AnonymBruker Skrevet 20. mai #41 Del Skrevet 20. mai 163 cm og 61 kg frokost : kaffe med melk kl 11 skolebolle kl 12 pasta kl 17 burger king el Grandiosa kl 21 en pose potetskruer sykler til jobb, en mil hver vei, og lufter hunden. skulle gjerne vært 56 kg, men har ikke selvdisiplin. Anonymkode: 887e6...fff 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai #42 Del Skrevet 20. mai To skiver med peanøttsmør og en banan. Kaffe med en fløteskvett. 125g laks, 100g fullkornsris, en halv mango og en halv rødløk, soysauce. En stor bolle popcorn til kvelds. Anonymkode: d1d5b...0fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chupacabra Skrevet 20. mai #43 Del Skrevet 20. mai 7 minutter siden, AnonymBruker said: Der er du inne på noe viktig - vi mennesker overdriver ofte hvor mye mat vi trenger. Jeg hører tidvis at jeg spiser lite, men jeg tror faktisk jeg egentlig spiser ganske normalt og det kroppen trenger. De fleste som kommenterer dette er overvektige. Anonymkode: 0430f...435 Oi, du lever farlig her på kvinneguiden. Bere vent til evighetsslankerne her inne leser dette. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai #44 Del Skrevet 20. mai AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ser ut til at de som er 10 kg under høyden (altså f eks 170 cm og 60 kg) ikke spiser stort. Vi mennesker trenger ikke mye mat. Selv skal jeg ikke spise noe mer enn en brødskive til frokost, en skrive til lunsj, 2 potetet/2 kjøttkaker til middag og 1 skive til kvelds for å opprettholde 166 cm/56 kg. Og da går jeg ca 10-12 000 skritt daglig. Men stort sett spiser jeg en del mer enn dette, er så glad i mat, og jeg veier derfor 69 kg i stedet 😑 Anonymkode: 6f323...41a Jeg er 60/174,5 og spiser alt jeg har lyst på og mere til. Anonymkode: 54fd2...063 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai #45 Del Skrevet 20. mai AnonymBruker skrev (6 minutter siden): To skiver med peanøttsmør og en banan. Kaffe med en fløteskvett. 125g laks, 100g fullkornsris, en halv mango og en halv rødløk, soysauce. En stor bolle popcorn til kvelds. Anonymkode: d1d5b...0fd Jeg hadde blitt anorektisk hadde jeg spist så lite. Hvordan har du energi til å komme deg gjennom dagen? Anonymkode: 54fd2...063 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai #46 Del Skrevet 20. mai AnonymBruker skrev (8 minutter siden): 163 cm og 61 kg frokost : kaffe med melk kl 11 skolebolle kl 12 pasta kl 17 burger king el Grandiosa kl 21 en pose potetskruer sykler til jobb, en mil hver vei, og lufter hunden. skulle gjerne vært 56 kg, men har ikke selvdisiplin. Anonymkode: 887e6...fff Du har et dårlig kosthold og må spise skikkelig frokost og middag. Anonymkode: 54fd2...063 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai #47 Del Skrevet 20. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg hadde blitt anorektisk hadde jeg spist så lite. Hvordan har du energi til å komme deg gjennom dagen? Anonymkode: 54fd2...063 Kanskje litt pirkete nå, men mener du undervektig/underernært? Husk at anoreksi handler om så mye mer enn vekt. Ikke egentlig ute etter å kverulere, men føler det er viktig med litt folkeopplysning om dette temaet... Anonymkode: 8e812...1ff 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai #48 Del Skrevet 20. mai AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg hadde blitt anorektisk hadde jeg spist så lite. Hvordan har du energi til å komme deg gjennom dagen? Anonymkode: 54fd2...063 Tracker det i Lifesum som sier det er 1459 kcal som egentlig er litt over det den sier jeg burde spise for å holde vekten. Anonymkode: d1d5b...0fd 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai #49 Del Skrevet 20. mai 21 hours ago, AnonymBruker said: Så jeg på 140 cm skal bare veie 30 kg?????? Anonymkode: 525b9...8cb Oi er du dverg Anonymkode: b5771...625 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai #50 Del Skrevet 20. mai AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Tracker det i Lifesum som sier det er 1459 kcal som egentlig er litt over det den sier jeg burde spise for å holde vekten. Anonymkode: d1d5b...0fd Men blir du mett og har energi hele dagen? Anonymkode: 54fd2...063 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai #51 Del Skrevet 20. mai AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Kanskje litt pirkete nå, men mener du undervektig/underernært? Husk at anoreksi handler om så mye mer enn vekt. Ikke egentlig ute etter å kverulere, men føler det er viktig med litt folkeopplysning om dette temaet... Anonymkode: 8e812...1ff Beklager at utrykket er feil, men mener at jeg hadde blitt så tynn at jeg så ut som om jeg hadde hatt anoreksia. Har høy forbrenning og trenger mye mat for å holde vekten og å holde meg mett og energisk. Anonymkode: 54fd2...063 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai #52 Del Skrevet 20. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men blir du mett og har energi hele dagen? Anonymkode: 54fd2...063 Noen dager spiser jeg et måltid ekstra, spiser om jeg er ordentlig sulten da jeg ikke har som mål å gå ned. Er moderat aktiv og har ikke problemer med det. Merker det mer hvis jeg drikker for lite vann noe jeg er litt dårlig på. Anonymkode: d1d5b...0fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai #53 Del Skrevet 20. mai Chupacabra skrev (44 minutter siden): Oi, du lever farlig her på kvinneguiden. Bere vent til evighetsslankerne her inne leser dette. Living on the edge - av og til litt befriende det også 😅 Selv om vekt/kropp er et sammensatt tema og mange faktorer som virker inn, så er det likevel faktisk slik… Anonymkode: 0430f...435 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai #54 Del Skrevet 20. mai Overrasket over hvor lite enkelte her spiser? Har dere energi i løpet av dagen? Anonymkode: 839b7...6f1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai #55 Del Skrevet 20. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Overrasket over hvor lite enkelte her spiser? Har dere energi i løpet av dagen? Anonymkode: 839b7...6f1 Hvorfor er det overraskende at slanke spiser mindre? (Som man jo er om man veier 110 kg under høyden sin) Med mindre man går på noe spesielle medisiner eller har en sykdom så må man jo spise mindre for å holde seg slank (at forbrenning er veldig forskjellig er en myte, og mosjonering forbrenner overraskende lite kalorier, så handler hovedsakelig om inntaket). Anonymkode: d1d5b...0fd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai #56 Del Skrevet 20. mai 2 hours ago, AnonymBruker said: Overrasket over hvor lite enkelte her spiser? Har dere energi i løpet av dagen? Anonymkode: 839b7...6f1 Det er ikke slik at mennesker må spise hver eneste dag for å ha energi. Anonymkode: bcd91...634 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai #57 Del Skrevet 20. mai Spiser kun middag. To-tre porsjoner av hva som helst Aldri frokost, lunsj eller kveldsmat. Drikker kun vann. Anonymkode: 63a52...7b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai #58 Del Skrevet 20. mai AnonymBruker skrev (4 timer siden): Der er du inne på noe viktig - vi mennesker overdriver ofte hvor mye mat vi trenger. Jeg hører tidvis at jeg spiser lite, men jeg tror faktisk jeg egentlig spiser ganske normalt og det kroppen trenger. De fleste som kommenterer dette er overvektige. Anonymkode: 0430f...435 Nettopp. Samfunnet er dessverre lagt opp til at man skal spise masse hel/halvfabrikata og raffinert sukker, samt sitte mest mulig på rumpa. Så Jurassic Park-filmen fra 1996 og ble overrasket over hvor tynne alle sammen var. Så kom jeg på at nei da, det var jo så slanke folk var før vi fikk smarttelefoner med internett og amerikanisert kosthold. Før i tiden fikk vi rikelig med aktivitet av å leve vårt vanlige liv, mens nå tyller folk flest i seg 3-4000 kcal daglig, samtidig som de går 5-6000 skritt. Anonymkode: 6f323...41a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai #59 Del Skrevet 20. mai AnonymBruker skrev (3 timer siden): Overrasket over hvor lite enkelte her spiser? Har dere energi i løpet av dagen? Anonymkode: 839b7...6f1 Det er faktisk ikke farlig å være litt sulten. De aller fleste i Norge får i seg langt mer kalorier og langt mer energi enn de forbrenner, i og med at 70 % er overvektige. Man kan godt si at det må da være lov å kose seg, men da bør man heller ikke betrakte valkene sine som et mysterierium. Anonymkode: 6f323...41a 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai #60 Del Skrevet 20. mai AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Det er faktisk ikke farlig å være litt sulten. De aller fleste i Norge får i seg langt mer kalorier og langt mer energi enn de forbrenner, i og med at 70 % er overvektige. Man kan godt si at det må da være lov å kose seg, men da bør man heller ikke betrakte valkene sine som et mysterierium. Anonymkode: 6f323...41a AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Nettopp. Samfunnet er dessverre lagt opp til at man skal spise masse hel/halvfabrikata og raffinert sukker, samt sitte mest mulig på rumpa. Så Jurassic Park-filmen fra 1996 og ble overrasket over hvor tynne alle sammen var. Så kom jeg på at nei da, det var jo så slanke folk var før vi fikk smarttelefoner med internett og amerikanisert kosthold. Før i tiden fikk vi rikelig med aktivitet av å leve vårt vanlige liv, mens nå tyller folk flest i seg 3-4000 kcal daglig, samtidig som de går 5-6000 skritt. Anonymkode: 6f323...41a Dette!! Med tanke på hvor lite aktive vi er kontra våre forfedre, så trenger vi mindre energi enn de. I tillegg så har vi overflod av mat. Vi trenger faktisk ikke så mye. Og vi trenger ikke vin, brus, potetgull, godis, kake osv. Og de aller fleste av oss spiser denslags innimellom, hvilket betyr at vi faktisk må kutte ned på ordinær mat om man skal holde vekten. Anonymkode: 0430f...435 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå