AnonymBruker Skrevet 22. mai #101 Del Skrevet 22. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg er 170cm og 59kg og har vedlikeholdsbehov på 1500kcal. Jeg føler veldig at du ikke aner hva du snakker om. Hverken når det gjelder kvinnekroppen, kvinners kaloribehov gjennom livet, helse og risikovurdering i helse, hva fedme gjør med kroppen og risikoer for sykdom som øker ved fedme eller kraftig undervekt. Jeg jobber i helsevesenet, jeg ser disse tingene daglig. Anonymkode: 16a8a...2cc Signerer denne. Personlig så er jeg for tung; jeg er 167 cm lang og veier 69 kg, men jeg fornekter det hvert fall ikke. Jeg kosespiser, kjedespiser og trøstespiser. Jeg har minst ti kilo med overflødig fett på kroppen. Jeg forbanner samfunnet som legger opp til kake og godteri både hverdag og helg både på jobb og hjemme (Akkurat nå f eks, så står det to kaker på pauserommet her på jobben). Og jeg forbanner skjermene, som får oss til å sitte på rumpa fremfor å bevege oss. Anonymkode: 6f323...41a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai #102 Del Skrevet 22. mai Mann 180 cm 73 kg, 40 år. Fettprosent: ca 9-10 med synlig sixpack) Frokost: svart kaffe Trening (løping/sykling/styrketrening) Lunsj: 6 brødskiver med skinke og ost Mellommåltid kl 16-17: noen epler eller appelsiner, 2 bananer, havregryn 1,5 dl og ca 20 nøtter blandet med proteinpulver, 3 scoops. Middag: feks 400 g kjøttdeig + en god del pasta. Sånn kan det gjøres. Ser ganske likt ut hver dag, bortsett fra lørdager som er litt mer utskeielser med pizza, sjokolade og is noen ganger. Anonymkode: aa1ad...d30 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai #103 Del Skrevet 22. mai AnonymBruker skrev (3 timer siden): Signerer denne. Personlig så er jeg for tung; jeg er 167 cm lang og veier 69 kg, men jeg fornekter det hvert fall ikke. Jeg kosespiser, kjedespiser og trøstespiser. Jeg har minst ti kilo med overflødig fett på kroppen. Jeg forbanner samfunnet som legger opp til kake og godteri både hverdag og helg både på jobb og hjemme (Akkurat nå f eks, så står det to kaker på pauserommet her på jobben). Og jeg forbanner skjermene, som får oss til å sitte på rumpa fremfor å bevege oss. Anonymkode: 6f323...41a Du er ikke overvektig ifølge bmi da, på grensen bare… Anonymkode: 839b7...6f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai #104 Del Skrevet 22. mai AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg er 170cm og 59kg og har vedlikeholdsbehov på 1500kcal. Jeg føler veldig at du ikke aner hva du snakker om. Hverken når det gjelder kvinnekroppen, kvinners kaloribehov gjennom livet, helse og risikovurdering i helse, hva fedme gjør med kroppen og risikoer for sykdom som øker ved fedme eller kraftig undervekt. Jeg jobber i helsevesenet, jeg ser disse tingene daglig. Anonymkode: 16a8a...2cc Du må jo være nærmest sengeliggende eller ha en sykdom med vedlikeholdsbehov på 1500kcal? BMR med din vekt og høyde er ca 1300. Jeg som veier 10-15kg mindre enn deg og er ca like høy trenger 2500kcal for å opprettholde vekten Anonymkode: fd61b...9c6 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai #105 Del Skrevet 22. mai Kaffe, en bit sjokolade og to kneipskiver med syltetøy. To kneipskiver med syltetøy eller nugatti og gulrot. Middag er mye forskjellig. Fra vegetar med linser og bønner til mer "barneaktig" med kjøttboller og potetmos. Så to kneipskiver med syltetøy igjen 🤣 Noe mer sjokolade gjennom dagen. Anonymkode: fb4ca...1ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai #106 Del Skrevet 22. mai Jeg går på medisiner som reduserer matlysten min (bivirkninger, ikke ønsket effekt). Så min spiserytme er for all del ikke å anbefale. Forøvrig 154 cm og veier 43 kg, og holder den vekta stabilt. Men min mat-dag går omtrent sånn: Frokost? Nei, takk, da kaster jeg det bare opp igjen. Lunsj? Joa, men ikke noe stort noe. Må være noe enkelt jeg kan spise litt og litt av. Men jeg orket ikke å tenke på lunsj når jeg var kvalm i dag morges, så har selvsagt ikke pakket med meg noe, så da blir det en rosinbolle eller en vaffel uten noe på fra kantina. Og et glass vann. Middag? Jo, takk, så lenge klokken er etter 19. Jeg har ikke nødvendigvis så stor matlyst, men jeg blir i det minste ikke kvalm av å spise. Så middagen er også det jeg overlever på.. I dag var det fet, rød fisk på en seng av crème fraiche og purre, sammen med rotgrønnsaker og båtpoteter, stekt i stekeovnen (fisken settes inn mot slutten av steketiden). I går var det poteter, nykål, kokte gulrøtter og brokkoli, og kjøttkaker i brun fløtesaus.. Jeg mangler forøvrig bare D-vitaminer, men tar tilskudd av dette. Det tas blodprøver fire ganger i året, så fastlegen følger med. Anonymkode: 835cd...485 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai #107 Del Skrevet 22. mai Dummeste formelen jeg har hørt. Hvis jeg går ned til 42 kilo, kommer jeg til å stryke med! Jeg sliter allerede med å finne klær som er små nok. Neste blir vel småbarnsavdelingen. Anonymkode: e5644...4da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai #108 Del Skrevet 22. mai AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du må jo være nærmest sengeliggende eller ha en sykdom med vedlikeholdsbehov på 1500kcal? BMR med din vekt og høyde er ca 1300. Jeg som veier 10-15kg mindre enn deg og er ca like høy trenger 2500kcal for å opprettholde vekten Anonymkode: fd61b...9c6 og jeg som veier 40 kilo mer enn den du siterte, og altså 50 kilo mer enn deg, kan ikke spise 2500 kcal uten å legge på meg. Eller 2000.Vedlikeholder kanskje på 1800, definitivt på 1500, men jeg går ikke ned før på 1300. Folk er forskjellige, og kroppene våre er ikke maskiner som reagerer likt på samme inntak. Det finnes forskning som viser at personer som ble holdt i et kontrollert miljø med kontrollert kaloriinntak over flere måneder, hadde svært varierende respons. Anonymkode: 3cdce...914 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet 22. mai #109 Del Skrevet 22. mai 2 måltider per dag Lunsj; 1-2 rugsprø med kyllingpålegg/ost/kaviar/reker med majones (lett), en type crabsticks med majones osv, og som regel alltid grønnsaker på toppen. Middag; Spiser alt, men ikke store porsjoner. Prøver å ikke spise så mye pasta. Er jeg veldig sulten/har lyst på noe godt, spiser jeg epler/mandarin/vannmelon/blåbær/gulrot.. eller drikker en kopp kakao (lett) Følger 16:8, men kan skeie litt ut i helgene hvor jeg spiser senere måltid enn ellers. Spiser av og til popcorn, og et par hender chips..men det er kanskje annenhver helg..sist jeg spiste sjokolade var i vinterferien. Koste meg på 17-mai med kake og is - men ingen forskjell på vekten. Jeg tror at det du spiser til hverdag har noe å si for det lange løpet..om du skeier ut med snacks en gang i blant har det ingenting å si - så lenge du ikke overspiser resten av tiden. Vil man være normalvektig/slank betyr det som regel at man må ha disiplin i hverdagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai #110 Del Skrevet 23. mai kaarebjarne skrev (21 timer siden): Sønnen min er 2.5 år. Om en voksen spiser mindre enn et barn på 2.5 år, så er det noe alvorlig galt med den voksne mennesket Se for deg en lav kvinne på 60 år, ca 50 kg. Hun trener to dager i uken, har en stillesittende jobb, men er ellers normalt aktiv. Hennes vedlikeholdbehov er ca 27 kcal kg/kroppsvekt, ca 1350 kcal om dagen. Dette er mindre enn halvparten av vedlikeholdsbehovet for et barn på din sønns alder. Ditt barn har et vedlikeholdsbehov på ca 80 kcal kg/kroppsvekt, ca 1360 kcal om dagen for en på 17 kg. Ut over alder og høyde/vekt, hva er galt med dette voksne mennesket? Anonymkode: fa6a8...e04 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 23. mai #111 Del Skrevet 23. mai Tråden er ryddet for avsporinger, brukerdebatt og innlegg av bruker som utgir seg for å være flere personer Perelandra, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå