AnonymBruker Skrevet 19. mai #21 Del Skrevet 19. mai 167 høy, 58 kg. Frokost helg: to Baguetter med ost og skinke, en kopp kaffe. Frokost i uka: en kaffe Lunsj: en skål havregrøt med sukker, smør og kanel. Eller brødskive/knekkebrød med ønsket pålegg. To mellom måltider: yoghurt, frukt, juice, knekkebrød med smør og ost. Middag: det jeg eller familien vil ha, men jeg blir kjapt mett. Barn på 5 år spiser ofte mer middag enn meg. Typiske middager er vanlig husmannskost, pizza, hamburger, kylling, etc. Når det kun er middag til meg blir det ofte noe med fisk. Kveldsmat blir det sjeldent. Spiser godteri jevnt over uka egentlig, men i små mengder. 3 ruter sjokolade, en is, noen biter smågodt, eller hva jeg måtte føle for. Jeg går utrolig mye, er aktiv med barna, har et tungt og aktivt yrke, sitter sjeldent stille. Anonymkode: 42dcf...e9a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai #22 Del Skrevet 19. mai Spiser ikke før lunsj og spiser middag i ukedagene, men spiser en frukt eller to, gullerøtter, sukkererter o.l.. i tillegg. Drikker kaffe på morgenen og en kopp til utover dagen. Drikker en god del vann. I helgene har jeg tid til frokost med ungdommene i huset. Spiser lite snop, men i helgene gjør jeg det om jeg har lyst. Spiser så og si aldri etter kl 18-19 på kvelden. Trener 3-4 ganger i uka. Anonymkode: cc1b3...523 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai #23 Del Skrevet 19. mai 173 cm og 62 kg. Har i løpet av mitt voksne liv veid mellom 53 og 75 kg. Har hatt samme kosthold og aktivitetsnivå hele veien, men medisiner førte meg opp i vekt. Nå som jeg ikke bruker medisinen strever jeg med å holde vekta oppe og har den siste tiden jobbet hardt for å komme meg over 60 kg. Frokost: et par brødskiver (hjemmebakt grovbrød), yoghurt eller frukt og kaffe. Lunsj: et par brødskiver eller smurt lefse og kaffe med noe søtt til som oftest. Middag: veldig variabelt. Husmannskost, taco, kebab, gryteretter, bolognese, salater etc. Lager det meste fra bunnen. Har alltid en form for dessert til kaffen etter middagen. Kvelds: Et par brødskiver, eggerøre, omelett, grøt eller knekkebrød. Spiser ofte kveldsmat to ganger (sammen med barna og før jeg legger meg). Mellommåltider: frukt, grønnsaker, kjeks, yoghurt. Drikker mye vann gjennom hele dagen. Brus på helg samt potetgull og sjokolade. Lager også ofte vafler eller noe bakverk sammen med barna på helg. Trener 1-4 ganger i uka samt at jeg er aktiv med barna hver dag. K30 Anonymkode: 522cf...01d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai #24 Del Skrevet 19. mai Frokost kl 7, ofte havregrøt med litt yoghurt og bær. Te eller kaffe. Lunsj på hverdager kl 12; to skiver grovbrød med hvitost, leverpostei eller makrell i tomat. Frukt eller gulrot. Kaffe eller te. I helgene kan det være salat supper eller brødmat. Det kommer an på hvor vi er og hva vi gjør. Middag kl 17, poteter, kjøtt/fisk og halve tallerkenen med grønnsaker. Mye kål, løk og gulrøtter. Frukt/bær/yoghurt etc som dessert. Te og et knekkebrød på kvelden hvis jeg blir sulten. Tar gjerne et glass vin eller en øl fredag/lørdag, en is i sommervarmen, bursdagskaker osv. Anonymkode: 33f62...ce0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai #25 Del Skrevet 19. mai 174 cm 59 kg. Var 72 for noen år siden. Ser vel best ut på ca 63. Spiser knekkebrød ,bolle eller hva jeg finner til frokost. Det vi har til middag,taco etc. Glad i nøtter,popcorn og sjokolade. Spiser ofte det til kvelds,ikke mat. Går lite. Sittestillende liv pga sykdom. Anonymkode: 93696...c10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai #26 Del Skrevet 19. mai 10 kg under høyden? Hva snakker du om? Jeg veier 65-70 kg (usikker) og spiser kanskje en frukt, 2 skiver og 2 pizzastykker om dagen. Av og til kun pizzastykkene hvis jeg har det travelt. Dager det der er krevende på jobb spiser jeg en ferdigpakning med knekkebrød (sånne ferdig smurte) i tillegg til dette. Anonymkode: 3874c...6e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Archduke_Autopsy Skrevet 19. mai #27 Del Skrevet 19. mai 183/184cm og 66kg. Har ingen fast rutine når det kommer til mat, jeg. Hører på kroppen og føler det når ting er utilpass, dermed nokså selvbevisst over hva jeg putter inn. Faster litt, eller ligger på høyst 1000 kalorier ved behov for tilintetgjørelse av ekstra kilo (Ja, har vært tyngre også) og koser meg ekstra ved behov. Trenger ikke å være komplisert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai #28 Del Skrevet 19. mai Spiste mellom 1800-2000 kalorier dager jeg ikke trente, litt mer treningsdager. Helt ordinært kosthold, ingen trender eller forbud. Normal mengde helgesnop eller noe på cafe. Ingen trøstespising i det jevnlige, heller ingen underspising. Ingen jevnlige kaloririke drikker (vann som tørstedrikk). Drakk aldri alkohol. Sjeldent raske karbohydrater dagen lang, men mye sakte. Veide litt mer når jeg trente mye. Type 3-4 kg. Varierte hvor mye jeg trente over årene, alt fra ingenting til 5 gg i uka. Alltid hatt relativt samme kosthold, er ganske vanedyr av meg. La på meg 20 kg av Cipralex, og forventer mer da jeg har alvorlig nevrologisk sykdom og må prøve en rekke medisiner som er kjent for vektoppgang. Gikk riktignok ned 20 kg på en annen medisin, og 5 kg når jeg reduserte dosen Cipralex ned - så JO DET GÅR AN BEGGE VEIER før noen gnåler om det. Mulig jeg også skal teste en som gjerne gir noe nedgang, men ikke SÅ mye. Hadde ett år på Cipralex hvor jeg var veldig kvalm og knapt orket tygge mat - så det ble mye mindre mengder. Aldri søtt elelr snacks pga den intense kvalmen. Gikk likevel opp 10 av kiloene da. Anonymkode: 88ba7...94a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai #29 Del Skrevet 19. mai 154 cm. Vekten varierer mellom 43-49. Skal jeg holde vekten nede på 44 kg må jeg spise 800 kalorier om dagen, gjerne mindre. Anonymkode: 72105...c14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 19. mai #30 Del Skrevet 19. mai AnonymBruker skrev (5 timer siden): Så jeg på 140 cm skal bare veie 30 kg?????? Anonymkode: 525b9...8cb Høyner med 1.47, og må ned til 37😂😂😂 blir en cruel summer for å si det sånn🥹 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prelunia Skrevet 19. mai #31 Del Skrevet 19. mai (endret) 166 cm og 53 kg. frokost : kaffe ev. To knekkebrød med kalkunpålegg.. Lunsj: eple/propud/ to knekkebrød. Middag: rent kjøtt 1/4 av tallerken , grønnsaker 1/2 av tallerken ev. Hjemmelagde gryter av noe slag med pasta/ris/ poteter ved siden av 1/4 av tallerken. Kveldsmat: en halv yt yoghurt blandet med en halv cottage cheese, te med melk. Trener 4- 5 ganger i uka. Jogger rundt 40 km, og styrke en gang l uka. Endret 19. mai av Prelunia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai #32 Del Skrevet 19. mai 160 cm, 48 kg. Ser normal, slank og flott ut. Ikke undervektig eller mager ut. Jeg har ikke noe sånn helt fast, men ofte Frokost: Havregrøt eller yoghurt med frø eller kjøleskapsgrøt Lunch: Middagsrester, kyllingsalat, knekkebrød med makrell i tomat + frukt og grønt eller av og til dagens varmmat fra kantinen Middag: Varierer, men liker best fisk og kylling. Spiser med en del grønnsaker. Noen ganger grov ris eller potetmos. Kan være alt fra wraps til kyllingsalat til ovnsbakt laks med grønnsaker til taco til supper. Spiser en vanlog porsjon. Spiser sjeldent kveldsmat. Kan spise litt nøtter eller sjokolade noen kvelder. Spiser typisk godteri og potetgull fredager og lørdager. Drikker mest sukkerfri drikke, men blir kaffe latte i ny og ne. Anonymkode: 0430f...435 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai #33 Del Skrevet 19. mai 60 kg/174,5 cm. Kvinne på 55 år. Frokost: Havregrøt/ hirseflak med chiafrø, gresskarkjerner og linfrø toppet med peanøttsmør, blåbær og kanel Eller to skiver surdeigsbrød av spelt med røkt ørret og egg på med agurk, avokado eller salatblad på toppen+frukt. Grønn te/vann Lunsj: Proteinpudding/spelt lompe med skinke/ost/salat/ peanøttsmør+banan. Middag:Reint kjøtt, fugl eller fisk med grønnsaker. Pizza til middag toppet med en boks tunfisk/oliven/tomat og ruccola. Kvelds: Surdeigsbrød med kjøttpålegg og noe grønt på. Mellommåltider: Proteinbar/ frukt/ riskjeks o.l Godteri/ potetgull nesten daglig i små eller større mengder. Anonymkode: 54fd2...063 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai #34 Del Skrevet 19. mai Eggerøre/speilegg/kokt egg til frokost. middag er alt fra kjøttkaker,torsk, pizza, grillmat. chips,sjokolade. Middagsrester til kvelds 😄 Er veldig aktiv da jeg har hest. Anonymkode: 00bf8...2a1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai #35 Del Skrevet 20. mai Ser ut til at de som er 10 kg under høyden (altså f eks 170 cm og 60 kg) ikke spiser stort. Vi mennesker trenger ikke mye mat. Selv skal jeg ikke spise noe mer enn en brødskive til frokost, en skrive til lunsj, 2 potetet/2 kjøttkaker til middag og 1 skive til kvelds for å opprettholde 166 cm/56 kg. Og da går jeg ca 10-12 000 skritt daglig. Men stort sett spiser jeg en del mer enn dette, er så glad i mat, og jeg veier derfor 69 kg i stedet 😑 Anonymkode: 6f323...41a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai #36 Del Skrevet 20. mai Frøkenfryden skrev (6 timer siden): Høyner med 1.47, og må ned til 37😂😂😂 blir en cruel summer for å si det sånn🥹 Jeg sjekket med en BMI-kalkulator og det ser ut til at BMI blir lavere jo lavere man er. En som er 147 cm og 37 kg har BMI på 17.1, mens en som er 175 cm og veier 65 kg har BMI på 21.2 🤷♀️ Anonymkode: 6f323...41a 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai #37 Del Skrevet 20. mai Jeg er 180 cm høy. For å veie 73-74 kg (klarer ikke mindre) må jeg spise: Frokost: 2-3 tynne knekkebrøvskiver (fiber +) med magerost eller syltetøy uten sukker + grønnsaker Lunsj: som frokost Middag: Magert kjøtt eller fisk med grønnsaker og svært lite karbohydrater Skeie ut: Gele uten sukker og litt vaniljesaus uten sukker, eventuelt is uten sukker. Men da må jeg knipe inn på maten for øvrig den dagen. Jeg orker ikke leve sånn i lengden, og da kryper vekten sakte men sikkert opp til 85 kg, sånn ca. Kjipt. Drømmer litt om slankesprøyter (vet jeg ikke skal ha det, altså) Anonymkode: 92b0c...196 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai #38 Del Skrevet 20. mai Jeg er 163 og veier 55 kg. Trener 5-6 ganger i uka, mest styrke, men en god del kondisjon også. En helt vanlig matdag ser slik ut: Måltid 1: To brødskiver med makrell i tomat, eggerøre av to egg, 1/3 av en stor boks cottage cheese + en vanlig Tine yoghurt, to gulrøtter og en eller annen frukt. Måltid 2: To knekkebrød med magerost med kylling, en pakke kyllingpålegg, en god mengde tomat, agurk og paprika. En eller annen frukt. Måltid 3: Middag, veldig varierende, men typisk ting som fisk med tilbehør, taco, kylling med tilbehør, pizza, ulike typer supper, mye forskjellige pastaretter og en del grillmat nå i sommerhalvåret. Blir jeg sulten spiser meg mellommåltider, men vanligvis ikke. Hvis vi har suppe til middag eller jeg av andre grunner er ekstra sulten blir det gjerne litt til kveldsmat også. Jeg er glad i å være skikkelig mett, så spiser store måltider. Spiser ikke noe særlig annet. Kan for eksempel ta et kakestykke ved spesielle anledninger som 17. mai eller i bursdag hvis jeg har lyst på. Anonymkode: 052f1...836 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai #39 Del Skrevet 20. mai Jeg er 168cm og veier ca 50kg. Spiser 2500kcal per dag fordelt på 6 måltider. Går mye i havregryn, knekkebrød og andre grove karbohydrater, yoghurt, frukt og grønt, rent kjøtt, nøtter og proteinbarer Anonymkode: fd61b...9c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai #40 Del Skrevet 20. mai AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ser ut til at de som er 10 kg under høyden (altså f eks 170 cm og 60 kg) ikke spiser stort. Vi mennesker trenger ikke mye mat. Selv skal jeg ikke spise noe mer enn en brødskive til frokost, en skrive til lunsj, 2 potetet/2 kjøttkaker til middag og 1 skive til kvelds for å opprettholde 166 cm/56 kg. Og da går jeg ca 10-12 000 skritt daglig. Men stort sett spiser jeg en del mer enn dette, er så glad i mat, og jeg veier derfor 69 kg i stedet 😑 Anonymkode: 6f323...41a Der er du inne på noe viktig - vi mennesker overdriver ofte hvor mye mat vi trenger. Jeg hører tidvis at jeg spiser lite, men jeg tror faktisk jeg egentlig spiser ganske normalt og det kroppen trenger. De fleste som kommenterer dette er overvektige. Anonymkode: 0430f...435 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå