

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har aldri i mitt liv eid et underskjørt annet enn til bunaden min. Er det vanlig altså?🤔

Anonymkode: e94b4...89f

Det er dessverre ikke så vanlig lenger, men like nødvendig som det alltid har vært!

Anonymkode: cfa34...cbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor får man kjøpt underskjørt egentlig? Det er noe jeg kun har hørt farmor bruke, men det er jo i grunn praktisk. 

Anonymkode: 90960...824

Jeg har kjøpt mine på lindex og change. Vil jo anta at enhver undertøysforretning har.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vel, jeg er i 30 årene og bruker underskjørt til mange skjørt og kjoler. Særlig om jeg har strømper. Jeg bruker helst strømper med holder eller stayups, og da jevner underskjørtet ut både hemper og strømpekant når jeg sitter osv. Har noen i litt ulike lengde, kjøpt på lindex og på undertøysbutikker

Anonymkode: e6239...541

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorvidt jeg bruker underskjørt/-kjole avhenger av om skjørtet faller pent uten. Glatte og lette stoffer går bra uten. Temperatur har ingen betydning. 

Anonymkode: ed4b4...73f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker det kun hvis skjørtet er gjennomsiktig. Skal sies at jeg bruker sykkelshorts uansett.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Vel, jeg er i 30 årene og bruker underskjørt til mange skjørt og kjoler. Særlig om jeg har strømper. Jeg bruker helst strømper med holder eller stayups, og da jevner underskjørtet ut både hemper og strømpekant når jeg sitter osv. Har noen i litt ulike lengde, kjøpt på lindex og på undertøysbutikker

Anonymkode: e6239...541

Så hold inn og underskjørt er det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har folk virkelig aldri hørt om underskjørt?

Anonymkode: f9158...792

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Aldri i mitt liv brukt underskjørt, bruker heller en lite  bikershorts under kjolen hvis den plutselig kan blåse opp ved vindkast

Anonymkode: 1ce43...185

Ok, men det er ikke akkurat det behovet et undeskjørt dekker…

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Myml1 skrev (29 minutter siden):

Så hold inn og underskjørt er det samme?

Nei, ikke i det hele tatt

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker aldri underskjørt, men kunne sikkert gjort det dersom stoffet var gjennomsiktig eller i ull som klør. 

Hvis jeg skal gå en del, og kan risikere å bli sår på lårene, bruker jeg en short eller underbukse med bein. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Bruker alltid underskjørt om;

- Kjolen blir statisk elektrisk, eller klør

- Kjole blir gjennomsiktig i sollys

Bruker aldri underskjørt ellers.

Kan ikke se at et praktisk plagg kan være gammeldags, eller for varmt, eller noe som helst. 

Anonymkode: 8e176...af9

Samme som ☝️

Bruker i tillegg sykkelshorts for å unngå gnissing eller skjørtet/kjolen har en form som blåser opp om det blir vind.

Er i midten av førtiårene og underskjørt/kjoler har vært i garderoben min i 25 år.

Mange kjoler/skjørt ser ikke gjennomsiktige ut i butikken, men med en gang du får lys/sol på de er det fri sikt.

Anonymkode: 59359...1aa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker aldri underskjørt.  Ser ikke poenget.  Har et men husker ikke hvorfor jeg kjøpte det 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, ikke i det hele tatt

Hvordan gjevner underskjørt ut noe da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nok et spørsmål om skjørt: Hvor mange av av dere bruker underskjørt under skjørtet/kjolen nå når det er over 20 grader?

Er det blitt for gammeldags å bruke det?

Dersom dere bruker det når bruker dere det?

Nok om dette temat nå :)

Anonymkode: f9158...792

Har aldri brukt underskjørt, men har brukt underkjole. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Myml1 skrev (5 minutter siden):

Hvordan gjevner underskjørt ut noe da?

Underskjørt er jo som et ekstra lag på kjolen/skjørtet, det blir tykkere og man ser ikke tvers gjennom. Og så henger skjørtet penere med underskjørt under, det klistrer seg ikke til bena. 

Anonymkode: 134cc...ad9

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg bruker underskjørt har det ikke noe med temperatur å gjøre. Jeg bruker det først og fremst for at skjørtene skal henge penere og ikke klistre seg til beina. Pluss for at ingen skal se rett gjennom hvis stoffet er tynt. Hvis skjørtet er vidt, er det også for å unngå at det krøller seg mellom beina når jeg går. 

Jeg bruker aldri separat underskjørt dersom skjørtet allerede er fôret eller har fastsydd underskjørt. 

At noen kan ha rukket på bli over 50 år og aldri så mye som visste at det fantes, var direkte forunderlig. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...